MY.UAНовини
«Слуги народу» мають намір ввести податки з посилок людей. Проблема не там, де її шукають
«Слуги народу» мають намір ввести податки з посилок людей. Проблема не там, де її шукають

«Слуги народу» мають намір ввести податки з посилок людей. Проблема не там, де її шукають

Однією з перших податкових ініціатив влади 2025 року стала ідея скасувати безподатковий ліміт у 150 євро на комерційні посилки з-за кордону для українців і впровадити сплату 20% ПДВ від нуля євро, нагадує видання ZN.UA. Ініціативу озвучив голова комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, який із посиланням на вимогу та навіть авторство кількох бізнес-асоціацій зареєстрував відповідний законопроєкт №12430, закликавши колег по парламенту підтримати цю ідею.

Та поки депутати лише розмірковують над тим, чи підтримати зазначену ініціативу, в соціальних мережах розгорнулася гаряча дискусія.

З одного боку, українці висловлюють обурення, вважаючи, що влада вчергове лізе до їхньої кишені, позбавляючи доступу до дешевих товарів. А з іншого — виступили економічні експерти та представники бізнесу, які, демонструючи аналітику й цифри, намагаються переконати всіх у необхідності такого оподаткування як інструменту захисту українських виробників і ритейлу.

Влада, зі свого боку, бачить у цій ініціативі десятки мільярдів гривень надходжень до бюджету.

Свою позицію висловили поштові оператори та дотичні до роботи митниці експерти, які вважають поштово-митну інфраструктуру не готовою до адміністрування такого податку та називають нереалістичною ідею перекласти сплату ПДВ на міжнародні маркетплейси. Замість грошей до бюджету отримаємо колапс на пошті й митниці, кажуть вони.

Ситуація складається дійсно непроста, адже, з одного боку, ми йдемо в ЄС, де податки сплачують із посилок від нуля євро. І це нормально і ми від цього нікуди не подінемося.

А з іншого — в Україні йде війна, під час якої онлайн-шопінг став, без перебільшення, інструментом забезпечення як фронту, так і тилу. На посилках з усього світу тримаються волонтерський рух, виробництво дронів і РЕБів, енергетична незалежність українців та інше. Запровадження на все це додаткових плюс 20% ПДВ означатиме мінус 20% ефективності та необхідність збирати плюс 20% донатів.

Та й узагалі, а чи з посилок варто починати боротьбу за права білого бізнесу? Невже це справді головна проблема?

Спробуймо об’єктивно подивитися на цю ініціативу з усіх боків, зіставити факти та, враховуючи всі ЗА та ПРОТИ ідеї нульового оподаткування посилок, зрозуміти доцільність запровадження такої норми.

Чому посилки стали проблемою

 «За три роки війни кількість посилок зросла в 2,5 разу, а їхня вартість — у чотири, з 32 млрд грн 2022 року до 120,5 млрд грн 2024-го».

Для українців посилка з-за кордону вже давно не диво, а норма життя.

Технологічний і цифровий світ перетворив транскордонну торгівлю на швидкий та зручний інструмент контакту виробника й покупця, тож замовити будь-який товар із будь-якої точки світу інколи швидше та зручніше, ніж сходити до найближчого супермаркету за продуктами. І це факт.

Три кліки на сайті, оплата, введення адреси доставки — і вже за кілька днів кур’єр стукає у ваші двері з омріяними кросівками, вітамінами чи ґаджетом. Чистий кайф для онлайн-шопоголіків, яких щороку стає дедалі більше, а «посилковий» бізнес перетворився на окремий напрям е-комерсу.

Остання статистика ввезення посилок на територію України дає чудове уявлення про масштаби цього явища.

Виходячи з неї, 2024 року українці отримали майже 73,5 млн посилок на більш як 120,5 млрд грн.

Цифри виглядають космічними і мають тенденцію не просто до зростання, а до майже щорічного подвоєння. Так, 2023 року посилок було 52 млн на 62 млрд грн, а 2022-го в Україну в’їхало близько 31 млн посилок на 32 млрд грн. Тобто за три роки війни кількість посилок виросла в 2,5 разу, а їхня вартість — у чотири, з 32 млрд грн 2022 року до 120,5 млрд грн 2024-го.

120 млрд грн — це майже три мільярди доларів, які йдуть з країни іноземним продавцям і виробникам і з яких держава не збирає майже ніяких податків.

Принаймні так нас намагаються переконати ініціатори законопроєкту, які, спираючись на ці цифри, й ініціюють запровадження ПДВ на посилки не від 150 євро, а від нуля. Все, як у ЄС.

Аргумент виглядає потужним, але розберімо цю статистику та подивімося на реальний масштаб проблеми.

«Коли влада говорить, що податком на посилки повинна захистити український бізнес, то треба перепитати, що мається на увазі під терміном «український бізнес»?

Мова про ритейл «купи-продай китайський товар» чи реального виробника в Україні, який виробляє продукт із доданою вартістю, має реальні виробничі потужності, а не ангари для зберігання китайських товарів?

Почнемо з того, що з більш як половини від цієї суми у 120 млрд грн держава має непоганий профіт у вигляді мита та податків.

Розглянемо розподіл посилок за кількістю та їхньою вартістю.

Так, із загальної кількості у 73,5 млн посилок 99% припадає на недорогі посилки нижче безподаткового ліміту у 150 євро (72,9 млн на майже 59 млрд грн). А це менш як 50% від загальної суми. Середня вартість таких посилок становить 800 грн.  На залишок у 1% за кількістю (601 тис. посилок) припадають 61,6 млрд грн. Тож середня вартість кожної приблизно 102 тис. грн, що далеко за межами безподаткового ліміту.

Цікаві цифри, погодьтеся.

Виходить, що 1% посилок у грошах займає більш як 50% загальної суми та складається з дійсно дорогих відправлень, які оподатковуються за ставкою 10% мита плюс 20% ПДВ. Тобто свої 32% із суми у 61,6 млрд грн держава вже отримує. А це 19,8 млрд грн.

Тепер же, знизивши поріг сплати ПДВ до нуля, влада планує оподаткувати і дешевий сегмент міжнародних відправлень, яких за кількістю 99%, а за вартістю менш як 50%.

Аргумент оподаткування концептуально правильний, адже, як я вже заначав, у ЄС цей поріг становить нуль євро. У США, слід зазначити заради справедливості, — це 800 дол.

А от Туреччина знизила 2024 року цей ліміт до 30 євро та встановила захисні мита у розмірі до 60% на деякі товари. Таким шляхом іде весь світ, захищаючи економіку країни та своїх виробників, тому ми, рухаючись у ЄС, точно прийдемо до нульової ставки.

І ми йдемо цим шляхом уже шість років. Але роблячи періодично крок назад.

Ритейл добре навчився лобіювати свої інтереси в політичних колах, але він повинен враховувати і реалії світу, в якому він втрачає географічну ексклюзивність доступу до покупця. Він має вести боротьбу за ваші гроші не лише агресивним маркетингом, а й адекватною ціною.

Ще влітку 2019-го, після запеклих дискусій в українському парламенті та експертному середовищі, ліміт було знижено зі 150 до 100 євро. Бізнес тоді вимагав зниження до 40 євро, але наважилися лише до 100.

Однак навесні 2022 року, під час війни, безподатковий ліміт повернули до 150 євро, а тепер знову хочуть знизити, причому радикально — до нуля євро.

Раптова зміна позиції влади пояснюється тиском на неї бізнесу, який у форматі різних асоціацій знайшов аргументи та влучний момент порушити тему захисту економіки від безподаткових товарів із китайських маркетплейсів.

В одному з листів від бізнес-спільнот, які опублікував Данило Гетманцев, так і сказано: «За результатами зустрічі президента України з представниками бізнесу 27 грудня 2024 року було прийнято рішення…» (див. документ).

 

Очевидно, що, побачивши системне зростання кількості онлайн-замовлень і витрачені українцями 120 млрд грн, український ритейл вирішив спробувати переспрямувати потік цих грошей із китайських майданчиків до себе в магазини. Мовляв, ми продаємо те саме, але платимо при цьому податки. Захистіть нас. І влада планує захищати. Але чи на часі це?

До 60% посилок забезпечують фронт і тил, а зростання їхньої кількості — результат війни, а не жирування українців.

Я вже зазначив на початку, що на посилках з-за кордону, здебільшого з Китаю, сьогодні тримаються як фронт, так і тил. Велика частина комплектуючих для виробництва дронів і РЕБів їде саме посилками, які замовляють не тільки волонтери, а й бійці на передовій.

У тилу саме на посилках побудовано енергетичну стійкість українців. Павербанки, інвертори, акумулятори та сонячні панелі, електричні грілки та газові горілки, ліхтарики та інше… Перелічувати можна дуже довго, і це все в основному будуть товари, виробництва яких в Україні немає, але вони критично потрібні. І вони є в Китаї і не за всі гроші світу. Звісно, купити їх можна і в Україні, але в рази дорожче і у тих, хто на перепродажі цих товарів побудував цілий бізнес.

Зростання обсягів посилок 2023-го і 2024 років — це саме наслідки війни, а не лакшері-життя українців. У відсотках це може становити до 60.

Нещодавно знайомий боєць (за власні кошти) замовив у Китаї 3D-принтер для друку хвостовиків для скидів із дронів. І його привіз поштовий оператор у прифронтове відділення оператора доставки.

У кожного, думаю, таких прикладів багато. Всі вони саме про потреби фронту або безпеку тилу. Якщо порахувати приблизну кількість таких замовлень, а ми це зараз зробимо, то можна зрозуміти, що податок на посилки на цьому етапі — ініціатива так собі.

Отже, рахуємо.

Зі своєї старої публікації 2018 року на тему посилок я взяв статистику поштових та експрес-відправлень ДФС за 2014–2017 роки й наклав її на статистику 2022–2024 років. Отже, в Україну в’їхало:

  • 2014 року — 4,3 млн посилок на 7,7 млрд грн (491 млн євро);
  • 2015-го — 18,3 млн посилок на майже 19 млрд грн (781 млн євро);
  • 2016-го — 30,1 млн посилок на 33,6 млрд грн (1,18 млрд євро);
  • 2017 року — 29,2 млн посилок на 39,8 млрд грн (1,32 млрд євро).

Із цієї статистики можна побачити, що 2016-го та 2017 років — таке собі плато за кількістю і вартістю посилок, які замовляють українці.

І ці цифри порівнянні зі статистикою першого року війни, оскільки 2022-го в Україну в’їхало 31,5 млн посилок на 33,5 млрд грн. Це майже відповідає показникам 2016-го та 2017 років.

Звісно, 2022-го вже поїхали тисячі посилок для фронту та потреб тилу, але паралельно з цим мільйони українців із країни виїхали.

2023-го та 2024-го, як ми пам’ятаємо, кількість посилок і їхня вартість щороку майже подвоювалися і вийшли на 120 млрд грн і 73,5 млн штук. При цьому кількість українців, які виїхали з країни, лише зростала.

Зі 100 найбільших отримувачів посилок 80 людей одержали за дев’ять місяців 2024 року 18 765 посилок. Це вочевидь комерційні посилки під прикриттям приватних пересилань.

З цього може випливати, що зростання обсягів посилок 2023-го і 2024 років — це саме наслідки війни, а не лакшері-життя українців. У відсотках це може становити до 60. Цифра, звісно, приблизна, але недалека від істини.

Цей обсяг «посилок війни» нам пропонують обкласти податком у 20% (ПДВ), що виглядає дуже недалекоглядно, адже в такому разі ми зменшуємо на 20% ефективність використання коштів. Нам потрібно буде збирати на 20% більше донатів, а їх, найшвидше, більше не буде, тому впаде саме ефективність.

Згадаємо, що влітку 2024-го уряд скасував сплату ПДВ на імпорт енергогенеруючого та енергозберігаючого обладнання, щоб українці могли забезпечити себе хоч якимись світлом і теплом. Тепер же частину цього сегмента планують, навпаки, обкласти ПДВ.

Заяви про те, що в нас для дронів та енергогенеруючого обладнання скасовано сплату імпортного мита та ПДВ, у цьому випадку не працює, бо не існує інструменту для виокремлення таких товарів у посилках.

Українці, які навчилися купувати товари напряму в Китаї, Британії та США— це проблема не реальних українських виробників, а сегмента бізнесу, який побудований на схемі перепродажу китайських товарів і хоче мати монополію на цей перепродаж.

Я проконсультувався з представниками поштових операторів, які заявили, що згідно з концепцією закону податок у 20% має стягувати відправник (китайський або інший онлайн-магазин), на якого ми якимось чином маємо покласти зобов’язання не просто податок справляти, а ще й почати розділяти та відокремлювати товари для військових та енергетичних потреб від інших. Цього ніхто не зможе реалізувати.

Цей акумулятор їде на дрон чи на іграшковий автомобіль? Як їх відрізнити, коли це один і той самий акумулятор?

Хто це робитиме? Правильно. Ніхто.

Особливо цікаво подивитися, як покласти такий розподіл на Китай, що і так блокує нам військові напрями. Зокрема, ті самі дрони. А тут ми самі підкажемо, які комплектуючі в нас задіяно в обороні.

Абсурд.

А якщо продаж відбувається не напряму, а через посередників і «прокладки» заради безпеки ланцюжка постачання? А обладнання, яке ми завозимо не цілісно, а в посилках у вигляді запчастин? Тож оподаткування тут не уникнути.

Тому все, що їхатиме в посилках, обкладатиметься ПДВ, і цей ПДВ стягуватимуть і з 3D-принтера для хвостовиків на скиди, і з акумулятора, і з камери на FPV. З усього.

Чи варто, розуміючи це, запроваджувати оподаткування посилок з нуля євро саме зараз, а не відкласти це на момент завершення війни, — питання вже до парламентаріїв, але аргумент забезпечення посилками потреб фронту та енергетичного тилу врахувати точно треба.

Хто страждає від безподаткових посилок — реальні виробники чи спекулянти?

Коли влада нам говорить: «Податком на посилки ми маємо захистити український бізнес», то треба перепитати, а що мається на увазі під терміном «український бізнес»?

Мова про ритейл «купи-продай китайський товар» чи реального виробника в Україні, який створює робочі місця, виробляє продукт із доданою вартістю, експортує його та має реальні виробничі потужності, а не ангари для зберігання китайських товарів?

Чому український покупець, коли бачить, що один і той самий товар коштує в Україні в три-п’ять разів дорожче, ніж у Китаї, має купувати його тут, у перекупа, а не там, де дешевше?

З великою повагою до «Розетки», «Аврори» та монополії «Епіцентру», але таку модель майданчиків перепродажу здебільшого китайських товарів аж ніяк не можна поставити в один ряд із бізнесом, який щось дійсно виробляє та реально потребує захисту з боку держави.

Чи можна, наприклад, порівняти між собою мережу магазинів «Аврора» та мережу фірмових магазинів «Ярослав», які на відміну від перших продають не збірні китайські вантажі, а виключно вироблені на власних потужностях товари легкої промисловості та макарони власної макаронної фабрики?

Обидві компанії — це бізнес. Обидві створюють робочі місця, платять податки, вкладаються в маркетинг і таке інше. Але «Ярослав» розвиває економіку та виробництва України, інвестуючи кошти в обладнання та потужності виробництва, а «Аврора» розвиває економіку Китаю, відправляючи мільярди гривень до його бюджету.

І виходить, що проблема посилок українців, які навчилися купувати товари напряму в Китаї, Британії та США, — це проблема не стільки реальних українських виробників, скільки сегмента бізнесу, який побудований на схемі перепродажу іноземних товарів та хоче мати монополію на цей перепродаж.

Саме цей бізнес, захищаючи свою модель роботи, голосом різних бізнес-асоціацій і лобіює запровадження податків на посилки, адже їм не треба, щоб українці купували дешевше там. Вони хочуть, щоб китайські товари купували дорожче тут.

А це якось не дуже справедливо відносно покупця, враховуючи маржу, з якою це роблять українські майданчики, та відсутність економічних кордонів для товарів. Я про можливість українців побачити реальну вартість товару у виробника і купити його.

Ось кілька таких прикладів для розуміння.

 

 

Просте запитання: чому український покупець, коли бачить, що один і той самий товар коштує в Україні в три-п’ять разів дорожче, ніж у Китаї, має купувати його тут, у перекупа, а не там, де дешевше?

За що він має переплачувати, та чому ті, хто заробляє на перепродажі таких товарів, хочуть його обмежити?

Схоже, що ритейл добре навчився лобіювати свої інтереси в політичних колах, але він повинен враховувати і реалії світу, в якому він втрачає географічну ексклюзивність доступу до покупця. І вести боротьбу за ваші гроші він має не лише агресивним маркетингом, а й адекватною ціною.

А отут витримувати конкуренцію йому дуже складно. Тому і виникла ідея про податки на посилки.

Чергова концепція боротьби за інтереси білого бізнесу стосується не напрямку «там, де крадуть», а напрямку «там, де легше взяти ці податки». З посилок людей.

Проблема не там, де її шукають

Давайте відверто. Концепція податків на посилки ніяк не вирішує питання, в яке цю тему загортають, мовляв, «усе це для захисту бізнесу». Реальні проблеми білих комерсантів — не поштові відправлення людей, а промислова контрабанда на кордонах.

Повні фури китайського взуття, мобільних телефонів, турецьких курток і штанів, китайського посуду та ювелірних прикрас, підробок світових брендів і побутової хімії. Коли все це без сплати податків караванами їде в Україну, розтікаючись не лише по ринках, а й по торгових центрах і навіть бутиках.

При цьому з цих товарів держава не бачить податків ані під час «схемного» імпорту, ані під час не менш схемних продажів. Проте валюта з країни витікає рікою. І це дійсно катастрофа національного масштабу.

Як вважаєте, український виробник взуття фабрика Mida більше постраждає від замовленої мною пари брендового взуття з Європи чи від торговельних центрів, забитих магазинами турецького та китайського взуття, яке заїхало за контрабандними схемами через митницю та продається сітками ФОПів дешевше, ніж собівартість легального виробництва пари взуття в Україні? Думаю, відповідь тут очевидна.

Якщо цікаво, подивіться для розуміння мій великий довоєнний матеріал на тему виробництва взуття в Україні.

Десятки тисяч комерційних посилок їдуть від баєрів в ЄС як вживані речі та проходять за документами як приватні пересилання від однієї людини до іншої. Як це зловити?

З електронікою взагалі катастрофа.

2024 року із залученням усіх правоохоронних органів, разом із податковою та народними депутатами, під наглядом посольства США ми намагалися подолати нелегальний ринок Apple в Україні.

Подолали так, що з 20 вересня — моменту старту продажів iPhone16, і по середину грудня в Україну було офіційно імпортовано 17 000 iPhone16. При цьому було активовано мобільними операторами 101 000 штук.

І якщо зі 101 000 iPhone16 лише 17 000 офіційно імпортовані, значить, 84 000 активованих пристроїв було ввезено та продано в Україні нелегально. 80% iPhone16 у «тіні». І це бренд, на захисті якого стоять серйозні люди. І за наслідками цих активностей жодна з мереж збуту нелегальних «яблук» не закрилася. Всі ці «Ябко», Stylus, iStore та інші як працювали, так і працюють.

А тепер уявіть собі обсяг нелегального, або кратно заниженого у вартості, китайського електронного сміття? Ніхто не уявляє, бо щоб це рахувати, то когось ця проблема має хвилювати. А кого вона хвилюватиме, якщо на цьому всі лише заробляють?

Тому чергова концепція боротьби за інтереси білого бізнесу стосується не напрямку «там, де крадуть», а напрямку «там, де легше взяти ці податки». З посилок людей.

Митниця не готова до розв’язання поштової проблеми

Повернімося в самісінький початок нашого матеріалу та нагадаємо тезу, що саме по собі оподаткування посилок — ініціатива в перспективі правильна, і нікуди ми від неї не втечемо. Захист внутрішніх економічних кордонів від іноземних товарів, обсяг яких зростає, — необхідна річ, яку впроваджують усюди. Але, по-перше, починати треба не з цього, а з попереднього розділу, тобто з контрабанди та митниці, а по-друге, саме впровадження — технічно складна штука.

Для такого кроку потрібно побудувати відповідну митну інфраструктуру, якої, на жаль, в Україні досі немає. Мова про сучасну митницю з новітніми системами контролю та митниками, які здатні опрацьовувати такий потік посилок.

Ви не замислювалися над тим,  а чому саме 150 євро — поріг безподаткових посилок?

Це межа збитковості для держави проводити перевірку, супроводжувати розмитнення посилки та витрачати час митника. Тобто всі ці дії щодо посилки менше 150 євро принесуть країні не доходи, а збитки, і спричинять колапс.

Чому так? Бо хоча автоматизація та цифровізація на нашій митниці і розвиваються, але наразі їй дуже далеко від здатності обробляти дешево такий масив посилок.

Прихильники зниження ліміту до нуля переконують, що всі ці проблеми тепер не проблеми, адже їхня ідея нульового оподаткування базується на запровадженій у ЄС ситемі Import One Stop Shop (IOSS), коли міжнародні торгові майданчики та магазини самостійно сплачують ПДВ за покупців, закладаючи це у вартість товару. У такий спосіб з європейських митниць знімається навантаження з перевірки мільйонів посилок і ручного адміністрування сплати ПДВ.

Ідея крута, але треба, щоб світові гравці ритейлу на неї погодилися. А що будемо робити, якщо не погодяться? Приймемо закон, а потім думатимемо, як реалізовувати? Наприклад, Amazon нам каже: ні. Який у нас план «Б»? Заборонимо його в Україні?

А невеличкі магазини та сайти? Як бути з ними?

Навряд чи вони погодяться на запропонований формат співпраці. Як кажуть, «нахіба воно їм треба» ще платити наш ПДВ. Тож доглядати та перевіряти будемо вручну.

По «Укрпошті» на сьогодні 92% посилок мають вартість менше десяти доларів. Ви уявляєте, що на догляд кожної нам знадобиться один митник і двоє співробітників пошти, десяток аркушів паперу та години часу і перевірок. І щоби що? Щоб оподаткувати риболовні гачки за три долари і взяти ПДВ 20 грн?

Це буде параліч системи.

Дуже чітко описав цю проблему ексочільник ДМСУ Макс Нефьодов, який зазначив, що наразі немає механіки перевірки вартості товарів у посилках, а ручна перевірка кожної, яку буде зобов’язаний здійснити митник, перетворить на пекло життя як митниці, так і покупців.

Приїхала коробка взуття. Скільки коштують такі кросівки, якщо у вкладенні немає чека або він явно занижений? Митнику треба перевіряти кожну посилку, адже помилка у вартості зменшить оподаткування, а це збитки державі та прямий шлях до кримінальної відповідальності.

Скільки в нас там посилок було 2024 року? Понад 73 млн штук? Відкриваємо кожну і перевіряємо. Колапс…

Однак і окрім цього, у поштовій темі є чимало інших підводних каменів. Наприклад, не вказана реальна вартість товарів або відправлені нові товари під виглядом вживаних.

Десятки тисяч комерційних посилок їдуть від баєрів в ЄС як вживані речі і проходять за документами як приватні пересилання від однієї людини до іншої. Як це зловити?

Та сама Українська рада бізнесу констатує, що зі 100 найбільших отримувачів посилок 81 людина одержала за дев’ять місяців 2024 року 18 765 посилок. Це вочевидь комерційні посилки під прикриттям приватних пересилань.

Так само роблять і деякі китайські продавці, які на ваше прохання вказують фіктивну, занижену, вартість або теж роблять приватне пересилання. І довести протилежне, як і оподаткувати все це, майже неможливо.

А поштова контрабанда?

2018 року я публікував унікальні дані: запросив у Мінфіну Польщі кількість посилок, які польські оператори відправили в Україну, та дані ДФС, скільки посилок заїхало до нас із Польщі. Ви здивуєтесь, але 2017-го поляки відправили нам 15 млн посилок, а заїхало до нас від них 45,5 млн. Втричі більше!

Як таке можливо? Це називається «поштова контрабанда», коли з Польщі в Україну виїжджає фура комерційного товару, а на кордоні під неї підкладається пакет документів про те, що це просто посилки людей. А оскільки в пункті пропуску поштових вантажів не перевіряють, то фура спокійно перетинає кордон без розмитнення. Красиво?

Я не знаю, наскільки ця схема і надалі існує, але, враховуючи кількість учасників реєстру поштових операторів, а їх там понад 200, то можливо все.

Висновок

Утретє скажу, що тема оподаткування посилок з нуля — історія, яку ми точно введемо і нікуди від цього не подінемося. Але робити це треба, враховуючи реалії війни, стан митниці та пріоритетність проблем.

Спочатку реформа митних органів, завершення війни, цифровізація поштових операторів і митниці, подолання промислової контрабанди та хаосу зі збутом нелегальних товарів, а вже потім крок назустріч онлайн-шопоголікам і запровадження податків на посилки.

І саме запровадження має бути поетапним, через попередні домовленості з торговими майданчиками та їхню готовність брати ПДВ, з можливим поетапним зменшенням безподаткової суми. 150–100–50–0. Щоб для покупців, митниці та поштових операторів це було зручно. Тоді і державі буде вигідно.

Автор: Євген Плінський

Джерело: ZN.UA

Like
Tweet
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Создание мобильных приложений: ключевые этапы и особенности
Bin UA
2025-02-27T08:56:26Z
Меta научила нейросети читать мысли людей: пока путается в словах, но технология прорывная
Знай
2025-02-26T21:51:32Z
Назад на Хоринис: Наши первые впечатления от Gothic 1 Remake
GameMag
2025-02-26T21:01:44Z
Дай 10 аргументов: в сети появился ИИ, который готов "уничтожить человечество"
Фокус
2025-02-26T20:36:56Z
Геймеры пищат от счастья: GTA 6 уже начали продавать, но пока только в одной стране
Знай
2025-02-26T18:51:24Z
Аппарат NASA сделал первые фото загадочного астероида
TSN
2025-02-26T18:36:15Z
Имеют свои скелеты в шкафу: ученые раскрыли неудобную правду о Европе
Фокус
2025-02-26T17:51:43Z
Глава Xbox Game Studios: "Наш мультиплатформенный подход — хорошая новость для игроков и разработчиков"
GameMag
2025-02-26T17:18:03Z
Вместо солнечных панелей: ветряная турбина для дома генерирует 6 КВт энергии
Фокус
2025-02-26T17:12:39Z
Как поддержать друга, бросившего пить и сохранить вечеринку
Знай
2025-02-26T20:51:34Z
Главная достопримечательность "лучшего в мире аэропорта" разочаровала туристов
Фокус
2025-02-26T16:42:29Z
Как прочистить даже очень сильное засорение в трубе за 5 минут: сантехник поделился простым методом
TSN
2025-02-26T16:33:19Z
Гороскоп на четверг 27 февраля 2025 года
UAToday
2025-02-26T16:30:29Z
Почему нельзя убивать пауков: что говорит наука, Библия, народные приметы
TSN
2025-02-26T15:51:53Z
Золотистые рулетики из лаваша с курицей и сыром: быстрый рецепт для сытного ужина
Знай
2025-02-26T15:51:37Z
Салат из свеклы и сельди, но не "Шуба": покорит вас с первой ложки
TSN
2025-02-26T15:36:07Z
Вкуснее не бывает: рецепт яично-сырного рулета
Фокус
2025-02-26T15:30:45Z
Вкуснейшее блюдо за 5 минут: рецепт сытного перекуса
Фокус
2025-02-26T14:57:50Z
В Киеве раздалась серия взрывов: город атакуют вражеские БпЛА
TSN
2025-02-26T22:36:05Z
На Франковщине столкнулись легковушка и поезд, есть жертва
Корреспондент
2025-02-26T19:18:33Z
На границе с Венгрией задержана группа уклонистов и двое переправителей
Корреспондент
2025-02-26T16:24:59Z
Шпионил по заказу России: какое наказание назначил суд для луганчанина
TSN
2025-02-26T15:03:38Z
Похищение золотого унитаза в Британии: подозреваемые предстанут перед судом
Корреспондент
2025-02-26T14:34:29Z
В Тернополе ТЦКшники зарабатывали 150 тысяч долларов в месяц
Comments UA
2025-02-26T13:54:37Z
В Судане разбился военный самолет. Погибло много людей, есть пострадавшие
ZN UA
2025-02-26T13:07:14Z
На Буковине пограничники задержали "фруктового" уклониста
TSN
2025-02-26T13:03:26Z
Блэкаут в Чили: миллионы людей без света
Корреспондент
2025-02-26T12:48:40Z
"Ливерпуль" уверенно обыграл "Ньюкасл" и увеличил свой отрыв на вершине АПЛ
TSN
2025-02-26T22:36:38Z
Украинский футболист Миколенко отдал голевую передачу в Англии
ZN UA
2025-02-26T21:57:37Z
Украинский форвард Яремчук оформил первый дубль в Греции
ZN UA
2025-02-26T20:18:56Z
МОК принял отставку президента Томаса Баха
Комсомольская правда
2025-02-26T18:45:58Z
Стрельба в Германии: дело об убийство экс-чемпиона Европы по боксу получило продолжение
TSN
2025-02-26T17:24:28Z
Околи назвал фаворита реванша Усик - Дюбуа
Корреспондент
2025-02-26T15:33:28Z
Тренер Борнмута назвал отсутствие Забарного одной из причин поражения Брайтону
Корреспондент
2025-02-26T14:24:23Z
Гвоздик назвал фаворита боя Кроуфорд - Канело
Корреспондент
2025-02-26T13:57:13Z
В МОК выступили с громким заявлением о допуске на зимнюю Олимпиаду спортсменов из Беларуси и РФ
Comments UA
2025-02-26T12:42:03Z
В Киеве раздались взрывы
Корреспондент
2025-02-26T23:09:41Z
"Одной вспышки хватит, чтобы начать новую фазу боевых действий": военный о "заморозке войны"
TSN
2025-02-26T22:36:24Z
Перешли ли ВСУ в контрнаступление под Покровском: аэроразведчик объяснил ситуацию
TSN
2025-02-26T22:21:33Z
В Киеве и ряде областей объявлена воздушная тревога — карта
TSN
2025-02-26T21:39:51Z
"Ты можешь избежать судьбы, но она догонит": украинские бойцы возвращаются на фронт без рук и ног
Знай
2025-02-26T21:30:25Z
Март решил пошутить: Украину в начале весны снова засыплет снегом
Знай
2025-02-26T20:30:48Z
Израильского мультипликатора поразило лицо украинского воина
Апостроф
2025-02-26T19:54:18Z
"Нас выбивают", - Z-военкор признал, что под Покровском на штурм гонят калеч-полки
Новости Украины
2025-02-26T19:33:08Z
"Есть тревожные звоночки": россияне могут атаковать важный город на Донбассе
Comments UA
2025-02-26T18:48:55Z
Как выбрать идеальную краску для волос: полное руководство для безупречного цвета
Gecid
2025-02-27T12:18:40Z
Фурнитура для раздвижных дверей: особенности выбора и установки
AIN
2025-02-27T09:02:07Z
Как выбрать пиво и насладиться его вкусом
AutoWeek
2025-02-27T08:58:52Z
Умерла звезда "Евротора" и "Баффи" Мишель Трахтенберг
Фокус
2025-02-26T21:21:41Z
Горов вспомнил, как Скрипка надавал пинков Киркорову в новогоднем мюзикле: "Раздражал его"
TSN
2025-02-26T17:33:23Z
Продюсер "Звездных войн" Кэтлин Кеннеди может уйти на пенсию: кто ее заменит, — СМИ
Фокус
2025-02-26T17:06:57Z
Позитив восхитил романтическим фото с женой Сахневич и нежно поздравил ее с 35-летием
TSN
2025-02-26T17:06:29Z
Актера Сексуального образования осудили за преступления против детей
Корреспондент
2025-02-26T16:39:35Z
Как сейчас выглядит дочь Елены Мозговой и Дэвида Аксельрода: продюсер показала фото Соломии/Девочке исполнилось 10 лет
Апостроф
2025-02-26T16:09:25Z
"Он мне не ровня": чиновница Черновицкой ОГА отказалась сидеть возле военного ветерана
Фокус
2025-02-26T22:57:32Z
Нужно ли снижать мобилизационный возраст: что ответили украинцы
Comments UA
2025-02-26T22:42:47Z
День ангела 27 февраля: кого и как поздравлять с именинами
TSN
2025-02-26T22:21:24Z
27 февраля 2025 года: Прокопия Декаполита - что сегодня нельзя делать
Фокус
2025-02-26T22:00:11Z
Пармедикиня Цыбух посмертно получила звание Героя Украины
Апостроф
2025-02-26T21:39:05Z
Зеленский сообщил, каким будет количественный состав украинской армии
TSN
2025-02-26T20:51:19Z
Украинцам показали, как дозвониться живому оператору lifecell: полезный лайфхак
Хвиля
2025-02-26T20:45:47Z
Підвищення пенсій: деяким українцям перерахують виплати з 1 квітня
Хвиля
2025-02-26T20:30:10Z
"Дает реальные результаты": Украина начала сбивать "Шахеды" FPV-дронами
GlavRed
2025-02-26T20:27:10Z
Стало известно, как кофе влияет на потенцию
Comments UA
2025-02-26T23:30:20Z
Британский нейрохирург признался, пытались ли украинские пациенты дать ему взятку
TSN
2025-02-26T19:36:34Z
Всемирно известный нейрохирург объяснил, почему после травмы головы человек может потерять память
TSN
2025-02-26T19:36:29Z
Как не ошибиться в выборе врача: мнение нейрохирурга Генри Марша
TSN
2025-02-26T15:51:53Z
Между мастерством и ужасными ошибками: британский нейрохирург Марш оценил украинскую хирургию
TSN
2025-02-26T15:36:21Z
Еще более ста медпрепаратов упадут в цене: список
Comments UA
2025-02-26T14:12:53Z
Чудо-пузырьки, или как экзосомы способны спасти нашу кожу и остановить время
Marie Claire
2025-02-26T14:00:00Z
Зачем бананы советуют заворачивать в фольгу: поможет решить популярную проблему
TSN
2025-02-26T13:33:12Z
Опасность долгого сна: скрытые угрозы для здоровья тех, кто любит поваляться в постели до 11 утра
Знай
2025-02-26T11:51:15Z
Лавров одним заявлением о территориальных претензиях к Украине обнулил рост акций РФ и рубля
Новости Украины
2025-02-26T22:03:59Z
Почти 600 компаний Федерации работодателей сменили регион деятельности
Хвиля
2025-02-26T21:36:07Z
Немецкий Бундесбанк отчитался о рекордных убытках
Хвиля
2025-02-26T21:03:50Z
Должникам за коммуналку дали шанс избежать штрафов и отключения услуг: что нужно сделать
Знай
2025-02-26T20:12:41Z
Госдолг Украины резко увеличился: названа сумма
Хвиля
2025-02-26T20:03:03Z
"Мусорная" категория: Fitch снизило рейтинг Nissan
Корреспондент
2025-02-26T19:15:45Z
В феврале платежки за газ потяжелеют: в "Нафтогазе" назвали причину
Знай
2025-02-26T19:12:14Z
Украина увеличила экспорт зерна
Корреспондент
2025-02-26T19:06:18Z
Пенсия в размере 50% от зарплаты: кому разрешили получать
Знай
2025-02-26T18:30:06Z
В Европе появится недорогой 585-сильный конкурент BMW X3 от Geely и Volvo
Фокус
2025-02-26T15:42:57Z
На складах — 100 000 непроданных авто: новые Lada не хотят покупать
Фокус
2025-02-26T14:30:37Z
Женщина потеряла кольцо в авто: ее мужу пришлось разбирать все до "нуля"
Фокус
2025-02-26T14:15:37Z
Формула-1: Антонелли - лучший во время утренней сессии тестов
Корреспондент
2025-02-26T11:51:42Z
Неприметный раритет: на аукцион выставили скромный фургон короля Чарльза ІІІ
Фокус
2025-02-26T09:27:32Z
Прообраз Илона Маска нашли в легендарном фильме
Апостроф
2025-02-25T19:03:13Z
На рынок выйдет электрифицированный американский пикап с запасом хода более 1100 км
Фокус
2025-02-25T18:30:57Z
Украина представила обновленную версию подводного дрона Toloka TLK 150: детали улучшений
Фокус
2025-02-25T17:27:46Z
Необычный раритет: на продажу выставили винтажный 70-летний автодом Alfa Romeo
Фокус
2025-02-25T13:45:14Z
NYT: США были против упоминания "гарантий безопасности" в сделке о недрах с Украиной
Европейская правда
2025-02-26T23:34:16Z
Договор о фонде. Что подпишут Трамп и Зеленский
Корреспондент
2025-02-26T23:30:38Z
Трамп пригрозил европейцам заоблачными пошлинами: в ЕС ответили
Comments UA
2025-02-26T22:48:48Z
ЕС был создан, чтобы грабить США – Трамп анонсирует 25% пошлины на товары из Европы
ZN UA
2025-02-26T22:31:43Z
В Грузии планируют исключить из законодательства термины «гендер» и «гендерная идентичность»
ZN UA
2025-02-26T22:25:45Z
В Госдепе США раскрыли детали новой встречи с РФ в Стамбуле
UAToday
2025-02-26T22:21:50Z
Зеленський – не фаворит: оприлюднено свіжі президентські рейтинги
Comments UA
2025-02-26T21:48:56Z
Трамп посоветовал Украине "забыть" о НАТО и допустил, что из-за него началась война
Европейская правда
2025-02-26T21:36:28Z
"Спокойная жизнь не светит": Жорин из 3-й ОШБр высказался о мирных переговорах
GlavRed
2025-02-26T21:30:03Z