MY.UAНовини
Як навчитися безпечно кермувати та не потрапляти у ДТП: поради тренера з ралі
Як навчитися безпечно кермувати та не потрапляти у ДТП: поради тренера з ралі

Як навчитися безпечно кермувати та не потрапляти у ДТП: поради тренера з ралі

За неповний поточний рік статистика наслідків дорожньо-транспортних пригод сумна – за кількістю травмованих переганяємо довоєнний рівень, за кількістю загиблих – майже доганяємо. Головна причина ДТП – перевищення швидкості. Отже, водії не вміють чи не хочуть дотримуватися безпечної їзди.

Як спробувати розв’язати проблему, як почати з себе і стати ефективнішим водієм – розповів Василь Кобенок, український спортсмен, багаторазовий учасник автомобільних змагань з автокросу та ралі в Україні, чемпіон багатьох змагань, який багато років займається тренерською діяльністю і підготував велику кількість спортсменів, які досягли високих результатів.

Статистика ДТП в Україні за останні роки

За даними Національної поліції України та Патрульної поліції України, кількість дорожньо-транспортних пригод із постраждалими в Україні неухильно росте після зменшення через початок повномасштабного вторгнення.

Як свідчить статистика, у 2021 році кількість аварій знизилася на 6,2% порівняно з попереднім роком; загиблих було менше на 8,6%, травмованих — на 7%.
У 2022 році зафіксовано значне зниження кількості ДТП із постраждалими (на 24%) через воєнні дії. Але ці дані можуть бути неповними через окупацію територій.

У 2023 – знову зростання кількості ДТП із постраждалими на 26,9% порівняно з 2022 роком; кількість загиблих збільшилася на 9,4%, травмованих — на 27,5%.

У 2024-му станом на серпень зафіксовано 16 621 ДТП із постраждалими; загинули 1 918 осіб, травмовано 20 862. І це лише офіційні дані за половину року.

Статистика по ДТП в Україні в 2021-2024 рр.

Дані: Національна поліція України, Патрульна поліція України

Основні причини ДТП:

  1. Перевищення безпечної швидкості – 42%.
  2. Порушення правил маневрування – 18%.
  3. Порушення правил проїзду пішохідних переходів – 9%.
  4. Порушення правил проїзду перехресть – 7,5%.
  5. Недотримання дистанції – 4,8%.
  6. Керування у стані сп’яніння – 3,5%.
  7. Перехід пішоходів у невстановленому місці – 3,4%.
  8. Перевищення встановленої швидкості – 2,8%.
  9. Виїзд на зустрічну смугу – 2,4%.
  10. Інші причини – 6,3%.

Найбільш небезпечні автодороги у 2024 році: M-06 Київ – Чоп: 292 ДТП із постраждалими за 8 місяців; M-30 Стрий – Умань – Дніпро – Ізварине: 291 ДТП; M-03 Київ – Харків – Довжанський: 156 ДТП.

Регіони з найбільшою кількістю ДТП із постраждалими у 2024 році: Київ із 1 393 аваріями, Дніпропетровська область із 1 350 аваріями та Одеська область із 1148 аваріями, причому зростання кількості аварій тут – на 40% та загиблих на 70% порівняно з попереднім роком.

Чому все так? Проблема комплексна, вважає Василь Кобенок, тренер із майже двадцятирічним досвідом у автоспорті. Це і рівень підготовки водіїв, і загальна культура поведінки на дорогах, і проблема нерівності доходів українців, коли виникають конфлікти “в кого крутіша тачка – той і правий”. Звідси ж “ноги ростуть” і в ще однієї проблеми – відповідальності за порушення правил дорожнього руху.

Правоохоронці та відповідальність – окрема тема. Із тренером і автогонщиком зосередилися на питаннях, які можна вирішити без участі держави, за принципом “почни з себе”. І – спойлер – крута тачка насправді зовсім не головний фактор безпечної їзди.

Довідка: Василь Кобенок – український спортсмен, тренер із автокросу та ралі. Багаторазовий учасник автомобільних змагань (автокрос та ралі) в Україні, майстер спорту України автомобільного спорту, член Автомобільної Федерації України. Василь є багаторазовим призером та чемпіоном як окремих етапів, так і автоспортивних сезонів.  Крім цього, більш як 16 років займається тренерською діяльністю і підготував велику кількість спортсменів, які досягли високих результатів. Серед учнів Василя – Андрій Балащенко, чемпіон ЧУ з міні-ралі «Кубок Лиманів» – 2011;  Олег Пантелей, срібний призер ЧУ з міні-ралі «Кубок Лиманів» – 2015; Сергій Надюк, срібний призер ЧУ з міні-ралі «Кубок Лиманів» – 2016 та чемпіон ЧУ з мініралі «Кубок Лиманів» – 2019;  Ігор  Білоусов, чемпіон ЧУ з міні-ралі «Кубок Лиманів» – 2017 та 2018; Олександр Кузнєцов, срібний призер ЧУ з автокросу – 2018 та чемпіон ЧУ з міні-ралі «Кубок Лиманів» – 2019; Світлана Кальніна, бронзова призерка ЧУ з міні-ралі «Кубок Лиманів» – 2021.

Як навчають професійних гонщиків та чому це корисно для всіх водіїв

Є кілька висловів, які відображають головні принципи тренерської роботи Василя, і які буде корисно застосовувати у повсякденному водінні.

Ось ці принципи: “перегони – це не “гнати”, “спершу безпечно, потім швидко” і “спочатку час – не головне”.

“Всі думають, що автоспорт – це виїхати й мчати, тиснути на газ, буксувати, кудись летіти. Насправді ні. Головний принцип їзди в перегонах і загалом у водінні автомобіля – безпечно, але швидко. І далі продовження: темп = час. Від темпу з’являється той самий кайф і швидкість. Хороша швидкість – це час. А найкращий час – у чемпіона. Усі складники – безпечність, швидкість, коли можна підвищувати темп без шкоди безпеці і отримати найкращий час – потрібно розкласти та донести до майбутнього спортсмена”, – наголошує Василь.

Що таке “безпечно”? Для водія-початківця це – встигати реагувати на ситуації на треку чи дорозі. Встигати – означає підібрати таку швидкість, при якій можна буде повертати кермо, не вилітаючи при цьому з траси. Бо якщо водій не встигає повертати чи неправильно повертає або неправильні зони гальмування – стаються перекидання і вильоти за трасу. Так буває і в автоспорті, і на звичайних дорогах.

Поки досвіду немає, потрібно їхати з невеликою швидкістю, варіювати від 20 до 60 км на годину. Це швидкість, з якою людина встигатиме побачити, як працює машина, звертати увагу на власні ноги, руки, кермо. А очима треба встигати побачити, як змінюється картинка дороги, щоб усе усвідомити і намагатися ухвалювати правильні рішення щодо маневрування.

В автоспорті також є знання специфіки спортивної їзди – траси, поворотів, які кути поворотів є, які нахили трас, яке покриття на трасі. У звичайному житті кожен водій теж краще знає дорогу, якою часто їздить. Тому на незнайомих дорогах не варто гнати.

Коли людина набуває більше досвіду, вона у багатьох ситуаціях починає діяти на випередження. Наприклад, якщо їдемо зі швидкістю 50 км на годину трасою, і перед нами починає гальмувати автомобіль, або стоїть автомобіль, зламався, з аварійними сигналами і моргає. Зі швидкістю 50 км на годину можна під’їхати ближче і, не поспішаючи, перелаштуватися в сусідню смугу та спокійно об’їхати. Але якщо їхати зі швидкістю вже 120 кілометрів на годину, то заздалегідь треба не лише помітити, що автомобіль стоїть і моргає аварійкою, але й вирішити, що робити, адже потрібно загальмувати, безпечно перелаштуватися в іншу смугу з урахуванням інших авто. А на швидкості ці рішення треба ухвалити значно швидше. Якщо немає цього досвіду і вміння миттєво прорахувати обставини на дорозі – швидкість стає ворогом.

“В автоспорті тренер бачить, коли у гонщика вже є безпечна їзда, і йому можна їхати швидко. Але буває так, що спортсмен сам ще не розуміє, що таке безпечно. У мене так було з багатьма учнями. Зокрема, Ігор Білоусов під час тренувань показував чудові навички безпечної їзди, все робив правильно. Але з якихось причин цього не усвідомлював і не їхав швидко. Ми над цим попрацювали – і в результат Ігор став двічі чемпіоном з міні-ралі “Кубок Лиманів”, сезонів 2017 та 2018″, – поділився Василь Кобенок.

Завдання тренера – під час тренувань показати цю безпеку й пояснити, що вже настільки безпечно, що можна їхати швидко. І в жодному випадку не навпаки.

“Адже після занять будь-яким спортом у нас є звичайне життя та наше здоров’я. Є родина, рідні та близькі. Завдання тренера – щоб після змагання людина залишилася живою, здоровою, всі близькі були щасливі, а потім можна святкувати, відпочивати або займатися іншими справами. І саме тому чемпіон – наприкінці”, – наголосив тренер.

Ще один важливий фактор – час. У спорті це певний результат. На змаганнях є старт і фініш. Між ними – певний час, за який отримують бали.

“Але час, як для мене, як для тренера, – теж не є першочерговим. Адже багато людей приходять у спорт і відразу хочуть перемогти, отримати кубок і грамоту. Це відволікає від головного – безпеки”, – пояснив Василь.

У не-спортивній їзді все це працює так само. Між початком і завершенням поїздки проходить час. Іноді водієві з певних причин чи навіть кількох потрібно їхати швидко. І в гонитві за цим часом втрачається поняття безпеки. Відбувається перевищення швидкості, яке і стає причиною ДТП та, часто, трагедії.

“У спорті хороший час їзди – це бали і перемога. У звичайному житті зекономлений час на дорогу – це можливість встигнути зробити ще щось. Але часто саме поспіх стає причиною аварії”, – уточнив автотренер.

У спорті тренер пояснює автогонщику, як це працює, що таке “безпечно” і коли можна їхати швидко.

“Коли я вчився їздити, мені тренер казав, що потрібно підібрати таку швидкість, за якої встигатимеш бачити знаки, орієнтуватися і не вилітати за межі траси. Адже щось натворити – легко, тільки потім важко буде з цим розбиратися. Добре, коли пошкоджена лише машина… Тому в цивільному житті так само, потрібно підбирати правильну швидкість, відповідно від цього вибудовуватиметься безпека. І коли людина розуміє як працюють світлофори, як влаштовані пішохідні переходи, тоді водій в потоці машин розуміє, що потрібно дивитися не перед своєю, а на 2-4 машини вперед, бачити за 100 метрів сигнали світлофорів, щоб не створити аварійну ситуацію”, – розповів спортсмен.

Звичайному водієві необхідно або отримати це розуміння й навичку в автошколі, або дійти до нього самостійно, найчастіше – через помилки. На жаль, на наших дорогах найчастіше працює другий принцип – обережності і безпечній їзді вчаться, лише особисто наступивши на “граблі”. Але навіть помилки – це досвід, який можна і треба використовувати, щоб стати кращим водієм.

Як перебороти страх кермування і дороги

Якщо ви боїтеся виїжджати на дорогу – потрібна практика. Найкраще – у парі з тим, кому довіряєте і хто має гарні практичні навички водіння.

Страх кермування може бути як підсвідомим, так і свідомим. Якщо свідомо боїтеся – отже, ви об’єктивно розумієте, що маєте недостатньо гарні уміння. І, отже, їх треба покращити. Знову ж – лише практикою (і перечитування ПДР ніколи не буває зайвим, особливо зважаючи, що його часто оновлюють).

Підсвідомий страх водіння, коли не розумієте, чому саме боїтеся, адже об’єктивно немає ніби причин, краще пропрацювати з фахівцем у галузі психології.

Щодо правильних навичок водіння – то як показує тренерський досвід, навіть ті, хто давно за кермом, можуть багато речей робити неефективно.

Як пояснив Василь Кобенок, коли людина починає тренуватися в автоспорті, у неї вже є певна база. Тренер починає з перевірки цієї бази, щоб перейти до тонкощів водіння. Оцінює посадку учня за кермом, відчуття автомобіля, бачення дороги та поворотів. Якщо тренер помічає, що щось не виходить, він починає розбиратися, чому.

“Я прошу зробити якийсь рух. Якщо нічого не прояснюється – сідаємо на звичайний автомобіль і починаємо їхати. Навіть виїжджаємо в місто. І іноді я бачу, що все не так. Усі рухи, закладені у водія, базові – всі неправильні. Просто людина сама навчилася їздити й так тримати кермо, під лікоть, наприклад, або якось неправильно ставити ноги. А ці рухи будуть заважати. Я неодноразово стикався з тим, що спочатку доводилося переробляти цивільну їзду – положення рук, бачення дороги, проходження поворотів. Зокрема, така ситуація була з моєю ученицею Світланою Кальніною. Вона була що називається “затиснута”, мала неправильні базові рухи управління авто. Довелося перенавчати її. Але в результаті – вона вже за рік таких правильних тренувань стала бронзовою призеркою чемпіонату України з міні-ралі”, – пояснив Василь.

Тому якщо ви вчилися водінню самостійно або у брата чи тата – можливо, варто перевірити в себе цю базу. Імовірно, що існують ефективніші базові рухи, які навіть без особливих старань значно покращать ваші навички. Про них просто треба дізнатися і застосовувати.

Але є ще один нюанс. Він полягає у тому, щоб водій керував авто, а не навпаки.

Крута тачка – не панацея від ДТП

Всі автовиробники приділяють увагу питанням безпеки. У когось виходить краще, в когось гірше.

У спортивних авто є спеціальне сидіння, шолом, ремені. Є каркас безпеки, який захищає від різних ударів у разі переворотів. У звичайних авто також конструктивно передбачені безпекові нюанси. Але все ж за конструкцією звичайне авто і спортивне відрізняються й мають різну специфіку, адже недарма спорткари рідко їздять звичайними дорогами.

Але якою б технічно безпечною не була машина, все одно головний – водій, а не машина. Перегони виграють не завжди найдорожчі авто. І немає статистики, яка б свідчила, що дорогі суперавтівки не потрапляють в ДТП. Сам факт володіння новим технічно просунутим авто не гарантує, що ви не потрапите в аварію. Уникнути ДТП може вправний водій. Авто може лише підкоритися або ні.

Автогонщик, як і будь-який водій, починає краще відчувати машину і ефективніше водити, коли розуміє авто технічно. Тому не варто нехтувати заняттями з конструкції авто та особливостей саме вашої моделі. Адже з цього починається ще одне вміння гонщика, яке знадобиться і у цивільному водінні  – “відчувати” авто, як це назвав Василь.

Що таке “відчувати авто”? Коли людина починає вчитися водити – багато уваги приділяється питанню правильної посадки за кермом. Треба поставити ноги на правильній дистанції, спинку крісла під правильним кутом, і кермо.

“Це дуже важливо, тому що від цього закладаються правильні відчуття автомобіля. Правильна посадка, правильне положення рук, очей. Якщо машина на механічній коробці – правильне перемикання передач. А, отже, відчуття педалей зчеплення, газу і гальма. Кожна педаль і важіль натискаються з різним зусиллям. Далі під час їзди виробляється відчуття габаритів авто –  де у нього передня частина бампера, задня, яка ширина автомобіля”, – пояснив гонщик.

В процесі набуття навичок водіння відточується і “відчуття авто”. При натиску педалі газу мотор реве. Водій його чує не лише вухами, а й через ногу, як би дивно це не звучало. Через педаль гальма – відчуття, як автомобіль чіпляється гумою за дорогу та гальмує.

“Усі ці вібрації, все, що відбувається з машиною. Коли машина ламається, люди також це все відчувають. Ось машина працює, все добре. А потім щось раз, якийсь звук з’явився, такого не було. І людина це може чути вухами. А буває іноді стукіт йде десь по підлозі, і водій його відчуває прямо тілом. Це все і називається відчувати машину”, – пояснив автоспортсмен.

В автоспорті автомобілі підготовлені по-іншому, додає Василь. Там дуже багато характеристик, такі як гума, амортизатори, підвіска, специфічні мотори та коробки передач. Але це все так само важливо відчувати, як і вміти повертати кермо. Адже автоспортсмен відчуває дорогу не тільки очима, а й через автомобіль. А машина задумана так, що якщо правильно нею керувати, багато речей робить сама.

“Навіть спортивною машиною можна керувати просто пальцями рук. І це підтверджували багато моїх учнів, після кожної гонки та тренувань. Наприклад, мій учень Сергій Надюк з кожним тренуванням помічав і казав, що все менше контролює машину, все менше кермом крутить, вже почав машиною однією рукою керувати. Це показник, що він все робить правильно. І машина правильно їде, тому легко проїжджає повороти. І тому перегони – це не гнати, це відчуття машини та розуміння основ”, – пояснив гонщик.

Пам’ятаєте приказку: “Головна деталь в авто – прокладка між кермом і сидінням”? Мабуть, це таки правда. Але на дорозі ми соціум, а не одинокі герої. Тому думати над безпекою трафіку треба всім. Адже можна бути чудовим водієм, але якщо не слідкувати за тими, хто поряд – легко можна втрапити в халепу самому або стати частиною “ДТП-шної вервички”.

Як правильно читати дорожню обстановку

Найперше – важливо усвідомлено та конструктивно розуміти свій рівень як водія. І не поводитися всупереч йому. Тобто не їхати в такому режимі, який не можеш наперед прорахувати.

Наступний крок – запам’ятовувати всі нерухомі об’єкти, які є на шляху: – переходи, світлофори, магазини. Тоді вже можна буде діяти на випередження, знаючи, що попереду.

Щодо інших учасників руху, головні принципи – дивитися не відразу перед собою, а за 100-200 метрів, себто тобто, 3-5 машин попереду, помічати рух та їх світлові знаки ще там. Тобто, треба дивитися відразу на три машини попереду, а не одну.

Варто також звертати увагу на оточення, яке їде поряд, на плавність і різкість у русі, неоднозначні зміни смуг чи виляння – це все насторожує, попереджає і дає час збільшити дистанцію або пропустити.

“Головне намагатися вчитися нікому нічого не доводити і не вчити на дорозі інших, це часто погано закінчується. Тому якщо людина їде неадекватно – краще не вступати в суперечку і не чинити опір, а пропустити цю людину. І це вірно”, – нагадав гонщик.

Звісно, прочитати іншого водія на 100% ніколи не вийде. Але маючи досвід і базу знань, звертаючи увагу на дрібниці, можна вибудувати картинку, що навколо відбувається.

“Звичайно, від усіх проблем ніколи не втечеш, адже бувають різні ситуації, різні погодні моменти. Буває, і ми помиляємося. Кожна людина іноді помиляється. І найголовніше вміти це визнавати, сказати, вибачте, я помилився. Але якщо працювати на випередження, набувати досвіду – ці знання можна втілювати у життя”, – підсумував Василь.

Щоправда, залишається ще проблема із суспільством.

Що варто покращити українському суспільству для безпечних доріг

В Україні існує дуже велика проблема загалом культури водіння і поводження на дорогах, вважає Василь Кобенок.

“Коли людина отримує права чи починає вчитися, виїжджає на дорогу і бачить, як їдуть інші, і вимушено підлаштовується під те, що є. І починає порушувати, десь комусь сигналити, бо так усі роблять. Це ось “культура”. І дуже складно сказати однією порадою, як це змінити”, – зазначає тренер.

Друга проблема – нерівність між українцями, яка проявляється у розділенні на власників “крутих тачок” і “старих корчів”. Хоча насправді водій за кермом крутої тачки може мати якраз мінімум водійських навичок і максимум невиправданої пихатості. Звідки й проблеми з перевищеннями швидкості та небезпечною їздою.

“Якби в Україні кожна людина могла собі дозволити купити, наприклад, лексус, тоді не було б цієї різниці. Стало б не важливо – це буде сигналити багатий чи бідний. І перестали б так робити, бо це втратило б сенс”, – зауважив Василь.

Тому проблеми трафіку багатомірні та потребують регулювання державою. І ми в цій статті не намагаємося довести, що лише покращивши власні навички водіння можна покращити статистику ДТП. На жаль, ні.

“Я не можу звести все до того, що треба ходити до вчителів, до тренерів.

Насправді є багато тренерів і вони вчать правильно: їздити акуратніше, уважніше, поступитися, якщо дурень на дорозі, пропустити і не намагатися з ним боротися. Але все ж почати треба із себе. З базових речей. Не просто говорити, а робити. Не смітити там, де сидиш, не порушувати там, де їдеш, поважати іншу людину. І це працюватиме на благо не лише на дорогах”, – підсумував Василь Кобенок.

Теги за темою
авто
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Путин возьмет Украину голыми руками: стало известное условие
Comments UA
2024-12-23T16:30:51Z
Трампа предупредили, что США столкнутся со страшной угрозой, если Украина вынуждено пойдет на серьезные уступки
Известия Киев
2024-12-21T09:34:16Z
Трамп пригласил на свою инаугурацию президентов еще двух стран
Корреспондент
2024-12-18T10:12:18Z
Зеленский значительно изменил риторику по поводу войны: какую цель выбрала команда президента
Comments UA
2024-12-23T16:21:58Z
Как экс-глава Госгеонедр торговал государственной землей
Знай
2024-12-26T10:24:28Z
В России сделали новое заявление о перемирии в Украине
TSN
2024-12-26T10:21:42Z
Зеленский уволил посла в Германии: подробности
Comments UA
2024-12-25T20:54:00Z
Мобилизация 18-летних: государство поставило точку в болезненном вопросе
Знай
2024-12-21T18:36:43Z
Когда Украину пригласят в НАТО?: громкое заявление Дмитрия Кулебы
TSN
2024-12-16T17:09:27Z
В Европе погибла российская телеведущая и модель: что произошло
Comments UA
2024-12-19T09:27:24Z
Алина Гросу намекнула на беременность от мужа – известного российского актера
TSN
2024-12-12T12:09:54Z
Совет да любовь: самые громкие свадьбы знаменитостей в 2024 году
Фокус
2024-12-21T14:00:24Z
"Знаешь тетю Ани Лорак": Песков жестко опустил запроданку
GlavRed
2024-12-22T09:51:09Z
Редкий выход: Кейт Миддлтон появилась на семейной рождественской службе и пообщалась с народом
Комсомольская правда
2024-12-26T10:22:33Z
Рейтинг кинопремьер: что смотреть в кинотеатрах с 27 декабря по 3 января
VGorode
2024-12-26T10:15:09Z
51-летняя Руслана рассказала о потере ребенка и о неудачных попытках забеременеть с помощью ЭКО
TSN
2024-12-16T16:09:29Z
Екатерина Павленко сделала камингаут? Певица из группы Go_A поцеловала девушку во время выступления
Знай
2024-12-26T03:51:30Z
"Еще тогда случился визуальный контакт": популярный актер закрутил новый роман
GlavRed
2024-12-22T19:45:29Z
Полиция идентифицировала всех участников смертельного ДТП вблизи Львова
TSN
2024-12-15T15:15:47Z
Во Львове произошла потасовка с полицией при задержании уклониста
TSN
2024-12-23T18:18:35Z
Кровавое нападение на ярмарке в Магдебурге: следствие указывает на связи подозреваемого с "АдН"
Comments UA
2024-12-21T09:39:03Z
В Запорожской области объявили принудительную эвакуацию
Корреспондент
2024-12-12T15:36:59Z
В России мужчина на авто протаранил военкомат и поджег машину
Комсомольская правда
2024-12-26T10:21:44Z
В Киеве человек снова упал под поезд метро: пострадал ребенок
VGorode
2024-12-26T10:09:48Z
В российском Сочи прогремела серия взрывов
Корреспондент
2024-12-14T20:39:33Z
Гибель Лиама Пейна: суд допросит работников отеля
Корреспондент
2024-12-12T16:12:24Z
Мошенница требовала 1 млн гривен у жены пленного защитника Азовстали
Корреспондент
2024-12-12T15:06:08Z
Девушка с 16-м размером груди рассказала, почему ее сторонятся другие женщины
Фокус
2024-12-21T09:30:03Z
"Что теперь, что ты инвалид? А что, ты человек?": под Киевом ветерана войны без ног не пускали на паркоместо
TSN
2024-12-16T14:06:36Z
Потери России и Украины в Курской области претерпели существенные изменения: что произошло
Comments UA
2024-12-25T12:54:58Z
На границе образовались страшные очереди: что происходит
Comments UA
2024-12-22T14:24:06Z
Выглядим слабаками: военный сказал, куда в России должно регулярно прилетать
Comments UA
2024-12-26T10:24:58Z
Mirage 2000-5F: что изменят французские истребители для Воздушных сил Украины
TSN
2024-12-26T10:21:06Z
На каком направлении Россия сконцентрировала 150 тысяч солдат: объяснение эксперта
Comments UA
2024-12-19T13:06:51Z
Тайны скандалов в КНУ. Почему ректор Бугров покрывает сексизм и сексуальные притязания?
Знай
2024-12-25T17:42:08Z
Преподаватель КНУ назвал миротворцев "голодными к женщинам" и вспомнил Вторую мировую войну
Фокус
2024-12-23T17:27:54Z
Герой Украины рассказал, как "минуснул" одноклассника-изменника во время зачистки села
TSN
2024-12-16T22:24:27Z
Расстрел водителя был бы адекватным: ветеран АТО об инциденте с ТЦК и патрульными в Вышгороде
Comments UA
2024-12-21T20:57:39Z
Гороскоп на завтра: какие сюрпризы готовит 26 декабря каждому из знаков
Comments UA
2024-12-25T16:12:05Z
Авария российских танкеров возле Керчи: "Небрежность и разгильдяйство" виноваты, а не шторм
TSN
2024-12-15T19:54:52Z
Меньше "Смерчей" и "Торнадо": ВСУ атаковали химкомбинат в Ростовской области
Фокус
2024-12-26T10:15:13Z
Фронт — не наказание: почему угрожать отправкой на передовую — неуважение к героям
Фокус
2024-12-26T10:15:06Z
Ситуация на фронте на вечер 15 декабря
UAToday
2024-12-15T19:42:03Z
Погода на Рождество: будут ли в Украине снег и мороз 25 декабря
TSN
2024-12-24T13:57:05Z
Таро-гороскоп на Сочельник: какому знаку зодиака повезет больше всего
Comments UA
2024-12-23T18:30:34Z
Эти представительницы зодиакального круга притягивают мужчин, как магнитом: таких только три
TSN
2024-12-15T07:51:28Z
Почему у многих людей от красного вина болит голова: объяснение ученых
UAToday
2024-12-19T14:09:31Z
На новогодний стол 2025: рецепт торта "Медовик" с заварным кремом
Фокус
2024-12-18T05:06:23Z
Как узнать, сладкие ли апельсины: уловки, которые помогут не приобрести старые и безвкусные
TSN
2024-12-16T13:36:18Z
Один стакан в слив – и про засор труб можно забыть на год: полезные лайфхаки
TSN
2024-12-26T10:21:04Z
Овнам пить меньше шампанского, а у Близнецов интересные люди: гороскоп на новогоднюю ночь для всех знаков Зодиака
Знай
2024-12-26T09:51:53Z
Новый год и знаки зодиака: как праздновать, чтобы год был удачным
Comments UA
2024-12-20T04:00:06Z
Звездные подсказки на Рождество: подробный гороскоп для каждого знака зодиака
Comments UA
2024-12-23T16:15:07Z
КАК ВЫБРАТЬ ХЛОПКОВУЮ ТКАНЬ ДЛЯ ПОШИВА НАВОЛОЧЕК
Известия Киев
2024-12-19T13:13:05Z
Назван самый популярный автомобиль на мировом рынке
Корреспондент
2024-12-12T15:57:18Z
Остановили авто - влетели в штраф: водителей начали наказывать за обычную парковку
Знай
2024-12-23T17:21:12Z
Tesla отзывает почти 700 тысяч автомобилей в США
Корреспондент
2024-12-24T16:48:27Z
Есть диванчик и кухня: американцы прикрепили к велосипеду целый автодом
Знай
2024-12-21T05:51:55Z
Мировое производство Toyota падает десятый месяц подряд
Корреспондент
2024-12-26T09:21:07Z
Когда полиция нарушает закон: водителям назвали перечень оснований для остановки авто
Знай
2024-12-25T16:51:36Z
Кроссовер Эрлинга Холанда выставили на продажу за 1,5 миллиона евро
Фокус
2024-12-20T16:30:46Z
Продавали угнанные во время оккупации Киевщины авто в ЕС: "торговцы" получили подозрения
Апостроф
2024-12-25T13:33:42Z
Гибридные и традиционные седаны 2025 года: что будет актуально в новом году
Знай
2024-12-25T12:51:39Z
Уникальные свойства чая, о которых знают не все
Comments UA
2024-12-21T03:30:46Z
Неожиданный прорыв в борьбе с выпадением волос: ученые изобрели сахарный гель
UAToday
2024-12-21T21:48:40Z
Уникальные свойства соли, о которых знают не все
Comments UA
2024-12-22T00:36:32Z
Делают невозможное возможным: ученые нашли у некоторых сердечников уникальную способность
Фокус
2024-12-21T13:51:46Z
Какой изюм более полезен: черный или белый, польза и вред
UAToday
2024-12-26T10:03:39Z
Лекарство, заставляющее рисковать всем: ученые открыли неожиданный эффект парацетамола
Фокус
2024-12-26T09:30:07Z
Зимова єПідтримка: украинцам объяснили, как использовать средства на лекарства
Хвиля
2024-12-26T09:30:04Z
Сердюк: Сравнение цен на «Нимесил» в Украине и Польше является некорректным
Comments UA
2024-12-26T09:24:31Z
За время войны Россия разрушила почти 2000 медицинских учреждений: что удалось восстановить
Comments UA
2024-12-26T08:51:34Z
"Победа есть": Усик обратился к болельщикам после реванша с Фьюри
ZN UA
2024-12-23T20:06:34Z
Усик против Фьюри : как оценил легендарный бой искусственный интеллект
Comments UA
2024-12-22T07:09:53Z
Забарный оценил разгромную победу над Манчестер Юнайтед
Корреспондент
2024-12-23T15:21:50Z
Легенда Интера стал президентом южноамериканского клуба
Корреспондент
2024-12-16T12:15:20Z
Возможно, пора завершать карьеру: тренер высказался о реванше Усик - Фьюри
Корреспондент
2024-12-26T09:15:32Z
Промоутер Тайсона Фьюри впервые заговорил о завершении карьеры "Цыганского короля"
Известия Киев
2024-12-26T08:27:39Z
Усик завершил тренировочный лагерь перед реваншем с Фьюри
Корреспондент
2024-12-12T15:09:13Z
Лидер Челси начал встречаться с известной блогершей после развода с женой
Корреспондент
2024-12-16T17:00:21Z
Стало известно, что сказал Фьюри Усику на битве взглядов перед реваншем
ZN UA
2024-12-20T09:12:29Z
Субсидия на сверхурочную площадь жилья: кто может ее получить
ZN UA
2024-12-24T05:02:49Z
Грозит ли Украине блэкаут этой зимой: в МВФ озвучили настораживающий прогноз
Comments UA
2024-12-21T12:21:14Z
На работу и обратно – 30 гривен: проезд в маршрутках ударит по кошелькам
Знай
2024-12-23T18:06:31Z
В РФ остановили поставки нефти трубопроводом "Дружба", - Reuters
Апостроф
2024-12-20T20:52:54Z
Китай построит крупнейшую в мире ГЭС в Тибете
Корреспондент
2024-12-26T10:15:16Z
Цены выросли: в Украине подорожал один из овощей борщевого набора
ZN UA
2024-12-26T10:10:33Z
Украина конфисковала активы российского предприятия
Корреспондент
2024-12-12T15:24:54Z
Доллар установил новый рекорд в Украине
Корреспондент
2024-12-16T17:00:29Z
«Поставка российского газа через Украину»: какой «трюк» готовит Орбан
Comments UA
2024-12-22T07:45:47Z
Начинаем побеждать тьму: что начнет происходить с 22 декабря
Comments UA
2024-12-21T11:36:15Z
Лазерный станок: универсальный инструмент для современного производства
AutoGeek
2024-12-18T03:18:00Z
В NASA показали "новогоднюю елку" в космосе
Comments UA
2024-12-26T10:24:51Z
Литий-ионные батареи могут прослужить намного дольше: что придумали ученые
Фокус
2024-12-26T10:12:53Z
"Столкнулись два миры": пингвины впервые встречают кота, их реакция рассмешила всех
Фокус
2024-12-26T09:57:12Z
В глубоком космосе обнаружен резервуар из воды: там в 140 трлн раз больше воды, чем на Земле
Фокус
2024-12-26T09:36:56Z
Выжить любой ценой: новый трейлер Call of Duty: Black Ops 6 посвятили кроссоверу с «Игрой в кальмара»
GameMag
2024-12-26T09:13:06Z
Ученые обнаружили источник передачи воды на Луну: как он связан с нашей планетой
Фокус
2024-12-26T08:42:07Z
Леопардов можно отличить по их уникальному реву: появилось новое исследование
Фокус
2024-12-26T06:36:15Z