/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F64fe6a78e325b9ff4391c01cd33f493f.jpg)
В Україні Instagram, Х та Facebook мають понад 80% дописів державною мовою
Про це заявив керівник аналітичного відділу Центру контент-аналізу Сергій Стуканов під час презентації досліджень "Вебсторінки українських ЗМІ у розрізі мовних версій” та “Українська мова у соцмережах”, що відбулася в Укрінформі.
"Ми бачимо, що Instagram, Twitter (Х) та Facebook мають понад 80% дописів в українському сегменті соціальних мереж, які робляться українською мовою. Це тенденція, яка підтверджується, порівняно з попередніми роками (2020, 2022, 2023 - ред.)", - сказав Стуканов.
За його словами, Instagram продемонстрував незначне зменшення частки - минулого року було 92%, а нині - 87%, Twitter (Х) продемонстрував зростання, Facebook підтвердив попереднє співвідношення на рівні 80% української мови. Також зафіксовано зростання в Youtube і незначне падіння у TikTok.
"Найпопулярніші західні соціальні мережі - це Facebook, Twitter (Х) та Instagram. Вони станом на сьогодні сформувалися як переважно україномовні середовища, що підтверджується вже протягом трьох років. Частка користувачів, які надають перевагу українській мові в цих соціальних мережах, коливається в межах 80-90%, що стає важливим середовищем для тих українців, які ще користуються російською, але вони опиняються в меншості, і я думаю, що те наявне середовище сприяє їхньому переходу на українську мову", - додав Стуканов.
Дослідження продемонстрували результати близько 2000 вебпредставництв українських медіа. Також експертами було проаналізовано 1,11 млн дописів, поширених в Україні на платформі іноземних соціальних мереж, таких як Facebook, Twitter (Х), Instagram, Youtube, TikTok тощо.
Як повідомляв Укрінформ, українській владі й громадянському суспільству критично важливо розуміти особливості медіаспоживання різних авдиторій.