У 2024 році кількість політичної джинси, замовленої місцевими та регіональними чиновниками, зросла на 20%. Якщо у минулому році, за даними ІМІ, частка замовників серед представників місцевої влади становила 40% від загальної кількості політичної джинси, то цього року цей показник досяг 60%.
Такими є результати дослідження ГО «Інститут масової інформації», що було проведене в 20 регіонах України у вересні цього року.
Лідерами за кількістю політичної джинси стали онлайн-медіа Хмельницького, Дніпра та Запоріжжя.
Також до топ-5 медіа за кількістю матеріалів із ознаками політичної і комерційної замовності увійшли Тернопіль і Суми.
У хмельницьких онлайн-медіа на матеріали з ознаками замовності припало 7% всіх матеріалів, у дніпровських — 6,5%, запорізьких — 6%, тернопільських — 4%, сумських — 2,5%.
«Цікаво, що дослідження також виявило регіони, в яких медіа не публікували джинсу. Цього року їхня кількість збільшилася до п’яти: не публікували замовні матеріали досліджувані онлайн-медіа Кропивницького, Луганська, Миколаєва, Полтави і Харкова. Загалом в усіх досліджуваних онлайн-медіа на джинсу припало 1,7% контенту. Зокрема, 0,9% склали матеріали з ознаками комерційної замовності, і 0,8% — політична джинса», — йдеться у дослідженні ІМІ.
Фото: колаж ІМІ
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.