MY.UAНовини
Мости у Києві можуть впасти у будь-який момент: що потрібно робити і чи врятує ситуацію Подільський міст
Мости у Києві можуть впасти у будь-який момент: що потрібно робити і чи врятує ситуацію Подільський міст

Мости у Києві можуть впасти у будь-який момент: що потрібно робити і чи врятує ситуацію Подільський міст

Експерт детально розповів про ситуацію з переправами у столиці.

Ситуація з мостами уКиєві стає дедалі критичнішою. Експерти кажуть, що дві найстаріші київські переправи – міст Патона та Метро можуть впасти у будь-який момент, бо вже давно вичерпали свій ресурс з експлуатації.

Саме тому на мосту Метро цієї осені розпочато підготовчі роботи з його підсилення та майбутнього ремонту, а ось про долю мосту Патона нічого невідомо.

Скільки ще можуть простояти київські аварійні мости в очікуванні на ремонт, як саме їх потрібно ремонтувати та як варто змінювати транспортну ситуацію у місті ТСН.ua розповів Дмитро Беспалов, експерт з транспортного планування.

Стани мостів – від нового до непрацездатного

– Найстаріші та аварійні мости Києва – міст Патона, Метро та Північний. Скільки вони ще зможуть витримувати постійні навантаження без ремонту?

– Справа в тому, що немає такого офіційного визначення як "аварійний". В усіх будівельних нормах та документах є п’ять різних станів цих споруд. Перший стан – "нова споруда", яку тільки збудували. Як приклад це – Подільський мостовий перехід.

А є п’ятий стан, він називається "непрацездатний", четвертий стан – "обмежено працездатний". Такий статус останнім часом мав Північний міст.

А ось мости Метро та Патона знаходяться у п’ятому стані – "непрацездатному". Як на мене, це звучить ще більш загрозливіше, ніж аварійний, бо це визначення дає якусь надію, мовляв, від мосту, щось відпало, але нічого страшного, бо ж він офіційно ще в третьому або у четвертому стані. А от слово "непрацездатний" – звучить дуже загрозливо.

Споруду з таким технічним станом потрібно ретельно досліджувати та кожного року проводити його інструментальні обстеження. У даному випадку, в тому числі із залученням водолазів для обстеження опор обох мостів. Треба дуже пильно спостерігати за такими об’єктами, як мости Метро та Патона. І якщо вони експлуатуються, то це має бути лише обмежена експлуатація під постійним наглядом.

Для цього потрібен певний штат працівників зі спеціальним обладнанням. І звісно, що так не може тривати вічно, мости потрібно якнайшвидше закривати та ставити на ремонт. А у випадку з мостами Метро та Патона – на реставрацію, бо вони мають статус пам’яток архітектури.

Можуть впасти у будь-який момент

– Скільки ці два мости ще зможуть простояти у Києві без ремонту?

– Відповідь на це питання вам ніхто не дасть. Поясню чому. Я читав звіт про останнє обстеження мосту Патона, здається за 2021 рік. У ньому написано, що корозія на деяких елементах мосту, перевищує 50%, а по окремих елементах до 80%.

Тобто корозія вже знищила певні конструктивні складові мосту. І це лише візуальне обстеження, а що відбувається всередині, ніхто не бачить. Таких досліджень, щоб не руйнувати конструкцію, просто не існує. Хіба що просвічувати конструкції рентгеном, але у світі такого зазвичай не роблять, хоч і там мости падають.

Свіжий приклад – падіння великої частини мосту у Дрездені у вересні цього року. Він підтверджує версію, що міст може поверхнево виглядати дуже добре, але все рівно може впасти. До речі, німці дуже ретельно за ним доглядали, але всередині мосту відбувалися процеси, які знищили несну здатність мосту і він обвалився.

Я припускаю, що наші мости всередині, у такому ж жахливому стані, як і ззовні. Тому міст Патона або Метро можуть впасти навіть у цей момент, коли ми з вами розмовляємо, або ж це може статись скажімо за п’ять років. Все залежить від процесів всередині конструкцій. Передбачити це неможливо.

Залишковий ресурс і чому не здивуються інженери

– Востаннє міст Патона обстежували у 2020 році. Вже тоді зазначалося, що його "залишковий ресурс вичерпано", як і мосту Метро. Що взагалі може статися зі спорудою після такого вердикту?

– Вона може зруйнуватися. І якщо це станеться, то жоден інженер цьому не здивується, тому що у документах після обстеження написано: "залишковий ресурс вичерпано". Тут як з автомобілем, коли його шини вже лисі. Їхати ще можна, але ніхто не гарантує, що у машини будуть ті ж властивості, як і раніше, і вона сама себе не знищить.

З мостами Метро та Патона та ж історія. Тут все просто: інженери попередили управлінців та менеджерів, і зняли з себе відповідальність. Тобто, якщо міст впаде, і почнуть розбиратися – хто у цьому винен, то інженери скажуть: "ми вас попередили, що міст має 5 стан – непрацездатний, "залишковий ресурс вичерпано".

До речі, я знаю, що скажуть менеджери від міста: ми дуже хотіли відремонтувати міст Патона, і відремонтували б його давно, але держава забрала у нас функції замовника по цьому об’єкту.

Що має зробити місто з мостом Патона

– І це дійсно так, міст Патона знаходиться у Києві, але функція замовника передана Службі автомобільних доріг в Київській області. Остання мовчить щодо долі мосту. Як можна вирішити цю проблему?

– Є універсальне правило: коли не знаєш, що робити, то, треба діяти по закону. Столична влада могла б найняти повторну технічну експертизу мосту Патона, бо він залишається на балансі громади Києва і ним користуються тисячі кияни, які щоденно на ньому ризикують своїм життям.

Так, у міста відібрали функцію замовника реставрації мосту, але ж за спорудою продовжують наглядати фахівці КП "Київавтошляхміст".

Тому варто найняти фахових інженерів та замовити повторну експертизу. А вже після цього зробити так, як рекомендуватимуть фахівці. Ще краще одразу вийти на міжнародних партнерів, вони можуть допомогти з коштами для обстеження або ж надати своїх фахівців, які зроблять об’єктивний висновок.

Гадаю, що висновок експертів буде про те, що міст Патона потрібно закрити і не пускати на нього людей. А це вже буде певним поштовхом для подальших кроків з його реконструкції.

На мосту вже декілька років діють певні обмеженні по вазі та обмежено руху транспорту на його крайніх смугах. І до цього всі звикли за останні кілька років. Тому я не здивуюсь, якщо після технічної експертизи, буде повністю заборонено рух автотранспорту, окрім екстрених служб.

Місто має рухатися саме по цьому шляху, а не чекати, що міст Патона розвалиться. Безпека киян має бути на першому місці. Якщо влада буде активною у цьому напрямку, то, гадаю, і функцію замовника проєктної документації їй повернуть.

Якщо нічого не робити роками, то вердикт експертів може бути ще жорсткіший – заборонити рух автотранспорту по мосту Патона, а дозволити лише прохід пішоходів та проїзд велосипедистів, і то обмежений.

Чи виникне колапс після закриття мосту Патона

– Такий вердикт може спровокувати у місті транспортний колапс? Адже мостом Патона користуються тисячі людей.

– Транспортний колапс на практиці дуже малоймовірний. Цього стану в транспортній системі вкрай важко досягти. Це більше красивий лозунг, який використовують люди, які до кінця не розуміють його значення.

Звісно, що закриття руху транспорту по мосту Патона погіршить транспортну доступність для мешканців лівобережжя.

Якщо зараз добова поїздка автівкою з лівого берега на правий берег може перевищувати 60 хвилин, то, відповідно, закриття одного або двох мостів у Києві, збільшить час поїздки до півтори години.

Щоб вчасно дістатися на правий берег багатьом людям доведеться вставати не о 6, а о 5 годині ранку. Міській владі потрібно буде думати, які маршрути громадського транспорту варто підсилювати рухомим складом.

Також виникне потреба у коригуванні інтервалів руху поїздів метрополітену, якщо він працюватиме на мосту Метро, який теж планують ремонтувати. Тобто треба думати, як забезпечити транспортну доступність для людей та екстрених служб.

Чому потрібно закрити два мости?

– Яким може бути вихід з цієї критичної ситуації з мостами?

– Чіткої відповіді на це питання у мене немає. Бо фізично немає рекомендацій, у ситуації, коли з 5 автомобільних мостів у мегаполісі, два виходять з ладу. Тут варто шукати нестандартне рішення.

Мости – це про переміщення людей. Маємо усвідомити, що мостами їздять не транспортні засоби, а, по-перше, люди. Тому у випадку виходу з експлуатації одного чи двох мостів у Києві, владі потрібно забезпечити можливість для тієї ж кількості людей, яка ними користувалась, перетинати Дніпро, щоб нікому з містян через це не довелося звільнятися з роботи чи помирати.

Для цього є єдиний спосіб – громадський транспорт, який дозволяє переміщувати велику кількість людей. Іншої альтернативи немає. Тому, можливо, закривши на капремонт один міст у Києві, нам буде потрібно закрити для проїзду приватних автомобілів ще один. Але по ньому пустити потужні маршрути громадського транспорту, який би перевозив велику кількість пасажирів.

При цьому має сходитись баланс, тобто якщо до закриття мосту, скажімо, пів мільйона людей мали змогу за добу перетинати Дніпро, то потрібно зробити так, щоб ця ж кількість людей користувалася громадським транспортом.

За такої моделі транспортна доступність не погіршується, змінюється лише режим мобільності, тобто люди з індивідуального авто пересідають на громадський транспорт. Звісно, що для цього треба мати достатню кількість тролейбусів, автобусів та трамваїв, щоб все це організувати.

Чи стане порятунком для міста Подільський міст

– На думку експертів, після відкриття руху легкового  транспорту Подільським мостом, можна буде розпочати ремонт мостів Патона та Метро. Чи погоджуєтесь ви з такою тезою?

– Звісно, що відкриття нового мосту дало б місту змогу закрити на ремонт мости Патона та Метро, зберігаючи при цьому потрібний зв'язок та транспортну доступність між берегами Дніпра. Але цього може не статися у повній мірі, тому що пропускна здатність підходів до нового Подільського мосту, може виявитися дуже низькою.

Так, Подільський міст – потужний. На ньому є шість смуг для автотранспорту. Враховуючи їх ширину, можна сказати, що їх там вісім. Одна смуга здатна в одному напрямку пропускати під 2 тисячі автівок на годину. Тобто міст в одну сторону за годину зможе пропускати 6-8 тисяч авто.

Але проблема в тому, що міст вводять у експлуатацію частинами і на його з’їздах та виїздах виникатиме чимало заторів. Через це пропускна здатність з’їздів після відкриття Подільського мосту, як на правому, так і на лівому берегах, не буде відповідати пропускній здатності самого мосту.

Стрільба з пушки по горобцях

– Рух транспорту мають відкрити на Подільському мосту вже 1 грудня. Як зазначають у КМДА, на міст поки не будуть пускати вантажівки. Чи виникнуть корки на під’їздах до мосту і чим це небезпечно?

– На цих ділянках, в залежності від ситуацій, пропускна здатність може падати в 10 разів для однієї смуги. Тобто на мосту одна смуга зможе пропускати 2 тисячі автомобілів, а на з’їзді лівого чи правого берега, через конфлікти, радіус та затори, лише 200 авто, тобто у десять разів менше.

І може статися, що весь потужний міст з його широкими смугами, буде обслуговувати лише сотні автомобілів на годину, а не тисячі.

Якщо так станеться, то це величезне марнотратство. Щось на кшталт побудувати величезний підземний колектор, а потім садовим шлангом підводити до нього воду. Або простіше кажучи, стріляти з пушки по горобцях. Як буде насправді, побачимо після відкриття мосту.

Раніше ТСН.ua розповідав, що ще один міст у Києві ржавіє і тріщить по швах: що кажуть у мерії і чи допоможе капремонт.

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Голос Геральта Даг Кокл не сомневается в талантах новой актрисы озвучки Цири — она хорошо сыграет в "Ведьмаке 4"
GameMag
2025-11-25T00:12:34Z
Решили, что психически нестабильна: певице из Одессы в РФ вынесли психиатрическое заключение
Comments UA
2025-11-24T21:57:02Z
Продюсера мегапопулярной группы в 90-х объявили в розыск в РФ
Comments UA
2025-11-24T21:12:54Z
Обдирала до нитки: стало известно, как певица из Украины разводила покойного мужчину
Comments UA
2025-11-24T20:57:53Z
Актриса из Украины сделала безумное заявление о "завезенных украинцах" в Одессу
Comments UA
2025-11-24T20:48:26Z
Маникюр, который притягивает деньги: какой дизайн озолотит ваш знак Зодиака в декабре 2025 года
Знай
2025-11-24T19:51:06Z
Продана самая дорогая картина в мире, нарисованная женщиной
Comments UA
2025-11-24T19:45:16Z
«Конец целой эпохи»: умер Дхармендра — самый горячий герой Болливуда, с чьими фото фанатки спали под подушкой
Comments UA
2025-11-24T19:42:12Z
"Украиноязычных завезли": предательница Гришаева стала пропагандисткой
GlavRed
2025-11-24T18:51:23Z
Атомная генерация: сколько новых АЭС действительно нужно Украине
Хвиля
2025-11-25T02:30:54Z
Россияне массированно атакуют объекты украинской энергетики — Минэнерго
ZN UA
2025-11-25T01:06:05Z
Защита энергообъектов: "Укрэнерго" запустила уровень "2+" по безопасности подстанций
Хвиля
2025-11-25T00:30:07Z
Адреса нет в графике отключения света: в ДТЭК объяснили, что делать в таком случае
Знай
2025-11-24T21:12:21Z
Нацбанк спрогнозировал динамику роста цен в 2026 году
UAToday
2025-11-24T21:06:09Z
Россия теряет миллиарды: Reuters - о глубочайшем падении доходов Кремля
Новости Украины
2025-11-24T20:36:55Z
Рф хочет полностью разрушить энергосистему: украинцев предупредили о тяжелой зиме
Знай
2025-11-24T19:36:37Z
Дело "Центрэнерго": государство заплатило 130 млн гривен за уголь для ТЭС, который так и не приехал
Фокус
2025-11-24T19:15:59Z
В Украине готовят удешевление газа: Зеленский рассказал, кому снизят стоимость
GlavRed
2025-11-24T19:12:00Z
Это бумага, которую можно обсуждать год, – Михаил Шейтельман о мирном плане США
Знай
2025-11-25T01:33:18Z
Белый дом о критике мирного плана: "Люди не знают, о чем говорят"
ZN UA
2025-11-25T00:33:34Z
Дипломат Чалый объяснил, почему новое мирное соглашение США реализовать невозможно
TSN
2025-11-25T00:06:21Z
В Белом доме заявили, что продажа оружия НАТО для Украины не может продолжаться до бесконечности
TSN
2025-11-24T23:36:03Z
"Батькивщина" поддержала увольнение министров-участников коррупционного скандала в энергетике
Знай
2025-11-24T23:33:37Z
Плана Трампа больше нет: в ОП заявили, что мирный документ радикально изменили
TSN
2025-11-24T23:09:18Z
Трамп давит на Зеленского и Путина для скорого соглашения — детали от Белого дома
TSN
2025-11-24T23:00:54Z
Дайверы нашли российское шпионское устройство возле Британии: что это может означать
TSN
2025-11-24T22:21:22Z
Крики и паника в России: ПВО РФ попало в жилой дом при отражении атаки дронов
Comments UA
2025-11-24T22:12:11Z
Ночная атака на Киев: попадания по многоэтажкам, раненых госпитализируют, есть погибший
ZN UA
2025-11-25T02:33:48Z
В Киеве попадания по жилым домам: пожары и пострадавший
TSN
2025-11-25T01:36:30Z
"Тюрьма вместо BMW": в Вильнюсе осудили 18-летнего украинца, поджегшего IKEA по заказу РФ
TSN
2025-11-24T22:00:54Z
В Сумах россияне атаковали спасателей, которые прибыли тушить пожары от вражеских обстрелов
Комсомольская правда
2025-11-24T19:51:16Z
ЄС може отримати мільйони тонн брухту завдяки переробці списаних суден
AgroNews
2025-11-24T18:24:23Z
Одесса под массированной атакой "Шахедов", есть попадания - СМИ
TSN
2025-11-24T18:06:11Z
15-летняя жительница Житомира родила мальчика и выбросила в мусорник: что известно об отце ребенка
TSN
2025-11-24T17:33:25Z
Взрывы в Москве: эвакуация людей
Comments UA
2025-11-24T17:27:21Z
Жестокое убийство кота ребенком в Киеве: первые подробности
TSN
2025-11-24T15:39:11Z
Перед чем нельзя есть 25 ноября и зачем идти в церковь сегодня: приметы и запреты на Клима Холодного
Знай
2025-11-25T02:57:10Z
Важно знать: могут ли у военнообязанного забрать телефон по дороге в ТЦК
ZN UA
2025-11-25T02:03:23Z
РФ атакует Украину ракетами «Калибр» — ПС
TSN
2025-11-24T23:03:52Z
Россияне запустили по Украине к "Калибры": когда ждем ракеты
ZN UA
2025-11-24T22:45:11Z
Уроки языка: как сказать на украинском "бегущая строка"
ZN UA
2025-11-24T22:03:24Z
Россия перебросила 16 бомбардировщиков поближе к Украине: есть ли угроза ракетного удара
TSN
2025-11-24T21:51:43Z
Идентификация, отключение и 1000 Зеленского: журналистка рассказала об изменениях в декабре
Знай
2025-11-24T21:42:05Z
Актер-путинист Безруков съездил в Узбекистан и нарвался на скандал. ВИДЕО
Новости Украины
2025-11-24T21:21:53Z
Водителям грозят штрафы до 40 тысяч гривен: за какой документ начали наказывать
Хвиля
2025-11-24T20:36:21Z
У Овнов - лишние расходы, у Скорпионов - успехи на работе: гороскоп на 25 ноября
Comments UA
2025-11-24T19:24:26Z
Весело, но опасно: врач рассказал, чем угрожают детям прыжки на батуте
Знай
2025-11-24T19:21:14Z
Этот орех защищает от рака: незаменим для здоровья сердца, кишечника и мозга
Comments UA
2025-11-24T19:06:03Z
Одна ошибка и бактерии повсюду: что не стоит делать перед приготовлением пищи
GlavRed
2025-11-24T18:12:28Z
Что выбрать для здорового кишечника: пробиотики или пребиотики — нужно ли их принимать ежедневно
TSN
2025-11-24T18:06:48Z
Влажность, белок и гиалуроновая кислота: как улучшить состояние кожи после 50 лет
Знай
2025-11-24T15:51:15Z
Как повысить яйценоскость кур зимой: простая зимняя замена травы, возвращающая продуктивность до летнего уровня
TSN
2025-11-24T15:39:49Z
Чайник будет сиять, как новый: как избавиться от накипи за считанные минуты без химии
TSN
2025-11-24T15:12:30Z
Кремль обрекает россиян на верную смерть: в РФ нарастает катастрофа
Comments UA
2025-11-24T15:06:55Z
Почему зимой ГБО начинает "барахлить": эксперты назвали критические ошибки водителей
TSN
2025-11-24T17:06:58Z
Съедают аккумулятор: какие устройства воруют энергию даже в состоянии покоя авто
Знай
2025-11-24T16:51:38Z
Toyota Land Cruiser 300 превратили в роскошный лимузин с огромным телевизором
Фокус
2025-11-24T16:12:22Z
Оценка преимуществ страхования авто онлайн по сравнению с традиционными страховками
Comments UA
2025-11-24T15:15:19Z
Новый дорожный знак с авто и тремя шариками смущает водителей: что он означает
GlavRed
2025-11-24T12:27:53Z
Батареи электрокаров будут заряжаться за 3 минуты: что придумали ученые
Фокус
2025-11-24T11:12:00Z
Продажа авто через «Дію»: кто должен уведомлять налоговую?
Новости Украины
2025-11-22T20:48:29Z
Ремонт дороже нового авто: эксперты объяснили, когда стоит попрощаться со старым автомобилем
Фокус
2025-11-22T15:06:09Z
Украина переходит на электротягу – октябрь показал беспрецедентный спрос
Comments UA
2025-11-22T07:45:12Z
Гороскоп на сегодня 25 ноября: обучение Тельцов, обязанности Львов и активность Скорпионов
Знай
2025-11-25T02:33:49Z
NBC News: От Украины требуют быстрых решений — но на поле боя победа России вовсе не гарантирована
ZN UA
2025-11-25T02:15:20Z
Оккупанты продвинулись в ряде населенных пунктов Донецкой и Запорожской областей – DeepState
Украинская правда
2025-11-24T22:36:09Z
Враг атакует Украину БПЛА: направление движения
TSN
2025-11-24T22:33:12Z
Последствия удара по Одессе: Кипер сообщил, что будет со светом, теплом и как будут работать школы
TSN
2025-11-24T21:51:37Z
Ситуация на фронте на вечер 24 ноября 2025 года
UAToday
2025-11-24T21:06:42Z
Сухогруз Severodvinsk с похищенной пшеницей покинул Севастополь и двигается на Ближний Восток
Comments UA
2025-11-24T21:00:54Z
Черные полосы протяженностью до 6 км: в Керченском проливе снова вспыхнуло масштабное загрязнение мазутом
Comments UA
2025-11-24T20:27:09Z
Графики отключения электроэнергии 25 ноября: когда в столице, на Киевщине и Одесщине не будет света
TSN
2025-11-24T20:21:52Z
Секс-терапевт назвала самую эффективную позу для достижения оргазма
Comments UA
2025-11-24T22:30:35Z
День ангела 25 ноября: кого и как поздравлять с именинами
TSN
2025-11-24T22:21:59Z
Стерпят любые морозы: какие материалы лучше выбрать для домов
Знай
2025-11-24T20:51:00Z
Гороскоп на 25 ноября 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
2025-11-24T19:52:04Z
Какие игрушки лучше не вешать на елку 2026 года: они не понравятся Лошади
TSN
2025-11-24T18:06:22Z
Мужчина решил пешком обойти Землю: путешествие затянулось на 27 лет
Фокус
2025-11-24T17:51:23Z
Благодаря этому вы скоро придете в норму после новогоднего стола: о чем речь
Comments UA
2025-11-24T17:33:47Z
Откройте секрет самых сочных куриных отбивных: один продукт делает кляр идеальным
TSN
2025-11-24T17:06:38Z
Конфеты «Ромашка» — почему они так называются: происхождение, история и популярность
TSN
2025-11-24T16:51:08Z
В магнитном поле Земли нашли загадочные «зигзаги»
ZN UA
2025-11-25T03:18:04Z
Lifecell объявляет полное отключение ряда тарифов: что изменится с 26 ноября в 00:00
Знай
2025-11-25T03:12:21Z
Ученые нашли в Южной Америке генетический «призрак» давно утерянных людей
ZN UA
2025-11-25T02:33:12Z
Разработчики Hollow Knight: Silksong объяснили низкую стоимость своей метроидвании
GameMag
2025-11-24T23:54:35Z
Бюджет Star Citizen приблизился к 900 миллионам долларов
GameMag
2025-11-24T23:03:42Z
Создатель Persona 5 и Metaphor: ReFantazio хочет совершить революцию в жанре JRPG
GameMag
2025-11-24T22:45:39Z
Стало известно, какой будет следующая игра создателей Helldivers 2
GameMag
2025-11-24T22:27:54Z
Resident Evil Requiem подтолкнёт серию к новым горизонтам — у разработчиков из Capcom есть нераскрытые тузы в рукаве
GameMag
2025-11-24T21:52:33Z
Ученые через сто лет раскрыли тайны раскопок гробницы Тутанхамона
Новости Украины
2025-11-24T21:36:15Z
Европу охватили антипутинские акции: от мостов до футбольных трибун
Знай
2025-11-24T22:33:24Z
Тяжелая стадия: известный российский футболист борется со страшной болезнью
Comments UA
2025-11-24T21:42:13Z
"Шахтер" продлил контракт с основным украинским футболистом
ZN UA
2025-11-24T19:18:25Z
Ливерпуль готовит рекордный трансфер на 160 миллионов
Корреспондент
2025-11-24T16:00:13Z
Динамо ищет нового вратаря в УПЛ - СМИ
Корреспондент
2025-11-24T12:57:09Z
Betking Foundation провел пятый «День с командой Королей»
Comments UA
2025-11-24T09:51:01Z
Премьер Японии не смогла вручить главный трофей украинскому сумоисту, потому что женщина
Комсомольская правда
2025-11-24T09:21:21Z
Карьерный прорыв: Месси оформил 1300 результативных действий
Корреспондент
2025-11-24T09:12:00Z
Украинский беженец стал обладателем Кубка Императора в Японии: удивительное достижение молодого спортсмена
Comments UA
2025-11-24T09:03:11Z