Не варто ігнорувати той факт, що у КНР нарощують кількісні та якісні можливості свого війська, але деякі проєкти загрузли у проблемах
Джерело: Defence Express
Китай впродовж вже багатьох років працює над своїм новим стелс-бомбардувальником Xi’an H-20 на заміну Xian H-6, перший політ якого відбувся ще у 1955 році – про роботи над новим літаком для повітряних сил КНР стало відомо у 2016 році (розробка триває фактично з 2000-х років), а у 2020 році заявлялося, що новий бомбардувальник має бути представлений вже у 2022 році – втім, паралельно Китай називав якісь фантастичні характеристики у 45 тонн озброєння та дальністю польоту не менш як 12 тисяч км.
Зрештою, у 2022 році китайцям так і не вдалося презентувати цю машину, а вже на початку цього року у КНР знову заявляли про те, що машина “скоро” має бути офіційно представлена. Втім, відповідно до даних, які є в розпорядженні американських військових, китайці навряд чи найближчими роками представлять свій новий бомбардувальник, про що пише видання The War Zone.
Так, відповідно до оцінки збройних сил США, а точніше несекретної версії звіту, американські військові сумніваються в скорому “дебюті” бомбардувальника H-20 – відзначається, що китайці все ще працюють над цією машиною, яка має з’явитися не раніше наступного десятиліття, тобто вже після 2030 року – втім, залишається н, чи йдеться тут про прийняття на озброєння або ж публічну демонстрацію зразка.
Загалом у звіті, принаймні у його відкритій частині, немає якоїсь конкретики по китайському новітньому бомбардувальнику – передусім відзначається про те, що літак ймовірно матиме дальність польоту орієнтовно від 10 тисяч км (тобто плюс-мінус наближена до заявленої) та зможе серед усього використовувати ядерне озброєння і матиме малопомітну конструкцію.
Щодо останнього, то раніше у Сполучених Штатів вже заявляли, що конструкція H-20 насправді не настільки хороша, як в американських малопомітних платформах, ймовірно передусім тут натякають на той же новітній стелс-бомбардувальник шостого покоління B-21 Raider, який вже успішно здійснив свій перший політ.
У США зокрема вже наголошували на тому, що КНР під час створення свого нового бомбардувальника зіштовхнувся з низкою інженерних проблем у контексті того, як зробити літак на рівні того ж B-2, не говорячи вже про B-21.
Звичайно, що раніше китайці заявляли про те, що під час розробки H-20 вони не зіштовхувалися із “жодними вузькими місцями” і що всі проблеми можна вирішити. Водночас у США впевнені, що новітній китайський бомбардувальник їх “не лякає”.