Про це повідомляє видання "Важные истории", передає Укрінформ.
«За 2024-й і перший місяць 2025 року ще 11 танкерів типу «Волгонефть» виходили в море в той період, коли це забороняли їхні класифікаційні свідоцтва - документи, які підтверджують, що судно відповідає встановленим технічним стандартам і вимогам. Це кожне четверте судно, що ходить за маршрутом. За вказаний період у порту «Кавказ» розвантажували щонайменше 44 «Волгонефти», - йдеться у повідомленні.
Наголошується, що щонайменше сім «Волгонефтей» не просто вийшли в море з порушенням термінів, а пройшли той самий шлях, що й затонулі судна: від Ростова-на-Дону до перевантажувальної дільниці порту «Кавказ» у Чорному морі. У чотирьох танкерів був дозвіл повернутися з порту «Кавказ» до Ростова-на-Дону без вантажу пізніше листопада під відповідальність капітана і керуючої компанії. Однак у жодному з цих документів немає дозволу на шлях із Ростова-на-Дону до «Кавказу» з тисячами тонн нафтопродуктів на борту.
За даними видання, за весь 2024 рік і січень 2025 року танкери типу «Волгонефть» здійснили майже 200 рейсів із Ростова-на-Дону в порт «Кавказ». Вони доставили на танкери-накопичувачі 800 тис. тонн нафтопродуктів, понад 80% яких було вивантажено на морські танкери під прапорами іноземних держав.
Як повідомляв Укрінформ, 15 грудня в Керченській протоці затонули російські нафтові танкери «Волгонефть-212» та «Волгонефть-239». Унаслідок цього в Чорне море вилилося понад 4000 тонн мазуту. Збитки від розливу нафтопродуктів у Чорному морі після аварій двох російських танкерів попередньо оцінюються у 14 мільярдів доларів.
Два танкери, які потонули в Керченській протоці є суднами річкового класу, їм понад 50 років. Вони вийшли в море, не дотримавшись умов судноплавства.