Які мотиватори можуть стимулювати вчителів залишатися у професії: результати дослідження
Громадська спілка "Освіторія" та дослідницька агенція Fama провели дослідження "Вчителі України: кадровий потенціал", у якому взяли участь понад 10 тисяч учителів і студентів педагогічних спеціальностей із різних областей України. Згідно з результатами, 53% опитаних вчителів не задоволені кількістю бюрократії та переліком робочих завдань, а 60% — обсягом реального робочого навантаження. Учителі, які перевантажені роботою та демотивовані, швидко йдуть із професії, вказує засновниця "Освіторії" Зоя Литвин у статті "Чому в школах бракує вчителів? Результати дослідження".
Зазначається, що задоволені своєю роботою лише 47% учителів. Є також різниця між рівнем задоволеності серед молодших та старших за віком педагогів: старші вчителі зазвичай краще оцінюють свою роботу, ніж молодші.
За словами авторки, нинішній рівень заробітної плати, яка є неспівмірною з навантаженням, також не сприяє мотивованості педагогів. За даними опитування, 68% вчителів не задоволені рівнем зарплати, 19% — частково задоволені та лише 12% — задоволені. Молодь негативніше оцінює свою заробітню плату, ніж учителі старшого віку.
Відповідно до даних цього дослідження, є такі основні мотиватори для педагогів, які стимулювали б їх продовжувати працювати в школі:
- скорочення бюрократичного навантаження ("за" 94%);
- підвищення заробітньої плати (91%);
- створення сприятливих умов для професійного розвитку (90%);
- дружній робочий колектив (87%);
- матеріальне забезпечення навчального процесу (84%).
Зоя Литвин також назвала причину, чому в нашій країні серед вчителів-предметників мало молоді.