Низька якість продукції, невідповідність заявленим характеристикам, порушення термінів постачань — ці та інші проблеми заважають українським експортерам ягід ефективно завойовувати міжнародні ринки.
Таку думку висловила президентка асоціації «Ягідництво України» Ірина Кухтіна, пише «Ягідник».
Вона зауважила, що Україна займає впевнену позицію на міжнародному ринку з експорту замороженої малини. Позитивно, що останнім часом спостерігається тенденція до зменшення обсягів продажів її до Польщі — як головного реекспортера української ягоди.
«З 2019 по 2022 роки понад 50% українського експорту йшло через Польщу. З 2023 року наші виробники почали самостійно постачати заморожену малину до інших країн, відповідно, експорт до Польщі впав на 14%. Тим часом Німеччина, Франція, Австрія та інші європейські країни — це потенційні споживачі української ягоди, однак варто пам’ятати, що вона має бути вищої якості, а також потрібно забезпечити її прослідковуваність», — наголосила Ірина Кухтіна.
Вона розповіла, що останні два роки на світовому ринку замороженої малини фіксується зменшення попиту, ці тенденції потрібно враховувати і українським виробникам. Ірина Кухтіна прогнозує скорочення виробництва малини в світі, такий шлях вже обрали Сербія та Польща, в Україні ж таких намірів поки не має.