MY.UAНовини
Віцепрем’єр Олексій Кулеба: «Якщо припинимо вкладати в дороги, підірвемо всю військову логістику»
Віцепрем’єр Олексій Кулеба: «Якщо припинимо вкладати в дороги, підірвемо всю військову логістику»

Віцепрем’єр Олексій Кулеба: «Якщо припинимо вкладати в дороги, підірвемо всю військову логістику»

Віцепрем’єр Олексій Кулеба: «Якщо припинимо вкладати в дороги, підірвемо всю військову логістику»

У першій частині інтерв’ю з віцепрем’єр-міністром з відновлення — міністром розвитку громад та територій Олексієм Кулебою ми розмовляли про суб’єктність Кабміну, ключові актуальні виклики міністерства, побудову комунікації з місцевою владою, корупційні ризики бюджету та регіональну політику. В другій — про проблеми відновлення, будівництва та інфраструктури.

Яка частина повноважень міністерства реінтеграції перейде до Мінрозвитку? Коли запрацює програма житла для ВПО? Чи добудовуватимуть об’єкти інфраструктури, які почало колишнє керівництво міністерства? Чи є результати аудиту Агентства відновлення? Чи зміняться фронтуючі підрядники? Що буде з будівельною експертизою, яку завжди можна купити? А з Містобудівним кодексом, який блокувала команда попередників? Чи збирається віцепрем’єр робити будівельний ринок прозорим, щоб Україна отримала гроші на відновлення?

Про службове житло, утримання основних об’єктів інфраструктури та руйнування дорожньої логістики

— Олексію Володимировичу, за моєю інформацією, частина повноважень міністерства реінтеграції, на основі якого створюється Міністерство національної єдності, відійшла до вас. Яка?

— Питання наразі обговорюється. Але наше міністерство готове взяти на себе все, що стосується hard skills — твердих навичок. 4,5 мільйона внутрішньо переміщених осіб (ВПО). Понад сім мільйонів виїхали за кордон. Ми розуміємо, що приблизно мільйон переселенців, які залишилися в Україні, — це люди, які працюють і готові піти на іпотечну або кредитну програму, щоб отримати житло. Нам дуже важливо підтримати їх. Дати інструмент (іпотеку, кредит), завдяки якому вони закріпляться в новій громаді, отримають гарні умови для життя.

Плюс ми вже зараз напрацьовуємо велику житлову програму для людей, які втратили житло внаслідок російської агресії. Йдеться про крос-секторальний проєкт, до якого, крім нас, залучені Мінекономіки та Мінфін.

— Це житло для тимчасово переміщених осіб?

— Так. І це не бюджетні ресурси. Ми стартуватимемо виключно з кредитними грошима міжнародних банків розвитку. На першому етапі хочемо відточити фінансову модель, зрозуміти, як це може працювати. Також потрібен чіткий алгоритм взаємодії з громадами, оскільки саме громади реалізовуватимуть цю програму. На сьогодні в нас 15 міст, які відбиралися за певними критеріями.

— Які це міста й за якими критеріями здійснювався відбір? Якою є фінансова основа першого етапу? Скільки буде побудовано одиниць житла?

— Основний критерій — кількість ВПО в місті. До речі, є мери, які відмовилися від участі в програмі. Що від них потрібно? Громади надають земельну ділянку для будівництва. Плюс беруть на себе зобов’язання підвести туди всі комунальні мережі. Це житло міське, тобто належить громадам, і надається насамперед для внутрішніх переселенців, але за своєю суттю це службове житло, оскільки прив’язується до роботи. Оренду за свого працівника сплачуватиме роботодавець. А якщо людина їде, то втрачає можливість користуватися квартирою. Приватизації таке житло не підлягає. В такий спосіб створюється фонд житла для форс-мажорів. І це європейська практика. Кожне місто має такий фонд, тому українців було куди селити.

— Щодо кредитування та іпотеки. Працюють дві програми — «єВідновлення» та «єОселя». Вони обкатані, але там залишилися проблеми. Зокрема в межах «єОселі» переселенцям набагато важче отримати можливість іпотеки, ніж тим, у кого вже є житло та гроші. Тому що у ВПО просто немає 25% ціни для оплати першого внеску. Плюс на ці гроші держави, крім військових, претендують абсолютно всі, в кого є житло, але не більш як 80 квадратів.

— У програмі «єВідновлення» працюють два компоненти. По-перше, можливість відремонтувати пошкоджене житло, виходячи з розрахунку вартості пошкодженого. Це досить успішна програма, й за час її дії компенсацію отримали понад 77 тисяч сімей, а якщо бути точним, на сьогодні це 77 383 сім’ї. По-друге, компенсація за повністю зруйноване житло. З огляду на параметри житла, яке було в людини, затверджений коефіцієнт і ринкову вартість житла розраховується повна сума компенсації. В кого й де учасник програми купуватиме житло — це є відповідальністю самої людини. За цей час програма допомогла вирішити житлову проблему п’ятьом тисячам сімей.

Кілька днів тому президент України анонсував, що ще 15 мільярдів гривень наступного року будуть спрямовані на компенсацію за житло саме для ВПО — це ще десять тисяч сімей.

Щодо програми «єОселя», то це парафія Мінекономіки. Але я знаю, що вже ухвалено рішення значно зменшити перший внесок для ВПО. Ще один важливий нюанс для людей полягає в тому, щоб суму, яку ми даємо як компенсацію за зруйноване житло, можна було врахувати та перерахувати для ВПО. Тобто людина втратила житло, подалася на компенсацію за програмою «єВідновлення», отримала мільйон гривень компенсації й відразу може внести її як перший внесок за програмою «єОселя».

— Загальна сума витрат міністерства, закладена в бюджет наступного року, — 90 мільярдів гривень. Половина з них — кошти Агентства відновлення. Це все захищені статті бюджету? Яка у вас лінія відносин із Мінфіном? У ваших попередників були проблеми, а в певний момент Мінрозвитку взагалі урізали фінансування, віддавши всі повноваження щодо фінансування проєктів Мінфіну.

— Усі основні ресурси — 2,2 трильйона гривень — ідуть Міністерству оборони. Інші міністерства мають працювати в режимі пошуку фінансування для себе. Тим паче, що міжнародні партнери дають великі можливості. Це жорстокі правила війни, на які ми, звісно, можемо заплющувати очі, але я б не рекомендував. Тому, обговорюючи бюджет із народними депутатами, я абсолютно чітко розумів, що нині не час для капітальних інвестицій в інфраструктуру.

Безперечно, ми маємо готувати проєкти для майбутнього розвитку інфраструктури. Але перше, що ми маємо зробити зараз, — утримати інфраструктуру. Порти, залізниця, об’єкти енергетики, дороги, мости… постійно перебувають під обстрілами. Тому всі статті та мільярди — про «утримати». Особливо дороги. Інакше можемо підірвати всю військову логістику.

ZN.UA

— Згідно з бюджетом-2025, на дороги закладено 12 мільярдів. Це про «утримати»?

— Для того, щоб утримати, необхідно 52 мільярди. І це питання національної безпеки. Приміром, уже зараз до депутатів звертаються люди, зокрема й військові, а депутати, своєю чергою, йдуть до нас щодо логістики та доріг. Просять відремонтувати, бо є проблеми. Тому що йдеться про цілу галузь, яка є дуже важливою за умов великої війни — коли закрито авіасполучення та закрито море. І депутати, й ми маємо бути готовими до того, що звернень від людей буде більше. І це стане проблемою для всіх.

— Однак «за два тижні до кінця року уряд планує витратити на дороги 1,7 мільярда гривень попри відсутність у держбюджеті на 2024 рік коштів на ці цілі. Останнім днем проведення казначейством платежів є 27 грудня 2024 року. Зрозуміло, що для тендеру часу немає. Тобто 1,7 мільярда будуть роздерибанені в непрозорий спосіб. Кошти забирають із програми погашення боргових зобов’язань за запозиченнями, залученими на розвиток мережі автомобільних доріг загального користування». Як прокоментуєте цю репліку нардепа Ірини Геращенко?

— Що означає «в непрозорий спосіб»? Я чудово розумію, до чого все йде та чому політичні опоненти так легко маніпулюють цією темою. Наступним ходом будуть звинувачення влади в тому, що доріг немає. Постанова уряду — це можливість застрибнути до останнього вагона, щоб було трохи легше наступного року. Якщо ми не робитимемо доріг, то втратимо галузь. Під час війни! Згадайте 2010–2012 роки, коли ми не могли проїхати з Києва до Львова, зі Львова на Закарпаття. А ми з таким підходом до цього повернемося, на жаль. Тому перед нами стоїть дуже складне завдання — виконувати необхідне, зважаючи на виділені кошти. Я це чудово розумію та беру на себе відповідальність. Ми насамперед зробимо евакуаційні маршрути, а далі просто дивитимемося, на що в нас залишиться, й розставлятимемо пріоритети.

— Стосовно розпочатих попередньою командою Агентства пілотних проєктів відновлення — Циркуни, Тростянець, Посад-Покровське, Ягідне, Бородянка й Мощун. Ви їх завершуватимете?

— Наша мета — завершити всі проєкти. В нас із прем’єром повне взаєморозуміння щодо цього. Це життя наших людей, яким потрібно дати це житло. Це питання репутації нашої країни. Тому ми знайдемо гроші для того, щоб усе це закінчити.

Про аудит Агентства відновлення, захист енергооб’єктів і зміну підрядників

— 45 мільярдів — бюджет-2025 Агентства відновлення. Хто здійснює аудит Агентства та коли будуть результати?

— Про це краще поговорити з головою Агентства Сергієм Сухомлином. Його команда формує політику внутрішнього аудиту.

— Я кажу про зовнішній аудит. Ба більше, за моєю інформацією, колишній голова агентства Мустафа Найєм після відставки та хвилі звинувачень у медіа, що здійнялася після неї, написав листа з проханням ініціювати відповідні перевірки діяльності Агентства до всіх правоохоронних органів — ДБР, СБУ, Нацполу. Вам відомо про якісь ініціативи з боку силовиків?

— Мені відомо, що Держаудитслужба здійснювала аудит за окремими видами робіт, які, зокрема, стосуються захисту об’єктів енергетики.

— Поділитеся попередніми результатами аудиту?

— Я не маю до нього доступу. Працює парламентська ТСК, яка займається, зокрема, питаннями захисту енергетики. Гадаю, що питання обговорюватимуть публічно.

— «Укренерго» й Агентство відновлення будували однотипні об’єкти захисту енергооб’єктів, так звані жабки. Злі язики кажуть, що в «Укренерго» один такий об’єкт будували за 120 мільйонів гривень, а в Агентстві — по 300–500 мільйонів за об’єкт. Єдиний спосіб довести протилежне — оприлюднити інформацію про ці закупівлі, але в Prozorro її чомусь немає. Може, ви оприлюдните?

— Ви маєте розуміти, що цієї інформації немає не тому, що її немає, а тому, що вона є секретною. Тобто, з одного боку, є внутрішня зрозуміла обов’язкова вимога щодо прозорості процесів, але з іншого — ці прозорі процеси стають зброєю в руках ворога. Проте я зараз зосередився б на іншому. Крім об’єктів захисту, які вже добудовано на 95–99%, нам потрібно захищати й інші об’єкти критичної інфраструктури та енергетики. Їх багато, й ми маємо оптимізувати кожен рядок витрат.

— І все-таки давайте теорію підкріплювати практикою. Яка різниця була в ціні на «жабки» в «Укренерго» й Агентстві відновлення?

— Я не бачив первинної документації об’єктів «Укренерго». Я ж не міністр енергетики. Я відповідаю за те, щоб добудувати об’єкти захисту, які Міненерго нам замовило. В нас є наша документація. Щодо агентства, то в нас усі документи є. Я ж не знаю різниці, тому що не бачу об’єктів Міненерго.

То скажіть, якою є ціна Агентства?

— Різною.

Чому?

— Тому що є різні об’єкти та різні проєкти. Захист будували за принципом «проєктуй — будуй». Тобто проєкт робився під час будівництва. Тому цифри різні, як і різна прив’язка до місцевості. Загалом є нюанси. Але точно не я маю відповідати на запитання такого роду.

До вас у міністерства були фронтуючі підрядники, які точно заробляли не 15–30%, а значно більше. Олександр Бойко («Автомагістраль-Південь»), Максим Шкіль (група компаній «Автострада»), Юрій Шумахер (група «Рост»). Ви змінюватимете розклад?

— Ми змінюємо підхід. Міністерство зібрало підрядників, коли обговорювали питання будівництва другого й третього рівня енергетики. Ми окреслили свою позицію щодо необхідності зменшувати витрати. Підрядники пішли нам назустріч, і ми підписали документи про економію у 18 мільярдів гривень на вже затверджені проєкти. Кошториси буде перераховано. Оптимізація процесів триває.

Водночас ми зацікавлені в конкуренції. Ми аналізуємо, хто і як виконує роботи на другому рівні. Бачимо, що є підрядники, які виконали їх за, умовно кажучи, менші гроші. Дивимося, за рахунок яких технологій, чому та які рішення ухвалювали. Сухомлин виїжджає на об’єкти, тобто ми в постійному пошуку оптимальних варіантів. У нас не було проєктних рішень перед початком війни, як захищати бетонними, як ви кажете, «жабками» трансформатори. І, звісно, нині є кілька видів рішень. Для нас важливо обрати оптимальне: найшвидше та найдешевше.

Гадаю, що жоден підрядник зараз не скаже, що є якийсь фаворитизм або взагалі, в принципі, хоч якась частка гри на чиюсь користь. Навпаки, є певна критика з боку колишніх фаворитів, чому ми вибудували роботу в такий спосіб.

Про ціни на будівельні матеріали, куплену експертизу та кадрове питання

— На ринку немає адекватної ціни на будівельні матеріали. Тому що в держави немає методики формування ціни, методики моніторингу цін, немає класифікаторів. Я знаю, що стара команда починала займатися цими питаннями, зокрема в дорожньому будівництві. А ви?

— Як я розумію, в нас мають бути чіткі правила формування ціни не лише на товари, а й на послуги. І наскільки я знаю цей ринок і процес, то найбільшою проблемою є саме формування цін на послуги. Щодо формування цін на товари, тут є багато різних підходів. Політика нашого уряду полягає в здоровому протекціонізмі та закупівлі українських товарів. Тому якщо ми щось змінюватимемо, то насамперед зважаючи на пріоритет інтересів вітчизняних виробників. Це можливість залишити гроші в країні. Ми маємо розуміти, що стикнемося з великим спротивом, із величезним лобі інших гравців, які звикли працювати за іншими правилами. Але в нас немає іншого виходу. Це війна, зокрема економічна війна з китайськими виробниками та їхніми представниками тут.

— Проєктант є замовником експертизи. Тобто додатковий тендер на закупівлю експертизи не проводиться. Всі давно звикли до того, що експертизу можна купити. Голова агентства отримує та підписує проєкт, абсолютно не знаючи, яка в нього начинка та хто й скільки на ньому заробить. Ну, або навпаки, все знаючи. Але кадрового ресурсу перевірити все ще раз немає. А експерти, які мають увійти до чорного списку, всім і давно відомі. Колишня команда агентства, наскільки мені відомо, намагалася змінити порядок проходження проєктів усередині агентства...

ZN.UA

— Держава ліцензує всю будівельну сферу, а міністерство формує державну політику. Агентство відновлення реалізовує проєкти в межах цієї політики. Що для мене важливо? Щоб ми будували швидко, якісно та прозоро. Щоб ми будували з українських матеріалів, формували будівельні кластери, які поступово перетворювалися б на точки економічного зростання. Чи купують експертизу? Напевно, так. Тому для мене важливо, щоб в агентстві запрацювала консультаційна рада з людей із репутацією (експерти, донори, міжнародні представники), котрі, знаючи, як працює сфера зсередини, рекомендували б і впроваджували ті інструменти, про які ви кажете. Взяли проблему, проаналізували й сказали: ось тут — критично, давайте це замінимо на це. О’кей, ухвалено таке рішення.

— Річ у тім, Олексію Володимировичу, що все це давно проаналізовано. І, боюся, незалежна рада насамперед порекомендувала б вам звільнити профільну заступницю Наталю Козловську. Просто зараз, поки ми з вами розмовляємо, хтось із легкої руки вашої заступниці та її хазяїв-монополістів підписує продану експертизу. Коли вникатимете в тему, зверніть, будь ласка, особливу увагу на інститут інженерів-консультантів, який, згідно із законопроєктом №5655, обов’язково має бути присутній у приватній контролюючій компанії. Саме у формулюванні, позначеному в сертифікатах (увага!) Гільдії інженерів технічного нагляду за будівництвом об’єктів архітектури. А не, приміром, проєкт-менеджерів, сертифікованих в Україні міжнародною організацією інженерів-будівельників FIDIC. І таких вітчизняних інженерів-консультантів на всю країну — лише 37 (!) осіб. Важко собі навіть уявити ступінь їх затребуваності та, відповідно, оплати. І вишенька на торті: закон №5655 іще не підписаний президентом, а позицію інженера-консультанта Мінрозвитку вже ввело в методичні рекомендації з підготовки тендерів для відбору виконавців. Тобто проєктна компанія має право брати участь у тендері, тільки якщо у неї в штаті буде інженер-консультант. Це умова виграшу тендера.

— Я знайомий із цією історією й мені відомо, що попередня команда справді формувала величезні бюджети під інженерів-консультантів. Але це все питання, які вирішуються. Нагадаю вам іншу історію, яка мала назву ДАБІ. Як довго нам розповідали про те, що цю схему неможливо перемогти. За скільки її перемогли? За півтора, два роки? ДІАМ зараз демонструє прозорість і рівень.

— Я вас трохи розчарую. ДІАМ почала працювати 15 вересня 2021 року, а ЄДЕССБ на 14 місяців раніше — в липні 2020-го. Тобто якщо прозорість є причиною чесності та відсутності корупції, то й ДАБІ протягом останніх 14 місяців свого існування теж була «на рівні». Але ж ми знаємо, що був вал незаконних рішень.

— І все-таки порівнювати те, що було, з тим, що є нині, не можна. Тобто, як на мене, потрібно дивитися на речі адекватно. Визнаймо, що успішні кейси є як у владі, в медіа, так і в будь-якій іншій сфері. І, безперечно, ДІАМ — успішний кейс, що вивів третій і четвертий рівні будівництва за корупційну рамку. І від цього виграли не лише забудовники, а й країна. Тому, якщо керуватися загальною логікою, в моєму розумінні єдиний вихід із усіх перелічених вами проблем — диджиталізація всіх процесів. Щоб ми знали прізвище кожного, хто, на якому етапі та яке рішення ухвалює. Це про персональну відповідальність.

Такий підхід необхідний під час формування ціни на послуги й товари, а також у експертизі. Але все-таки я впевнений, що це проблеми досить вузькі й нішеві. Є набагато серйозніші виклики, на які нам доведеться відповідати.

— І все-таки як можна диджиталізувати Гільдію інженерів-консультантів — вузьке горло, — яка сертифікує щасливчиків? Це ж самокерована організація. Тут потрібно просто розбити монополію. Чи плануєте ви якось змінювати саму можливість такого підходу до експертизи? Чи навіть унеможливити відбір потрібних експертів, передбачивши, наприклад, на законодавчому рівні випадковий вибір експертної організації під час завантаження проєкту в ЄДЕССБ? Ну, поки не відбулося глобальної диджиталізації сфери й усе не стало суперпрозоро.

— Ще раз кажу, в мене геть інший підхід: коли ми зробимо процес прозорим в електронній моделі, це мінімізує будь-які корупційні ризики. Ось і все. Розумієте, Інно, ви берете частину проблеми, безперечно, важливої, але такої, що не є ключовою. Ключовими є наприклад, питання: чи має бути ліцензований ринок будівництва? На які види робіт? Скільки має отримувати робітник? Щодо підрядної роботи, то проблема, з якою потрібно насамперед боротися, — це формування ринку підрядників. Справжніх. Не тих, що зі статутним фондом у сто гривень і директором, який уже п’ять років сидить у в’язниці. Або з власниками, яких ніхто ніколи не побачить. Ми це точно виправлятимемо.

Для мене показовим є кейс Охматдиту. На відкритий тендер прийшли компанії, у яких статутний капітал — шість тисяч гривень максимум. Решта — компанії з іще меншим статутним капіталом. Це про що свідчить? Про те, що як мінімум ми не розуміємо, за рахунок чого ці компанії живуть. І, найімовірніше, це якісь підставні одноденки. Потрібно підвищити планку як відповідальності, так і спроможності підрядників виконувати замовлення.

Корупція й самі можливості для махінацій закладаються в проєкті та підтверджуються експертизою, а потім авторський і технагляд за допомогою інженерів-консультантів допомагають хімічити на місці. Ну, якщо у вас інша думка, то дайте свою повну картину. Щоб усі прочитали слова віцепрем’єра й сказали: людина знає весь підспідок і точно розуміє, що з цим робити.

— Що робити? Вивести ринок у білу. Але для того, щоб люди отримували офіційну зарплату, потрібно змінити в міністерстві коди та підходи до формування послуг. Тому що зараз є коефіцієнти, які просто не дадуть розігнати цю зарплату. Через це вигідніше платити в конвертах. А за рахунок чого його сформувати? За рахунок товару.

Коли ви заходите в будівництво, у вас є лише два складники. Товари й люди. Якщо вам потрібно працівнику заплатити 30 тисяч, а ви можете офіційно провести тільки три тисячі, то взяти те, чого бракує, можна тільки на товарах. Більше нема де. Це два взаємозалежні й найважливіші процеси. Проєктування, експертиза, технагляд тощо — це, безперечно, дуже, повторюся, дуже важливий сегмент на проєкті, але вони лише супроводжують процес будівництва. А процес будівництва — головний. Там усі обсяги.

ZN.UA

— Закон «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачає повну відкритість і публічність проєктів будівництва та кошторисної документації ще з грудня 2020 року. На жаль, Кабмін, зловживаючи повноваженнями, зробив цю інформацію непублічною, затвердивши відповідний Порядок. Тобто вся потрібна громадськості для якісного контролю інформація вже є в електронному вигляді в державній системі понад чотири роки, але приховується. Ви відкриєте проєкти?

— Ось почуйте мене, будь ласка: основний біль будівельної сфери в тому, що є розбалансування між видом робіт, товаром, купівлею товару й людьми. Саме тому можуть бути розбіжності. Через це, звісно, ми відкриватимемо проєкти. Але після того, як закінчимо війну.

— Президент не підписав корупційного законопроєкту №5655 про містобудівну діяльність, який наполегливо лобіювала команда Кубракова й нинішня очільниця профільного комітету Олена Шуляк. Але 5655 скрізь наслідив. Експеримент (постанова-клон №5655 про реалізацію експериментальних проєктів у сфері містобудування), законопроєкт про відновлення тощо. Ваш план?

— Містобудівний кодекс. Однак скажу, що для мене основним актуальним документом, важливим для формування політики міст уже сьогодні, є Містобудівний кадастр.

— Однак міністерство з Містобудівним кадастром пішло шляхом експерименту, а не системного законодавства. Місцева влада може завантажувати інформацію в кадастр тільки відповідно до закону, а не постанови Кабміну. Примушуватимете їх це робити?

— Експеримент — один із технічних етапів. У нас зараз з’явився інструмент, яким ми можемо скористатися тільки під час воєнного стану. Ба більше, ми впевнені, що основна частина органів місцевого самоврядування — це абсолютно свідомі громади, які розуміють, що вони самі в цьому зацікавлені. На кадастр закладено 45 мільйонів гривень, але річ навіть не у фінансах. Якщо ми підемо відразу шляхом закону, то втратимо більше часу. А експеримент дасть змогу повністю обкатати механізм.

— І наостанок. У вас буквально днями з’явився перший заступник. Чому Альона Шкрум? І під який функціонал?

— Насправді обидві частини нашої розмови — про те, як нам максимально вписатися в систему ЄС. Мінрозвитку — одне з небагатьох міністерств, яке зважилося на пре-скринінг. Ідеться про транспортний і логістичний напрям, який для держави сьогодні є ключовим. Альона Шкрум вестиме блок міжнародних відносин, євроінтеграції та міжнародних інвестицій. Йдеться про всі договори та міжнародні проєкти, що їх реалізовуватимуть міжнародні партнери, зокрема й у межах Ukrainian Facility, вже в 2025–2026 роках. Вона — професіонал.

Тобто в нашому міністерстві — не лише, як ви кажете, великі потоки, а й досить великий і важливий обсяг роботи загалом для країни. І ми маємо намір із ним упоратися.

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Известный актер-воин разводится с женой: "Были сложности"
Фокус
2025-11-03T10:27:58Z
"Люблю и ненавижу": Ирина Билык рассказала, какие у нее отношения с Коляденко
Фокус
2025-11-03T10:18:57Z
"Это должно тебя греть, наполнять": Екатерина Кузнецова заговорила об отношениях после расставания с любимым
Апостроф
2025-11-03T09:27:10Z
«Холостяк-14»: кого Тарас Цымбалюк отправил домой в третьем выпуске
Comments UA
2025-11-03T09:18:29Z
Андрей Бедняков раскрыл правду об "Орле и Решке": был ли сценарий и как работает "золотая карта"
TSN
2025-11-03T09:18:23Z
Лесю Подервянскому 73 года: чем известен украинский драматург с острым стилем
Фокус
2025-11-03T09:12:38Z
TikTok, просмотр фильма и фонарик: за что можно получить штраф в Германии
Знай
2025-11-03T09:06:49Z
"Главный подарок": Евгений Синельников в день своего 44-летия сообщил о беременности жены
Апостроф
2025-11-03T09:00:42Z
Украинский фильм «Солдатик» получил англоязычную версию благодаря поддержке Украинского культурного фонда
Новости Украины
2025-11-03T08:36:25Z
Новый алгоритм выплат: украинцы получат больше денег
Знай
2025-11-03T10:12:47Z
Проверьте сбережения: какие купюры евро начали изымать из обращения, что делать владельцам
Новости Украины
2025-11-03T09:45:21Z
В поисках миллионов рабочих рук: как Украине преодолеть кризис на рынке труда/Дефицит кадров сохранится и после завершения войны
Апостроф
2025-11-03T09:36:07Z
До 24 тыс. грн ежемесячно: кто имеет право на специальные выплаты от Пенсионного фонда
Новости Украины
2025-11-03T09:24:07Z
Зеленский подписал евроинтеграционный закон для контроля в аграрном секторе
Европейская правда
2025-11-03T09:18:03Z
Укрметаллургпром призвал НКРЭКУ не повышать тариф на передачу электроэнергии: экономика катится в кризис
Апостроф
2025-11-03T09:09:17Z
Украина может остаться без денег: какая страна установила "красные линии"
TSN
2025-11-03T08:03:27Z
Контрольный выстрел: почему 3000 бесплатных километров от Кабмина добьют "Укрзалiзницю"
Фокус
2025-11-03T08:03:00Z
Бюджет-2026: конструктивы и негативы
ZN UA
2025-11-03T06:33:10Z
На безопасности России окончательно поставлен крест: стало известно о коренной смене войны
Comments UA
2025-11-03T10:30:51Z
Трамп назвал Путина и Си "сильными и умными" лидерами, с которыми не шутят
ZN UA
2025-11-03T10:30:28Z
Вице-канцлер Германии призывает прекратить весь импорт стали из России
Европейская правда
2025-11-03T10:27:18Z
Беларусь запрещает движение грузовиков, зарегистрированных в Польше и Литве
Апостроф
2025-11-03T10:24:27Z
Распиаренная Зеленским программа приведет к ужасному эффекту: раскрыты показательные факты
Comments UA
2025-11-03T10:21:45Z
Зеленский подписал закон о бронировании работников ОПК с проблемами с воинским учетом: какие новые правила
UAToday
2025-11-03T10:12:40Z
Зеленский разрешил бронировать мужчин, находящихся в розыске ТЦК
TSN
2025-11-03T10:06:00Z
Генсек партии Мерца недоволен приездом молодых украинцев в Германию
Европейская правда
2025-11-03T10:01:13Z
В Литве протестовали против назначения министром обороны неопытного политика
Европейская правда
2025-11-03T10:01:11Z
В Днепре раздавались мощные взрывы: враг ударил баллистикой
Comments UA
2025-11-03T08:36:05Z
В Николаеве атакован супермаркет, в области - энергетика: повреждены СТО, автомобиль и дом
Новости Украины
2025-11-03T08:27:10Z
В Чехии останавливали движение десятков поездов из-за кражи кабелей
Европейская правда
2025-11-03T08:15:44Z
Россияне атаковали дронами Николаев: в городе возник пожар
UAToday
2025-11-03T08:15:05Z
ГСЧС ликвидировала пожары после ракетных ударов по жилым домам в Сумской области
Апостроф
2025-11-03T08:00:08Z
Россиянин, который спрыгнул с транзитного поезда в Литве, найден в Финляндии
Европейская правда
2025-11-03T07:51:01Z
Девятилетний мальчик в Малайзии напал на брата после игры в Roblox
Апостроф
2025-11-03T07:42:28Z
Россияне обстреляли автомобиль в Харьковской области: есть пострадавшие. ФОТО
Новости Украины
2025-11-03T06:42:41Z
В результате землетрясения в Афганистане погибли семь человек, 150 получили ранения
Комсомольская правда
2025-11-03T05:24:03Z
По состоянию на конец октября 2025 года в ЕРД зафиксировано более 2 миллионов неуплаченных штрафов
Апостроф
2025-11-03T10:21:28Z
Литва, Латвия и Польша с 2021 года не разрешили въезд из Беларуси более 200 000 мигрантов
Европейская правда
2025-11-03T10:19:41Z
Украинцам выплатят по 1000 гривен: на что их можно будет потратить
Comments UA
2025-11-03T10:18:39Z
Рунический гороскоп на 3 ноября 2025: Овнам — ясность, Весам — новые решения
TSN
2025-11-03T10:06:28Z
Министр обороны Бельгии о вторжении дронов: похоже на шпионскую операцию
Европейская правда
2025-11-03T09:48:22Z
Переехали в контейнер: супруги отказались от аренды и сэкономили $400 тысяч
Фокус
2025-11-03T09:36:14Z
Коллапс с отсрочками: почему многие могут потерять защиту от мобилизации
Знай
2025-11-03T09:36:09Z
Какой завтра, 4 ноября, праздник — все об этом дне, какой церковный праздник, что нельзя делать
TSN
2025-11-03T09:27:04Z
Военные будут учиться под землей: Метинвест построил первый в Украине "стальной вуз"
Апостроф
2025-11-03T09:21:02Z
Детали имеют большое значение: названа соль, которая наиболее полезна для здоровья
Comments UA
2025-11-03T08:06:54Z
Этот напиток станет настоящим спасением от последствий малоподвижности: о чем идет речь
Comments UA
2025-11-03T07:06:07Z
Онкология и бесплодие ближе, чем считалось: медики шокировали заявлением о посуде
Comments UA
2025-11-03T06:15:44Z
Секрет долголетия окончательно раскрыт: названа каша, которая точно позволит дожить до 100 лет
Comments UA
2025-11-03T06:12:27Z
Что будет с организмом, если не есть 24 часа — шокирующее моделирование
TSN
2025-11-02T21:48:50Z
Диетологи раскрыли простой способ улучшить сон — достаточно одного продукта в день
TSN
2025-11-02T21:36:31Z
Природные антибиотики: какие натуральные средства помогают против бактерий
UAToday
2025-11-02T16:45:40Z
Что вызывает высокое кровяное давление: кардиологи назвали 8 причин
UAToday
2025-11-02T16:45:38Z
Немедленно избавьтесь: самые вредные масла для приготовления пищи
UAToday
2025-11-02T16:45:26Z
Renault выпустит дешевого конкурента Skoda Octavia: первые подробности
Фокус
2025-11-03T10:21:50Z
Что делать в случае ДТП за границей: практические советы для украинцев
Знай
2025-11-02T18:51:42Z
Лучшие автомобили 2025 года для украинцев: бюджетные, легкие в ремонте и долговечные
Фокус
2025-11-02T09:36:53Z
Водителей заставят платить: чем грозит езда без страховки
Хвиля
2025-11-02T09:15:30Z
Honda представила свой "ключевой" электрокроссовер
Корреспондент
2025-10-31T19:39:19Z
Тест-драйв нового Ford Tourneo Courier: для семьи и бизнеса
Фокус
2025-10-31T12:00:40Z
Названы лучшие авто года в Европе — это электрокары и кроссоверы
Фокус
2025-10-31T11:12:53Z
Штрафа за пьяную езду можно избежать: водителям объяснили "правовую коллизию"
Хвиля
2025-10-31T11:12:19Z
Леклер: После Гран-при Мексики у Феррари сохраняются шансы быть вторыми
Корреспондент
2025-10-30T20:51:18Z
Украину накроют дожди
Украинская правда
2025-11-03T10:21:34Z
В 68-й ОЕБр рассказали о сверхкритической ситуации в Покровске
ZN UA
2025-11-03T10:07:43Z
Уряд заборонив експорт необробленої деревини
AgroNews
2025-11-03T10:07:20Z
Не сбиваются РЭБом: что придумали россияне в «Шахедах»
Comments UA
2025-11-03T10:06:26Z
Россияне атакуют практически весь транспорт, что следует в Покровск — видео
ZN UA
2025-11-03T09:18:09Z
Покровск уже не спасти: два шага, которые нужно сделать на фронте прямо сейчас
Фокус
2025-11-03T09:15:52Z
В Україні зростають ціни на моркву
AgroNews
2025-11-03T09:07:47Z
В Покровске войска РФ готовят две провокации — аналитик
ZN UA
2025-11-03T08:44:06Z
Россия планирует в Покровске две операции «под чужим флагом»: что известно
Новости Украины
2025-11-03T08:42:16Z
Женщина забронировала место на рейсе American Airlines: в аэропорту ее ждал "самолет на колесах"
Фокус
2025-11-03T10:21:43Z
Нормально ли спать 5 часов в сутки и почему человеку этого достаточно: ученые назвали причины
UAToday
2025-11-03T10:03:34Z
Многослойный салат с тунцем: рецепт, который спасет, когда гости уже на пороге
Знай
2025-11-03T09:51:20Z
Опасные мифы о животных: какие методы могут стоить любимцу жизни
Знай
2025-11-03T08:51:43Z
Капроновые колготки больше не порвутся: лайфхак с кипячением и заморозкой - работает ли
Знай
2025-11-03T07:51:15Z
Дали и накликали беду: 8 вещей, которые нельзя дарить и принимать, если не хотите впустить несчастье в жизнь
Знай
2025-11-03T06:51:43Z
Сколько детей испытывают сильный стресс: количество растет с каждым годом
Знай
2025-11-03T06:36:50Z
"Гавайский соблазн": рецепт салата с копченой курицей и ананасами, с которым пицца не нужна
Знай
2025-11-02T20:51:37Z
Не спешите с граблями: эксперт объяснил, почему опавшие листья лучше не сгребать осенью
Знай
2025-11-02T19:51:43Z
"Сделано в Украине": WSJ узнал, как производители дронов привлекают миллионы из Запада
Новости Украины
2025-11-03T10:00:32Z
Межзвездный объект 3I/ATLAS изменился под действием "невидимой" космической силы
Фокус
2025-11-03T09:57:31Z
Подводная капсула на глубине 50 метров сделает людей "водным видом"
Фокус
2025-11-03T09:45:40Z
Что ни в коем случае нельзя вытирать бумажными полотенцами и салфетками
TSN
2025-11-03T09:18:17Z
Почему у жирафов такие длинные ноги: моделирование предоставило неожиданный ответ
Фокус
2025-11-03T09:15:31Z
Ноябрь накроет магнитными бурями: когда ждать пики и запастись обезболивающим
Знай
2025-11-03T08:06:25Z
Всі програми держпідтримки для аграріїв працюють виключно через ДАР
AgroNews
2025-11-03T08:03:12Z
Крупнейший спутник Сатурна нарушает один из главных законов химии: этого нет на Земле
Фокус
2025-11-03T06:57:02Z
Прискорене впровадження норм ЄС стане головним викликом для України
AgroNews
2025-11-03T05:01:43Z
Довбик один раз коснулся мяча в матче "Ромы" в Серии А
ZN UA
2025-11-03T09:27:48Z
Шовковский остался недоволен судейством в матче против "Шахтера"
ZN UA
2025-11-03T09:15:08Z
В Белграде прошла новая волна протестов, задержаны 37 человек, в том числе баскетболист
Комсомольская правда
2025-11-03T07:28:12Z
Украинские футболисты обменялись голами в результативном матче в Польше
ZN UA
2025-11-02T14:42:25Z
Роман Быков и харьковские чиновники использовали Федерацию регби для вывоза мужчин и присвоения бюджетных средств
Знай
2025-11-02T07:21:55Z
Фанат "Реала" умер после промаха Мбаппе в матче против "Барселоны"
ZN UA
2025-11-01T20:15:47Z
Нове з’єднання «Інтерпайпу» для вдвічі швидшого спуску вже використовують на газових свердловинах України
AgroNews
2025-11-01T18:18:05Z
Украинский футболист ПСЖ Забарный объяснил, почему всегда играет с перемотанной рукой
ZN UA
2025-11-01T09:28:01Z
СМИ показали новую форму сборной Украины по футболу
ZN UA
2025-11-01T09:00:59Z