Це вже третій важкий наземний безпілотник, розроблений турецькою оборонною компанією, поряд із Shadow Rider від FNSS і Alpar від Otokar.
На виставці Teknofest 2024 у Туреччині, яка проходить з 2 по 6 жовтня, місцева компанія Aselsan представила безпілотну наземну машину ZMA-X, в основі якої модернізована ACV-15, також відома як бойова машина піхоти ZMA-15. Про це пише TurDef.
Це вже третій важкий наземний безпілотник, розроблений турецькою оборонною компанією, поряд із Shadow Rider від FNSS і Alpar від Otokar. ZMA-X оснащений безпілотною баштовою системою Nefer калібру 25 мм виробництва компанії Aselsan з додатковими бронеплитами та системами LIDAR.
Дистанційно керована вежа перетворює ACV-15 на безпілотну платформу.
Для поліпшення захисту машини додали додаткові броньові пластини, аналогічні встановленим на модернізованій ACV-15. Машина оснащена системами LIDAR, які покращують ситуаційну обізнаність, аналогічно до датчиків ближньої дії, що використовуються в комплекті для переобладнання UGV Shadow Rider для броньованої бойової машини M113.
Nefer, також відома як SARP 100/25, являє собою безпілотну вежу, розроблену Aselsan для тактичних транспортних засобів. Вона сумісна з системами озброєння НАТО і російськими розробками.
Вежа Nefer комплектується низкою основних і спарених установок, включно з автоматичними гарматами: MK44, 2A42, M242, KBA і M811. Серед спарених озброєнь: 12,7-мм кулемети M2 і NSV, а також 7,62-мм кулемети FN MAG58/M240 і PKT.
Вежа оснащена денними та нічними системами візуалізації та гіростабілізованою платформою, яка забезпечує точність. Серед інших функцій — лазерний далекомір, система управління вогнем, лічильник патронів і попередження про останній боєприпас.