MY.UAНовини
Мости у Києві можуть впасти у будь-який момент: що потрібно робити і чи врятує ситуацію Подільський міст
Мости у Києві можуть впасти у будь-який момент: що потрібно робити і чи врятує ситуацію Подільський міст

Мости у Києві можуть впасти у будь-який момент: що потрібно робити і чи врятує ситуацію Подільський міст

Експерт детально розповів про ситуацію з переправами у столиці.

Ситуація з мостами уКиєві стає дедалі критичнішою. Експерти кажуть, що дві найстаріші київські переправи – міст Патона та Метро можуть впасти у будь-який момент, бо вже давно вичерпали свій ресурс з експлуатації.

Саме тому на мосту Метро цієї осені розпочато підготовчі роботи з його підсилення та майбутнього ремонту, а ось про долю мосту Патона нічого невідомо.

Скільки ще можуть простояти київські аварійні мости в очікуванні на ремонт, як саме їх потрібно ремонтувати та як варто змінювати транспортну ситуацію у місті ТСН.ua розповів Дмитро Беспалов, експерт з транспортного планування.

Стани мостів – від нового до непрацездатного

– Найстаріші та аварійні мости Києва – міст Патона, Метро та Північний. Скільки вони ще зможуть витримувати постійні навантаження без ремонту?

– Справа в тому, що немає такого офіційного визначення як "аварійний". В усіх будівельних нормах та документах є п’ять різних станів цих споруд. Перший стан – "нова споруда", яку тільки збудували. Як приклад це – Подільський мостовий перехід.

А є п’ятий стан, він називається "непрацездатний", четвертий стан – "обмежено працездатний". Такий статус останнім часом мав Північний міст.

А ось мости Метро та Патона знаходяться у п’ятому стані – "непрацездатному". Як на мене, це звучить ще більш загрозливіше, ніж аварійний, бо це визначення дає якусь надію, мовляв, від мосту, щось відпало, але нічого страшного, бо ж він офіційно ще в третьому або у четвертому стані. А от слово "непрацездатний" – звучить дуже загрозливо.

Споруду з таким технічним станом потрібно ретельно досліджувати та кожного року проводити його інструментальні обстеження. У даному випадку, в тому числі із залученням водолазів для обстеження опор обох мостів. Треба дуже пильно спостерігати за такими об’єктами, як мости Метро та Патона. І якщо вони експлуатуються, то це має бути лише обмежена експлуатація під постійним наглядом.

Для цього потрібен певний штат працівників зі спеціальним обладнанням. І звісно, що так не може тривати вічно, мости потрібно якнайшвидше закривати та ставити на ремонт. А у випадку з мостами Метро та Патона – на реставрацію, бо вони мають статус пам’яток архітектури.

Можуть впасти у будь-який момент

– Скільки ці два мости ще зможуть простояти у Києві без ремонту?

– Відповідь на це питання вам ніхто не дасть. Поясню чому. Я читав звіт про останнє обстеження мосту Патона, здається за 2021 рік. У ньому написано, що корозія на деяких елементах мосту, перевищує 50%, а по окремих елементах до 80%.

Тобто корозія вже знищила певні конструктивні складові мосту. І це лише візуальне обстеження, а що відбувається всередині, ніхто не бачить. Таких досліджень, щоб не руйнувати конструкцію, просто не існує. Хіба що просвічувати конструкції рентгеном, але у світі такого зазвичай не роблять, хоч і там мости падають.

Свіжий приклад – падіння великої частини мосту у Дрездені у вересні цього року. Він підтверджує версію, що міст може поверхнево виглядати дуже добре, але все рівно може впасти. До речі, німці дуже ретельно за ним доглядали, але всередині мосту відбувалися процеси, які знищили несну здатність мосту і він обвалився.

Я припускаю, що наші мости всередині, у такому ж жахливому стані, як і ззовні. Тому міст Патона або Метро можуть впасти навіть у цей момент, коли ми з вами розмовляємо, або ж це може статись скажімо за п’ять років. Все залежить від процесів всередині конструкцій. Передбачити це неможливо.

Залишковий ресурс і чому не здивуються інженери

– Востаннє міст Патона обстежували у 2020 році. Вже тоді зазначалося, що його "залишковий ресурс вичерпано", як і мосту Метро. Що взагалі може статися зі спорудою після такого вердикту?

– Вона може зруйнуватися. І якщо це станеться, то жоден інженер цьому не здивується, тому що у документах після обстеження написано: "залишковий ресурс вичерпано". Тут як з автомобілем, коли його шини вже лисі. Їхати ще можна, але ніхто не гарантує, що у машини будуть ті ж властивості, як і раніше, і вона сама себе не знищить.

З мостами Метро та Патона та ж історія. Тут все просто: інженери попередили управлінців та менеджерів, і зняли з себе відповідальність. Тобто, якщо міст впаде, і почнуть розбиратися – хто у цьому винен, то інженери скажуть: "ми вас попередили, що міст має 5 стан – непрацездатний, "залишковий ресурс вичерпано".

До речі, я знаю, що скажуть менеджери від міста: ми дуже хотіли відремонтувати міст Патона, і відремонтували б його давно, але держава забрала у нас функції замовника по цьому об’єкту.

Що має зробити місто з мостом Патона

– І це дійсно так, міст Патона знаходиться у Києві, але функція замовника передана Службі автомобільних доріг в Київській області. Остання мовчить щодо долі мосту. Як можна вирішити цю проблему?

– Є універсальне правило: коли не знаєш, що робити, то, треба діяти по закону. Столична влада могла б найняти повторну технічну експертизу мосту Патона, бо він залишається на балансі громади Києва і ним користуються тисячі кияни, які щоденно на ньому ризикують своїм життям.

Так, у міста відібрали функцію замовника реставрації мосту, але ж за спорудою продовжують наглядати фахівці КП "Київавтошляхміст".

Тому варто найняти фахових інженерів та замовити повторну експертизу. А вже після цього зробити так, як рекомендуватимуть фахівці. Ще краще одразу вийти на міжнародних партнерів, вони можуть допомогти з коштами для обстеження або ж надати своїх фахівців, які зроблять об’єктивний висновок.

Гадаю, що висновок експертів буде про те, що міст Патона потрібно закрити і не пускати на нього людей. А це вже буде певним поштовхом для подальших кроків з його реконструкції.

На мосту вже декілька років діють певні обмеженні по вазі та обмежено руху транспорту на його крайніх смугах. І до цього всі звикли за останні кілька років. Тому я не здивуюсь, якщо після технічної експертизи, буде повністю заборонено рух автотранспорту, окрім екстрених служб.

Місто має рухатися саме по цьому шляху, а не чекати, що міст Патона розвалиться. Безпека киян має бути на першому місці. Якщо влада буде активною у цьому напрямку, то, гадаю, і функцію замовника проєктної документації їй повернуть.

Якщо нічого не робити роками, то вердикт експертів може бути ще жорсткіший – заборонити рух автотранспорту по мосту Патона, а дозволити лише прохід пішоходів та проїзд велосипедистів, і то обмежений.

Чи виникне колапс після закриття мосту Патона

– Такий вердикт може спровокувати у місті транспортний колапс? Адже мостом Патона користуються тисячі людей.

– Транспортний колапс на практиці дуже малоймовірний. Цього стану в транспортній системі вкрай важко досягти. Це більше красивий лозунг, який використовують люди, які до кінця не розуміють його значення.

Звісно, що закриття руху транспорту по мосту Патона погіршить транспортну доступність для мешканців лівобережжя.

Якщо зараз добова поїздка автівкою з лівого берега на правий берег може перевищувати 60 хвилин, то, відповідно, закриття одного або двох мостів у Києві, збільшить час поїздки до півтори години.

Щоб вчасно дістатися на правий берег багатьом людям доведеться вставати не о 6, а о 5 годині ранку. Міській владі потрібно буде думати, які маршрути громадського транспорту варто підсилювати рухомим складом.

Також виникне потреба у коригуванні інтервалів руху поїздів метрополітену, якщо він працюватиме на мосту Метро, який теж планують ремонтувати. Тобто треба думати, як забезпечити транспортну доступність для людей та екстрених служб.

Чому потрібно закрити два мости?

– Яким може бути вихід з цієї критичної ситуації з мостами?

– Чіткої відповіді на це питання у мене немає. Бо фізично немає рекомендацій, у ситуації, коли з 5 автомобільних мостів у мегаполісі, два виходять з ладу. Тут варто шукати нестандартне рішення.

Мости – це про переміщення людей. Маємо усвідомити, що мостами їздять не транспортні засоби, а, по-перше, люди. Тому у випадку виходу з експлуатації одного чи двох мостів у Києві, владі потрібно забезпечити можливість для тієї ж кількості людей, яка ними користувалась, перетинати Дніпро, щоб нікому з містян через це не довелося звільнятися з роботи чи помирати.

Для цього є єдиний спосіб – громадський транспорт, який дозволяє переміщувати велику кількість людей. Іншої альтернативи немає. Тому, можливо, закривши на капремонт один міст у Києві, нам буде потрібно закрити для проїзду приватних автомобілів ще один. Але по ньому пустити потужні маршрути громадського транспорту, який би перевозив велику кількість пасажирів.

При цьому має сходитись баланс, тобто якщо до закриття мосту, скажімо, пів мільйона людей мали змогу за добу перетинати Дніпро, то потрібно зробити так, щоб ця ж кількість людей користувалася громадським транспортом.

За такої моделі транспортна доступність не погіршується, змінюється лише режим мобільності, тобто люди з індивідуального авто пересідають на громадський транспорт. Звісно, що для цього треба мати достатню кількість тролейбусів, автобусів та трамваїв, щоб все це організувати.

Чи стане порятунком для міста Подільський міст

– На думку експертів, після відкриття руху легкового  транспорту Подільським мостом, можна буде розпочати ремонт мостів Патона та Метро. Чи погоджуєтесь ви з такою тезою?

– Звісно, що відкриття нового мосту дало б місту змогу закрити на ремонт мости Патона та Метро, зберігаючи при цьому потрібний зв'язок та транспортну доступність між берегами Дніпра. Але цього може не статися у повній мірі, тому що пропускна здатність підходів до нового Подільського мосту, може виявитися дуже низькою.

Так, Подільський міст – потужний. На ньому є шість смуг для автотранспорту. Враховуючи їх ширину, можна сказати, що їх там вісім. Одна смуга здатна в одному напрямку пропускати під 2 тисячі автівок на годину. Тобто міст в одну сторону за годину зможе пропускати 6-8 тисяч авто.

Але проблема в тому, що міст вводять у експлуатацію частинами і на його з’їздах та виїздах виникатиме чимало заторів. Через це пропускна здатність з’їздів після відкриття Подільського мосту, як на правому, так і на лівому берегах, не буде відповідати пропускній здатності самого мосту.

Стрільба з пушки по горобцях

– Рух транспорту мають відкрити на Подільському мосту вже 1 грудня. Як зазначають у КМДА, на міст поки не будуть пускати вантажівки. Чи виникнуть корки на під’їздах до мосту і чим це небезпечно?

– На цих ділянках, в залежності від ситуацій, пропускна здатність може падати в 10 разів для однієї смуги. Тобто на мосту одна смуга зможе пропускати 2 тисячі автомобілів, а на з’їзді лівого чи правого берега, через конфлікти, радіус та затори, лише 200 авто, тобто у десять разів менше.

І може статися, що весь потужний міст з його широкими смугами, буде обслуговувати лише сотні автомобілів на годину, а не тисячі.

Якщо так станеться, то це величезне марнотратство. Щось на кшталт побудувати величезний підземний колектор, а потім садовим шлангом підводити до нього воду. Або простіше кажучи, стріляти з пушки по горобцях. Як буде насправді, побачимо після відкриття мосту.

Раніше ТСН.ua розповідав, що ще один міст у Києві ржавіє і тріщить по швах: що кажуть у мерії і чи допоможе капремонт.

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
У Тернополі без світла 5 тисяч споживачів: в ОВА розповіли, коли повернуть електроенергію
Фокус
2024-12-03T11:12:22Z
Масова мобілізація у селах: медіа викрили на брехні
Знай
2024-12-03T11:12:02Z
ЗСУ показали відбиття FPV-дронами штурмів росіян
1News
2024-12-03T11:06:39Z
Київщина відправила до Кривого Рогу фахівців для відновлення теплопостачання
УкраинФорм
2024-12-03T11:06:25Z
Після атаки дронів на Тернопільщині відновили електропостачання
1News
2024-12-03T10:57:06Z
Центр нацспротиву: Російські окупанти на ТОТ Донеччини проводять лекції про шкоду західного кіно
Детектор М
2024-12-03T10:48:29Z
Лісництва розпочали продаж новорічних ялинок
Комсомольская правда
2024-12-03T10:48:05Z
Внаслідок обстрілу Золотої Балки на Херсонщині пошкоджені дитсадок і адмінбудівля
УкраинФорм
2024-12-03T10:45:47Z
На Чернігівщині у понад 20 селах запровадили карантин через сказ лисиці
УкраинФорм
2024-12-03T10:37:54Z
Більшість демократів розкритикували рішення Байдена помилувати свого сина Гантера — The Hill
ZN UA
2024-12-03T11:13:53Z
США готують нові санкції проти Росії
ГЛАВКОМ NET
2024-12-03T11:09:53Z
У Литві не прийматимуть іспит на водійські права російською мовою
Европейская правда
2024-12-03T11:07:46Z
Шольц звернувся до Путіна із заявою щодо України
GlavRed
2024-12-03T11:06:32Z
Хаос, відступ, пригнічені росіяни – нові деталі щодо ситуації в Сирії
Украина Криминальная
2024-12-03T11:01:54Z
Зурабішвілі відповіла "Грузинському легіону", який спростував намір доєднатись до протестів
Европейская правда
2024-12-03T11:01:05Z
Шольц звернувся до путіна після візиту в Київ
iPress
2024-12-03T11:01:01Z
Країни Балтії закрили в’їзд керівництву МВС Грузії
360ua.news
2024-12-03T11:00:56Z
Так, як хоче Путін, не буде: Кремль уже отримав чіткий меседж від Трампа - Клочок
GlavRed
2024-12-03T11:00:31Z
У якій воді варити картоплю – холодній чи киплячій
24tv
2024-12-03T10:45:44Z
Столичний лікар-гінеколог вносив у систему «Helsi» інформацію про прийоми пацієнтів, які не проводив
Украина Криминальная
2024-12-03T10:37:11Z
Як часто потрібно прати рушники з ванної: відповідь неабияк здивує
24tv
2024-12-03T10:15:46Z
Коронавірус, ймовірно, виник в Ухані за фінансової підтримки американської компанії — звіт Конгресу США
Комсомольская правда
2024-12-03T10:03:17Z
Хірурги Вінниці прооперували пацієнтку з рідкісною пухлиною правого наднирника
ГЛАВКОМ NET
2024-12-03T09:48:07Z
У ЗСУ зробили перший крок у цифровізації медичної документації
УкраинФорм
2024-12-03T09:22:12Z
Японія створювала найстрашнішу біологічну зброю під час Другої світової: знайдено докази
Фокус
2024-12-03T09:00:22Z
Дієтологи назвали чаї, які регулюють цукор у крові
24tv
2024-12-03T07:12:31Z
Як зрозуміти, що біль в грудях небезпечний
24tv
2024-12-03T06:06:01Z
Lida Lee разом із командою стала жертвою шахраїв-ріелторів
Комсомольская правда
2024-12-03T11:13:44Z
Кров, любов і шансон. Що подивитись у кінотеатрах у грудні
Детектор М
2024-12-03T11:01:14Z
5 грудня — поетичний вечір «Поезія, що документує війну» у просторі PEN Ukraine
Детектор М
2024-12-03T10:57:22Z
Собаки з притулку в центрі уваги: актори фільму "Песики" на червоній доріжці MUZVAR AWARDS 2024
VGorode
2024-12-03T10:57:20Z
Стрижки, які пасують жінкам будь-якого віку: варіанти на довге та коротке волосся
24tv
2024-12-03T10:54:22Z
MELOVIN на музичній премії неочікувано злився у поцілунку з відомою співачкою
TSN
2024-12-03T10:51:59Z
Оля Цибульська про мобілізацію команди: як тепер проходитимуть концерти
Знай
2024-12-03T10:51:50Z
Весільна магія і краса: Катерина Кухар вразила дивовижною фотосесією
Вива
2024-12-03T10:42:35Z
Чорногорії можуть заборонити виступ на Євробаченні-2025 через порушення правил
360ua.news
2024-12-03T10:33:43Z
Підвищення податків: українські продукти стануть дорожчими за імпортні
Хвиля
2024-12-03T11:12:26Z
Стало відомо, чому Україна дала добро на продаж найбільшого контейнерного термінала
AgroNews
2024-12-03T11:10:47Z
Яким буде курс долара до кінця року: прогноз аналітиків
TSN
2024-12-03T11:07:20Z
За це вас можуть оштрафувати: що не можна робити з лічильниками
24tv
2024-12-03T11:06:54Z
Українці все більше надають перевагу безготівковим розрахункам - НБУ
УкраинФорм
2024-12-03T11:06:29Z
Китайський юань обвалився до мінімуму за рік
24tv
2024-12-03T11:06:05Z
Із початку року аграрії отримали майже 465 мільйонів грантової підтримки
УкраинФорм
2024-12-03T11:03:56Z
Підвищення пенсійного віку в Україні: в уряді відповіли, чи планують зміни
Политека
2024-12-03T11:01:54Z
«Як знищили Libra»: колишній керівник криптопроєкта від Meta розкрив причини краху
ITC
2024-12-03T11:01:13Z
Благодійну поштову марку «Країна волонтерів» погасили на Донеччині
Детектор М
2024-12-03T11:13:32Z
Дві українки потрапили до списку «100 жінок року» за версією BBC
Детектор М
2024-12-03T11:01:35Z
Сили спецоперацій здійснили наліт на позиції РФ у Курській області
УкраинФорм
2024-12-03T10:57:15Z
Україна часом запускає більше дронів за ніч, ніж Росія – Федоров розповів про розробки
24tv
2024-12-03T10:46:46Z
Як записати дитину з особливими освітніми потребами у садок: покрокова інструкція для батьків
24tv
2024-12-03T10:45:48Z
У Сербії презентували марку, присвячену 210-й річниці від дня народження Шевченка
УкраинФорм
2024-12-03T10:45:45Z
"Вічна слава Герою!": на фронті обірвалося життя відомого українського артиста
Политека
2024-12-03T10:43:03Z
Як українцям не допустити повторного нападу Росії? Відповідь бійця Третьої штурмової
ГЛАВКОМ NET
2024-12-03T10:42:56Z
Традиційні страви на Святвечір: три стародавні страви
TSN
2024-12-03T10:39:56Z
Росіяни скинули вибухівку з дрона у передмісті Херсона, є поранений
УкраинФорм
2024-12-03T11:12:52Z
ДТП в Дніпрі: в поліції прокоментували інформацію про відмову слідчого взяти заяву потерпілого
TSN
2024-12-03T11:09:30Z
На Львівщині чоловік 20 хвилин показував людям свій статевий орган: все закінчилось несподівано
TSN
2024-12-03T11:06:32Z
На 14 років за ґрати відправиться чоловік, який ґвалтував 13-річну падчерку
Украина Криминальная
2024-12-03T11:03:04Z
Ексзавідувачу кладовища в Запоріжжі після звинувачень у хабарництві присудили 2 мільйони компенсації
Украина Криминальная
2024-12-03T10:57:26Z
Росіяни атакували енергетичні об'єкти на Рівненщині та Тернопільщині: частково немає світла та води
Комсомольская правда
2024-12-03T10:43:12Z
Житомирянин називав себе капітаном корабля та брав гроші за фейкове працевлаштування
InternetUA
2024-12-03T10:28:54Z
У Харкові затримали молодика, який підпалював трансформаторні підстанції
Мій Харків
2024-12-03T10:28:35Z
ДТП у Дніпрі: у поліції заперечили, що слідчий відмовився спілкуватися з батьками загиблої дитини
Фокус
2024-12-03T10:27:17Z
Лідер Динамо може пропустити важливий матч для команди: що сталося
24tv
2024-12-03T11:06:35Z
Сьогодні футболістки збірної України зіграють матч-відповідь проти Бельгії
УкраинФорм
2024-12-03T10:48:45Z
Єрмак закликав спортсменів долучатися до ініціативи з повернення дітей
УкраинФорм
2024-12-03T10:48:05Z
Раньєрі: Поки в нас були сили, ми відбивалися та відповідали
Football.ua
2024-12-03T10:21:31Z
"Рома" з Довбиком зазнала четвертої поразки поспіль у чемпіонаті Італії
TSN
2024-12-03T10:21:20Z
Хокей: захисник Ігор Мережко закинув свою другу шайбу в чеській Екстралізі
УкраинФорм
2024-12-03T10:18:33Z
Україна опустилася на одну сходинку в рейтингу націй Кубка Біллі Джин Кінг
УкраинФорм
2024-12-03T10:15:55Z
В Німеччині відправили до в'язниці чотирьох вбивць неповнолітніх баскетболістів з України
24tv
2024-12-03T10:03:00Z
Не Кличко: названо наступного суперника Дюбуа в титульному бою
24tv
2024-12-03T09:48:15Z
Ніколи не фотографуйте ці 5 речей: накличете лихо на себе і дім
24tv
2024-12-03T11:09:28Z
Забудьте слово "капюшон": як можна назвати його українською мовою
TSN
2024-12-03T11:09:10Z
Любителям пухнастиків на замітку: як очистити будинок від шерсті домашніх тварин
24tv
2024-12-03T10:39:55Z
На які курорти не варто їхати на Новий Рік 2025
24tv
2024-12-03T10:21:31Z
Яка червона риба найкраща для домашнього засолювання: поради професійних кухарів
TSN
2024-12-03T09:51:13Z
Як Львів готується до свят: Святий Миколай у кросівках і збанкрутілі ресторани
Комсомольская правда
2024-12-03T09:34:38Z
Вони підкорюють серця: 5 жіночих імен, які найбільше притягують чоловіків
24tv
2024-12-03T09:33:49Z
Навіщо француженки ставлять миску з оцтом у духовку
GlavRed
2024-12-03T09:27:10Z
Коли котлети та курочка вже не так смакують: як приготувати хека на сковороді
24tv
2024-12-03T08:54:47Z
Між Швецією та Фінляндією стався розрив інтернет-кабелю
Европейская правда
2024-12-03T11:07:56Z
Що породило життя на Землі: вчені вважають, що знайшли той самий процес, прихований у надрах
Фокус
2024-12-03T11:06:50Z
Першу у світі складну батарею для смартфона-гармошки може презентувати Samsung
InternetUA
2024-12-03T11:01:45Z
Представлені Honor 300, 300 Pro та 300 Ultra — селфі-камера 50 МП f/2.1 за ціною від $320
ITC
2024-12-03T10:52:31Z
Кіберполіція інформує про відповідальність за вчинення різних видів булінгу
Украина Криминальная
2024-12-03T10:51:51Z
NASA попросило допомогти з ідеями щодо порятунку астронавта з Місяця
Portaltele
2024-12-03T10:37:17Z
Що треба зробити, щоб побутова техніка не згоріла під час відключень світла
24tv
2024-12-03T10:31:52Z
Ретроградний Марс: коли повертаються колишні чоловіки
Фокус
2024-12-03T10:30:22Z
Відбулася галузева нарада з обговорення питань бронювання персоналу інтернет-провайдерів
InternetUA
2024-12-03T10:21:32Z
Колекцію гоночних болідів Берні Екклстоуна оцінили у $100 млн
AutoCentre
2024-12-03T11:10:25Z
Зимова шина Michelin Alpin 7: ключовий фактор чіпкості
AutoCentre
2024-12-03T10:46:14Z
Huawei представили стильний електрифікований кросовер із запасом ходу понад 1000 км
Фокус
2024-12-03T10:30:46Z
Від $41 000: у США показали стильний електричний фургон TELO з потужністю суперкара
AutoGeek
2024-12-03T10:27:30Z
Відео дня: у Mercedes-Benz вперше розповіли, як працює гібридна система болідів “Формули-1”
AutoGeek
2024-12-03T09:54:42Z
Новий електричний кросовер DS отримав офіційне ім’я та розкрив інтер’єр
AutoGeek
2024-12-03T09:22:34Z
Toyota освіжила зовнішність високопродуктивного хетчбека Yaris
AutoCentre
2024-12-03T09:13:10Z
З запасом ходу понад 1000 км: кросовер Avatr 11 отримав гібридну версію
AutoGeek
2024-12-03T08:54:52Z
Кросовери і новинки ринку: названо найпопулярніші авто в Україні
Фокус
2024-12-03T08:36:27Z