Українські мобільні оператори активно готуються до можливих відключень електроенергії в осінньо-зимовий період.
РБК-Україна повідомляє про заходи, які вживають Київстар, Vodafone та lifecell для забезпечення безперебійного зв'язку в умовах блекауту.
"Київстар" інвестував понад 1,4 млрд грн у підвищення енергонезалежності своєї мережі. Станом на вересень 2024 року, 60% мережі оператора має чотиригодинне резервне живлення, а 40% - від 2 до 4 годин. Компанія працює над забезпеченням 6-годинного резервування для всіх ключових об'єктів. До кінця року "Київстар" планує забезпечити 23-25% мережі можливістю роботи від генераторів.
Vodafone повідомляє, що встановив понад 51 тисячу акумуляторних батарей, які забезпечують 4-6 годин автономності базових станцій. Компанія також використовує стаціонарні та мобільні генератори, а також альтернативні джерела енергії, включаючи три сонячні електростанції. Загальні інвестиції Vodafone у підготовку до блекаутів складуть близько 900 млн грн.
Lifecell обладнав більш як половину своїх базових станцій літієвими батареями, які забезпечують роботу протягом 4 годин на одному заряді. Крім того, оператор під'єднав понад 1700 базових станцій до генераторів для довготривалої підтримки роботи обладнання. До 2025 року lifecell планує забезпечити близько 70% технологічних майданчиків літієвими батареями.
Усі оператори наголошують, що під час відключень електроенергії якість зв'язку може бути нижчою, ніж за нормальних умов. Вони також зазначають, що для повної зарядки акумуляторів потрібен час - від 4 до 8 годин, залежно від типу обладнання.
Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ) зобов'язав операторів до 1 лютого 2025 року забезпечити щонайменше 10 годин роботи мережі при відсутності електроенергії. Виконання цих вимог контролюватиме Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій (НКЕК). За невиконання вимог передбачені штрафи у розмірі до 0,3% від річного доходу оператора.