Член правління UA Growers OU, трейдер української лохини на ринках ЄС Євген Харлан назвав основні статистичні показники та виділив найважливіші тенденції сезону, серед яких посилення кооперації та зміна в топі імпортерів української лохини. Про це повідомляє EastFruit, пише agronews.ua.
Євген Харлан інформує, що в сезоні 2024 року експорт лохини з України становив 5 тис. тонн (+33% або +1,3 тис. тонн). У грошовому еквіваленті експорт склав $26 млн (+56% або +$9,2 млн).
«Середня ціна реалізації української лохини в сезоні 2024 року перевищила $5 за 1 кг (+17,6% відносно ціни минулого року). У другій половині серпня 2024 року стандартною була експортна ціна на рівні вище 6 євро за 1 кг за ягоду першого сорту, у вересні – 10 євро за 1 кг. На внутрішньому ринку вартість лохини сягнула історичного мінімуму і подекуди становила 60 грн за 1 кг (оптові пункти прийому ягоди від виробників)», – зазначив фахівець.
За словами Євгена, у 2024 році нарешті відбулася кооперація виробників української лохини з метою консолідації експортних поставок і мінімізації супутніх витрат. Уже є поодинокі приклади, коли великі експортери-виробники залучають для виконання своїх контрактів дрібніші господарства і навіть допомагають останнім здійснювати прямий експорт із надходженням валютної виручки.
Найважливішим трендом сезону, що минає, Євген Харлан назвав зміну в рейтингу імпортерів української лохини – Польща поступилася першим місцем Нідерландам за імпортом української продукції. Експорт у Німеччину був лише на 6% меншим від експорту в Польщу.
Експерт коментує цю подію так:
«Зміна лідера з імпорту української лохини пов’язана зі зміною експортної політики основних національних виробників, які стратегічно фокусуються на більш маржинальних ринках ЄС. Польща завжди була країною-посередником, яка не вживала українську ягоду, а брала участь у перерозподілі маржі від перепродажу. Звісно, Нідерланди також є країною – торговельним посередником, але це вищий рівень маржинальності, ніж Польща, і фактичний центр торгівлі ягодою в Європі. Німеччина імпортувала майже ту саму кількість лохини, що й Польща, і є кінцевим споживачем, який також є основним споживчим локомотивом ЄС, а відтак і дуже важливим та пріоритетним напрямком для розвитку експорту».