MY.UAНовини
Як навчитися безпечно кермувати та не потрапляти у ДТП: поради тренера з ралі
Як навчитися безпечно кермувати та не потрапляти у ДТП: поради тренера з ралі

Як навчитися безпечно кермувати та не потрапляти у ДТП: поради тренера з ралі

За неповний поточний рік статистика наслідків дорожньо-транспортних пригод сумна – за кількістю травмованих переганяємо довоєнний рівень, за кількістю загиблих – майже доганяємо. Головна причина ДТП – перевищення швидкості. Отже, водії не вміють чи не хочуть дотримуватися безпечної їзди.

Як спробувати розв’язати проблему, як почати з себе і стати ефективнішим водієм – розповів Василь Кобенок, український спортсмен, багаторазовий учасник автомобільних змагань з автокросу та ралі в Україні, чемпіон багатьох змагань, який багато років займається тренерською діяльністю і підготував велику кількість спортсменів, які досягли високих результатів.

Статистика ДТП в Україні за останні роки

За даними Національної поліції України та Патрульної поліції України, кількість дорожньо-транспортних пригод із постраждалими в Україні неухильно росте після зменшення через початок повномасштабного вторгнення.

Як свідчить статистика, у 2021 році кількість аварій знизилася на 6,2% порівняно з попереднім роком; загиблих було менше на 8,6%, травмованих — на 7%.
У 2022 році зафіксовано значне зниження кількості ДТП із постраждалими (на 24%) через воєнні дії. Але ці дані можуть бути неповними через окупацію територій.

У 2023 – знову зростання кількості ДТП із постраждалими на 26,9% порівняно з 2022 роком; кількість загиблих збільшилася на 9,4%, травмованих — на 27,5%.

У 2024-му станом на серпень зафіксовано 16 621 ДТП із постраждалими; загинули 1 918 осіб, травмовано 20 862. І це лише офіційні дані за половину року.

Статистика по ДТП в Україні в 2021-2024 рр.

Дані: Національна поліція України, Патрульна поліція України

Основні причини ДТП:

  1. Перевищення безпечної швидкості – 42%.
  2. Порушення правил маневрування – 18%.
  3. Порушення правил проїзду пішохідних переходів – 9%.
  4. Порушення правил проїзду перехресть – 7,5%.
  5. Недотримання дистанції – 4,8%.
  6. Керування у стані сп’яніння – 3,5%.
  7. Перехід пішоходів у невстановленому місці – 3,4%.
  8. Перевищення встановленої швидкості – 2,8%.
  9. Виїзд на зустрічну смугу – 2,4%.
  10. Інші причини – 6,3%.

Найбільш небезпечні автодороги у 2024 році: M-06 Київ – Чоп: 292 ДТП із постраждалими за 8 місяців; M-30 Стрий – Умань – Дніпро – Ізварине: 291 ДТП; M-03 Київ – Харків – Довжанський: 156 ДТП.

Регіони з найбільшою кількістю ДТП із постраждалими у 2024 році: Київ із 1 393 аваріями, Дніпропетровська область із 1 350 аваріями та Одеська область із 1148 аваріями, причому зростання кількості аварій тут – на 40% та загиблих на 70% порівняно з попереднім роком.

Чому все так? Проблема комплексна, вважає Василь Кобенок, тренер із майже двадцятирічним досвідом у автоспорті. Це і рівень підготовки водіїв, і загальна культура поведінки на дорогах, і проблема нерівності доходів українців, коли виникають конфлікти “в кого крутіша тачка – той і правий”. Звідси ж “ноги ростуть” і в ще однієї проблеми – відповідальності за порушення правил дорожнього руху.

Правоохоронці та відповідальність – окрема тема. Із тренером і автогонщиком зосередилися на питаннях, які можна вирішити без участі держави, за принципом “почни з себе”. І – спойлер – крута тачка насправді зовсім не головний фактор безпечної їзди.

Довідка: Василь Кобенок – український спортсмен, тренер із автокросу та ралі. Багаторазовий учасник автомобільних змагань (автокрос та ралі) в Україні, майстер спорту України автомобільного спорту, член Автомобільної Федерації України. Василь є багаторазовим призером та чемпіоном як окремих етапів, так і автоспортивних сезонів.  Крім цього, більш як 16 років займається тренерською діяльністю і підготував велику кількість спортсменів, які досягли високих результатів. Серед учнів Василя – Андрій Балащенко, чемпіон ЧУ з міні-ралі «Кубок Лиманів» – 2011;  Олег Пантелей, срібний призер ЧУ з міні-ралі «Кубок Лиманів» – 2015; Сергій Надюк, срібний призер ЧУ з міні-ралі «Кубок Лиманів» – 2016 та чемпіон ЧУ з мініралі «Кубок Лиманів» – 2019;  Ігор  Білоусов, чемпіон ЧУ з міні-ралі «Кубок Лиманів» – 2017 та 2018; Олександр Кузнєцов, срібний призер ЧУ з автокросу – 2018 та чемпіон ЧУ з міні-ралі «Кубок Лиманів» – 2019; Світлана Кальніна, бронзова призерка ЧУ з міні-ралі «Кубок Лиманів» – 2021.

Як навчають професійних гонщиків та чому це корисно для всіх водіїв

Є кілька висловів, які відображають головні принципи тренерської роботи Василя, і які буде корисно застосовувати у повсякденному водінні.

Ось ці принципи: “перегони – це не “гнати”, “спершу безпечно, потім швидко” і “спочатку час – не головне”.

“Всі думають, що автоспорт – це виїхати й мчати, тиснути на газ, буксувати, кудись летіти. Насправді ні. Головний принцип їзди в перегонах і загалом у водінні автомобіля – безпечно, але швидко. І далі продовження: темп = час. Від темпу з’являється той самий кайф і швидкість. Хороша швидкість – це час. А найкращий час – у чемпіона. Усі складники – безпечність, швидкість, коли можна підвищувати темп без шкоди безпеці і отримати найкращий час – потрібно розкласти та донести до майбутнього спортсмена”, – наголошує Василь.

Що таке “безпечно”? Для водія-початківця це – встигати реагувати на ситуації на треку чи дорозі. Встигати – означає підібрати таку швидкість, при якій можна буде повертати кермо, не вилітаючи при цьому з траси. Бо якщо водій не встигає повертати чи неправильно повертає або неправильні зони гальмування – стаються перекидання і вильоти за трасу. Так буває і в автоспорті, і на звичайних дорогах.

Поки досвіду немає, потрібно їхати з невеликою швидкістю, варіювати від 20 до 60 км на годину. Це швидкість, з якою людина встигатиме побачити, як працює машина, звертати увагу на власні ноги, руки, кермо. А очима треба встигати побачити, як змінюється картинка дороги, щоб усе усвідомити і намагатися ухвалювати правильні рішення щодо маневрування.

В автоспорті також є знання специфіки спортивної їзди – траси, поворотів, які кути поворотів є, які нахили трас, яке покриття на трасі. У звичайному житті кожен водій теж краще знає дорогу, якою часто їздить. Тому на незнайомих дорогах не варто гнати.

Коли людина набуває більше досвіду, вона у багатьох ситуаціях починає діяти на випередження. Наприклад, якщо їдемо зі швидкістю 50 км на годину трасою, і перед нами починає гальмувати автомобіль, або стоїть автомобіль, зламався, з аварійними сигналами і моргає. Зі швидкістю 50 км на годину можна під’їхати ближче і, не поспішаючи, перелаштуватися в сусідню смугу та спокійно об’їхати. Але якщо їхати зі швидкістю вже 120 кілометрів на годину, то заздалегідь треба не лише помітити, що автомобіль стоїть і моргає аварійкою, але й вирішити, що робити, адже потрібно загальмувати, безпечно перелаштуватися в іншу смугу з урахуванням інших авто. А на швидкості ці рішення треба ухвалити значно швидше. Якщо немає цього досвіду і вміння миттєво прорахувати обставини на дорозі – швидкість стає ворогом.

“В автоспорті тренер бачить, коли у гонщика вже є безпечна їзда, і йому можна їхати швидко. Але буває так, що спортсмен сам ще не розуміє, що таке безпечно. У мене так було з багатьма учнями. Зокрема, Ігор Білоусов під час тренувань показував чудові навички безпечної їзди, все робив правильно. Але з якихось причин цього не усвідомлював і не їхав швидко. Ми над цим попрацювали – і в результат Ігор став двічі чемпіоном з міні-ралі “Кубок Лиманів”, сезонів 2017 та 2018″, – поділився Василь Кобенок.

Завдання тренера – під час тренувань показати цю безпеку й пояснити, що вже настільки безпечно, що можна їхати швидко. І в жодному випадку не навпаки.

“Адже після занять будь-яким спортом у нас є звичайне життя та наше здоров’я. Є родина, рідні та близькі. Завдання тренера – щоб після змагання людина залишилася живою, здоровою, всі близькі були щасливі, а потім можна святкувати, відпочивати або займатися іншими справами. І саме тому чемпіон – наприкінці”, – наголосив тренер.

Ще один важливий фактор – час. У спорті це певний результат. На змаганнях є старт і фініш. Між ними – певний час, за який отримують бали.

“Але час, як для мене, як для тренера, – теж не є першочерговим. Адже багато людей приходять у спорт і відразу хочуть перемогти, отримати кубок і грамоту. Це відволікає від головного – безпеки”, – пояснив Василь.

У не-спортивній їзді все це працює так само. Між початком і завершенням поїздки проходить час. Іноді водієві з певних причин чи навіть кількох потрібно їхати швидко. І в гонитві за цим часом втрачається поняття безпеки. Відбувається перевищення швидкості, яке і стає причиною ДТП та, часто, трагедії.

“У спорті хороший час їзди – це бали і перемога. У звичайному житті зекономлений час на дорогу – це можливість встигнути зробити ще щось. Але часто саме поспіх стає причиною аварії”, – уточнив автотренер.

У спорті тренер пояснює автогонщику, як це працює, що таке “безпечно” і коли можна їхати швидко.

“Коли я вчився їздити, мені тренер казав, що потрібно підібрати таку швидкість, за якої встигатимеш бачити знаки, орієнтуватися і не вилітати за межі траси. Адже щось натворити – легко, тільки потім важко буде з цим розбиратися. Добре, коли пошкоджена лише машина… Тому в цивільному житті так само, потрібно підбирати правильну швидкість, відповідно від цього вибудовуватиметься безпека. І коли людина розуміє як працюють світлофори, як влаштовані пішохідні переходи, тоді водій в потоці машин розуміє, що потрібно дивитися не перед своєю, а на 2-4 машини вперед, бачити за 100 метрів сигнали світлофорів, щоб не створити аварійну ситуацію”, – розповів спортсмен.

Звичайному водієві необхідно або отримати це розуміння й навичку в автошколі, або дійти до нього самостійно, найчастіше – через помилки. На жаль, на наших дорогах найчастіше працює другий принцип – обережності і безпечній їзді вчаться, лише особисто наступивши на “граблі”. Але навіть помилки – це досвід, який можна і треба використовувати, щоб стати кращим водієм.

Як перебороти страх кермування і дороги

Якщо ви боїтеся виїжджати на дорогу – потрібна практика. Найкраще – у парі з тим, кому довіряєте і хто має гарні практичні навички водіння.

Страх кермування може бути як підсвідомим, так і свідомим. Якщо свідомо боїтеся – отже, ви об’єктивно розумієте, що маєте недостатньо гарні уміння. І, отже, їх треба покращити. Знову ж – лише практикою (і перечитування ПДР ніколи не буває зайвим, особливо зважаючи, що його часто оновлюють).

Підсвідомий страх водіння, коли не розумієте, чому саме боїтеся, адже об’єктивно немає ніби причин, краще пропрацювати з фахівцем у галузі психології.

Щодо правильних навичок водіння – то як показує тренерський досвід, навіть ті, хто давно за кермом, можуть багато речей робити неефективно.

Як пояснив Василь Кобенок, коли людина починає тренуватися в автоспорті, у неї вже є певна база. Тренер починає з перевірки цієї бази, щоб перейти до тонкощів водіння. Оцінює посадку учня за кермом, відчуття автомобіля, бачення дороги та поворотів. Якщо тренер помічає, що щось не виходить, він починає розбиратися, чому.

“Я прошу зробити якийсь рух. Якщо нічого не прояснюється – сідаємо на звичайний автомобіль і починаємо їхати. Навіть виїжджаємо в місто. І іноді я бачу, що все не так. Усі рухи, закладені у водія, базові – всі неправильні. Просто людина сама навчилася їздити й так тримати кермо, під лікоть, наприклад, або якось неправильно ставити ноги. А ці рухи будуть заважати. Я неодноразово стикався з тим, що спочатку доводилося переробляти цивільну їзду – положення рук, бачення дороги, проходження поворотів. Зокрема, така ситуація була з моєю ученицею Світланою Кальніною. Вона була що називається “затиснута”, мала неправильні базові рухи управління авто. Довелося перенавчати її. Але в результаті – вона вже за рік таких правильних тренувань стала бронзовою призеркою чемпіонату України з міні-ралі”, – пояснив Василь.

Тому якщо ви вчилися водінню самостійно або у брата чи тата – можливо, варто перевірити в себе цю базу. Імовірно, що існують ефективніші базові рухи, які навіть без особливих старань значно покращать ваші навички. Про них просто треба дізнатися і застосовувати.

Але є ще один нюанс. Він полягає у тому, щоб водій керував авто, а не навпаки.

Крута тачка – не панацея від ДТП

Всі автовиробники приділяють увагу питанням безпеки. У когось виходить краще, в когось гірше.

У спортивних авто є спеціальне сидіння, шолом, ремені. Є каркас безпеки, який захищає від різних ударів у разі переворотів. У звичайних авто також конструктивно передбачені безпекові нюанси. Але все ж за конструкцією звичайне авто і спортивне відрізняються й мають різну специфіку, адже недарма спорткари рідко їздять звичайними дорогами.

Але якою б технічно безпечною не була машина, все одно головний – водій, а не машина. Перегони виграють не завжди найдорожчі авто. І немає статистики, яка б свідчила, що дорогі суперавтівки не потрапляють в ДТП. Сам факт володіння новим технічно просунутим авто не гарантує, що ви не потрапите в аварію. Уникнути ДТП може вправний водій. Авто може лише підкоритися або ні.

Автогонщик, як і будь-який водій, починає краще відчувати машину і ефективніше водити, коли розуміє авто технічно. Тому не варто нехтувати заняттями з конструкції авто та особливостей саме вашої моделі. Адже з цього починається ще одне вміння гонщика, яке знадобиться і у цивільному водінні  – “відчувати” авто, як це назвав Василь.

Що таке “відчувати авто”? Коли людина починає вчитися водити – багато уваги приділяється питанню правильної посадки за кермом. Треба поставити ноги на правильній дистанції, спинку крісла під правильним кутом, і кермо.

“Це дуже важливо, тому що від цього закладаються правильні відчуття автомобіля. Правильна посадка, правильне положення рук, очей. Якщо машина на механічній коробці – правильне перемикання передач. А, отже, відчуття педалей зчеплення, газу і гальма. Кожна педаль і важіль натискаються з різним зусиллям. Далі під час їзди виробляється відчуття габаритів авто –  де у нього передня частина бампера, задня, яка ширина автомобіля”, – пояснив гонщик.

В процесі набуття навичок водіння відточується і “відчуття авто”. При натиску педалі газу мотор реве. Водій його чує не лише вухами, а й через ногу, як би дивно це не звучало. Через педаль гальма – відчуття, як автомобіль чіпляється гумою за дорогу та гальмує.

“Усі ці вібрації, все, що відбувається з машиною. Коли машина ламається, люди також це все відчувають. Ось машина працює, все добре. А потім щось раз, якийсь звук з’явився, такого не було. І людина це може чути вухами. А буває іноді стукіт йде десь по підлозі, і водій його відчуває прямо тілом. Це все і називається відчувати машину”, – пояснив автоспортсмен.

В автоспорті автомобілі підготовлені по-іншому, додає Василь. Там дуже багато характеристик, такі як гума, амортизатори, підвіска, специфічні мотори та коробки передач. Але це все так само важливо відчувати, як і вміти повертати кермо. Адже автоспортсмен відчуває дорогу не тільки очима, а й через автомобіль. А машина задумана так, що якщо правильно нею керувати, багато речей робить сама.

“Навіть спортивною машиною можна керувати просто пальцями рук. І це підтверджували багато моїх учнів, після кожної гонки та тренувань. Наприклад, мій учень Сергій Надюк з кожним тренуванням помічав і казав, що все менше контролює машину, все менше кермом крутить, вже почав машиною однією рукою керувати. Це показник, що він все робить правильно. І машина правильно їде, тому легко проїжджає повороти. І тому перегони – це не гнати, це відчуття машини та розуміння основ”, – пояснив гонщик.

Пам’ятаєте приказку: “Головна деталь в авто – прокладка між кермом і сидінням”? Мабуть, це таки правда. Але на дорозі ми соціум, а не одинокі герої. Тому думати над безпекою трафіку треба всім. Адже можна бути чудовим водієм, але якщо не слідкувати за тими, хто поряд – легко можна втрапити в халепу самому або стати частиною “ДТП-шної вервички”.

Як правильно читати дорожню обстановку

Найперше – важливо усвідомлено та конструктивно розуміти свій рівень як водія. І не поводитися всупереч йому. Тобто не їхати в такому режимі, який не можеш наперед прорахувати.

Наступний крок – запам’ятовувати всі нерухомі об’єкти, які є на шляху: – переходи, світлофори, магазини. Тоді вже можна буде діяти на випередження, знаючи, що попереду.

Щодо інших учасників руху, головні принципи – дивитися не відразу перед собою, а за 100-200 метрів, себто тобто, 3-5 машин попереду, помічати рух та їх світлові знаки ще там. Тобто, треба дивитися відразу на три машини попереду, а не одну.

Варто також звертати увагу на оточення, яке їде поряд, на плавність і різкість у русі, неоднозначні зміни смуг чи виляння – це все насторожує, попереджає і дає час збільшити дистанцію або пропустити.

“Головне намагатися вчитися нікому нічого не доводити і не вчити на дорозі інших, це часто погано закінчується. Тому якщо людина їде неадекватно – краще не вступати в суперечку і не чинити опір, а пропустити цю людину. І це вірно”, – нагадав гонщик.

Звісно, прочитати іншого водія на 100% ніколи не вийде. Але маючи досвід і базу знань, звертаючи увагу на дрібниці, можна вибудувати картинку, що навколо відбувається.

“Звичайно, від усіх проблем ніколи не втечеш, адже бувають різні ситуації, різні погодні моменти. Буває, і ми помиляємося. Кожна людина іноді помиляється. І найголовніше вміти це визнавати, сказати, вибачте, я помилився. Але якщо працювати на випередження, набувати досвіду – ці знання можна втілювати у життя”, – підсумував Василь.

Щоправда, залишається ще проблема із суспільством.

Що варто покращити українському суспільству для безпечних доріг

В Україні існує дуже велика проблема загалом культури водіння і поводження на дорогах, вважає Василь Кобенок.

“Коли людина отримує права чи починає вчитися, виїжджає на дорогу і бачить, як їдуть інші, і вимушено підлаштовується під те, що є. І починає порушувати, десь комусь сигналити, бо так усі роблять. Це ось “культура”. І дуже складно сказати однією порадою, як це змінити”, – зазначає тренер.

Друга проблема – нерівність між українцями, яка проявляється у розділенні на власників “крутих тачок” і “старих корчів”. Хоча насправді водій за кермом крутої тачки може мати якраз мінімум водійських навичок і максимум невиправданої пихатості. Звідки й проблеми з перевищеннями швидкості та небезпечною їздою.

“Якби в Україні кожна людина могла собі дозволити купити, наприклад, лексус, тоді не було б цієї різниці. Стало б не важливо – це буде сигналити багатий чи бідний. І перестали б так робити, бо це втратило б сенс”, – зауважив Василь.

Тому проблеми трафіку багатомірні та потребують регулювання державою. І ми в цій статті не намагаємося довести, що лише покращивши власні навички водіння можна покращити статистику ДТП. На жаль, ні.

“Я не можу звести все до того, що треба ходити до вчителів, до тренерів.

Насправді є багато тренерів і вони вчать правильно: їздити акуратніше, уважніше, поступитися, якщо дурень на дорозі, пропустити і не намагатися з ним боротися. Але все ж почати треба із себе. З базових речей. Не просто говорити, а робити. Не смітити там, де сидиш, не порушувати там, де їдеш, поважати іншу людину. І це працюватиме на благо не лише на дорогах”, – підсумував Василь Кобенок.

Теги за темою
авто
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Умер создатель группы DZIDZIO
Хвиля
2025-11-22T11:15:35Z
Лайфхаки звезд в блэкауты: у Библив – много ламп, у Выхованца – рюкзак автономного проживания
Комсомольская правда
2025-11-22T10:03:46Z
Ушел из жизни Лесик Турко: музыкальный мир в трауре, обстоятельства смерти до сих пор неизвестны
Comments UA
2025-11-22T09:24:25Z
Могилевская взяла 5-летнюю дочь на гастроли и ответила на упреки об "отстранении" старшей
TSN
2025-11-22T09:06:08Z
Дочь 70-летнего Уиллиса растрогала признанием о его борьбе с деменцией и как он изменился
TSN
2025-11-22T08:21:27Z
Слезы, обвинения и неожиданный побег: шестой выпуск "Холостяка" превратился в самый громкий скандал сезона
Comments UA
2025-11-22T08:00:24Z
Что скрыл сериал: историки объяснили, каковы были реальные отношения Сулеймана и шехзаде Мустафы
Comments UA
2025-11-22T07:12:09Z
"Евровидение" меняет правила: как зрители будут голосовать уже с 2026 года
Новости Украины
2025-11-21T22:03:37Z
Российская певица после скандального развода проводит свое время с предающим Украину рэпером
Comments UA
2025-11-21T21:15:48Z
Китайское «Dolce & Gabbana» и российский след бутиков супруги Миндича Kameron — новые подробности операции «Мидас»
Новости Украины
2025-11-22T11:12:57Z
Атомная генерация восстановила номинальный режим: графики могут сократиться
Comments UA
2025-11-22T10:30:14Z
Увеличение минимальной зарплаты в 2026 году: почувствуют ли украинцы улучшение
Знай
2025-11-22T10:12:24Z
В Украине — бизнес-бум: зарегистрировано больше всего ФЛП за два года
Comments UA
2025-11-22T09:42:22Z
Что будет с курсом доллара и евро до конца ноября: прогноз банкира
TSN
2025-11-22T09:27:19Z
В Украине зафиксировали рекорд по открытию ФЛП: какие регионы лидируют
TSN
2025-11-22T09:06:55Z
Придется взять вынужденный пост: как изменятся цены на яйца и курятину до конца года
Знай
2025-11-22T09:06:53Z
Украина открывает агросектор для крупных итальянских инвестиций — что стоит за новым партнерством
Comments UA
2025-11-22T08:48:05Z
Миллиарды долларов убытков: Украина показала реальную цену ударов России по агросектору
Comments UA
2025-11-22T08:00:49Z
Россияне запугивают Армению, потому что Ереван выбрал Украину: о чем идет речь
Comments UA
2025-11-22T11:36:05Z
Путин все силы бросает на войну против Украины: разведка раскрыла новые детали
Comments UA
2025-11-22T11:09:30Z
Президент Польши высказал свое видение принятия мирного плана для Украины
ZN UA
2025-11-22T11:03:30Z
Пункт пропуска "Орловка" на границе с Румынией остановил работу после атаки РФ – фото
Лига
2025-11-22T10:48:29Z
Times: Трамп считает, что мирные намерения Зеленского — блеф
ZN UA
2025-11-22T10:30:23Z
Впереди важные переговоры: в Европе придумали, как помочь Украине с мирным планом Трампа
Comments UA
2025-11-22T10:27:52Z
Разработка мирного плана для Украины: Reuters рассказало о встрече Уиткоффа и зятя Трампа с Дмитриевым в Майами
ZN UA
2025-11-22T10:18:40Z
Мира не предвидится: как НАТО продолжает готовиться к войне с РФ и КНР
Comments UA
2025-11-22T10:06:53Z
Мир по-трамповски: Sky News о том, почему у плана "реальные проблемы" и может взорвать Украину изнутри
TSN
2025-11-22T10:06:38Z
Серия мощных взрывов всколыхнула сразу несколько российских городов: горит Сызранский НПЗ, в Саратове работает ПВО
Comments UA
2025-11-22T10:12:22Z
Обстрел Одесской области: ранены двое мужчин, разрушено заведение
Украинская правда
2025-11-22T09:15:29Z
Пьяный прокурор Вячеслав Царюк оскорблял и угрожал сотрудникам полиции
Знай
2025-11-22T08:21:02Z
Трагедия в Тернополе: снова возросло количество погибших после удара РФ
Comments UA
2025-11-22T07:36:44Z
Над Сызранием раздалось до 10 взрывов: россияне заявляют об атаке дронами
TSN
2025-11-22T02:51:11Z
Чудо в Тернополе: спасатели достали живым 20-летнего Богдана, который 10 часов пролежал зажатый под завалами
TSN
2025-11-21T20:39:21Z
ФАБ-500 по спальному району: пятеро погибших и десять раненых в Запорожье после удара авиабомбой
TSN
2025-11-21T19:09:14Z
Тернопольские спасатели вернули хозяевам двух кошек после взрыва
TSN
2025-11-21T18:18:38Z
На Дніпропетровщині розвивають унікальне виробництво крафтового алкоголю з власної сировини
AgroNews
2025-11-21T14:22:32Z
По 16 тысяч гривен: в Украине введут новые выплаты на детей
Знай
2025-11-22T11:12:49Z
Правительство Германии призывают включить тему Голодомора в школьные программы
Европейская правда
2025-11-22T11:09:53Z
Украинцы сегодня чтят память жертв Голодоморов
Комсомольская правда
2025-11-22T10:54:32Z
Европейские тренды: где больше всего пьют и где чаще всего живут в одиночестве
Comments UA
2025-11-22T10:36:50Z
Нова пошта вводит доплату на посылки в почтомате и частично поднимает тарифы
Лига
2025-11-22T09:30:55Z
День памяти жертв Голодоморов: страна вспоминает геноцид и зажигает свечи в знак сопротивления и единства
Comments UA
2025-11-22T08:54:22Z
Государство хочет бороться с "тунеядцами": кто может не ждать пенсии
Знай
2025-11-22T08:36:09Z
Россия атаковала Украину ночью: сколько целей сбило ПВО
TSN
2025-11-22T08:21:53Z
Россияне атаковали Украину баллистикой и более сотней дронов: есть попадания
ZN UA
2025-11-22T08:18:53Z
Белый шум для засыпания: врач-педиатр рассказал, вредит ли это малышу
Знай
2025-11-22T11:51:28Z
Больше, чем в апельсинах: топ-5 продуктов, которые содержат много витамина С
Знай
2025-11-22T08:51:46Z
Министр здравоохранения США приказал CDC изменить формулировку относительно связи вакцин и аутизма
Украинская правда
2025-11-22T04:09:05Z
Ученые обнаружили, что физические упражнения спасают от деменции: как это работает
TSN
2025-11-21T21:36:35Z
Добавят энергию и поддержат кишечник: какие напитки следует приготовить осенью
Знай
2025-11-21T19:51:28Z
О чем действительно предупреждают ночные сновидения: мнение нейрохирурга
UAToday
2025-11-21T19:33:58Z
Два натуральных продукта, омолаживающих организм — научное исследование подтверждает эффект
TSN
2025-11-21T14:21:43Z
Поддерживает судить и сердце: как простой кофе и рис могут предотвратить инфаркт
Знай
2025-11-21T13:51:17Z
Что происходит с организмом, если ежедневно есть лук: 8 полезных эффектов
Новости Украины
2025-11-21T13:30:36Z
Украина переходит на электротягу – октябрь показал беспрецедентный спрос
Comments UA
2025-11-22T07:45:12Z
Может появиться в Украине: Stellantis показал электрокроссовер за $14 000
Фокус
2025-11-21T12:12:36Z
Hyundai выпустила яркий 650-сильный электрокроссовер премиум-класса
Фокус
2025-11-21T10:21:33Z
RAV4 на минималках: представлен новый доступный кроссовер Toyota
Фокус
2025-11-21T09:21:49Z
Шарль Леклер может стать пилотом английской конюшни, уйдя из итальянской
Корреспондент
2025-11-19T16:42:22Z
Революционные перемены: новый Porsche Cayenne 2026 стал электромобилем
Фокус
2025-11-19T15:06:23Z
Будет ли штраф, если ездить с трещиной на лобовом стекле: есть важный нюанс
Comments UA
2025-11-19T14:42:29Z
Новые авто значительно подорожали: пять моделей, которые не разорят водителей
Хвиля
2025-11-19T09:30:38Z
Для большой семьи: представлен самый крупный кроссовер Honda
Фокус
2025-11-19T09:15:56Z
Непогода обрушилась на Львовскую область: сотни населенных пунктов остались без света
Новости Украины
2025-11-22T11:51:34Z
Пограничник уничтожил уникальную цель россиян в Донецкой области. ВИДЕО
Новости Украины
2025-11-22T11:24:11Z
Українцям не радять робити запаси олії попри можливе зростання цін
AgroNews
2025-11-22T11:15:59Z
Оккупанты казнили украинских военнопленных в Запорожской области - очередное военное преступление на фоне разговоров о "мирных планах"
Comments UA
2025-11-22T09:39:19Z
Команда мэра Александра Симчишина превращает Хмельницкий в частный рекламный щит
Знай
2025-11-22T09:21:48Z
На Вінниччині родина переселенців розвиває птахоферму й підтримує військових власною продукцією
AgroNews
2025-11-22T09:21:35Z
Оккупанты пытаются перерезать маршруты снабжения ВСУ в районе Лимана — военный
ZN UA
2025-11-22T09:15:58Z
В Николаеве строят новую систему очистки: что изменится для города и почему водопровод стал одним из крупнейших проектов восстановления
Comments UA
2025-11-22T09:15:55Z
В Харьковской области частично перекроили движение пригородных поездов: что поедет, что отменили и почему
Comments UA
2025-11-22T09:15:33Z
Собрал гриб — заплати штраф: какие редкие виды нельзя трогать
Знай
2025-11-22T09:51:21Z
Салат "Богатство" — бюджетный, но роскошный вкус, ставший фаворитом на праздниках
Comments UA
2025-11-22T09:00:57Z
Растительный гороскоп друидов на 22 ноября: Весам — покой, Овнам — внутренняя сила
TSN
2025-11-22T08:21:36Z
Оракул Ленорман на 22 ноября 2025 года для всех знаков зодиака: Близнецам – удача, Рыбам – равновесие
TSN
2025-11-22T08:21:11Z
Гороскоп Таро на завтра 23 ноября: Близнецам - верить в себя, Львам - плоды
GlavRed
2025-11-22T07:27:51Z
Украинский ресторан, попавший в путеводитель Michelin, угощает варениками с воловьим хвостом
Комсомольская правда
2025-11-22T07:06:09Z
Гороскоп на сегодня 22 ноября: решение вопросов Тельцов, рутинные обязанности Раков и заработок Скорпионов
Знай
2025-11-22T02:33:48Z
Рунический гороскоп на 22 ноября 2025: Девам — стабильность, Водолеям — новые идеи
TSN
2025-11-22T01:48:57Z
"Я в шоке": украинка рассказала о самой дешевой и бедной стране
Comments UA
2025-11-21T21:51:38Z
Редкое соединение Венеры и Меркурия: как его можно увидеть
ZN UA
2025-11-22T11:36:46Z
Том Хендерсон: Ubisoft планирует выпустить ремейк Prince of Persia: The Sands of Time в январе 2026 года
GameMag
2025-11-22T11:33:25Z
Попугаи учат нас дружбе: как птицы заводят новые знакомства
TSN
2025-11-22T10:48:54Z
Бізнес може зменшити витрати на електроенергію до 60% завдяки СЕС
AgroNews
2025-11-22T10:09:45Z
Львы умеют издавать два типа устрашающего рыка: новое открытие ученых
Фокус
2025-11-22T09:51:08Z
"Оружие, изменяющее сознание, уже не просто научная фантастика": ученые забили тревогу
ZN UA
2025-11-22T09:18:51Z
Раскрыта еще одна тайна Земли: ученые объяснили, откуда взялись гигантские "капли" в недрах планеты
TSN
2025-11-22T09:09:50Z
Солнечная система движется быстрее, чем позволяет модель Вселенной - исследование
TSN
2025-11-22T08:21:55Z
Падіння гуртових цін на цукор в Україні ставить виробників на межу збитків
AgroNews
2025-11-22T08:09:47Z
Украинский футболист забил первый за два месяца гол за участника Лиги чемпионов
ZN UA
2025-11-22T10:27:10Z
Бой в декабре: Джошуа провел комичную дуэль взглядов с американским боксером-ютубером
ZN UA
2025-11-22T09:51:34Z
НХЛ: Баффало нанес разгром Чикаго, Миннесота уверенно победила Питтсбург
Корреспондент
2025-11-22T07:27:19Z
Кубок НБА: Кливленд обыграл Индиану, а Миннесота разгромила Даллас
Корреспондент
2025-11-22T07:09:57Z
Джошуа начал сотрудничество с командой Усика
ZN UA
2025-11-21T22:56:17Z
Уордли попытался объяснить, почему Усик отказался от пояса в его пользу
Корреспондент
2025-11-21T20:09:08Z
В России за подрыв ЛЭП к 19 годам тюрьмы приговорили чемпионку Украины по пауэрлифтингу
Украинская правда
2025-11-21T19:57:01Z
Наставник сборной определил шансы для украинцев и шведов как мотивационные
Корреспондент
2025-11-21T19:09:15Z
Польский клуб получил наказание от УЕФА после матча с "Шахтером"
ZN UA
2025-11-21T18:18:19Z