Підвищення тарифів «Укрзалізниці «це шлях до закриття підприємств та зниження податкових надходжень до Бюджету – Метінвест
Через війну український бізнес має численні проблеми та може планувати свою діяльність лише на декілька тижнів наперед. Водночас основна мета промисловості зводиться до того, щоб вижити, зберегти колективи та лишитися на плаву. У цій ситуації плани «Укрзалізниці» підвищити тариф на вантажні перевезення на 37% призведе до ще більших збитків та закриття підприємств, заявив керівник Проектного офісу компанії Метінвест Олександр Водовіз у ефірі телеканалу «Прямий».
«Тарифи зараз ростуть всюди — і на передачу електроенергії, і на постачання води, і на транспортування газу. Державні монополії піднімають тарифи, щоб повністю перекласти свої зростаючі витрати на плечі споживачів. Але бізнес, який виробляє продукцію та надає послуги по ринковим цінам, є саме тим, хто платить податки, і саме з податків ми можемо фінансувати оборону. Тому держава має зробити вибір. Якщо держава готова до того, що бізнес буде закриватися і податків буде все менше, - піднімайте тарифи далі. Тоді держава не отримає грошей на протидію агресії, адже податки - це по суті єдине джерело фінансування Сил Оборони», - наголосив він.
Водовіз вказав, що зараз деякі підприємства Метінвесту вже зупинилися, але після подорожчання логістики ситуація значно погіршиться. Натомість «Укрзалізниця» має шляхи зниження витрат, адже наразі фінансує неефективні підприємства у своєму складі.
«У нас стоїть зараз Інгулецький ГОК, 3 тисячі людей без роботи. Зупинилися ремонтні підприємства. Тому ми приходимо до «Укрзалізниці» і пояснюємо, що не маємо фінансового запасу. Підвищуйте в себе продуктивність праці, закривайте в неефективні підприємства. А там багато неефективного, і це хороший час реформувати «Укрзалізницю» і зробити її конкурентоспроможною. Але реакції немає. Ситуація зараз така, що державні монополії, як от Укрзалізниця, відчувають себе в комфорті. У нас збитки три роки, в УЗ прибутки. Так, в 2023 році було 5 мільярдів гривень», - підкреслив фахівець.
Як відомо, Наглядова рада «Укрзалізниці» погодила підвищення вантажних тарифів на 37%. Наразі проект перебуває на розгляді в Міністерстві розвитку громад та територій України. При цьому за 3 квартали 2024 року УЗ отримала 1,7 млрд грн чистого прибутку – це, на переконання експертів ринку, дає змогу компанії утримати тариф на вантажі на поточному рівні.
Бізнес-асоціації, у тому числі міжнародні торгові палати, розкритикували підвищення тарифів і попередили про значні ризики для економіки, які воно несе. А в «АрселорМіттал Кривий Ріг» заявили про загрозу закриття заводу та звільнення 20 тис. працівників.