MY.UAНовини
Як навчитися безпечно кермувати та не потрапляти у ДТП: поради тренера з ралі
Як навчитися безпечно кермувати та не потрапляти у ДТП: поради тренера з ралі

Як навчитися безпечно кермувати та не потрапляти у ДТП: поради тренера з ралі

За неповний поточний рік статистика наслідків дорожньо-транспортних пригод сумна – за кількістю травмованих переганяємо довоєнний рівень, за кількістю загиблих – майже доганяємо. Головна причина ДТП – перевищення швидкості. Отже, водії не вміють чи не хочуть дотримуватися безпечної їзди.

Як спробувати розв’язати проблему, як почати з себе і стати ефективнішим водієм – розповів Василь Кобенок, український спортсмен, багаторазовий учасник автомобільних змагань з автокросу та ралі в Україні, чемпіон багатьох змагань, який багато років займається тренерською діяльністю і підготував велику кількість спортсменів, які досягли високих результатів.

Статистика ДТП в Україні за останні роки

За даними Національної поліції України та Патрульної поліції України, кількість дорожньо-транспортних пригод із постраждалими в Україні неухильно росте після зменшення через початок повномасштабного вторгнення.

Як свідчить статистика, у 2021 році кількість аварій знизилася на 6,2% порівняно з попереднім роком; загиблих було менше на 8,6%, травмованих — на 7%.
У 2022 році зафіксовано значне зниження кількості ДТП із постраждалими (на 24%) через воєнні дії. Але ці дані можуть бути неповними через окупацію територій.

У 2023 – знову зростання кількості ДТП із постраждалими на 26,9% порівняно з 2022 роком; кількість загиблих збільшилася на 9,4%, травмованих — на 27,5%.

У 2024-му станом на серпень зафіксовано 16 621 ДТП із постраждалими; загинули 1 918 осіб, травмовано 20 862. І це лише офіційні дані за половину року.

Статистика по ДТП в Україні в 2021-2024 рр.

Дані: Національна поліція України, Патрульна поліція України

Основні причини ДТП:

  1. Перевищення безпечної швидкості – 42%.
  2. Порушення правил маневрування – 18%.
  3. Порушення правил проїзду пішохідних переходів – 9%.
  4. Порушення правил проїзду перехресть – 7,5%.
  5. Недотримання дистанції – 4,8%.
  6. Керування у стані сп’яніння – 3,5%.
  7. Перехід пішоходів у невстановленому місці – 3,4%.
  8. Перевищення встановленої швидкості – 2,8%.
  9. Виїзд на зустрічну смугу – 2,4%.
  10. Інші причини – 6,3%.

Найбільш небезпечні автодороги у 2024 році: M-06 Київ – Чоп: 292 ДТП із постраждалими за 8 місяців; M-30 Стрий – Умань – Дніпро – Ізварине: 291 ДТП; M-03 Київ – Харків – Довжанський: 156 ДТП.

Регіони з найбільшою кількістю ДТП із постраждалими у 2024 році: Київ із 1 393 аваріями, Дніпропетровська область із 1 350 аваріями та Одеська область із 1148 аваріями, причому зростання кількості аварій тут – на 40% та загиблих на 70% порівняно з попереднім роком.

Чому все так? Проблема комплексна, вважає Василь Кобенок, тренер із майже двадцятирічним досвідом у автоспорті. Це і рівень підготовки водіїв, і загальна культура поведінки на дорогах, і проблема нерівності доходів українців, коли виникають конфлікти “в кого крутіша тачка – той і правий”. Звідси ж “ноги ростуть” і в ще однієї проблеми – відповідальності за порушення правил дорожнього руху.

Правоохоронці та відповідальність – окрема тема. Із тренером і автогонщиком зосередилися на питаннях, які можна вирішити без участі держави, за принципом “почни з себе”. І – спойлер – крута тачка насправді зовсім не головний фактор безпечної їзди.

Довідка: Василь Кобенок – український спортсмен, тренер із автокросу та ралі. Багаторазовий учасник автомобільних змагань (автокрос та ралі) в Україні, майстер спорту України автомобільного спорту, член Автомобільної Федерації України. Василь є багаторазовим призером та чемпіоном як окремих етапів, так і автоспортивних сезонів.  Крім цього, більш як 16 років займається тренерською діяльністю і підготував велику кількість спортсменів, які досягли високих результатів. Серед учнів Василя – Андрій Балащенко, чемпіон ЧУ з міні-ралі «Кубок Лиманів» – 2011;  Олег Пантелей, срібний призер ЧУ з міні-ралі «Кубок Лиманів» – 2015; Сергій Надюк, срібний призер ЧУ з міні-ралі «Кубок Лиманів» – 2016 та чемпіон ЧУ з мініралі «Кубок Лиманів» – 2019;  Ігор  Білоусов, чемпіон ЧУ з міні-ралі «Кубок Лиманів» – 2017 та 2018; Олександр Кузнєцов, срібний призер ЧУ з автокросу – 2018 та чемпіон ЧУ з міні-ралі «Кубок Лиманів» – 2019; Світлана Кальніна, бронзова призерка ЧУ з міні-ралі «Кубок Лиманів» – 2021.

Як навчають професійних гонщиків та чому це корисно для всіх водіїв

Є кілька висловів, які відображають головні принципи тренерської роботи Василя, і які буде корисно застосовувати у повсякденному водінні.

Ось ці принципи: “перегони – це не “гнати”, “спершу безпечно, потім швидко” і “спочатку час – не головне”.

“Всі думають, що автоспорт – це виїхати й мчати, тиснути на газ, буксувати, кудись летіти. Насправді ні. Головний принцип їзди в перегонах і загалом у водінні автомобіля – безпечно, але швидко. І далі продовження: темп = час. Від темпу з’являється той самий кайф і швидкість. Хороша швидкість – це час. А найкращий час – у чемпіона. Усі складники – безпечність, швидкість, коли можна підвищувати темп без шкоди безпеці і отримати найкращий час – потрібно розкласти та донести до майбутнього спортсмена”, – наголошує Василь.

Що таке “безпечно”? Для водія-початківця це – встигати реагувати на ситуації на треку чи дорозі. Встигати – означає підібрати таку швидкість, при якій можна буде повертати кермо, не вилітаючи при цьому з траси. Бо якщо водій не встигає повертати чи неправильно повертає або неправильні зони гальмування – стаються перекидання і вильоти за трасу. Так буває і в автоспорті, і на звичайних дорогах.

Поки досвіду немає, потрібно їхати з невеликою швидкістю, варіювати від 20 до 60 км на годину. Це швидкість, з якою людина встигатиме побачити, як працює машина, звертати увагу на власні ноги, руки, кермо. А очима треба встигати побачити, як змінюється картинка дороги, щоб усе усвідомити і намагатися ухвалювати правильні рішення щодо маневрування.

В автоспорті також є знання специфіки спортивної їзди – траси, поворотів, які кути поворотів є, які нахили трас, яке покриття на трасі. У звичайному житті кожен водій теж краще знає дорогу, якою часто їздить. Тому на незнайомих дорогах не варто гнати.

Коли людина набуває більше досвіду, вона у багатьох ситуаціях починає діяти на випередження. Наприклад, якщо їдемо зі швидкістю 50 км на годину трасою, і перед нами починає гальмувати автомобіль, або стоїть автомобіль, зламався, з аварійними сигналами і моргає. Зі швидкістю 50 км на годину можна під’їхати ближче і, не поспішаючи, перелаштуватися в сусідню смугу та спокійно об’їхати. Але якщо їхати зі швидкістю вже 120 кілометрів на годину, то заздалегідь треба не лише помітити, що автомобіль стоїть і моргає аварійкою, але й вирішити, що робити, адже потрібно загальмувати, безпечно перелаштуватися в іншу смугу з урахуванням інших авто. А на швидкості ці рішення треба ухвалити значно швидше. Якщо немає цього досвіду і вміння миттєво прорахувати обставини на дорозі – швидкість стає ворогом.

“В автоспорті тренер бачить, коли у гонщика вже є безпечна їзда, і йому можна їхати швидко. Але буває так, що спортсмен сам ще не розуміє, що таке безпечно. У мене так було з багатьма учнями. Зокрема, Ігор Білоусов під час тренувань показував чудові навички безпечної їзди, все робив правильно. Але з якихось причин цього не усвідомлював і не їхав швидко. Ми над цим попрацювали – і в результат Ігор став двічі чемпіоном з міні-ралі “Кубок Лиманів”, сезонів 2017 та 2018″, – поділився Василь Кобенок.

Завдання тренера – під час тренувань показати цю безпеку й пояснити, що вже настільки безпечно, що можна їхати швидко. І в жодному випадку не навпаки.

“Адже після занять будь-яким спортом у нас є звичайне життя та наше здоров’я. Є родина, рідні та близькі. Завдання тренера – щоб після змагання людина залишилася живою, здоровою, всі близькі були щасливі, а потім можна святкувати, відпочивати або займатися іншими справами. І саме тому чемпіон – наприкінці”, – наголосив тренер.

Ще один важливий фактор – час. У спорті це певний результат. На змаганнях є старт і фініш. Між ними – певний час, за який отримують бали.

“Але час, як для мене, як для тренера, – теж не є першочерговим. Адже багато людей приходять у спорт і відразу хочуть перемогти, отримати кубок і грамоту. Це відволікає від головного – безпеки”, – пояснив Василь.

У не-спортивній їзді все це працює так само. Між початком і завершенням поїздки проходить час. Іноді водієві з певних причин чи навіть кількох потрібно їхати швидко. І в гонитві за цим часом втрачається поняття безпеки. Відбувається перевищення швидкості, яке і стає причиною ДТП та, часто, трагедії.

“У спорті хороший час їзди – це бали і перемога. У звичайному житті зекономлений час на дорогу – це можливість встигнути зробити ще щось. Але часто саме поспіх стає причиною аварії”, – уточнив автотренер.

У спорті тренер пояснює автогонщику, як це працює, що таке “безпечно” і коли можна їхати швидко.

“Коли я вчився їздити, мені тренер казав, що потрібно підібрати таку швидкість, за якої встигатимеш бачити знаки, орієнтуватися і не вилітати за межі траси. Адже щось натворити – легко, тільки потім важко буде з цим розбиратися. Добре, коли пошкоджена лише машина… Тому в цивільному житті так само, потрібно підбирати правильну швидкість, відповідно від цього вибудовуватиметься безпека. І коли людина розуміє як працюють світлофори, як влаштовані пішохідні переходи, тоді водій в потоці машин розуміє, що потрібно дивитися не перед своєю, а на 2-4 машини вперед, бачити за 100 метрів сигнали світлофорів, щоб не створити аварійну ситуацію”, – розповів спортсмен.

Звичайному водієві необхідно або отримати це розуміння й навичку в автошколі, або дійти до нього самостійно, найчастіше – через помилки. На жаль, на наших дорогах найчастіше працює другий принцип – обережності і безпечній їзді вчаться, лише особисто наступивши на “граблі”. Але навіть помилки – це досвід, який можна і треба використовувати, щоб стати кращим водієм.

Як перебороти страх кермування і дороги

Якщо ви боїтеся виїжджати на дорогу – потрібна практика. Найкраще – у парі з тим, кому довіряєте і хто має гарні практичні навички водіння.

Страх кермування може бути як підсвідомим, так і свідомим. Якщо свідомо боїтеся – отже, ви об’єктивно розумієте, що маєте недостатньо гарні уміння. І, отже, їх треба покращити. Знову ж – лише практикою (і перечитування ПДР ніколи не буває зайвим, особливо зважаючи, що його часто оновлюють).

Підсвідомий страх водіння, коли не розумієте, чому саме боїтеся, адже об’єктивно немає ніби причин, краще пропрацювати з фахівцем у галузі психології.

Щодо правильних навичок водіння – то як показує тренерський досвід, навіть ті, хто давно за кермом, можуть багато речей робити неефективно.

Як пояснив Василь Кобенок, коли людина починає тренуватися в автоспорті, у неї вже є певна база. Тренер починає з перевірки цієї бази, щоб перейти до тонкощів водіння. Оцінює посадку учня за кермом, відчуття автомобіля, бачення дороги та поворотів. Якщо тренер помічає, що щось не виходить, він починає розбиратися, чому.

“Я прошу зробити якийсь рух. Якщо нічого не прояснюється – сідаємо на звичайний автомобіль і починаємо їхати. Навіть виїжджаємо в місто. І іноді я бачу, що все не так. Усі рухи, закладені у водія, базові – всі неправильні. Просто людина сама навчилася їздити й так тримати кермо, під лікоть, наприклад, або якось неправильно ставити ноги. А ці рухи будуть заважати. Я неодноразово стикався з тим, що спочатку доводилося переробляти цивільну їзду – положення рук, бачення дороги, проходження поворотів. Зокрема, така ситуація була з моєю ученицею Світланою Кальніною. Вона була що називається “затиснута”, мала неправильні базові рухи управління авто. Довелося перенавчати її. Але в результаті – вона вже за рік таких правильних тренувань стала бронзовою призеркою чемпіонату України з міні-ралі”, – пояснив Василь.

Тому якщо ви вчилися водінню самостійно або у брата чи тата – можливо, варто перевірити в себе цю базу. Імовірно, що існують ефективніші базові рухи, які навіть без особливих старань значно покращать ваші навички. Про них просто треба дізнатися і застосовувати.

Але є ще один нюанс. Він полягає у тому, щоб водій керував авто, а не навпаки.

Крута тачка – не панацея від ДТП

Всі автовиробники приділяють увагу питанням безпеки. У когось виходить краще, в когось гірше.

У спортивних авто є спеціальне сидіння, шолом, ремені. Є каркас безпеки, який захищає від різних ударів у разі переворотів. У звичайних авто також конструктивно передбачені безпекові нюанси. Але все ж за конструкцією звичайне авто і спортивне відрізняються й мають різну специфіку, адже недарма спорткари рідко їздять звичайними дорогами.

Але якою б технічно безпечною не була машина, все одно головний – водій, а не машина. Перегони виграють не завжди найдорожчі авто. І немає статистики, яка б свідчила, що дорогі суперавтівки не потрапляють в ДТП. Сам факт володіння новим технічно просунутим авто не гарантує, що ви не потрапите в аварію. Уникнути ДТП може вправний водій. Авто може лише підкоритися або ні.

Автогонщик, як і будь-який водій, починає краще відчувати машину і ефективніше водити, коли розуміє авто технічно. Тому не варто нехтувати заняттями з конструкції авто та особливостей саме вашої моделі. Адже з цього починається ще одне вміння гонщика, яке знадобиться і у цивільному водінні  – “відчувати” авто, як це назвав Василь.

Що таке “відчувати авто”? Коли людина починає вчитися водити – багато уваги приділяється питанню правильної посадки за кермом. Треба поставити ноги на правильній дистанції, спинку крісла під правильним кутом, і кермо.

“Це дуже важливо, тому що від цього закладаються правильні відчуття автомобіля. Правильна посадка, правильне положення рук, очей. Якщо машина на механічній коробці – правильне перемикання передач. А, отже, відчуття педалей зчеплення, газу і гальма. Кожна педаль і важіль натискаються з різним зусиллям. Далі під час їзди виробляється відчуття габаритів авто –  де у нього передня частина бампера, задня, яка ширина автомобіля”, – пояснив гонщик.

В процесі набуття навичок водіння відточується і “відчуття авто”. При натиску педалі газу мотор реве. Водій його чує не лише вухами, а й через ногу, як би дивно це не звучало. Через педаль гальма – відчуття, як автомобіль чіпляється гумою за дорогу та гальмує.

“Усі ці вібрації, все, що відбувається з машиною. Коли машина ламається, люди також це все відчувають. Ось машина працює, все добре. А потім щось раз, якийсь звук з’явився, такого не було. І людина це може чути вухами. А буває іноді стукіт йде десь по підлозі, і водій його відчуває прямо тілом. Це все і називається відчувати машину”, – пояснив автоспортсмен.

В автоспорті автомобілі підготовлені по-іншому, додає Василь. Там дуже багато характеристик, такі як гума, амортизатори, підвіска, специфічні мотори та коробки передач. Але це все так само важливо відчувати, як і вміти повертати кермо. Адже автоспортсмен відчуває дорогу не тільки очима, а й через автомобіль. А машина задумана так, що якщо правильно нею керувати, багато речей робить сама.

“Навіть спортивною машиною можна керувати просто пальцями рук. І це підтверджували багато моїх учнів, після кожної гонки та тренувань. Наприклад, мій учень Сергій Надюк з кожним тренуванням помічав і казав, що все менше контролює машину, все менше кермом крутить, вже почав машиною однією рукою керувати. Це показник, що він все робить правильно. І машина правильно їде, тому легко проїжджає повороти. І тому перегони – це не гнати, це відчуття машини та розуміння основ”, – пояснив гонщик.

Пам’ятаєте приказку: “Головна деталь в авто – прокладка між кермом і сидінням”? Мабуть, це таки правда. Але на дорозі ми соціум, а не одинокі герої. Тому думати над безпекою трафіку треба всім. Адже можна бути чудовим водієм, але якщо не слідкувати за тими, хто поряд – легко можна втрапити в халепу самому або стати частиною “ДТП-шної вервички”.

Як правильно читати дорожню обстановку

Найперше – важливо усвідомлено та конструктивно розуміти свій рівень як водія. І не поводитися всупереч йому. Тобто не їхати в такому режимі, який не можеш наперед прорахувати.

Наступний крок – запам’ятовувати всі нерухомі об’єкти, які є на шляху: – переходи, світлофори, магазини. Тоді вже можна буде діяти на випередження, знаючи, що попереду.

Щодо інших учасників руху, головні принципи – дивитися не відразу перед собою, а за 100-200 метрів, себто тобто, 3-5 машин попереду, помічати рух та їх світлові знаки ще там. Тобто, треба дивитися відразу на три машини попереду, а не одну.

Варто також звертати увагу на оточення, яке їде поряд, на плавність і різкість у русі, неоднозначні зміни смуг чи виляння – це все насторожує, попереджає і дає час збільшити дистанцію або пропустити.

“Головне намагатися вчитися нікому нічого не доводити і не вчити на дорозі інших, це часто погано закінчується. Тому якщо людина їде неадекватно – краще не вступати в суперечку і не чинити опір, а пропустити цю людину. І це вірно”, – нагадав гонщик.

Звісно, прочитати іншого водія на 100% ніколи не вийде. Але маючи досвід і базу знань, звертаючи увагу на дрібниці, можна вибудувати картинку, що навколо відбувається.

“Звичайно, від усіх проблем ніколи не втечеш, адже бувають різні ситуації, різні погодні моменти. Буває, і ми помиляємося. Кожна людина іноді помиляється. І найголовніше вміти це визнавати, сказати, вибачте, я помилився. Але якщо працювати на випередження, набувати досвіду – ці знання можна втілювати у життя”, – підсумував Василь.

Щоправда, залишається ще проблема із суспільством.

Що варто покращити українському суспільству для безпечних доріг

В Україні існує дуже велика проблема загалом культури водіння і поводження на дорогах, вважає Василь Кобенок.

“Коли людина отримує права чи починає вчитися, виїжджає на дорогу і бачить, як їдуть інші, і вимушено підлаштовується під те, що є. І починає порушувати, десь комусь сигналити, бо так усі роблять. Це ось “культура”. І дуже складно сказати однією порадою, як це змінити”, – зазначає тренер.

Друга проблема – нерівність між українцями, яка проявляється у розділенні на власників “крутих тачок” і “старих корчів”. Хоча насправді водій за кермом крутої тачки може мати якраз мінімум водійських навичок і максимум невиправданої пихатості. Звідки й проблеми з перевищеннями швидкості та небезпечною їздою.

“Якби в Україні кожна людина могла собі дозволити купити, наприклад, лексус, тоді не було б цієї різниці. Стало б не важливо – це буде сигналити багатий чи бідний. І перестали б так робити, бо це втратило б сенс”, – зауважив Василь.

Тому проблеми трафіку багатомірні та потребують регулювання державою. І ми в цій статті не намагаємося довести, що лише покращивши власні навички водіння можна покращити статистику ДТП. На жаль, ні.

“Я не можу звести все до того, що треба ходити до вчителів, до тренерів.

Насправді є багато тренерів і вони вчать правильно: їздити акуратніше, уважніше, поступитися, якщо дурень на дорозі, пропустити і не намагатися з ним боротися. Але все ж почати треба із себе. З базових речей. Не просто говорити, а робити. Не смітити там, де сидиш, не порушувати там, де їдеш, поважати іншу людину. І це працюватиме на благо не лише на дорогах”, – підсумував Василь Кобенок.

Теги за темою
авто
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Ще один улюблений український серіал продовжили на новий сезон: що це за стрічка
24tv
2025-09-15T12:15:14Z
«Незручне, невидиме і небезпечне»: у Києві відбудеться 9-й «Фестиваль думок»
Детектор М
2025-09-15T12:03:19Z
Стартували зйомки сьомого сезону «Будиночка на щастя»
Детектор М
2025-09-15T11:48:18Z
Повторила долю Кіркорова: з Анною Asti сталася біда
GlavRed
2025-09-15T11:39:44Z
Пара облаштувала в підвалі прекрасну вітальню: знадобилося кілька днів і до тисячі доларів
24tv
2025-09-15T11:36:40Z
Руслана оцінила Джамалу та Кароль в ролі музичних продюсерок Нацвідбору на Євробачення
ГЛАВКОМ NET
2025-09-15T11:36:35Z
Могилевська показала, що сталось з її обличчям після візиту до зіркового візажиста
Фокус
2025-09-15T11:21:48Z
Валерій Харчишин розповів про "приліт" у квартиру ексдружини
Комсомольская правда
2025-09-15T11:21:29Z
Український фільм «За перемогу!» отримав нагороду на кінофестивалі в Торонто
УкраинФорм
2025-09-15T11:09:40Z
ЄС заплатив Москві сотні мільйонів євро за газ: хто купував найбільше
24tv
2025-09-15T12:12:54Z
Долар по 46: нардеп сказав, чи "злетить" валюта до цієї позначки
GlavRed
2025-09-15T12:12:42Z
SOCAR може отримати контроль над великою мережею АЗС в Італії
24tv
2025-09-15T12:12:14Z
Чи будуть відключення світла: в Укренерго розповіли, як готуються до зими
УкраинФорм
2025-09-15T12:06:13Z
Найбільший лоукостер світу скасує плату за Wi-Fi в літаках
InternetUA
2025-09-15T12:00:53Z
Україна заборонила ввозити тварин з Угорщини через блутанг
AgroPortal
2025-09-15T12:00:32Z
Зеленський нагородив 13 фахівців нафтогазового комплексу
УкраинФорм
2025-09-15T11:57:51Z
Крафтовий бум: нові українські напої виходять на полиці магазинів
TSN
2025-09-15T11:51:27Z
В Україні різко зростуть ціни на продукти: що незабаром подорожчає на 40%
Фокус
2025-09-15T11:36:42Z
«Путін може цим скористатися»: експерт пояснив, чому НАТО не відповість на атаку шахедів на Польщу
Политека
2025-09-15T12:15:18Z
Путін і Лукашенко переходять від ядерного шантажу до дронів як інструменту тиску - експерт
УкраинФорм
2025-09-15T12:15:13Z
У Раді заявили, що війна в Україні йде до завершення
ZN UA
2025-09-15T12:12:18Z
Посла Росії викликали "на килим" в МЗС Британії через дрони в державах НАТО
Европейская правда
2025-09-15T12:09:48Z
Війська РФ завдали наймасованішого удару по Ніжину за весь час повномасштабної війни
ZN UA
2025-09-15T12:06:52Z
У РФ проти Пугачової подали позов на 1,5 мільярда рублів через інтерв'ю
GlavRed
2025-09-15T12:06:45Z
Україна не визнає «виборів» РФ на тимчасово окупованій території - МЗС
УкраинФорм
2025-09-15T12:06:22Z
Американці почали масово втрачати роботу через висловлювання про смерть Чарлі Кірка
ГЛАВКОМ NET
2025-09-15T12:06:09Z
Поляки почали відчувати звуки, запах і смак війни
ГЛАВКОМ NET
2025-09-15T12:03:54Z
На Рівненщині потяг переїхав 14-річну дівчину, яка лягла на колію
1News
2025-09-15T12:12:28Z
Справа Крупи. Слідство анонсувало завершення: що чекає на одіозну МСЕКівку
ГЛАВКОМ NET
2025-09-15T12:12:20Z
На Вінниччині зловмисник відібрав у пенсіонера з інвалідністю електровізок
Украина Криминальная
2025-09-15T12:12:06Z
На Прикарпатті викрито посадовця районного ТЦК, який за хабарі допомагав ухилянтам зніматися з розшуку
Украина Криминальная
2025-09-15T12:00:48Z
Викинуло через лобове скло: на Київщині в аварії важко травмована 18-річна пасажирка
ГЛАВКОМ NET
2025-09-15T11:54:57Z
Сам провів розкопки і приховав унікальний скарб: на Закарпатті схопили "чорного археолога"
Фокус
2025-09-15T11:51:39Z
На Тернопільщині ексбанкіра підозрюють у підробленні платіжних карток та викраденні з них понад ₴1 млн
Украина Криминальная
2025-09-15T11:36:31Z
На Київщині через вибух невідомого предмета загинула жінка
УкраинФорм
2025-09-15T11:33:30Z
Убивство на фунікулері у Києві: свідок розповів, як поводилися підлітки з підозрюваним
24tv
2025-09-15T11:30:57Z
Чи існує життя після смерті: священник дав відверту відповідь
GlavRed
2025-09-15T12:15:50Z
Норвегія розгорнула у Польщі великий навчальний табір для українських військових
Европейская правда
2025-09-15T12:15:42Z
Спільне виробництво зброї: Україна та Німеччина розвиватимуть оборонну співпрацю
Хвиля
2025-09-15T12:15:35Z
Сергій Притула заговорив про хрещення новонародженого сина і розсекретив кумів
TSN
2025-09-15T12:12:36Z
У школах одного з облцентрів учні вчитимуться щосуботи
24tv
2025-09-15T12:12:30Z
Надбавки для пенсіонерів: кому доплачуватимуть 50% від прожиткового мінімуму
Знай
2025-09-15T12:12:14Z
Чи масово виїжджають українці віком 18-22: відповідь Держприкордонслужби
ZN UA
2025-09-15T12:06:58Z
Війна дронів: як найсучасніші армії світу намагаються наздогнати ЗСУ
24tv
2025-09-15T12:06:45Z
Грошова допомога для пенсіонерів у Київській області: названо розмір виплат, які можуть додати українцям
Политека
2025-09-15T12:00:04Z
Схожий на мозок: китайські вчені створили ШІ, що працює у 100 разів швидше за конкурентів
InternetUA
2025-09-15T11:48:43Z
Осінні вітаміни: у вересні збираємо яблука, в жовтні обліпиху, а у листопаді - журавлину
Комсомольская правда
2025-09-15T11:03:59Z
Всього за 3 хвилини: створили ліки, які надшвидко відновлюють кістки
24tv
2025-09-15T09:30:16Z
Знижують тиск і зміцнюють імунітет: сім причин додати гриби у раціон
Gazeta UA
2025-09-15T08:09:37Z
Не лише антибіотики: як ліки шкодять вашому шлунку і чому це важливо знати кожному
24tv
2025-09-15T06:30:37Z
Штучний інтелект передбачає ризик втрати зору з 90% точністю
ZN UA
2025-09-15T06:00:32Z
Сезон кизилу в Україні: користь і шкода, властивості ягід
Комсомольская правда
2025-09-15T06:00:15Z
Як підготувати виноград до зими: важливі поради
Gazeta UA
2025-09-15T04:42:24Z
Учені виявили звичку, яка може сповільнити ріст ракових клітин
ГЛАВКОМ NET
2025-09-14T19:00:40Z
Помили вперше за 53 роки: у старому гаражі виявили культовий Chevrolet Corvette
Фокус
2025-09-15T12:06:14Z
У Києві помітили шедевральний суперкар Ferrari 296 GTB
Топ Жир
2025-09-15T12:03:26Z
У продажу з’явився броньований кросовер BMW X5
360ua.news
2025-09-15T11:57:08Z
Volkswagen Polo попрощається з ринком з ефектним димовим шоу
Топ Жир
2025-09-15T11:36:46Z
Toyota RAV4 та Land Cruiser Prado отримають електричні версії
AutoGeek
2025-09-15T11:15:46Z
На аукціон виставили непримітне вінтажне авто легенди Голлівуду
Фокус
2025-09-15T11:12:10Z
Toyota оновила седан Corolla та кросовер RAV4. Але не для всіх
ЗаРулем
2025-09-15T10:33:17Z
Досконалість Packard оживляє втрачену візію 50-х років
Топ Жир
2025-09-15T10:21:31Z
Конкурент Volkswagen: Stellantis на IAA Mobility показав новий електромобіль для Європи
AutoGeek
2025-09-15T10:12:17Z
Не тільки лев і театр: як би міг виглядати новий і сучасний герб Львова
Telegraf
2025-09-15T12:09:40Z
Окупанти просунулися одразу у трьох областях України: оновлення мапи DeepState
24tv
2025-09-15T12:06:10Z
Мінлива хмарність, туман та дощі в декількох регіонах: прогноз погоди на 16 вересня
24tv
2025-09-15T12:06:03Z
Такі бутерброди з ікрою були майже у кожній квартирі і нагадували про відпочинок в Криму
Telegraf
2025-09-15T11:48:58Z
Дощі та тумани: синоптик розповів, де їх чекати у вересні
ZN UA
2025-09-15T11:48:24Z
Скандал у «Дії»: Костянтинівка «опинилася» в Російській Федерації
ГЛАВКОМ NET
2025-09-15T11:45:38Z
В Україні завтра переважно без опадів, вдень прогріє до +27°
УкраинФорм
2025-09-15T11:39:44Z
"Місто Костянтинівка, РФ": у "Дії" відреагували на помилку, яка обурила українця
Фокус
2025-09-15T11:39:03Z
ПТСР після штурмів: командир розвідки «Азова» розповів про наслідки війни
ГЛАВКОМ NET
2025-09-15T11:30:36Z
Український борщ для принцеси Діани: що вона додавала до своєї улюбленої страви
24tv
2025-09-15T12:15:31Z
5 ароматів, на які заслуговує кожна жінка: вони божественні
24tv
2025-09-15T12:15:05Z
Ранчо, єноти і китайська кухня: ведучий "Орел і Решка" поділився цікавим маршрутом до Львова
24tv
2025-09-15T12:12:53Z
Ryanair попередив про найбільш небажаний колір валізи: він спричиняє купу проблем
24tv
2025-09-15T12:12:34Z
Ідеї ​​для затишного вечора вдвох: освітлення, аромат та музика
Политека
2025-09-15T11:45:08Z
Де нуль серед вісімок: щоб дати відповідь, треба бути "генієм головоломок"
GlavRed
2025-09-15T11:39:31Z
Зробіть ці 3 речі у вересні: навесні шкідників на городі не буде
24tv
2025-09-15T11:36:59Z
Фахівці назвали найкращий метод, щоб захистити оселю та одяг від молі: виявляється, все дуже просто
TSN
2025-09-15T11:36:25Z
Найкращі сидерати: що посіяти у вересні, щоб покращити грунт, захистити його від бур’янів та хвороб, ефективні та швидкозросатючі
TSN
2025-09-15T11:36:18Z
З'явилися чутки про смартфони серії iPhone 18
InternetUA
2025-09-15T12:00:41Z
Батареї в смартфонах тепер у рази потужніші: як ємність підвищили у 2 рази за тих самих розмірів
Фокус
2025-09-15T11:51:45Z
Google звинувачено у незаконній експлуатації журналістських матеріалів
ГЛАВКОМ NET
2025-09-15T11:51:41Z
Чому у пральних машин є вікно, а у посудомийок - ні: проста відповідь
Gazeta UA
2025-09-15T11:48:52Z
Україна почала масово виробляти FPV-дрони із системою донаведення TFL-1
InternetUA
2025-09-15T11:33:45Z
Прорив у лікуванні травм спинного мозку: вчені успішно вилікували зламані хребти
Фокус
2025-09-15T11:30:19Z
Антарктида під загрозою. Як радикальні проєкти можуть нашкодити більше, ніж допомогти
360ua.news
2025-09-15T11:21:42Z
Тестуємо для вас: як працює генератор зображень Reve і чому варто спробувати саме його
24tv
2025-09-15T11:09:51Z
Огляд Borderlands 4. Все ще божевільно. Все ще круто
ITC
2025-09-15T11:03:30Z
Хавбек Металіста 1925 вибув щонайменше на чотири місяці
Football.ua
2025-09-15T12:12:03Z
Нова травма Майка Меньяна знову тривожить Мілан
Football.ua
2025-09-15T11:54:27Z
Гвардіола після розгрому Юнайтед: "Ми проявили характер, але ще є над чим працювати"
Football.ua
2025-09-15T11:36:47Z
Легкоатлетка Бех-Романчук показала округлий животик й зворушила зізнанням про поповнення в родині
TSN
2025-09-15T11:36:11Z
Капітан українських тенісисток: У грі з Іспанією буде серйозна боротьба
УкраинФорм
2025-09-15T11:33:09Z
"На Кавказі за таке...": з російським борцем стався пікантний скандал
Telegraf
2025-09-15T11:30:44Z
Катерина Садурська - чемпіонка світу з фрідайвінгу у Греції
УкраинФорм
2025-09-15T11:25:57Z
«Покидьки з усього світу». Пропагандист Соловйов прокоментував приїзд до Росії футболіста Нані
ГЛАВКОМ NET
2025-09-15T11:18:51Z
Гравчиня збірної України з баскетболу Бойко продовжить кар'єру у Греції
ГЛАВКОМ NET
2025-09-15T11:06:10Z