Про це повідомляє Bloomberg з посиланням на звіт дослідницьких груп Reset Tech і Check First, передає Укрінформ.
Автори дослідження зазначають, що ця кампанія проводилася на 25, здавалося б, окремих сторінках різних організацій у Facebook, але їхні вебсайти мають спільний хостинг, рекламну та електронну інфраструктуру, що свідчить про організовані зусилля з метою вплинути на вибори. Наразі невідомо, хто стоїть за цією політичною рекламою, на яку витратили у Facebook та Instagram 264 909 євро ($279 610), йдеться у звіті.
Дослідники ідентифікували кампанію за допомогою Бібліотеки оголошень Meta - ініціативи, яка надає детальну інформацію про рекламодавців. Дослідники підрахували, що з серпня рекламу переглянули 199 мільйонів разів.
Профілі зареєстрованих рекламодавців мали сторінки у Facebook з адміністраторами, розташованими переважно в Румунії, і позиціонували себе як новинні або розважальні сайти. Але на сайтах була відсутня юридична або інша інформація, і багато з них мали спільні IP-адреси, ідентичний вебдизайн, а також спільні конфігурації електронної пошти та рекламних технологій, що вказує на централізовану структуру управління, йдеться у звіті.
«Хоча роль TikTok у посиленні дезінформації під час виборчої кампанії в Румунії була в центрі уваги, нові дані свідчать про те, що платформи Meta - Facebook та Instagram - використовувалися для поширення агресивних політичних повідомлень, неперевірених тверджень і поляризаційних наративів», - пишуть автори.
Реклама, про яку йдеться у звіті, зображає Георгеску як «президента-патріота», який захищає націю від політичного істеблішменту. Лідерка Союзу «Рятуйте Румунію» Ласконі була охарактеризована як «диявол» і маріонетка Заходу, а чинний президент Клаус Йоганніс - як «диктатор» через його підтримку Ласконі. У деяких рекламних роликах також висловлювалася підтримка Джордже Сіміона, лідера націоналістичної партії «Альянс за союз румунів».
Мета відмовилася коментувати цей звіт, але нагадала про коментарі, зроблені минулого тижня Ніком Клеггом, президентом з глобальних питань. «Ми не бачимо жодних доказів серйозних інцидентів на наших платформах в Румунії», - сказав він журналістам, додавши, що компанія перебуває в «майже щоденному» контакті з румунською владою.
Як повідомляв Укрінформ, проросійський лідер Георгеску отримав несподівану перемогу у першому турі президентських виборів в Румунії 24 листопада, а його передвиборча кампанія проходила переважно у Tik Tok. Румунська влада звинуватила TikTok в тому, що вона надала «масове висвітлення та преференції» раніше маловідомому кандидату.
Верховний суд Румунії 6 грудня анулював результати першого туру голосування через звинувачення у втручанні Росії, що стало першим подібним рішенням в історії країни. Воно послідувало за оприлюдненням документів розвідувальної служби країни, які показують, як кампанія Георгеску могла координуватися іноземними «державними суб'єктами». В одному з документів йдеться про те, що Румунія була мішенню для «агресивних російських гібридних атак». Москва заперечує будь-яке втручання.