Протягом багатьох років відеоігри були предметом численних досліджень, які почергово називали їх то поганими, то хорошим для психічного здоров’я. Однак останній аналіз зосередився саме на типах ігор, які вимагають різних стилів гри й відповідно можуть варіюватись за впливом.
Згідно з дослідженням групи фахівців з Імперського коледжу Лондона (Велика Британія) та Грацького університету (Австрія), ігри з відкритим світом неабияк сприяють психічному здоров’ю гравців і можуть використовуватись як терапія у боротьбі зі стресом.
Такий тип ігор характеризується розгалуженим деталізованим середовищем, у якому ігровий процес не завжди є лінійним і структурованим — гравці можуть спокійно лишити основну сюжетну лінію, і натомість проходити побічні квести чи досліджувати довкілля, тобто мають повну свободу дій.
«Змагальний характер викликає високий рівень хвилювання та терміновості. Ігри з відкритим світом, навпаки, часто наголошують на досвіді гравців, а не на заздалегідь визначених цілях. Це дозволяє їм встановлювати власний план і обирати власний темп: хай то будівництво нового поселення, приборкання диких істот або нанесення на карту незвіданих територій», — пишуть дослідники.
Усе це своєю чергою забезпечує геймерам більшу розслабленість і покращений психічний стан. В перспективі, ігри з відкритим світом можуть використовуватись як терапія для боротьби зі стресом і тривогою.
Щоб дослідити зв’язок між іграми у відкритому світі та психічним здоров’ям геймерів, дослідники опитали понад 600 людей, які грали у The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Red Dead Redemption 2, The Elder Scrolls V: Skyrim та подібні, застосувавши кількісний і якісний аналіз. У результаті спостерігався «когнітивний ескапізм», тобто здатність гравців тимчасово відриватися від стресових думок через занурення в гру, який часто покращував їхній настрій та психологічний добробут.
Дослідження було опубліковано в Journal of Medical Internet Research (через New Atlas).