MY.UAНовини
Тест із медіаграмотності вперше вийшов за межі «інформаційної бульбашки». Що далі
Тест із медіаграмотності вперше вийшов за межі «інформаційної бульбашки». Що далі

Тест із медіаграмотності вперше вийшов за межі «інформаційної бульбашки». Що далі

MediaSapiens розпитав медійників про те, чим корисний тест, які в ньому є недоліки та що можна покращити в ньому на майбутнє.

17 жовтня в Україні втретє пройшов Національний тест із медіаграмотності. Цього року інтерес до нього був набагато більшим, ніж у попередні два роки. Кількість людей, які намагалися пройти його одночасно, навіть на деякий час паралізувалароботу сайту Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр». Команда проєкту, з огляду на суспільний інтерес, продовжила можливість пройти тест до неділі, 20 жовтня. За перший день 200 тисяч користувачів зробили спробу пройти тест, до інформаційної кампанії долучилися десятки великих і маленьких бізнесів, які у своїх соцмережах закликали українців пройти тест. Також у промоції тесту брали участь зірки шоубізнесу та блогери.

Користувачі в соцмережах поширювали результати своїх тестів, радіючи високому рівню власних відповідей. Але технічні проблеми та самі питання в цьому тесті викликали й негативні коментарі. Зокрема критикували тест через відсутність можливості перевірити, які відповіді правильні, а які ні. «Детектор медіа» звернувся за коментарем до керівниці «Фільтру» Олени Кравченко, яка розповіла  про роботу команди над тестом та його просування в соцмережах (читайте його тут). Окремо вона додала, що перевірити правильні відповіді в тесті можна — відповіді на запитання опублікують на сайті після завершення. Оцінювали результати тесту проміжком балів, а не точною кількістю правильних відповідей.

«Річ у тім, що ми хотіли додати бали, але це збільшило навантаження на сайт. Вийшло так, що ми публікували лише рівень балів, які набрали. Ті учасники, які позначали отримання сертифіката, дізнаються точну кількість балів, коли отримають його. У сертифікаті відображена точна цифра», — сказала Кравченко.

MediaSapiens поговорив із медійниками про те, наскільки вдалим вийшов цього року тест і що можна було б у ньому покращити в майбутньому.

Тимофій Брік, очільник Київської школи економіки, керівник соціологічних досліджень:

— Я проходив тест зі смартфона. Може, це якісь проблеми з девайсом, а може — проблема тесту, але я не побачив демонстрації правильних відповідей. Я так і не дізнався, а де ж я помилився та чому.

Загалом питання дуже прості, майже «занадто» прості варіанти відповідей. Моя гіпотеза, що ціллю тесту є не питати, а навпаки, в ігровій формі підказати очевидні правильні варіанти.

Мені сподобалася частина про Клавдію Петрівну. Мені здається, що у багатьох людей немає якогось уявлення про етикет і правила в інтернеті. Моє покоління зростало в інтернеті, чатах, форумах, ми були модераторами й проходили модерацію. Пройшли «школу» сварок в інтернеті. Але багато людей старшого покоління не розуміє, як писати коментарі. Думаю, що це корисно, — показувати такі приклади.

Оксана Мороз, тренерка з інфомедіагігієни та медіаграмотності, авторка просвітницького ютуб-проєкту «Як не стати овочем»:

— Якщо цей тест задумували як промо і легке навчання, то дуже чітко треба зрозуміти його цільову аудиторію. Цього року під час проведення тесту з медіаграмотності ми вперше вийшли за межі «інформаційної бульбашки». І це мегакруто. Але з іншого боку утворився розрив між тими, хто вже не перший рік у темі, їм було відчутно легко, нецікаво, і в дечому цей тест дублював те, що було в попередні роки. Натомість людям, які вперше зіштовхнулися з поняттям медіаграмотності та вперше проходили тест, було складніше, тому що тест уже «виріс» із цієї промофункції та тестування базових знань. Важливо розділяти згадані цільові аудиторії, як на мене. Це легко зробити технічно. Для тих, хто вже не вперше проходить тест, доцільно пропонувати трохи інші питання, ніж тим, хто проходить уперше.

Другий важливий момент: хоч цей тест і проходить у рамках Тижня медіаграмотності, але він не про те, щоб визначити рівень медіаграмотності. Тут дуже важливо не завищити очікувань. Наші люди дуже хочуть простих рішень складних проблем. Коли вони проходять тест і отримують рівень «гуру», якого досягнути достатньо легко, легко на цьому розслабитися. І це помітно по радісних відгуках у соцмережах з приводу того, що «я — гуру». Краще говорити, що тест — про зменшення ризику отримати шкідливі впливи. Над цим слід подумати, щоб не було некоректних завищених очікувань. Ну і загалом, на мою думку, нам треба відходити від поняття «медіаграмотність» для широкого загалу — але це предмет окремої дискусії.

Важливий момент — самі питання та відповіді на них. Це все-таки промотест, і важливо, щоб у нього закладали речі, які людина одразу зможе використовувати у повсякденні. Треба фокус на чомусь, що людина може взяти й виконувати. Навчити людей розрізняти анонімні телеграм-канали та навертати людей до «білого списку» медіа, працювати з покращенням репутації медіа загалом.

Дуже важливо, як ми це робимо. Якщо у вигляді тесту щороку замірюємо, як градусником, це — одна справа. Інша ж, коли протягом року фіксуємося на певних речах і тест є одним з елементів такого фокуса, тоді б усе було більш ефективно.

Україна вже виросла з коротких формальних штанців медіаграмотності. В нас інший рівень проблематики, інший рівень експертизи та спільнота експертів, людей, які є носіями та лобістами медіаграмотності, має підходити до цього більш комплексно, більш продумано та ставати зразком для інших країн.

Якщо для певної країни проведення такого тесту може бути формою актуалізації проблеми, у випадку України — це не так. Коли ми будемо думати про це комплексніше, тест буде іншим. Варто змінити підхід, він має бути не формалізованим і не зводитися до того, що проводимо тестування, бо так вирішили, а з урахуванням того, що ми хочемо цим тестом досягнути. Якщо ми вже зробили цей крок у позаформалізм, то було б дуже добре це продумати.

Тест, відверто кажучи, — не дуже добрий інструмент для промо, є кращі, але якщо ми його вписуємо у цю лінійку, він може давати ефект. Треба зрозуміти, що ми від нього хочемо. Ми бачимо, що люди хочуть проходити тести, але здебільшого йдеться про розважальні. Ми також бачимо, що бізнес готовий долучатися і буде це робити й надалі.

Цей тест був не такий, як у минулі роки, «неформальний». Я бачу багато зрушень. Абсолютно не згідна з критичними дописами у стрічці про те, як «усе погано».

Олексій Харченко, експерт Інституту інформаційної безпеки, член Наглядової ради Національної суспільної телерадіокомпанії України:

— Останніми роками все більше людей доєднується до Всеукраїнського радіодиктанту національної єдності, який щороку організовує Українське радіо — флагманський радіоканал Суспільного мовлення. Він уже встиг стати чи не «наймасовішим флешмобом, що об’єднує українців в усьому світі». Подібні заходи — хоча і є символічними, але їхній вплив важко переоцінити. Приємно, що в цифрову епоху в Україні започатковується новий символ для української цифрової спільноти — Національний тест із медіаграмотності.

Окрім того, що тест може стати символом, він також виконує й інструментальну функцію — на додачу до опитувань і фокус-груп може дати краще розуміння, де та яка допомога потрібна українцям для більш впевненого і безпечного пересування цифровим простором. Зокрема, які навички та в яких демографічних групах потрібно більше розвивати.

Приємно, що в межах Глобального тижня медіаграмотності ЮНІСЕФ, який пройде з 24 по 31 жовтня 2024 року, «Суспільне Культура» також підтримало національний проєкт із медіаграмотності Міністерства культури та стратегічних комунікацій «Фільтр» і проведе Національний урок із медіаграмотності 31 жовтня об 11:00 на телеканалі та ютуб-каналі «Суспільне Культура».

Загалом це гарний почин та ініціатива, яка має гарні шанси стати важливою частиною освоювання цифрового світу. Але як у фахівця в мене все ж виникло кілька питань, над якими довелося подумати. Найперше, що пригадую — це питання про згенеровані штучним інтелектом зображення, а також формулювання питань і відповідей, які можна неоднозначно трактувати. Крім того, були питання досить специфічного характеру, відповіді на які цілком можуть знати нефахівці, зокрема, які стосуються висвітлення чутливих тем. Інколи можна було помітити й поодинокі технічні недоліки.

Однак те, що мені вдалося пройти тест до кінця з першого разу, говорить про його життєздатність. Тема тесту — медіаграмотність. Проте блок із кібербезпеки говорить про те, що тест більше про цифрові навички.

Загалом, у п’яти блоках подані переважно типові приклади, з якими кожен із нас стикається. Але деякі варіанти відповідей, особливо коли потрібно обрати кілька варіантів, розраховані на фахівців і, швидше за все, не були простими для тих, хто не так ґрунтовно знається на цій сфері. Тому попри загалом правильну концепцію та підхід, було б добре на майбутнє поглянути на формулювання питань і відповідей з погляду нефахівців і зробити наголос на просвітницьку роль тесту. Так, було б доречно, на мій погляд, перед проходженням подати матеріали для ознайомлення, що покращило б рівень поінформованості.

Цей тест корисний абсолютно всім, хто хоче перевірити свої знання. А «флешмобний» характер робить його більш захопливим. Інформаційна кампанія була якісною. Як я не намагався уникнути його і вже тішився, що я, мабуть, настільки фахівець, що точно не представник цільової аудиторії, але все ж тест наздогнав мене. І це дуже добре!

Окрім кампанії, що досягла мети, — я бачив, що більш як 200 тисяч українців узяли у ньому участь, — долучення комерційних компаній, які розмістили промоційні та просвітні повідомлення, безперечно має позитивне значення.

Основним недоліком, на мій погляд, є те, що цей тест стоїть дещо окремо від комплексу заходів, спрямованих на підвищення обізнаності та медіаграмотності. Помітно, що розробники не розраховували на популярність тесту. Це призвело до вибору не настільки потужної технічної платформи для його організації, що й викликало технічні складнощі: підвисання, затримка з опрацюванням відповідей та інших нюансів. Ще одним суттєвим недоліком я б назвав відсутність просвітницького компонента безпосередньо в тесті після вибору відповіді. Хоча б невеличке роз’яснення щодо коректності чи некоректності відповіді допомогло б закріпити навички тим, хто знав чи вгадав, і опанувати нове знання тим, хто помилився.

Сама ідея — позитивна, як я вже зазначив вище. Але є певні нюанси. Так, цікавим моментом є те, що цей тест перегукується з «Цифрограмом» — національним тестом на цифрову грамотність. На мій погляд, ліпше було б поєднати ці тести, якщо є спільні блоки. Або ж сфокусуватися на унікальних речах.

На майбутнє насамперед я б порадив визначитися, наскільки важливою є просвітня компонента тесту та як він вписаний у заходи з поліпшення медіаграмотності. Я б радив більше вірити в українців і запасатися більш потужними і якісними технічними рішеннями.

Також я б радив робити наголос на ігрові моделі. Наприклад, уже був створений прекрасний тест-гра «Маніпулятор. Cтвори найгірше ЗМІ та стань популярним», яка в ігровій формі дозволяє опанувати практичні навички. На мою думку, гейміфікація дозволяє краще донести зміст питань і водночас є платформою для розвитку цієї ідеї в майбутньому та сприяє поширенню контенту користувачами.

Альона Романюк, медіаекспертка, фактчекерка, головна редакторка проєкту «По той бік путінської брехні» й авторка проєкту «НотаЄнота», викладачка:

— Я пройшла тест, як і кілька груп студентів, із якими я працюю. Мені він підійшов для роботи зі студентами.

Сам по собі тест — хороший спосіб привернути увагу до теми медіаграмотності, фейків, маніпуляцій, дезінформації. Є чіткий поділ на блоки та визначена кількість питань у них, що допомагає правильно розпланувати час на проходження. Для тесту підібрано теми, з якими можна працювати зі студентами або іншими аудиторіями. Викладачі, вчителі, тренери можуть використовувати його як вступ до теми, а далі, відштовхуючись від цього, вибудовувати свої заходи, тренінги, навчальні плани.

Маю кілька побажань, які, вважаю, доцільно врахувати надалі. З універсальністю питань, як мені видається, команда «Фільтра» впоралася. Однак окремі викликали у мене як у людини, яка працює у цій сфері, неоднозначну реакцію, проте, мені здається, у великої кількості учасників вони не викликали зауваг.

Наприклад, було питання, як краще підбирати паролі. Я не рекомендую вводити свій пароль на різних сервісах.

Що ж до питання про ботів, то, як на мене, зараз настільки розмита межа між ботами та справжніми користувачами, що визначати стає усе складніше. Понад те, існує проблема, що акаунти здають в оренду. Тому, як на мене, це питання не таке актуальне для включення у тест. Проте це гарний спосіб, щоб розглянути цей приклад. Я буду розглядати таку тему зі студентами під час заняття.

Мені не вистачило одного-двох питань стосовно тіктоку, який багато людей в Україні використовує як джерело інформації або для того, щоб відволіктися та розважитися.

Думаю, наступного року команда «Фільтра» враховуватиме це. Перед тим, як запускати тест, доцільно віддати його на апробацію фахівцям із медіаграмотності, щоб удосконалити певні питання та зробити їх більш відповідними до інтересів аудиторії.

У будь-якому разі, мені основні тематичні блоки «лягають» у програму роботи зі студентами для того, щоб ввести їх у тему.

Олексій Панич, філософ, громадський діяч, член Наглядової ради Національної суспільної телерадіокомпанії України:

— Вважаю, що цей тест є добрим за задумом, але дуже неякісним за виконанням. Власне, похвалити розробників я можу лише за одне: такі тести з медіаграмотності справді потрібні! А проблеми з виконанням я би розділив на два рівні.

Перший — концептуальний: що таке, власне, «медіаграмотність»? Тест поділено на п’ять тематичних розділів, зокрема «Кібербезпека» й «Етична поведінка та взаємодія з контентом». Тут виникає питання: чи стосується медіаграмотності, наприклад, уживання фемінітивів або заходи безпеки під час приєднання до громадського wi-fi? Я маю сумніви, що це так.

Другий — рівень конкретних запитань, серед яких, на жаль, чимало некоректних — на рівні або постановки питання, або запропонованих відповідей. Ось найбільш кричущий приклад:

 

«Перед вами фотопортрети двох людей. Одне з облич справжнє, інше — згенероване штучним інтелектом. Оберіть правильну відповідь.

1. Фото 1 згенероване ШІ, а фото 2 — справжнє.

2. Фото 2 згенероване ШІ, а фото 1 — справжнє.

3. Обидва фото несправжні.

4. Обидва фото справжні».

Якщо вже сказано, що «одне з облич справжнє, інше — згенероване штучним інтелектом», який сенс пропонувати відповіді 3 та 4? Як узагалі розробники тесту припустилися такого явного алогізму?

Принагідно скажу, що обрати «правильну» відповідь між варіантами 1 та 2 тут можна хіба якщо просто в процесі проходження тесту завантажити собі обидва фото й погуглити їх (але навряд чи розробники тесту розраховували на такий алгоритм пошуку відповіді). Адже, на мою візуальну оцінку, обидва фото можуть виявитися: а) справжніми; б) справжніми, але відредагованими в графічному редакторі (на зразок Adobe Photoshop); в) згенерованими ШІ. Отже, з чотирьох запропонованих відповідей дві суперечать умовам поставленого питання, а для вибору між двома іншими найпростіше підкинути монетку.

Ще один приклад:

«Ви перебуваєте у громадському місці, наприклад, у кафе, і хочете приєднатися до доступної мережі Wi-Fi. Які заходи безпеки слід врахувати? Оберіть усі правильні відповіді.

1. Використаю мобільний інтернет від свого оператора замість загальнодоступного Wi-Fi.

2. Вимкну автоматичне підключення до загальнодоступних мереж Wi-Fi на своєму пристрої.

3. Здійсню банківську операцію через загальнодоступний Wi-Fi, адже це зручно.

4. Використаю VPN-сервіс для шифрування даних під час підключення до загальнодоступної мережі Wi-Fi».

Якщо в умові сказано, що ви хочете приєднатися до доступної мережі Wi-Fi, який сенс пропонувати відповіді 1 та 2? Адже вони обидві, знов-таки, суперечать умовам поставленого питання (виходить, що якщо ви хочете це зробити, правильна відповідь — «не робіть цього»). І це при тому, що відповідь 3 очевидно неправильна, а відповідь 4 не рятує від небезпеки користування загальнодоступним Wi-Fi (тут радше потрібен надійний firewall, який захистить смартфон від проникнення з інших пристроїв у цій же локальній мережі).

Ще один приклад:

«Ви отримали повідомлення з проханням підписати петицію щодо присвоєння звання Героя України загиблому захиснику або захисниці. Посилання на петицію виглядає підозріло. Що ви зробите, щоб убезпечити себе? Оберіть усі правильні відповіді.

1. Перевірю, чи посилання веде на справжній сайт петицій: petition.president.gov.ua.

2. Авторизуюся на сайті петицій через свій WhatsApp, щоб швидко підписати петицію.

3. Поділюся посиланням з друзями, щоб вони теж могли підписати петицію.

4. Перевірю, чи сайт петицій просить авторизуватися через електронний підпис або “Дію”, а не через соцмережі чи месенджери».

Тут узагалі немає коректної відповіді: адже відповіді 2 і 3 очевидно неправильні, проте відповідь 1 не враховує, що є й інші справжні сайти петицій (наприклад, petition.kmu.gov.ua), а відповідь 4 не враховує, що несправжні сайти також можуть просити авторизації через електронний підпис.

Останній приклад:

«Ви натрапили на таку новину в мережі. Якою буде ваша перша реакція?

Українців атакують отруйні павуки?: у мережі несеться справжній “апокаліпсис”

1. Скоріше поділюся новиною в чатах із друзями, рідними та колегами, щоб вони остерігалися потенційних місць скупчення павуків.

2. Як справжній арахнофоб зачинюся в кімнаті й нікуди не виходитиму.

3. Репостну новину в соцмережах і порекомендую поширювати далі, щоб якомога більше людей дізналося про небезпеку.

4. Пошукаю інформацію про це на інших каналах, спробую знайти першоджерело, спробую з’ясувати, чи це не фейк».

Вочевидь, упорядники тесту вважали «правильною» відповідь 4. Але «справжній арахнофоб» — а такі є! — цілком може обрати відповідь 2, і для нього, з урахуванням його фобії, ця відповідь не буде неправильною. Крім того, тут бракує найдоречнішої відповіді: «Проігнорую новину, бо клікбейтний заголовок одразу показує, що на це не варто звертати серйозної уваги».

Це не всі приклади проблемних запитань і відповідей, але досить і цього.

Як видно з цих прикладів, тест розробляли люди, які нечітко уявляють собі, що таке медіаграмотність, і не дружать з елементарною логікою; ба більше: навіть не в змозі уважно перечитати те, що самі ж написали.

Інформаційна кампанія з просування цього тесту була прекрасною; бачив, що багато бізнесів долучилися до цього просування pro bono. Тим сумніше, що вони з таким ентузіазмом поширювали вкрай неякісний продукт — вочевидь повіривши організаторам тестування на слово.

Один мій колега в процесі обговорення цього тесту у фаховому колі попросив chatGPT скласти тест на медіаграмотність українською мовою з 10 питань із 4 варіантами відповіді кожне (зокрема лише одне правильне). Побачивши результат, я можу зробити ще один «комплімент» авторам сьогоднішнього загальнонаціонального тестування: цей вкрай неякісний тест, безумовно, писали вони самі. Адже chatGPT впорався би (власне, він і впорався) з цим завданням набагато краще (й до того ж абсолютно безплатно).

На наступний рік маю для розробників тесту одну пораду: перед публікацією віддати їхню розробку кільком медіаекспертам із проханням ретельно перевірити тест загалом і кожне його запитання на логічність і концептуальну слушність. Боюсь, цього разу вони такого не робили; в результаті тест, який чи не насамперед мав спрямувати уявлення людей про медіаграмотність у правильне річище (насправді це ще важливіше, ніж оцінити їхній поточний рівень медіаграмотності!), у значній частині запитань спрямував їхні уявлення в хибному напрямі. Дуже хочеться вірити, що наступного разу це не повториться.

Марина Безкоровайна, керівниця програми протидії дезінформації та підтримки розвитку незалежних медіа Посольства Великої Британії в Україні:

— Я проходила тест із медіаграмотності вже вдруге, вперше — торік. І звісно, я бачу абсолютно інший рівень інтересу, резонансу, ніж це було у 2023 році. Це і кількість людей, сотні тисяч, які вирішили пройти тест, і кількість і рівень бізнесу, який долучився до кампанії з інформаційної підтримки тесту. Це все дуже тішить, тому що довгий час медіаграмотність в Україні залишалася, та й досі залишаться, на мою думку, недооціненою як критично важлива навичка для суспільства в стані гібридної війни. Одну з основних компонентів якої складає інформаційна війна. На жаль, не все суспільство і досі розуміє, чому такі навички як медіаграмотність, вміння грамотно споживати інформацію, розрізняти маніпуляції важливі. Тому для себе я бачу необхідність ще в кращій комунікації цієї компетенції, і це одна з похідних задач, яку допомагає розв’язати національний тест із медіаграмотності.

Ясно, що тест сам по собі не зробить нікого фахівцем. Але принаймні якщо у людини після проходження тесту виникне інтерес щось почитати на цю тему, погуглити, пошукати матеріали додаткові, які допоможуть їй розібратися краще у темі, дізнатися про якусь певну загрозу чи конкретну компетенцію, — це вже великий прогрес. Це вже одна з задач, яку власне сам тест виконує.

Погоджуюся, що можна вдосконалити питання, більше приділити уваги дизайну. Мені теж не вистачило пояснень, чому ту чи ту відповідь автори тесту вважають за правильну, — це один із висновків на майбутнє. Таких рекомендацій було вже зроблено чимало, я думаю, що все це врахують на наступний рік. А цього року для мене дуже-дуже приємним сюрпризом є високий суспільний інтерес до тесту. Який засвідчило те, що сайт не витримував кількості відвідувачів. Такий резонанс уже є, на мою думку, високим досягненням. З чим я вітаю авторів тесту, Міністерство культури та стратегічних комунікацій і насамперед команду Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр». Я сподіваюся, це залишиться у портфоліо міністерства, і медіаграмотність як пріоритет буде збережено, коли напрямки роботи міністерства будуть переглядати.

Оксана Романюк, директорка Інституту масової інформації (допис у фейсбуці):

— Я вважаю, що важливим досягненням тесту є вихід за межі «бульбашки» й успішне залучення бізнесу та нової аудиторії. Я б навіть розглядала як головний результат саме широку промоцію ідеї медіаграмотності за межами наших вічних спеціалізованих кіл. Сам тест як інструмент навчання до наступного року варто ще допилити (і ми готові долучитися). Підтримую ідеї Оксани Мороз щодо сегментації аудиторії, рефреймінгу самого тесту, промоції тощо. Кампанія продемонструвала зненацька значний потенціал. Думаю, що в цієї ідеї цілком є хороша перспектива.

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги за темою
опростесты
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Джамала продала дом под Киевом: певица назвала причину и где сейчас живет с детьми
TSN
2025-05-26T18:18:35Z
Какие платья нельзя носить женщинам за 50: такие модели выглядят нелепо и добавляют возраст
TSN
2025-05-26T16:48:44Z
Известный украинский певец высказался о неизлечимом сыне и раскрыл главную проблему
TSN
2025-05-21T16:18:11Z
Мадонна кардинально изменила стиль ради мамы
Корреспондент
2025-05-19T09:15:58Z
В Праге к столетию украинского музея открыли выставку в Сенате
TSN
2025-05-31T15:48:44Z
Даша Малахова призналась в бывших романах с женщинами и сделала заявление: "Прошу увидеть реальность"
TSN
2025-05-31T15:33:44Z
Победитель Евровидения-2025 хочет исключить Израиль из конкурса
Корреспондент
2025-05-22T15:48:51Z
Ирина Билык показалась с двумя сыновьями и раскрыла подробности личной жизни
TSN
2025-05-25T07:48:32Z
Как выбрать женские духи по характеру: советы для точного соответствия
Eco Town
2025-05-26T13:38:52Z
Стало известно, каким водителям больше нельзя управлять автомобилем
UAToday
2025-05-24T13:06:02Z
Škoda Favorit 1987 года переосмыслили как электрокар для нового поколения
Корреспондент
2025-05-29T18:15:23Z
Китай поставил под угрозу производство электромобилей в Европе
Корреспондент
2025-05-19T10:27:19Z
Bentley возвращает в продажу 96-летний Blower
Корреспондент
2025-05-30T19:27:53Z
Мировые продажи Toyota бьют рекорды
Корреспондент
2025-05-30T18:51:10Z
Лобстеры как извинение: Албон угостил Расселла за Гран-при Монако
Корреспондент
2025-05-29T13:57:25Z
Французская Alpine представила электрокроссовер A390 с тремя двигателями
Корреспондент
2025-05-28T19:24:38Z
Китайский автопроизводитель разозлил владельцев авто рекламой в салоне
Корреспондент
2025-05-28T16:45:16Z
Представлен обновленный Land Rover Defender
Корреспондент
2025-05-28T16:36:07Z
Этот паразит грызет клетки человека: ученые сделали жуткое открытие
TSN
2025-05-19T07:48:24Z
Враги помидоров: список растений, которые нельзя сажать рядом
TSN
2025-05-21T16:33:49Z
Чем полезен творог и стоит ли есть его каждый день: диетологи рассказали обо всех нюансах
UAToday
2025-05-24T09:03:02Z
Мыло или гель для душа: что выбрать для кожи и гигиены
UAToday
2025-05-24T12:06:20Z
Как музыка влияет на мозг: названа песня, которая снимет стресс всего за 8 минут
UAToday
2025-06-01T15:57:31Z
Не только кипяток: как быстро снять кожуру с помидоров без бланширования
TSN
2025-05-31T14:33:43Z
Тля на смородине: методы борьбы с вредителями
TSN
2025-05-24T17:52:42Z
Как личность влияет на сон: ученые поразили исследованием
UAToday
2025-05-23T12:36:34Z
Витамины для кожи: которые следует принимать, а от которых лучше воздержаться
UAToday
2025-05-31T12:06:55Z
Эти два знака зодиака могут тянуть из вас энергию: как их распознать и защититься
TSN
2025-05-19T07:18:37Z
Главная стрижка лета-2025: трендовые варианты
TSN
2025-05-26T12:18:14Z
Гороскоп для знаков зодиака на 22 мая 2025 года
Корреспондент
2025-05-21T08:03:41Z
Клубничный бум: непревзойденная галета к кофе или чаю
TSN
2025-05-26T17:06:31Z
Сода для хорошего урожая помидоров: необычные способы использования
TSN
2025-06-01T16:18:22Z
Утром или вечером: когда лучше принимать душ и почему
UAToday
2025-06-01T15:57:51Z
Гороскоп на 23 мая 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
2025-05-22T16:55:28Z
Гороскоп на 25 мая 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
2025-05-24T15:27:13Z
Тельцам следует показывать свои преимущества, а Скорпионам следует позволить себе радоваться: астрологический прогноз на рунах на 19 мая 2025 года
TSN
2025-05-19T00:48:36Z
Илон Маск отреагировал на удары по аэродромам в РФ
Корреспондент
2025-06-01T20:27:08Z
Удары по аэродромам. Никакого ядерного ответа не будет
ГЛАВКОМ NET
2025-06-01T18:51:23Z
Знали ли в США об атаке Украины по России: что говорят в Белом доме
TSN
2025-06-01T17:03:35Z
Зеленский рассказал о ситуации с ракетами Taurus
Корреспондент
2025-05-29T13:06:54Z
Норвегия поддержала удары по российским аэродромам
Корреспондент
2025-06-01T21:18:21Z
Российская делегация прибыла в Стамбул для переговоров с Украиной
Корреспондент
2025-06-01T20:54:30Z
Разведка США раскрыла планы Путина на 2025 год
Корреспондент
2025-05-24T16:33:54Z
Как движение в ЕС заставляет Украину изменить правила выборов
Европейская правда
2025-05-29T05:42:52Z
В ОП выдвинули условия России для переговоров
Корреспондент
2025-05-30T18:21:50Z
Российские акции обвалились после ударов СБУ по аэродромам
Корреспондент
2025-06-01T17:42:33Z
Курс валют на выходные, 31 мая и 1 июня: сколько стоят доллар, евро и злотый
TSN
2025-05-31T06:51:29Z
Выращивание картофеля: аграрные секреты, о которых знают не все
TSN
2025-05-20T14:06:17Z
В Украине выросло энергопотребление в конце недели
Корреспондент
2025-05-23T08:06:19Z
Россия рискует потерять финансовую подушку в 2026 году - разведка
Корреспондент
2025-06-01T18:45:09Z
В России признали критическую зависимость от западных микрочипов
Корреспондент
2025-06-01T12:24:19Z
Швеция ослабляет 100-летнюю жесткую монополию на продажу алкоголя
Европейская правда
2025-05-31T21:00:54Z
Немецкий банк заблокировал Шредеру выплаты из России
Корреспондент
2025-05-25T14:45:13Z
Доллар подорожал: курс валют на 19 мая 2025
TSN
2025-05-19T06:06:00Z
Максим Нелипа погиб на войне: когда будет прощание и почему его сын не сможет попасть на похороны
TSN
2025-05-20T08:54:29Z
Новое усиление мобилизации: кого ищут ТЦК
Корреспондент
2025-05-23T08:24:46Z
25 мая — какой церковный праздник, почему нельзя резать, рубить или использовать острые лезвия
TSN
2025-05-25T03:06:24Z
Германия вооружит Украину дополнительно на €5 млрд
Корреспондент
2025-05-28T17:39:50Z
СМИ: СБУ поразила более 40 бомбардировщиков РФ
Корреспондент
2025-06-01T20:12:57Z
Появилось видео атаки СБУ на российские аэродромы
Корреспондент
2025-06-01T16:19:18Z
В Турции обнаружили христианскую мозаику накануне визита Папы Римского
Корреспондент
2025-05-19T17:51:03Z
Осталось 5 дней. Что ждет "ограниченно пригодных", которые не пройдут ВВК вовремя
UAToday
2025-06-01T15:57:27Z
Кардинальные изменения в мобилизации с 1 июня: бронирование, ВВК, новые функции в Резерв+
UAToday
2025-06-01T15:57:06Z
Удар по Харькову: повреждены более 30 домов и транспортное депо
Корреспондент
2025-05-30T07:30:06Z
ВСУ ведут бои на девяти направлениях - Генштаб
Корреспондент
2025-05-27T13:30:44Z
Синоптики дали прогноз погоды на сегодня 24 мая в Украине
UAToday
2025-05-24T04:27:56Z
Генштаб показал новые карты боев на фронте
Корреспондент
2025-05-24T06:03:54Z
Гороскоп на 2 июня 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
2025-06-01T15:57:05Z
Украина встретит лето грозами и жарой
Корреспондент
2025-06-01T13:54:13Z
На подконтрольную Украине территорию вернули еще 9 детей
Корреспондент
2025-05-22T15:12:07Z
Генштаб рассказал о ситуации с боями на фронте
Корреспондент
2025-05-28T05:27:22Z
Житомирская область подверглась одной из самых масштабных атак
Корреспондент
2025-06-01T11:54:57Z
В Польше голый украинец бегал по улице и прыгал на авто
TSN
2025-05-28T15:21:21Z
В России группа врачей продавала детей за границу
Корреспондент
2025-05-31T18:33:20Z
Атака на Киев: известны уточненные данные о последствиях
Корреспондент
2025-05-24T13:03:34Z
В Киеве на американца упал балкон у подъезда многоэтажки
VGorode
2025-05-29T12:57:14Z
Россияне атаковали Запорожскую область: погибли три женщины
Корреспондент
2025-06-01T18:12:13Z
Дроны РФ атаковали детей в Херсонской области - ОВА
Корреспондент
2025-06-01T17:00:41Z
Главу центрального банка Словакии осудили за коррупцию
Корреспондент
2025-05-29T13:03:32Z
В России обрушился еще один мост
UAToday
2025-06-01T16:22:44Z
Под Мелитополем разведчики подорвали военный поезд россиян: что известно
UAToday
2025-06-01T16:21:57Z
В Великобритании нашли скульптуру богини победы возрастом более 1800 лет
Корреспондент
2025-05-21T18:36:10Z
Команда с украинцем выиграла в Казахстане турнир по Counter-Strike 2
Корреспондент
2025-05-19T00:09:16Z
На Солнце произошел крупнейший с начала года выброс плазмы в сторону Земли
Корреспондент
2025-05-31T07:51:23Z
Мобильную связь в Украине из-за атак "Шахедов" могут выключать
TSN
2025-05-31T07:34:10Z
SpaceX вывела на орбиту спутник GPS
Корреспондент
2025-05-31T05:12:12Z
Sony прекратила самостоятельное производство смартфонов Xperia
Корреспондент
2025-05-30T18:12:38Z
В обновленной версии ИИ DeepSeek R1 усилили цензуру
Корреспондент
2025-05-30T17:03:22Z
В Китае нашли череп, который не принадлежит ни одному из известных видов че
Корреспондент
2025-05-30T12:33:25Z
Кошки узнают своих хозяев по запаху – ученые
Корреспондент
2025-05-30T07:21:06Z
Составлена символическая сборная команда Лиги чемпионов
Корреспондент
2025-06-01T17:24:06Z
Довбик назвал настоящего лидера сборной Украины
Корреспондент
2025-05-24T10:21:32Z
Гарсия перед провальным боем травмировался: Была операция
Корреспондент
2025-05-28T21:30:01Z
90 лет без титула, и вот наконец Юнион Сент-Жиллуаз в Бельгии снова чемпион
Корреспондент
2025-05-25T21:30:44Z
Умер экс-чемпион мира в трех весовых категориях
Корреспондент
2025-06-01T21:24:50Z
По причине ветрянки Владислав Дубинчак пропустит игры национальной команды
Корреспондент
2025-06-01T20:45:46Z
Прощание с Реалом: заключительный матч сезона стал последним для Модрича
Корреспондент
2025-05-24T17:33:32Z
Достойное обновление эмблемы на форме Динамо после 30-го чемпионства
Корреспондент
2025-05-24T17:00:58Z
Ноттингем Форест усилится тремя игроками бразильского клуба
Корреспондент
2025-06-01T20:15:19Z