Адміністративні справи щодо здійснення державного регулювання, нагляду і контролю у сфері медіа пропонують доручити розглядати по першій інстанції новому Вищому адміністративному суду. Про це йдеться у відповідному законопроєкті 12206-2, зареєстрованому 28 листопада. Його вніс голова Комітету Верховної Ради з питань правової політики, депутат від «Слуги народу» Денис Маслов.
У коментарі «Детектору медіа» він пояснив, що зараз справи щодо здійснення державного регулювання у сфері медіа розглядаються Київським окружним адміністративним судом. Раніше це був Окружний адміністративний суд м. Києва (ОАСК), який ліквідували у грудні 2022 року.
«До підсудності нового вищого спеціалізованого суду пропонується передати справи, які складають виключну підсудність ОАСК — починаючи від спорів з центральними органами виконавчої влади та закінчуючи справами щодо здійснення державного регулювання у сфері медіа», — сказав голова Комітету Верховної Ради з питань правової політики.
Зазначимо, що органом державного регулювання діяльності у сфері медіа, а також органом нагляду у цій сфері є Національна рада з питань телебачення та радіомовлення. Вона може застосувати заходи реагування, як-от припис, штраф, скасування реєстрації, заборона видання та розповсюдження друкованого медіа, тимчасова чи повна заборона поширення онлайн-медіа тощо.
За словами Дениса Маслова, якщо пропозицію приймуть, то новий суд розглядатиме як справи щодо оскарження актів Нацради, так і позови регулятора до медіа про застосування окремих заходів, передбачених законом «Про медіа».
Читайте також:
- Десять найважливіших новел закону «Про медіа»
- Чому закон «Про медіа» потребує змін і які нововведення з’являться
Окрім справ щодо здійснення державного регулювання, нагляду і контролю у сфері медіа, Вищому адміністративному суду пропонують доручити розгляд справ, зокрема, щодо оскарження актів, дій чи бездіяльності Кабміну, міністерства чи іншого центрального органу виконавчої влади, Нацбанку чи іншого суб’єкта владних повноважень, повноваження якого поширюються на всю територію України, оскарження рішень конкурсної комісії з відбору на керівництво АРМА, НАЗК, НАБУ, САП та інше.
Загалом, як йдеться у пояснювальній записці, створення нового суду для розгляду адміністративних справ за участю державних органів «визначено одним з індикаторів виконання Плану України з реалізації ініціативи Європейського Союзу Ukraine Facility у межах реформи системи судоустрою України щодо посилення підзвітності, доброчесності та професіоналізму судової влади».
«Крім того, створення Вищого адміністративного суду відповідає умовам до п'ятого перегляду Міжнародним валютним фондом програми в межах Механізму розширеного фінансування для України», — додали в записці.
Відповідно до оновленого Меморандуму з МВФ, Україна повинна прийняти закон про створення спецсуду до кінця грудня 2024 року.
Законопроєкт 12206-2 є вже третім законопроєктом про створення спецсуду. Перший проєкт 12206 подав заступник голови фракції «Слуга народу» Андрій Мотовиловець. Другий законопроєкт 12206-1 вніс Кабмін.
Пропозицію надати повноваження стосовно розгляду справ проти медіа вперше зазначили саме в альтернативному законопроєкті 12206-2.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.