Українські автолюбителі ризикують придбати проблемні вживані автомобілі з Європи, спокусившись на низькі ціни.
Як передає "Хвиля", про це розповів автомобільний експерт Євген Єрмолов в ефірі Юрія Романенка 21 січня 2025 року.
За словами експерта, багато українців не розуміють, чому одна й та сама модель автомобіля може коштувати зовсім різні гроші. "Наприклад, Volkswagen Passat десятирічної давнини може коштувати від 7 до 13 тисяч доларів. І люди часто обирають найдешевший варіант, не замислюючись про причини такої різниці в ціні", - зазначив Єрмолов.
Історія з 90-х як попередження
Експерт поділився показовою історією зі свого досвіду, яка добре ілюструє проблеми європейського автомобільного ринку:
"У 1997 році я вперше потрапив на авторинок і побачив ряд, де стояло близько 20 Opel Vectra. Усі машини були приблизно одного року випуску, і в усіх був майже однаковий пробіг - 97-103 тисячі кілометрів. Коли я запитав у продавців, чому так, вони відповіли: мовляв, німці їздять 3-4 роки, потім продають, ми забираємо і веземо сюди", - розповів Єрмолов.
Пізніше, побувавши в Німеччині, експерт побачив справжню картину: "На одному майданчику стояли однакові машини, але з абсолютно різними цінами. І тоді я зрозумів - на нашому авторинку не було жодної машини з реальним пробігом".
Сучасні ризики
Ситуація на ринку вживаних європейських автомобілів залишається проблемною і сьогодні. "У Європі немає системи, подібної до американської Carfax, де фіксується вся історія автомобіля. Ви не можете знати, з яким пробігом машина покинула Євросоюз, і, швидше за все, купите автомобіль зі скрученим пробігом", - попереджає експерт.
Єрмолов наголошує, що зношені автомобілі часто продаються за ціною менш зношених, що створює серйозні ризики для покупців: "Завжди виходьте з того, що середній пробіг - це 20 тисяч кілометрів на рік. Тобто якщо машині 10 років, у неї має бути пробіг щонайменше 200 тисяч. Якщо бачите 70 тисяч - потрібно серйозно розбиратися, чому він такий".
Скупий платить двічі
Особливо небезпечним експерт вважає прагнення заощадити під час покупки. "Люди часто потрапляють в історію, купуючи машини за нижньою межею ринку. Вони думають, що заощадили, але насправді потім вартістю ремонту та обслуговування дотягнуть щонайменше до середньої ціни, а може, навіть і вище підуть", - пояснює Єрмолов.
Утім, є спосіб перевірити історію деяких європейських автомобілів. "До війни бази офіційних дилерів в Україні були синхронізовані з європейськими. Наприклад, ви могли взяти машину з Європи, приїхати до будь-якого офіційного дилера Volkswagen в Україні, і вони за VIN-номером могли подивитися, коли востаннє в Німеччині ця машина була на сервісі і який у неї був пробіг", - розповів експерт.
Які машини безпечніші
За словами Єрмолова, найнадійнішими з погляду історії є автомобілі, які були офіційно завезені в Україну новими: "Вони зазвичай найдорожчі, часто не аварійні і в хорошому стані. Правда, у них бідніші комплектації, тому що завозилися ці машини ще за законами, коли розмитнення було дорогим, і дилери замовляли базові версії".
"Це дорого і може здатися нудним, але це безпечний вибір. На жаль, люди часто надають перевагу машинам за нижньою межею ринку. Сьогодні Volkswagen Passat десятирічної давнини за 7 тисяч доларів добре продається, а вийти на ринок з аналогічною машиною за 10 тисяч дуже складно, навіть якщо вона дійсно відповідає цій ціні", - підсумував експерт.
Повну версію бесіди з експертом про поточну ситуацію на автомобільному ринку України можна подивитися в ефірі Юрія Романенка.
Нагадаємо, в Україні відновили переоформлення авто.