Одна з головних характеристик автомобільної шини будь-якого типу – спроможність впевнено тримати машину на мокрій дорозі. А це не завжди просто. Новинка нинішнього зимового сезону – Michelin Alpin 7 демонструє в цій дисципліні високий результат. За рахунок чого досягається її стійкість до аквапланування?
Аквапланування стало проблемою тоді, коли автомобілі навчились швидко їздити дорогами, а вони стали здебільшого асфальтованими. І на асфальті, який не вбирає воду, а так чи інакше тримає тонкий її шар, колеса стали потрапляти в дуже небезпечну ситуацію.
Коли машина рухається по мокрій дорозі достатньо швидко, скажімо, понад 50-60 км/год, кожне колесо штовхає попереду порцію води, яка збирається в себе такий собі водяний клин. Колесо жене його поперед себе мов хвилю і врешті решт спливає на ньому. І виходить, що машина пливе на тонкому шарові води, не торкаючись дороги. Зрозуміло, що при цьому вона втрачає керування.
Відтак, конструктори шин, в першу чергу легкових моделей, почали вносити боротьбу з акваплануванням в перелік своїх головних завдань.
Чому узимку слід боятись аквапланування
Якщо зимова шина відноситься до класу європейських, вона має добре протистояти акваплануванню – тому що так звані м’які європейські зими передбачають велику кількість днів з опадами та плюсовою температурою.
Також у випадку з зимовими шинами до аквапланування можна умовно віднести слешпленінг. Це спливання колеса не на чистій воді, а на “подушці” з води і мокрого снігу, іноді з додаванням піску, яким, наприклад, в нашій країні часто посипають слизьку дорогу. Оскільки ця суміш має більшу щільність, ніж вода, машина на ній спливе легше, тобто на меншій швидкості. Протистояння шини слешпленінгу здійснюється тими ж методами, що ї у випадку з акваплануванням.
Як Alpin 7 протистоїть акваплануванню
Головна протидія акваплануванню – швидке відведення води з плями контакту шини з дорогою, щоб вона не встигала “нагортати” перед собою той самий водяний клин.
Оскільки Michelin Alpin 7 відноситься до європейського типу зимових шин, вона добре протистоїть акваплануванню. Тож за її протектором можна прослідкувати, якими шляхами конструктори цього досягають: Alpin 7 має кілька особливих елементів у малюнку протектора. Перш за все помітні V-подібні канавки для відведення води з плями контакту в обидві сторони – до плечових зон протектора. Ці канали зроблені доволі широкими і глибокими, щоб можна було вмістити в них достатню кількість води чи снігової шуги.
Крім того, канали для відведення води розташовані густо по всій довжіні бігової доріжки, щоб вода та снігова каша видалялись ще швидше. Як можна помітити, при тому ліва і права водовідвідні доріжки з’єднані між собою, щоб при надмірні кількості води на дорозі вона відводилася через обидві плечові зони без затримки.
Ще одна особливість згаданих канавок говорить про те, що вони вміють ефективно відводити не тільки власне воду, а й мокрий сніг. Це їхня гладка, полірована внутрішня поверхня і згладжений кут у основи їхніх стінок. За таких умов снігова каша буде швидше прибиратись з плями контакту. А ще такий протектор краще самоочищується під час буксування – хоча це вже більше стосується суто зимових характеристик покришки.
Michelin Alpin 7: і в сніг, і в дощ
Як “Автоцентр” вже згадував, правильна зимова шина європейського типу повинна добре працювати і на морозі, і на снігу, і за плюсової температури, і на мокрій дорозі. Поєднати такі характеристики в одному колесі непросто, але провідні виробники на своїх найкращих моделях вміють це робити. І нова шина Michelin Alpin 7, як можна побачити – тому яскравий приклад.