Танкери з російською нафтою вже кілька тижнів прямують безпосередньо в порти ЄС, свідчать результати дослідження природоохоронної організації Greenpeace.
Згідно з цим дослідженням, судна, імовірно завантажені російською сирою нафтою, вирушили з російських портів у Балтійському морі. Згідно з даними GPS, кораблі прямували прямо в порти ЄС, що порушує чинні санкції.
Поставки російської нафти в ЄС заборонені з березня 2023 року. У перевезеннях брали участь переважно судна грецьких судноплавних компаній, деякі з яких є частиною так званого російського "тіньового флоту". Ці танкери підозрюються в тому, що допомагають Росії обходити санкції.
Згідно із супутниковими даними, близько 15 танкерів із липня 2024 року прямували прямо в європейські порти з російського Приморська на Балтійському морі, Усть-Луги і нафтового порту Новоросійськ на Чорному морі. Судячи з осадки суден, вони вийшли з російських нафтових портів повністю завантаженими. Після прибуття в порти призначення осадка танкерів зменшилася на кілька метрів. Це свідчить про те, що вантаж повністю або частково відвантажено. Танкери довжиною близько 250 метрів можуть перевозити понад 150 мільйонів літрів сирої нафти кожен.
Згідно з дослідженням, рейси танкерів із сирою нафтою з російських портів Балтійського моря вздовж німецького узбережжя Балтійського моря збільшилися на 70% із січня 2021 року. Водночас загальний обсяг перевезень за цим маршрутом, навпаки, знизився з початку війни. Водночас середній вік танкерів, що використовуються для перевезення сирої нафти, збільшився з 8,9 років у 2021 році до 16,6 років у 2024 році. У разі аварії під загрозою нафтової плями опиняться острови Фехмарн і балтійські курорти Варнемюнде і Дамп.
Джерело: УНІАН