Рівно 30 років тому, у середині січня 1995-го на автосалоні International Commercial Motor Show у Брюсселі компанія Volvo Trucks представила нові вантажівки FL12. Це були найпотужніші машини з великої родини FL, призначеної для місцевих та регіональних розвезень.
Гамма FL12 включала автомобілі з колісною формулою 4х2, 6х2, 6х4 та 8х4 з різними розмірами колісної бази. Були також версії 6х4H та 8х4H, призначені для особливо важких умов експлуатації. Пропонувалися і повнопривідні автомобілі – 4х4 та 6х6.
Volvo FL12 (6х6)) на Брюссельскому автосалоні 1995 року. Фото Леоніда Гоголєва
Volvo FL12 (8х4)) на Брюссельскому автосалоні 1995 року. Фото Леоніда Гоголєва
У двовісних автомобілів 4х2 повна маса доходила до 20 т, а у тривісних 6х2 – до 26 т. А ось максимальна вага автопоїзда за їх участю була одна й та ж – 52 т, а для машин з колісними редукторами – 70 т. Що ж до моделей 6х4 та 8х4, то їх повна маса становила відповідно – 34 та 41 т. І вони могли працювати у складі автопоїздів повною масою до 65 т, а машини з колісними редукторами – ще більше, вагою до 100 т.
Відмінною особливістю всіх цих машин був новий потужний двигун D12A. Цікаво, що такий самий встановлювався й на важких магістральних тягачах Volvo FH12. Це був 6-циліндровий турбодизель із чотирма клапанами на циліндр та безпосереднім упорскуванням пального за допомогою насос-форсунок.
Агрегат робочим об’ємом 12,1 л пропонували у двох версіях. Одна мала потужність 380 к. с. і крутний момент 1760 Нм при 1100 – 1300 об/хв. Інша була потужніша – 420 к. с. і 1850 Нм за тих самих обертів. Ці двигуни відповідали прийнятим тоді екологічним нормам Євро 1 або Євро 2.
Новації були і у трансмісії. Крім механічних коробок передач на автомобілях 4х2 та 6х2 пропонувалася й 12-ступенева напівавтоматична Geartronic з електронним та ручним керуванням. На більш важких версіях було встановлено 6-ступеневий автомат Powertronic. Як опція міг монтуватися і ретардер. Зауважимо, що у автомобілів 8х4 КП була лише механічна, з числом передач 12+2.
Особливо відзначимо, що автомобілі сімейства FL12 відрізнялися високим рівнем пасивної та активної безпеки. Вони мали потужні барабанні гальма, а в якості опції – систему ABS. Встановлювалося і ефективне моторне гальмо VEB потужністю 260 кВт.
Volvo FL12 (4х2) на Брюссельскому автосалоні 1995 року. Фото Леоніда Гоголєва
Кабіни автомобілів Volvo FL12 відрізнялися покращеною аеродинамікою. На даху тягачів міг встановлюватись великий спойлер. Кабіни пропонувалися двох типів: коротка денна чи подовжена спальна. Обидві мали оптимальну ергономіку та забезпечували високий рівень комфорту.
У 1998 році на зміну важкої серії FL12 прийшли нові вантажівки сімейства FM12, які мали повну масу 18-42 т і двигуни до 420 к. с.