Як повідомило Міністерство освіти та науки, про це свідчать результати II етапу загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти в школах в умовах воєнного стану, яке провела Державна служба якості освіти.
«На другому році дослідження очікували відстежити ймовірні зміни в результатах навчання українського учнівства. Втім з’ясувалося, що тести виконані майже так само, як торік, — на “середньому” рівні. Хоча є деякі тенденції й до зростання. Знову підтверджено прямий зв’язок між якістю викладання навчального предмета й успішністю учнів і учениць, а також те, що в умовах повномасштабної війни вчителі змогли забезпечити освітній процес на такому рівні, щоб діти не втратили мотивації та снаги до навчання», — зазначив голова Державної служби якості освіти Руслан Гурак.
Тестування з української мови та математики учнів 6 і 8 класів, яке проводиться вже другий рік поспіль, відбулося у травні 2024 року.
Загалом, як зазначили в МОН, більшість учнів, які взяли участь у тестуванні, показали результати середнього рівня. Цьогоріч зросла частка шестикласників, які виконали тести на достатньому рівні. Однією з причин цього в МОН називають очне навчання (частка дистанційного формату зменшилася з 39% до 24% відносно попереднього навчального року).
Шестикласники продемонстрували незначне поліпшення в результатах навчання і з математики, і з української мови. А от у восьмикласників є зниження середніх результатів у тестуванні, особливо з математики.
Як зазначається, зниження середніх результатів серед восьмикласників могло відбутися через вплив війни на психоемоційний стан і мотивацію підлітків.
У МОН переконані, що зміни у форматі навчання, зокрема повернення до очного навчання, позитивно вплинули на результати. Учні й учениці, які продовжували навчатися дистанційно чи в змішаному форматі, продемонстрували зниження показників.
Водночас тестування, як і минулого року, показало регіональні диспропорції в результатах за типом населеного пункту.
Учні міських шкіл мають вищі результати, аніж їхні однолітки із сіл. Учнівство з Києва демонструє стабільно високі результати, тоді як результати у східних і північних регіонах мають тенденцію до зниження.
Як зазначають в МОН, це свідчить про необхідність стратегічних рішень для освіти в більш вразливих регіонах. Одним із таких рішень є політика «Школа офлайн», інфраструктурний компонент якої передбачає будівництво і ремонт укриттів у прифронтових і прикордонних з Росією областях, закупівлю автобусів. А отже, поступове повернення учнів до очного навчання.
Третій, фінальний, етап загальнодержавного моніторингового дослідження планується провести у травні 2025 року.
Дослідження проведено завдяки підтримці Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні та фінансуванню Глобального партнерства в галузі освіти (GPE), а також Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку (BMZ) через Німецький банк розвитку (KFW).
До репрезентативної вибірки ввійшло 225 закладів загальної середньої освіти — 164 з міської та 61 із сільської місцевостей. Для аналізу враховано результати тестів 4579 шестикласників і 4463 восьмикласників з математики та 4448 шестикласників і 4415 восьмикласників з української мови й літератури.
Ознайомитися з результатами дослідження можна за посиланням.
Як повідомляв Укрінформ,17 жовтня в Україні пройде Національний тест з медіаграмотності.
Фото ілюстративне