Volvo EX30 найемоційніша модель шведів, яку вони коли-небудь створювали. Вона захоплює технологічністю, продуманістю та вражає комплексним підходом до справді екологічного майбутнього.
Останнім часом багато розмов про користь електромобілів для навколишнього середовища. Сперечатись з цього приводу можна роками, допоки людство не повернеться до використання коней — оце буде справжня екологічність. Тільки от ніяк ми вже не відмовимось від комфорту, на плаху якого поклали багато років досліджень та розробок. Тільки в Volvo схоже винайшли дієвий спосіб і вже не перший рік йдуть цим шляхом зменшуючи вуглецевий слід все більше і більше.
Я завжди вважала, що до придбання Volvo потрібно дозріти. Це не про нудьгу, а скоріше про спокій, безпеку, виважену розміреність життя та впевненість. Ви коли-небудь бачили, щоб на автівках шведського бренду нахабно порушували правила дорожнього руху? Трапляється, звичайно, але ну дуже рідко. По-перше, Volvo — це про надійність. По-друге, про безпечну їзду та турботу. І тепер це ще й про екологічність.
В електромобільність шведи спрямували не так давно, тільки зрозумівши тенденції та завдяки китайським інвестиціям. Тож колаборація з Geely повинна була принести дивіденди: тут відкрився доступ і до технологій, і до батарей, і до платформ. Після випуску декількох електричних моделей на базі свіжої електрифікованої модульної платформи можна було піти ще далі і згадати про забутий сегмент компактів. Тож EX30 — продовження історії С30, який свого часу був досить популярним серед молодіжної аудиторії.
А ще про емоції та драйв. Адже з новим електромобілем в Volvo вирішили знову пробити більш молодіжний сегмент аудиторії. Звичайно він розроблений, намальований саме з цього погляду. А що в нас зараз у тренді? Великі монітори, мінімалізм та просунуті технології. І ми отримали дійсно сучасний модний електромобіль, який складе конкуренцію на європейському ринку VW ID3, а може навіть зазіхнути на клієнтів Tesla Model 3 та Tesla Model Y. Адже це Volvo.
Зміст
- 1 Екологічність в кожній деталі
- 2 Нове бачення простору Volvo EX30
- 3 Технології та безпека Volvo EX30
- 4 Екологічний драйв
- 5 Висновки та позиціювання
- 6 Технічні характеристики Volvo EX30 BEV
Екологічність в кожній деталі
Виглядає Volvo EX30 дійсно круто: стриманий дизайн, гладкі обриси, чіткі мінімальні зазори між кузовними деталями, мінімум зайвих елементів та вичурності. Шляхетність тут зчитується миттєво, як і добротність. Збережені основні фірмові ознаки: Т-образні фари «Молот Тора» попереду та С-подібні — позаду, а також і загальна форма кузова.
Маленький кросовер не такий вже і малий. Його колісна база складає 2650 мм, а загальна довжина 4233 мм, ширина — 1837 мм і висота — 1555 мм. Споряджена маса складає до 1600 кг, що досить непогано для електромобіля ще й двома двигунами.
Розглядаючи Volvo EX30 здається все таким простим, але кожна деталь продумана та виважена і працює на користь та ефективність. В бамперах є «повітряна завіса», яка розподіляє потік і спрямовує його на колісні арки та під днище для більшої ефективності та охолодження. І дійсно, цьому малюку з його 3,6 секундами до 100 км/год це точно потрібно. Навіть колісні диски (18, 19 або 20 дюймів) з чорними пластиковими накладками сприяють більш правильному утворенню повітряного потока навколо них. Ці накладки можна знімати та оновлювати загальний образ.
Від чого точно не втомлюєшся — це від кольору Moss Yellow. Така яскравість не характерна для скандинавського бренду. Настільки приємно його бачити на сірих похмурих вулицях, що люди посміхаються та проводжають його поглядом. Незвично бачити маленький компакт ще й такий емоційно привабливий. Це створює тобі настрій вже зранку і підтримує до вечора.
І якщо деякі стверджують, що машина має зелений колір, а не жовтий, то це тому, що дизайнери надихались природними кольорами. Де вони його побачили? Десь в горах на камені є жовто-зелений мох. Ось звідки вони його і взяли. А я бачу, що навіть вигоріла трава зараз має приблизно такий колір. Тож називайте його зеленим, якщо хочеться.
Volvo EX30 пропонується в шести кольорах, які повністю природні: жовтий, блакитний, білий, сірий, чорний. Хоча мені хочеться ще більше яскравості та вибору. Тим паче, що безплатним буде тільки сірий Vapour Grey з таким самим чорно-сірим інтер’єром. За всі інші доведеться доплатити від 37 000 гривень.
Volvo EX30 створили максимально доброзичливим до навколишнього середовища. Він наче хуліган, який отримав червоний диплом, ховає в собі велику частку перероблених матеріалів. За ствердженнями виробника, в конструкції використали 25% переробленого алюмінію та 17% переробленої сталі та пластику, а в оббивці подароване друге життя тканинам, наприклад джинсі.
EX30 має на 75 % менший вуглецевий слід, ніж будь-який інший Volvo. Рівень викидів CO2 нового Volvo EX30 під час його виробництва становить приблизно 18 тонн, коли зазвичай цей показник в десятки разів більший. І це все коштом використання під час виробництва переважно відновлюваних джерел енергії. До того ж після довгого життя EX30 відправиться на перероблення, а 95 % всіх використаних деталей отримають нове життя.
Нове бачення простору Volvo EX30
Ще більше екологічності читається в інтер’єрі. Тут навіть мінімалізм спрямували на користь екології. Так, виробник стверджує, чим менше елементів, тим менше використання матеріалів та менше утилізації. Ось, виявляється чому тут тільки один орган керування — центральний 12,3-дюймовий сенсорний планшет. І без додаткової консультації розбиратись ви будете довго. краще один раз сісти, прослухати роз’яснення від представників бренду і тільки після цього рухатись. Можливо власниками Tesla буде більше зрозуміло та звично все це, але нам, пересічним користувачам, потрібно трохи більше пояснень.
Центральне торпедо — цілий саундбар, відданий під динаміки. Звучання в Volvo дійсно неперевершене завдяки акустичній системі від Harman Kardon, ну і відмінній шумоізоляції. Тільки тут варто слухати витончену класичну музику і ви чуєте кожен полутон. Це варто того, щоб взяти на стартову комплектацію Core, а вже другу Plus, де буде наявна ця система.
Але знайомство з новим компонуванням та архітектурою салону Volvo EX30 — це купа відкриттів від незвичного простору попереду, що не завантажено зайвими елементами, відсутності приладової панелі, як такової й до дивного розташування всіх кнопок та регулювань.
Багатьом кнопкам віддали подвійну функцію. Так відрегулювати крісло водія електронними налаштуваннями потрібно інтуїтивно відчути та натискати на центральну клавішу з боку крісла декілька разів, змінюючи її призначення. Подвійне натискання клавіш відкривання скла, що розташувались в центрі біля підлокітника змінює передні склопідіймачи на задні. Хоча позаду підлокітника є дублювання цих клавіш.
У Volvo салон називають кімнатами. І не дивно. Тут затишно, спокійно, м’яко та красиво. Легко влаштуватись за кермом та налаштувати кермо та крісло, є багато місць де можна сховати дрібниці та не створювати безлад. Навіть підсклянники висуваються або ховаються за необхідністю. Якщо вони не потрібні можна залишити окремий простір. Під зручним монолітним підлокітником ховається пластиковий короб, який легко виймається і можна використовувати його за різним призначенням. А під основним монітором є бардачок, який відкривається кнопкою на моніторі.
Кожна кімната, а їх пропонують чотири, має свої особливості в матеріалах та кольорі. В нашому випадку пропонують світло-сіру оббивку до жовтого кольору, яке знову ж таки відсилає нас до того моху на сірому камінні. І тут в оббивці використано 30% вовни та 70% переробленого поліестеру. Взагалі в більшості Volvo використовують штучні матеріали та вторсировину. Так в інтер’єрі Indigo надали друге життя джинсі, а Breeze має піксельну обшивку зі 100% волокна, яке створили з перероблених пластикових пляшок.
В нашому Meest помітно ще одну деталь, яка привертає увагу — це декоративні вставки на торпедо та дверях. Виявляється це не тільки перероблені пляшки на 30%, але й верхній шар з плетеного льону.
Стільки всього переробленого, що і не запам’ятаєш. Однак важливіше, що продуманість відчувається вже під час перших кілометрів. Як і інші Volvo цей малюк спостерігає за тобою, підказує, нагадує та оберігає. Може і не зручно постійно звертати увагу на центральну панельку, мені не вистачало все ж таки проєкції на скло. Кажуть, що начебто буде, але поки що я не бачу її в жодній комплектації. А слідкувати за швидкістю, постійно відводячи очі — не дуже зручно, як на мене.
Можна налаштувати атмосферу зі звуковим ефектом та змінюючи колір підсвітки інтер’єру. Цікава іграшка, якою можна розважати друзів та дітей. Але користі мало. Насолоджуватись такою атмосферністю під час їзди не дуже зручно. Скоріше ти будеш занурюватись у неї під час зарядки або очікувань в пробках.
Якщо попереду компактність торпедо створила неймовірне відчуття простору, то позаду Volvo EX30 одразу відчуєте всю компактність кросовера. Для ніг місця достатньо тільки для дитини або дорослого до середнього зросту. Але спинки крісел м’які і впиратись колінами не так боляче. Крісла позаду в цьому класі в принципі не регулюються ніколи, тож і тут це не дивує. Не буде тут і доступу до багажного відділення з салону, що зазвичай дуже зручно під час подорожей.
А ось простору для зберігання в EX30 достатньо. навіть підказки є що саме може влізти в багажник розміром до 318 літрів, що враховує ще 7-літровий бардачок під капотом. підлога в багажному відділу дворівнева та можна її збільшувати, або внизу ховати всі кабелі, щітки та інструменти. Звичайно, запаски тут не буде — там всюди під днищем велика батарея.
Мене досі вражає наскільки в Vovo вміють зробити салони комфортним та зручними. Тут завжди є куди покласти телефон, а в нашому випадку він ідеально встає під монітором на прогумовану бездротову зарядку. І потрібно його трохи засунути нижче, щоб все запрацювало і тримало смартфон на місці. Внизу відкривається шухлядка, де заховано два Type-C, а позаду для пасажирів є ще два.
Технології та безпека Volvo EX30
Невіддільна частина шарму бренду збережена і тут разом з усіма технологіями, системами безпеки, ну й інтеграцією з Google. Це може не подобатись, або навпаки, але користь точно є. Я, наприклад, просто вражена тою зручністю безключового доступу в авто та безключового запуску, що взагалі забуваю про ключ і необхідність таскати його всюди в кишені чи в сумочці.
Хоча Volvo EX30 ви зможете відкривати за допомогою смартфону. Так, до цього приходить більшість виробників. І тут вже пропонують карту NFC та додаток, який працює в Україні. За допомогою додатку можна відкривати, закривати авто, керувати деякими функціями та слідкувати за зарядкою. Зручно? Думаю так. Завантажувати додаток не стала — з тестовими авто це завжди залишає цілу купу хвостів, які згодом доводиться підчищати.
Ще одна суперфункція, яка тут є в максимальній комплектації — Park Pilot Assist останнього покоління. Електромобіль сам запаркується на обране місце, а вам залишиться тільки спостерігати. Стрьомна штука, до якої я ще не скоро звикну. не настільки я довіряю цим всім системам безпеки та активним помічникам. Тільки фірмовий Pilot Assist мене радує та дозволяє насолоджуватись навіть в пробках. Адже він відстежує навколишні транспортні засоби, ситуацію на дорозі та рухається в потоці. Плюс ему додали функцію автоматичного гальмування на перехресті, тож він швидше помітить несподіваного «привида», який з’являється зазвичай нізвідки.
Volvo EX30 слідкує й за вами. Відбувається це кожні 13 секунд. І якщо почнете позіхати, запропонує піти випити кави чи відпочити, а якщо задивитесь на монітор в центрі, наголосить на утриманні уваги на дорозі. Але ж вам і за швидкістю потрібно слідкувати, і встигати прочитати від нього сповіщення. Якийсь парадокс. Тут точно не вистачає проєкції.
Екологічний драйв
Volvo EX30 настільки захоплює організацією та технологіями, що здається вже не важливо як він їде. А їде він весело. Тим паче, що нарешті нам довезли повнопривідні версії компакту з батареєю в 69 кВт*год, що за показниками забезпечує 460 км запасу ходу. Звісно, з оглядом на реальність, залишається в доступі десь на 100 км менше, залежно від того, як будете їздити. У мене виходило точно не більше 320 км взимку, але з постійно увімкненим кліматом.
Але ж тут два електродвигуни на кожній вісі, які забезпечують загальну потужність в 428 к.с. (315 кВт) та 503 Нм крутного моменту. Це дозволяє розганятись до 100 км/год за 3,6 секунди. Досить динамічний показник, що взагалі не в’яжеться з таким собі компактним електромобілем з кросоверними обрисами. Може йому стільки й не треба, але для молоді це точно буде весело.
Volvo EX30 не розрахований на їзду по бездоріжжю, навіть на повному приводі. Він скоріше працює на безпеку та на динаміку. Бо з таким крутним моментом він закопається швидше ніж ви встигнете проїхати хоч 10 метрів по багнюці. А режиму буксування тут немає, а навпаки написано, що взагалі не рекомендується тягнути, а перевозити його тільки частковою погрузкою. Тож не варто ризикувати та намагатись побороти українські тропки поза дорогою.
Керується компактний кросовер не так, як Porsche і навіть не BMW. Здається навіть в VW ID3 кермо чіткіше, ніж тут. Я помітила, що в повнопривідній версії EX30 з цим трохи краще і утримувати машину на дорозі легше, як і відчувати її. Більше інформації, та більше керованості. В моноприводі ж відсутність «нуля» відчувається сильно і розганятись взагалі відпадає бажання.
Куди краще тут з підвіскою. Не характерно для цього класу, але відповідно до статусу — у Volvo EX30 багаторичажна підвіска на обох вісях. Відчувається шасі пружним, добре відпрацьовує вибоїни, нерівності та не викликає дискомфорту у пасажирів. Розгойдування в різких поворотах є, але не критичні та прогнозовані. З такою масою та центром тяжіння — це працює дуже збалансовано та комфортно.
І якщо не вдавлювати акселератор, їхати в «одну педаль» з використанням рекуперації, то від керування отримуєш задоволення. Навіть з витратою енергії можна наблизитись до заявлених показників, правда не взимку. В середньому Volvo EX30 витрачає приблизно 25-27 кВт*год на 100 км пробігу, що є середнім показником по сегменту електромобілів.
Volvo EX30 побудовано на платформі SEA 2 від концерну Geely. Це перший Volvo на суто електричній платформі. Це сучасна 400-вольтова архітектура і дозволяє робити досить потужні версії з одним або двома електродвигунами, а також дає можливість швидко поповнити запас енергії.
Якщо враховувати можливість підзарядити машину з 10% до 80% від потужної мережі в 153 кВт за 26 хвилин, то на ньому можна і всю Європу проїхати. Якби мережа таких зарядок дозволяла. Бо в нашій країні, як і в Європі, досі з потужністю не так все добре, як хотілось. Зазвичай на зарядній станції ви отримаєте близько 50 кВт потужності, що розтягує час до 40-60 хвилин, а то і до 1,5 годин.
Варто зазначити, що версії з батареєю на 69 кВт*год оснащено інвертором на 22 кВт, чого досі не було. Тож зарядка від змінного струму на трифазній мережі може зайняти всього 4-6 годин і бути дешевше ніж потужний струм. Сьогодні в кінці 2024 року вартість швидкої зарядки складає близько 14-17 грн за кіловат, як змінним, так і постійним струмом, тому за 100 км пробігу доведеться сплатити близько 350 гривень.
Зарядка ж від звичайної розетки в приватному будинку, чи в гаражі, або на паркуванні, вийде набагато дешевше. Споживаючи 2,2 кВт потужності від мережі машина буде заряджатись близько 25-26 годин загалом. Мені зарядка в 14 годин за сьогоднішніми тарифами вийшла в 85 грн, враховуючи нічний тариф. Тож користь очевидна. Правда ніхто не скасовує постійну тривогу та думки про розетки або станції, які можуть не працювати через відключення світла, або бути зайнятими.
Висновки та позиціювання
Volvo зробили досить впевнений крок до збільшення аудиторії, запустивши таку незвичну для них модель компактного кросовера з настільки емоційним складником. Він наповнений енергією в прямому і протилежному сенсі. Це гідна конкуренція навіть кічливим китайцям з Zeekr 001 або BYD, не кажучи вже про європейських VW ID3 або MINI Countryman EV, який має прайс від 45 000 євро.
Більш того Volvo EX30 — найдоступніша модель бренду за всі часи. Вартість електромобіля стартує з 1 446 219 гривень (33 254 євро) за досить насичену комплектацію Core, якої вистачить в більшості випадків. Але ж хто купує Volvo в базовій версії?
Трохи накидати опцій, додати батарейку на 50 кВт*год, а 69 кВт*год, обрати яскравий колір і вартість вже сягне 1 555 874 гривень (35 700 євро). Наш тестовий електромобіль найбільш яскравий, динамічний та потужний буде вартувати 1 817 993 гривень (41 716 євро). Досить приємний цінник порівняно з конкурентами та відповідає скоріше рівню авто з ДВЗ.
Якщо врахувати репутацію шведського бренду, якість збірки та дорогий вигляд, гарантію та технічний супровід, споживачу пропонують цікаве авто. І це все з гарантією на три роки або 100 000 пробігу та вісім років на батарею. Плюс відновлення основного акумулятора може бути неповним, а частковим — по модулях, що значно спрощує процедуру і гарантує швидке та екологічне повернення автівки на дорогу.
Плюс в Україні вже доступна «підписка», за якою ви отримуєте автівку в повне користування на 36 місяців за фіксованою оплатою оренди кожного місяця, а згодом можете викупити його або замінити на іншу нову автівку. Крута пропозиція, яка добре працює в США, але поки що мало знайома нашим споживачам. Тільки за якусь там тисячу доларів ви можете забрати машину з салону без будь-яких кредитів і кататись поки не захочеться чогось новенького.
Навіть не дивлячись на всі недоліки електромобілів, мені особисто важко розлучатись з малюком EX30. До комфорту, зручності швидко звикаєш, а на нашому ринку не так багато автівок, які пропонують стільки впевненості та спокою під час керування. І не дивно, що ці електрички розбирають, наче гарячі пиріжки.
ПЛЮСИ: яскравий стильний екстер’єр, комфортний технологічний та сучасний інтер’єр, екологічність, динаміка, шасі.
МІНУСИ: не вистачає інформації перед водієм, витрата енергії могла б бути і кращою.
Технічні характеристики Volvo EX30 BEV
Кузов, тип | SUV |
Габарити (ДхШхВ), мм | 4233/1837/1555 |
Колісна база, мм | 2650 |
Заявлений кліренс, мм | — |
Об’єм багажника, л. | 318 |
Споряджена маса, кг | 1600 |
Ємність батареї, кВт*год | 69 |
Потужність, к.с. (кВт) | 428 (315) |
Максим. крутний момент, Нм | 503 |
Запас ходу, км | 460 |
Тип приводу | Повний |
Підвіска | Незал./незал. |
Трансмісія | Одноступенева автоматична |
Динаміка 0-100, с | 3,6 |
Максимальна швидкість, км/год | 180 |
Споживання енергії, кВт*год/100 км | 17,5 |
Вартість стартова, грн | 1 446 219 |
Вартість тестового авто, грн | 1 880 225 |
Конкуренти | VW iD3 |
Tesla Model 3 | |
Zeekr 001 | |
Mini Countryman SE ALL4 |