Рівно вісімдесят чотири роки тому, 21 вересня 1940 року було зібрано повнопривідний американський автомобіль Bantam 60 Mk-I, а наступного дня його вже відправили на випробування у Форт Холаберд.
Ще 19 червня 1940 року військове відомство США сформулювало вимоги до легкого армійського автомобіля (4х4) вантажопідйомністю 250 кг. Він мав перевозити трьох солдатів та кулемет.
Bantam 60 Mk-I
Взяти участь у оголошеному тендері вирішила й фірма American Bantam (м. Батлер, штат Пенсільванія). Для розробки такого автомобіля вона запросила конструктора-новатора Карла Пробста. І той даремно не втрачав часу: створив ескізний проект всього за 5 діб. А ще через 49 днів було збудовано «живий» автомобіль – прототип Bantam 60 Mk-I. 22 вересня, майже на місяць раніше, ніж конкуренти – Ford Pygmy та Willys Quad, його відправили на випробування.
Ford Pygmy
Willys Quad
У листопаді виготовили полегшений варіант – Bantam 60 Mk-II, який зовні відрізнявся передніми крилами Г-подібної форми та захисними ґратами на фарах. Машина справила враження і фірма отримала замовлення на пробну партію в 70 од., яка була поставлена в грудні 1940 року.
Bantam 60 Mk-II
А у березні наступного року Bantam у парі з іншою фірмою – Checker розпочав серійне виробництво вдосконаленого автомобіля – Bantam BRC-40. Ця абревіатура розшифровувалась як Bantam Reconnaissance Command, тобто «розвідувальний та командирський Bantam».
Bantam BRC
До кінця 1941 року було виготовлено 2642 таких машин. У тому числі й півсотні, які мали керованими як передні, так й задні колеса. Втім, ця новація себе не виправдала. Зазначимо, що до СРСР з ленд-лізу надійшло близько 600 одиниць Bantam BRC.
Willys MA
Потрібно сказати, що ці автомобілі були дещо меншими за розмірами, ніж машини Willys MA, що з’явилися в червні 1941 року. Двигун у «бантамів» був слабший – 45 к. с. (1,8 л) проти 54 к. с. (2,2 л). Відповідно й максимальна швидкість була лише 84 км/год, а не 104 км/год.
Ford GPW
Проте річ не лише в цьому. Виробничих потужностей порівняно невеликої фірми Bantam не вистачало для задоволення величезних потреб армії. І в листопаді пішла у виробництво вдосконалена машина Willys MB, а на початку 1942 року її подібність – GPW, дітище могутньої корпорації Ford. Як вважають, від цієї абревіатури (читається як «джи пі даблю») і походить назва «джип».
А що ж компанія Bantam? Їй відвели куди скромнішу роль – постачати для цих джипів двоколісні причепи BT-3 вантажопідйомністю 1/4 т.
Прицеп BT-3