Розлучення та укладання шлюбу: як це зробити українцям за кордоном
Через війну, яку розпочала РФ, багато українців були змушені покинути свої домівки та виїхали за кордон. Під час перебування в іншій країні у наших громадян може виникнути необхідність у розлученні або в укладанні шлюбу. Фахівці Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції розповіли, як українцям отримати послуги у сфері ДРАЦС за кордоном.
Чи можуть українці розлучитися та одружитися за кордоном
Раніше консули реєстрували шлюби та інші акти лише між особами, які постійно проживали за кордоном. Тепер ця обмеженість скасована.
Послуги державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС) доступні для всіх громадян України, незалежно від того, чи мають вони законне проживання за кордоном.
Консульства також надають можливість зареєструвати зміну імені або розірвання шлюбу для громадян без прив’язки до місця постійного проживання.
Де можна отримати послуги ДРАЦС
Фахівці пояснили, що закордонними дипломатичними установами (ЗДУ), що забезпечують діяльність у сфері ДРАЦС відповідно до постанови КМУ № 66 від 24.01.2023, Міністерством закордонних справ України визначені:
- Грузія: Посольство України в Грузії.
- Казахстан: Посольство України в Республіці Казахстан.
- Польща: Посольство України та консульства в Кракові, Вроцлаві, Гданську й Любліні.
- Німеччина: Посольство України та консульства в Дюссельдорфі, Гамбурзі, Франкфурті-на-Майні, Мюнхені.
- Туреччина: Посольство України та консульства в Стамбулі й Анталії.
Як підготуватись перед візитом до консульства
Перед зверненням до консульства необхідно:
- Зв'язатися з установою, щоб уточнити графік роботи та записатися на прийом.
- Дізнатися про перелік документів та вимоги до них.
- Переконатися, що всі документи іноземною мовою мають переклад на українську, завірений належним чином.
Які документи потрібні для розлучення та укладання шлюбу за кордоном
Для реєстрації актів цивільного стану у консульстві необхідно подати:
- Заяву (формується реєстратором, заявник лише підписує її).
- Документи, які підтверджують подію (шлюб, розірвання шлюбу).
- Паспорт заявника.
- Оплатити мито (у випадках, визначених законодавством).
Як відбувається реєстрація
Фахівці пояснили, що ЗДУ проводить державну реєстрацію актів цивільного стану шляхом складання актового запису цивільного стану в електронному вигляді у Реєстрі та на паперових носіях в присутності заявника.
«ЗДУ ознайомлює заявника з даними, унесеними до актового запису цивільного стану. Після цього актовий запис засвідчується підписами керівника установи та посадової особи, яка провела державну реєстрацію АЦС, і скріплюється печаткою. На підставі складеного актового запису цивільного стану заявник отримує свідоцтво про державну реєстрацію», – йдеться у повідомленні.
Раніше ми писали, як одружитися з військовослужбовцем під час війни.