ДП «Українське Дунайське пароплавство» законтрактувало мінімально необхідний обсяг вантажів на 2025 рік, але без підтримки з боку держави забезпечити гарантований експортний потік українського зерна через Дунай є майже неможливим.
Про це повідомив заступник генерального директора УДП Владислав Бєлах, передає «ПроАгро Груп» з посиланням на «Бессарабія INFORM».
Він зазначив, що питання знижки на залізничний тариф до Ізмаїлу до цього часу не вирішено.
«Деякі наші конкуренти на початку року уклали угоди з фермерами за демпінговими ставками фрахту, розраховуючи на великі об’єми. Але обіцяних об’ємів не дочекались, спрацювавши у мінус. УДП проводило виважену політику, принципово відмовляючись від нерентабельних рейсів, що вберегло компанію від збитків. Частина невеликих перевізників, яка гралась у демпінг, фактично збанкрутіла, заборгувала екіпажам, не має коштів навіть на ремонт флоту – ми всі бачили в новинах, як в Болгарії судновласник кинув команду без грошей і харчів. Дехто ще пробує демпінгувати та штовхати фрахтові ставки вниз, але їм залишилось недовго», – зазначив Владислав Бєлах.
Разом з тим, повідомив керівник, УДП уклало попередні домовленості з виробниками і трейдерами агропродукції в європейських країнах.
«Сербські аграрії цього року зіштовхнулись із проблемою низької якості кукурудзи, що дуже негативно вплинуло на обсяг експорту. В наступному році ситуація з експортом агропродукції з Сербії має суттєво покращитись. Протягом січня-лютого ринок ще буде перебувати на дні. З березня очікуємо на значне збільшення роботи для флоту УДП. У наступному році розраховуємо вивезти з Сербії до 600 тис. тонн агропродукції. Досягнуті попередні домовленості як з великими трейдерами, так і з місцевими виробниками, які самостійно займаються логістикою до морського порту Констанца», – розповів Владислав Бєлах.
За його словами, наступного року УДП прагне вибудовувати з клієнтами довгострокові відносини, але на гнучких умовах.
«У нас відремонтований флот, ми вправно організуємо процес завантаження, з нами зручно працювати – клієнтам це подобається. Але не всі наразі готові укладати довгострокові контракти на фіксованих умовах, адже ринок не є стабільним. Тому ми обрали варіант довгострокових відносин, але на гнучких умовах, що вигідно і власникам вантажу, і пароплавству», – зауважив заступник гендиректора пароплавства.