Як передає Укрінформ, про це повідомляється у дослідженні Greenpeace Німеччини.
"Ці судна так званого тіньового флоту (танкери, які РФ використовує для транспортування своєї нафти в обхід санкцій – ред.) часто є старими і перебувають у поганому стані. Багато танкерів не застраховані належним чином, тому залишається незрозумілим, хто буде відшкодовувати збитки в разі надзвичайної ситуації. У деяких випадках на судні немає навіть актуальних морських карт. Попри це, ці судна плавають світовим океаном з небезпечним вантажем і перетинають заповідні зони. Найбільші з них перевозять нафту об'ємом до 150 олімпійських басейнів. Витік спричинив би екологічну катастрофу немислимих масштабів", - йдеться у матеріалі.
Танкери проходять через особливо небезпечний прохід біля балтійського узбережжя Німеччини Кадетрінне, що на північний схід від Ростока і який є особливо важливим для світової торгівлі, оскільки дозволяє великим нафтовим танкерам і вантажним суднам йти Балтійським морем. Це – один з найзавантаженіших маршрутів у Балтійському морі, але також особливо складний для проходу, де сідання на мілину та зіткнення суден не є рідкістю.
Зазначається, що, за оцінками експертів, розлив нафти в Балтійському морі – "це лише питання часу". У дослідженні Greenpeace Німеччини проливається світло щодо танкерів із сирою нафтою, які виходять з російських портів Балтійського моря Приморськ, Санкт-Петербург, Усть-Луга та Висоцьк і проходять повз балтійське узбережжя Німеччини.
"Проходи танкерів із сирою нафтою біля балтійського узбережжя Німеччини значно зросли. З січня 2021 року кількість рейсів танкерів з сирою нафтою з Росії збільшилася на 70%. Новими основними споживачами російської нафти є Індія та Китай. Їхня нафта доставляється морем. Значна частина транспортується через Балтійське море, вздовж німецького узбережжя", - йдеться у матеріалі.
Так, минулого року майже 1000 танкерів, завантажених нафтою з Росії, пройшли на захід уздовж балтійського узбережжя – в середньому, два-три судна на день, що є рекордним показником. При цьому, російські експортні компанії після повномасштабного вторгнення РФ в Україну використовують значно старіші судна, ніж раніше. Якщо у 2021 році середній вік нафтових танкерів становив 8,9 року, то у 2024 році він був уже 16,6 року. І як наголошують в екологічній організації, чим старший танкер, тим вищий ризик зношення та корозії.
Все більше танкерів, які перевозять російську нафту, "не застраховані від специфічних видів пошкоджень, таких як розливи нафти". "У 2023 році близько двох третин усіх рейсів не були застраховані від морських ризиків", - йдеться у дослідженні.
Як повідомлялося, від початку повномасштабного військового вторгнення в Україну ЄС застосував проти Росії вже 14 раундів персональних та секторальних економічних санкцій, щоб позбавити її доступу до високих технологій та спроможності фінансувати агресивну війну.
Євросоюз разом із партнерами по G7 запровадив цінову стелю для російської нафти морського походження у розмірі 60 доларів за барель. Наразі Росія намагається обійти таке цінове обмеження за допомогою "тіньового" танкерного флоту.
Фото: Bloomberg