MY.UAНовини
Коли впадуть київські мости, або Ігри «патріотів»
Коли впадуть київські мости, або Ігри «патріотів»

Коли впадуть київські мости, або Ігри «патріотів»

Новина російською

Коли впадуть київські мости, або Ігри «патріотів»

image

Цитата: «Може обвалитисяміст Київського метрополітену, який з'єднує правобережну частину міста з Гідропарком, Русанівкою та іншими районами Лівого берега. За результатами перевірок Державного дорожнього науково-дослідного інституту, це станеться, якщо ремонт мосту не почнеться найближчим часом».

Ну, це не новина, скаже навіть ледачий, але родзинка в тому, що цю цитату я нещодавно знайшов в архівах під заголовком (мовою оригіналу): «Столичный мост Метро может обрушиться 10:05 / 24 марта 2009»… Отже, минуло 15 років, а міст і досі стоїть! Щоправда, цього року почалися роботи з його укріплення, але це не знімає цілої низки запитань: наскільки безпечні київські мости, наскільки достовірну інформацію подають ЗМІ, чи є підстави хвилюватися жителям і гостям столиці?

Київ — місто мостів і шляхопроводів

Усього їх у столиці 176 (на балансі «Київавтодору»). Щоправда, ці дані з його сайту можуть бути неточними, оскільки Кабінет міністрів України може «забрати» у міста будь-який інфраструктурний об’єкт і передати комусь іншому. Так, Дарницький автомобільно-залізничний міст від самого початку перебуває на балансі Міністерства розвитку громад і територій, тому київські комунальники не мають права навіть сніг на ньому почистити — прокуратура тут ж відкриє кримінальну справу за нецільове використання коштів. До речі, цей міст досі не введений офіційно в експлуатацію, — ніхто не хоче брати на себе відповідальність за проєктні помилки, допущені при його спорудженні, однак його активно експлуатують.

Оскільки спорудження та облаштування мостів і шляхопроводів — дуже дороге задоволення, то охочих «попиляти бюджет» купа мала, тому КМУ неодноразово віддавав підряди на ремонтно-будівельні роботи на київських об’єктах стороннім компаніям та організаціям. Так, замовником будівництва лівобережних з’їздів на згаданому мосту був не Київ, і це погано лише в одному аспекті — міська влада не могла ефективно контролювати перебіг виконання робіт.

Однак і без того роботи у київських дорожників по горло: на них лежить відповідальність за 32 автомобільні мости, 45 пішохідних (хто міг би подумати, що їх у Києві так багато!) і 99 шляхопроводів. Останні забезпечують перетин і розв’язку (сполучення) між різними дорогами та вулицями і є ключовими факторами для уникнення автомобільних заторів. Значну частину шляхопроводів збудовано в період «розквіту соціалістичного Києва» в 1960–1970 роках, тому вони вже відпрацювали свій фізичний термін експлуатації або, інженерною мовою (це не вигадка мера міста Віталія Кличка), «втомилися».

Ситуацію ускладнює ще й те, що жоден із сучасних мостів і шляхопроводів не був при проєктуванні розрахований на ту кількість машин, які зараз проходять ним щодоби. Лише для наймолодшого Подільського мосту (після кількох змін проєктів!) передбачалося збільшити пропускну здатність до 59 тис. авто на добу. Для решти мостів закладалася кількість 10–15 тис., і ніхто з проєктувальників минулого століття не міг передбачити, що вже 2008 року в Києві буде зареєстровано 1 млн автомобілів. Тому сьогодні київськими мостами проїжджають по сто тисяч і більше машин, через що мости «втомлюються» ще швидше…

Багато галасу даремно

Щоб розуміти важливість мостів для будь-якого міста, наведемо приклади європейських столиць Східної Європи, які після Другої світової жили в умовах «соціалістичного табору» (рахуємо лише автомобільно-пішохідні): у Ризі таких чотири мости через Даугаву, в Братиславі — чотири мости через Дунай, у Будапешті — сім мостів, у Варшаві — вісім, у Празі — десять мостів через Влтаву (всього через неї 17 мостів(!), але пішохідних, залізничних і трамвайних не рахуємо).

Якщо порахувати, яка кількість населення припадає на один міст, то вийде від 104 тисяч жителів у Братиславі до 240 тисяч у Будапешті. Порівняно з останнім у тримільйонному Києві кожним із п’яти автомобільних мостів хочуть переїхати в 2,5 разу більше людей — 600 тисяч. Отже, Києву катастрофічно не вистачає мостових зв’язків між лівим і правим берегами, тому, попри всю критику щодо проєктних прорахунків (відносно з’їздів і заїздів) нового Подільського мосту, він потрібен киянам як повітря.

Найстарішими мостовими переходами Києва через Дніпро є міст Патона та міст Метро, тому, зрозуміло, вони найбільш проблемні. Міст Метро у ті часи (1965) був експериментальним, і цей експеримент… не вдався — в СРСР було збудовано кілька подібних мостів і всі їх уже розібрали, лишився лише цей.

Зрозуміло, що зупинити рух метро по червоній гілці неможливо, в цьому разі ніяких автобусів (як нещодавно на Теремки вздовж синьої гілки) не запустиш, та вони й не справляться з такими пасажиропотоками. Були спроби провести капітальний ремонт метромосту в 2009–2010 роках, але у «молодої команди» Леоніда Черновецького не вистачило на це чи то політичної волі, чи то просто «фінансових стимулів». Тому всі її потуги обмежилися, перепрошую за тавтологію, обмеженням навантаження на міст — перестали пускати на нього вантажівки. Звісно, мосту це принесло лише тимчасове полегшення — він продовжував руйнуватися від зовнішніх опадів і внутрішніх корозійних процесів (карбонізації бетону).

Не хочеться перехвалити нинішню міську владу, але лише вона взялася за метроміст що називається впритул. Поки заангажовані (відомо ким) експерти волали на всіх перехрестях про його аварійність, міська влада виділила кошти, розробила проєкт і цього року розпочала роботи з підсилення несучої здатності мосту. Якщо дуже спрощено, то під нього підведуть металеві конструкції, які візьмуть на себе навантаження та з яких можна одночасно провести роботи з укріплення бетонного тіла мосту.

КМДА

Слід зазначити, що до великої війни міська влада мала більш рішучі плани щодо його відновлення, так, 15 травня 2021 року Київрада схвалила угоду про кредитне фінансування з Євросоюзом: «Оновлення споруди виконуватимуть за рахунок коштів ЄБРР, який надає кредит у розмірі 60 млн євро. Завдяки ремонту термін експлуатації споруди буде подовжено на десятиліття». Будемо сподіватися, що колись місто повернеться до цього проєкту.

Не можна сказати, що влада міста не звертала уваги в минулі десятиліття й на міст Патона. Перша за 70 років експлуатації реконструкція відбулася 2004 року. Тодішній мер столиці Олександр Омельченко провів спільну нараду з Національною академією наук України, на якій було вирішено… прибрати трамваї та трамвайні колії з мосту (без академіків це ніяк не можна було зробити!). Зрозуміло, що під це рішення було підкладено якесь експертне обґрунтування про зношеність несучих конструкцій, але мосту від того, фігурально кажучи, легше не стало — лише буквально. Оскільки рішення високого зібрання не торкалося власне несучих конструкцій, ніхто й не подумав, що їх треба змінювати, укріплювати чи щось таке. Паліатив чистої води.

Ліричний відступ. Якби я зустрів Діда Мороза чи Санта Клауса, то попросив би їх не лише розпочати нарешті реконструкцію моста Патона, але й відновити на ньому трамвай і протягнути його до Деміївської площі, з пересадками на синю та зелену гілки метро.

Наступний шанс міст отримав 2008 року, завдячуючи підготовці до Євро-2012. Був розроблений проєкт зняття бетонного покриття та заміни його на більш легке залізне. Це давало можливість розширити дорожнє полотно з шести до восьми смуг, щоправда, з бічними підпорками (консолями), що, найшвидше, спотворило б вигляд мосту. На щастя чи на біду, важко сказати, але грошей на експертизу вже розробленого проєкту не дали, тому на цьому все тоді й закінчилося.

Подібна історія відбувається з мостом Патона й зараз. З одного боку, він перебуває на балансі «Київавтодору», а з іншого — КМДА ще в січні 2023 року визначила (добровільно, слід розуміти) замовником робіт та отримувачем бюджетних коштів не його, а Державну службу відновлення та розвитку інфраструктури Київської області. Це було зроблено нібито для полегшення бюрократичних процедур із Мінкультом, пов’язаних із статусом мосту як пам’ятки архітектури, але вже два роки жодних робіт ця Державна служба… не веде. Тут пригадується історія з реконструкцією Великої кільцевої від Берестейського проспекту до Одеської площі. Поки її частини були у підпорядкуванні області, Кільцева стояла у заторах, як тільки її передали місту, почалася масштабна та ритмічна реконструкція, й тепер це одна із найкращих магістралей столиці.

Отже, мимоволі закрадаються підозри, що справа не в очевидних професійних перевагах «Київавтодору» відносно Державної служби області, а в бажанні когось «там нагорі» відкусити шматок бюджетного пирога. Чиновницький апарат Державної служби області тим часом пише винахідливі листи на запити ЗМІ: «Для можливості виконання робіт із реставрації вищевказаного об'єкта необхідно розробити в повному обсязі проєктну документацію з урахуванням вимог державних будівельних норм, стандартів і правил, яка має пройти обов'язкову експертизу в акредитованій експертній організації й отримати позитивний експертний звіт. Після отримання експертного висновку та відповідного затвердження розпорядчим документом можливе проведення процедури закупівлі робіт відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» й інших нормативно-правових актів, що регулюють публічні закупівлі у сфері будівництва». Коротко кажучи, розказує публіці, що він має зробити, але насправді нічого не робить.

А тим часом інженери «Київавтодору» мовчки спостерігають, як міст продовжує руйнуватися, директор Інститут електрозварювання ім. Є.Патона Ігор Кривцун безнадійно б’ється, фігурально кажучи, в зачинені двері кабінету Дениса Шмигаля, а кияни потерпають у заторах на обмежених смугах багатостраждального мосту. Але не можна сказати, що вище керівництво держави нічого не робить! Комісія Мінвідновлення 2023 року перевірила 24 тис. мостів по всій країні (як вона тільки встигла за місяць роботи?) й передусім «зафіксувала пошкодження мостів Патона і Метро». (Куди тільки ту фіксацію тепер притулити?)

Тут треба нагадати, що ще в лютому 2021-го «Київавтодор» оголосив конкурс на проєктні роботи з реконструкції мосту, але Антимонопольний комітет України чомусь зупинив його. Якби не ця палка в колеса міської влади, то на мосту Патона, дивись, уже працювало б вісім смуг транспорту (замість чотирьох нинішніх), та ще й велодоріжки і променадні тротуари. Отака, малята… казочка.

Коли ж упадуть мости Києва?

Імовірно, це запитання екзистенційне. Й відповідь полягає в тому, що відбудеться швидше — впадуть мости чи закінчиться ця війна. Можна було б спитати про це тих зорганізованих дівчаток і хлопчиків, які регулярно виходять під Київраду з гаслами «Все для фронту», якби вони, звісно, читали ZN.UA. Але ж вони газет не читають…

Джерело матеріала
Згадувані персони
Россия озвучила условия перед переговорами в Стамбуле: чего Кремль требует от Украины
UAToday
Когда россияне смогут захватить всю Украину — эксперты назвали дату
TSN
В Мексике в прямом эфире убили кандидатку в мэры
Корреспондент
МИД РФ сделал заявление о "возвращении" Украины в границы 1991 года
Comments UA
РФ распространила фейк о переговорах в Турции - ЦПД
Корреспондент
В Литве призывают ЕС действовать "смело и решительно" после одобрения пакета санкций против РФ
Европейская правда
Зеленский: оружие уже на складах, России не поможет даже 30 дней перемирия
UAToday
Победительница "Битвы экстрасенсов" назвала дату масштабной атаки РФ на Украину
TSN
Портников объяснил, почему Путин отказался от прекращения огня и предложил переговоры
TSN
Старшая дочь Пугачева попала в большие проблемы: что произошло
Comments UA
Необратимые изменения: врач рассказал о диагнозе известной российской певицы, заставившей ее уйти со сцены
Comments UA
"Мисс Украина 2023" оконфузилась заявлением о селе
Comments UA
Степан Казанин резко высказался об исчезновении Елены Кравец из "Квартал 95": "Мы ее научили..."
Знай
Актриса Александра Машлятина рассказала о ранении брата-воина
Корреспондент
Наталка Денисенко официально развелась с Андреем Фединчиком
Корреспондент
"Это слезы...": жена Виктора Павлика внезапно заговорила о втором ребенке
Знай
София Ротару продала элитную недвижимость в Москве: насколько продешевила певица
Знай
Святославу Вакарчуку - 50: ТСН.ua публикует эксклюзивные фото лидера "Океана Эльзы"
TSN
Украинки не планируют возвращаться домой после войны: результаты опроса
Comments UA
Силы беспилотных систем уничтожили дроны россиян
Корреспондент
В ТЦК назвали главную проблему с мобилизацией мужчин старше 55 лет
UAToday
Зеленский отреагировал на идею Папы Льва XIV
Корреспондент
День вышиванки: какие вышитые рубашки одевали на Киевщине
VGorode
Германия и Британия разработают оружие с дальностью удара 2000 км
Корреспондент
Под заснеженной горой может скрываться вход в "мир пришельцев": документы ЦРУ
Фокус
Пенсионерам выплатят специальные надбавки: какие суммы обещают
Знай
Жители российского города дрались за кашу возле «поезда победы»
Корреспондент
7 важных открытий о том, как алкоголь влияет на наше тело
UAToday
Завтрак для женщин: что должно быть в рационе каждой
Gazeta UA
Какие 2 продукта нужно обязательно есть, чтобы улучшить память и защитить мозг от старения
UAToday
Ученые открыли редкую мутацию, которая позволяет высыпаться всего за 4 часа
Факти ICTV
Наличие болезни не влияет автоматически на пригодность к службе, - адвокат
UAToday
Как сделать живот плоским за несколько недель: ТОП-10 продуктов для тонкой талии
UAToday
Что лучше для здоровья — горчица или кетчуп: врач дала окончательный ответ
UAToday
Названы самые худшие макароны, которые нельзя есть, но их покупают все
UAToday
Какие продукты нужно есть для укрепления костей
UAToday
Остаемся без еды: Украину накроет опасная жара и засуха уже летом, что обещает прогноз погоды
Знай
Генштаб обновил данные о потерях РФ в войне
Корреспондент
Синоптики дали прогноз погоды на сегодня 13 мая в Украине
UAToday
В России жалуются на массированную атаку БПЛА
Корреспондент
В Генштабе оценили ситуацию на фронте
Корреспондент
В результате обстрелов Херсонщины ранены девять человек
Корреспондент
Медсестра одним выстрелом из гранатомета уничтожила группу оккупантов
Comments UA
Новое наступление ВСУ? Бои в Курской области
Корреспондент
В Киеве прохладно и сыро: синоптики обновили прогноз на субботу
Gazeta UA
Пенсии заморожены, но не навсегда: власти назвали условия для повышения
Знай
В Украине выросли цены на свинину и борщевой набор
Корреспондент
Украинцы должны платить налоги на карточные переводы: названа максимальна сумма "подарка"
UAToday
В Украине разрабатывают 3500 месторождений из 20 000 - геологи
Корреспондент
Минфин оценил восстановление защитной арки ЧАЭС в €100 млн
Корреспондент
Налоговая служба Украины выявила многочисленные нарушения в автошколах
UAToday
Запасы газа в Украине упали до самого низкого уровня за 11 лет
Корреспондент
Курс валют: доллар и евро дорожают
Корреспондент
Россия начнет хранить нефть под землей
Корреспондент
В ОВА показали последствия атаки дронов на Полтавщине
Корреспондент
В Ивано-Франковске и Луцке прогремели взрывы
Корреспондент
На Киевщине задержали мужчину за изнасилование 15-летней девушки
Корреспондент
Учительница физики из Прикарпатья получила десять лет заключения за распространение наркотиков
Апостроф
Задержан агент ФСБ, который собирал данные об обороне Черкасской области
Корреспондент
Избиение учителя сотрудником ТЦК квалифицировали как "хулиганство"
UAToday
В Одессе произошёл взрыв во дворе частного дома
Корреспондент
Над Москвой гремят взрывы
Корреспондент
В Запорожье возросло число травмированных. В ГСЧС показали последствия атаки 6 мая
ZN UA
Водителям объяснили, чем грозит авто добавление спирта в бензин
Хвиля
На складе Tesla накоплено более 10 тысяч непроданных пикапов Cybertruck
Корреспондент
Надежные и комфортные: названы 10 лучших автомобилей с пробегом за свои деньги
UAToday
Хакеры превратили Nissan LEAF в дистанционно управляемую машину
Корреспондент
Audi показала новый e-tron GT quattro
Корреспондент
BMW представила специальную версию внедорожника X7 для Японии
Корреспондент
Audi отзывает около 90 тысяч автомобилей из-за утечки моторного масла
Корреспондент
Руководство Формулы-1 может неожиданно смениться
Корреспондент
Универсальный транспорт: представлен оригинальный автодом-амфибия
Фокус
"Згідний" или "згодний": языковед разъяснил употребление схожих слов
TSN
Туристы случайно нашли 7-килограммовый клад золота и серебра в горах Чехии
Апостроф
Покупка ранних овощей: что нужно знать, чтобы не принести домой "нитратную бомбу"
Знай
Китайский гороскоп на май 2025 года: время перемен и внутреннего роста, кому из знаков нужно готовиться
Знай
Гороскоп на 15 мая 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
Что такое смоки блонд: кому модный оттенок подходит и почему его не рекомендуют делать дома
TSN
Гороскоп на 14 мая 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
Гороскоп на среду 14 мая 2025 года
UAToday
США недополучат $12,5 млрд от туризма в 2025 году
Корреспондент
Анчелотти хочет вернуть звезду мирового футбола в сборную Бразилии
Корреспондент
Осимхен выбрал для себя приоритетный клуб для дальнейшей карьеры
Корреспондент
Было обидно: Ярмоленко поделился воспоминаниями о Лиге наций без него
Корреспондент
Английский гранд хочет подписать лидера итальянского клуба
Корреспондент
Тренер Болоньи прокомментировал исторический успех клуба
Корреспондент
Пушич прокомментировал триумф Шахтера в финале Кубка Украины
Корреспондент
Игрок Барселоны перенес хирургическое вмешательство
Корреспондент
Он бы вошел в историю: Промоутер Джошуа - о карьере Усика
Корреспондент
Испанская полиция расследует дело с участием игроков Реала
Корреспондент
Microsoft объяснила подорожание новых игр для Xbox Series X|S
GameMag
Apple готовит технологию управления iPhone с помощью мозга - СМИ
Корреспондент
К Земле приближается потенциально опасный астероид
Корреспондент
На Солнце произошла крупная вспышка с выбросом: Земля под ударом
UAToday
SpaceX готовит запуск Starship на 22 мая
Корреспондент
Земля разорвалась в прямом эфире: впервые зафиксирован разлом в реальном времени
TSN
Китайская ракета вывела на орбиту аппараты для космических вычислений
Корреспондент
Телескоп Джеймса Уэбба зафиксировал мощные полярные сияния на Юпитере
Корреспондент
Samsung официально представила сверхтонкий Galaxy S25 Edge
Корреспондент