Хоча прийняття електромобілів зростає, занепокоєння щодо терміну служби батарей та «тривоги за дальність» все ще турбують багатьох потенційних покупців. Нове дослідження, опубліковане в Nature Energy, пропонує перспективні результати, які свідчать про те, що батареї електромобілів можуть насправді служити значно довше, ніж раніше оцінювалося за прискореними лабораторними тестами виробників.
Традиційне тестування передбачає швидкі цикли заряджання та розряджання для оцінки терміну служби батареї. На жаль, цей підхід не відображає точно, як ми використовуємо батареї електромобілів у реальних сценаріях експлуатації. Дослідження Nature Energy застосувало інший підхід. Дослідники вивчали 92 комерційні літій-іонні батареї протягом двох років, використовуючи чотири різні профілі розряду для моделювання різних сценаріїв водіння.
Дослідження показало, що очікуваний термін служби батарей електромобілів значною мірою залежить від «старіння, спричиненого часом», тобто природного погіршення батареї з часом, а не лише від кількості циклів заряджання-розряджання. Це означає, що такі фактори, як часте прискорення та гальмування, короткі поїздки з періодами відпочинку та навіть тривале простоювання автомобіля, насправді можуть сприяти збільшенню терміну служби батареї.
«На наш подив, реальна їзда з частим прискоренням, гальмуванням, яке трохи заряджає батареї, зупинками для забігу в магазин і тривалим відпочинком батарей допомагає їм служити довше, ніж ми очікували на основі стандартних лабораторних тестів», – сказала Симона Онорі, старший автор дослідження та доцент Стенфордської школи сталого розвитку Доерра.
Результати дослідження спростовують припущення про те, що постійні цикли заряджання-розряджання були основними винуватцями короткого терміну служби батареї. Хоча це справедливо для комерційних транспортних засобів у режимі безперервної роботи, це не зовсім стосується споживчих електромобілів, які мають більш різноманітні шаблони використання.
Результати дослідження мають значні наслідки для галузі електромобілів. Автовиробники зможуть оптимізувати програмне забезпечення управління батареями та продовжити термін служби батарей. Враховуючи, що батареї становлять значну частину загальної вартості електромобіля, підтримка їх роботи протягом тривалого часу є особливо важливою.
Говорячи про батареї, хороші новини продовжуються. Ціни на батареї для електромобілів неухильно знижуються, лише у 2024 році вони знизилися на 20%. Швидке зростання виробництва та дешевші матеріали знизили середню ціну батарейного блоку до 104 євро за кВт-год. Експерти прогнозують, що ціни впадуть нижче 90 євро за кВт-год до 2026 року і навіть досягнуть 62 євро за кВт-год до 2030 року.
Джерело: arenaev