Програма зовнішньої реабілітації «Неопалимі» запускає інформаційну компанію, у якій підіймає питання стигматизації людей зі шрамами.
Про це повідомила команда благодійного проєкту.
Команда опублікує десять роликів із дев`ятьма історіями пацієнтів програми, чиє життя назавжди змінила війна. Вони пройшли через біль поранень, довге лікування, реабілітацію і прийняття свого нового тіла. Сьогодні важливо, щоб їх почули.
Основний меседж кампанії: «Я така ж людина, як усі. Шрами не мають визначати мою сутність і впливати на повсякденне життя».
Потреба — звернути увагу суспільства на людей із шрамами
«Це пацієнти програми зовнішньої реабілітації "Неопалимі". Ми час від часу проводимо глибинні інтервʼю, щоби дізнатися про проблеми, з якими стикаються наші пацієнти. І більшість з них часто у розмовах згадували про реакцію оточуючих на їхні шрами. Так виникла ціль — звернути увагу суспільства на поранених і те, що сприймати їх потрібно однаково. Так із-поміж 200 пацієнтів ми обрали дев`ять людей, які були готові поділитися своїми історіями», — говорить операційна менеджерка програми Христина Віхоть.
Вона каже, що кожну історію обʼєднує те, що наші герої не зломлені, не є тими, кому потрібна жалість чи співчуття. Вони сильні попри те, що пережили.
«Під час створення концепції ми чітко зрозуміли: наші пацієнти — не жертви. Вони герої, які отримали другий день народження і готові проживати його», — акцентує Христина.
Мета компанії — змінити ставлення суспільства до людей із пораненнями та шрамами. Й створити безпечний простір для всіх.
Неопалимі, які взяли участь
Перед зйомками з кожним пацієнтом провели інтерв`ю, в яких хотіли розкрити героїв: зрозуміти людину та її ставлення до шрамів і себе. Ця інформація допомогла вигадати образи для кожного героя, щоби візуально показати глядачам їхні характери. Наприклад, одна з пацієнток, Яна Залевська, юна та бойова. Її образ зі шкірою та корсетом нагадував амазонку, дівчину з войовничого плем`я.
Відео планують публікувати на сторінках в соцмережах.
Робота над відео тривала приблизно два місяці та включали інтерв`ю, створення концепцій, погодження образів і сценаріїв, зйомки та монтаж.
«У роликах свідомо не показували діяльність програми, а акцентували саме на стигмі — ставленні суспільства до людей із зовнішніми травмами. Головний акцент робили на людині: її історії, переживаннях, демонах, з якими вона бореться, та як вона бачить своє життя зараз», — говорить Христина. Менеджерка додає, що відео мають показати, наскільки сильними є ці люди, адаптуючись до нових себе, не зважаючи на жалість та можливу критику інших.
Про що програма «Неопалимі»
«Неопалимі» — це національна програма зовнішньої реабілітації людей, які постраждали внаслідок війни. В межах проєкту кожен, хто цього потребує, має змогу отримати безоплатне лікування деформаційної травми — опіків чи рубців непобутового характеру.
Проєкт функціонує по всій території України, а також у Польщі та Молдові.
Серед основних напрямків програми:
- відновлення зовнішності та робота з естетичними ураженнями;
- повернення функціональності;
- лікування військових і цивільних після повернення із полону
Благодійний проєкт «Неопалимі» реалізує Український Волонтерський Центр у співпраці з МОЗ України. Проєкт волонтерський. Допомога для пацієнтів безоплатна.
Інформаційна кампанія створена за підтримки ПРООН у межах проєкту «Протимінна діяльність в Україні» за фінансової підтримки уряду Іспанії.
Запрошуємо вас долучитися до Спільноти «Детектора медіа». Та разом працювати над тим, щоб ініціативи, які захищають демократичні цінності, ставали більш видимими.