Дедалі більше американських підлітків кажуть, що їх вводять в оману створені штучним інтелектом фотографії, відео чи інший контент в інтернеті. Про це свідчать результати дослідження некомерційної правозахисної групи Common Sense Media, пише CNN.
Дослідники опитали 1000 підлітків віком від 13 до 18 років про їхній досвід роботи з медіа, створеними за допомогою генеративних інструментів штучного інтелекту.
Близько 35% повідомили, що їх ввів в оману фальшивий контент в інтернеті. Більше 41% повідомили, що стикалися з контентом, який був справжнім, але вводив в оману, а 22% сказали, що поділилися інформацією, яка виявилася фейковою.
Дослідження також виявило дефіцит довіри підлітків до великих технологічних компаній. Майже половина опитаних не вірить у здатність цих компаній приймати відповідальні рішення щодо використання ШІ.
«Легкість і швидкість, з якою генеративний штучний інтелект дозволяє звичайним користувачам поширювати недостовірні твердження та неавтентичні засоби масової інформації, можуть посилити існуючий низький рівень довіри підлітків до таких інституцій, як медіа та уряд», — йдеться в дослідженні.
Водночас дослідники зауважують, що підлітки не є пасивними спостерігачами. Вони виступають за посилення захисту технологій штучного інтелекту, а майже три чверті респондентів підтримують такі заходи, як захист конфіденційності, попередження щодо вмісту та маркування контенту, створеного штучним інтелектом.
Нагадаємо, згідно з дослідженням «Вивчення практик медіаспоживання та оцінка рівня медіаграмотності підлітків віком 12–18 років», проведеному на замовлення «Детектора медіа» за підтримки IREX, більше половини респондентів зізнавалися, що не перевіряють інформацію на достовірність.
Частина учасників також повідомила, що їм скоріше не вистачає навичок відрізнити правдиву інформацію від неправдивої. В тому числі це пов’язано зі стрімким розвитком технологій, штучного інтелекту.
Більшість опитаних підлітків вважає інтернет небезпечним середовищем з різноманітними загрозами. Частина респондентів визначає інтернет скоріше безпечним, але «некомфортним», зокрема через агресивні коментарі під публікаціями.
Під час фокус-груп підлітки вказали на такі загрози в інтернеті:
- Віруси;
- викрадення особистої інформації / виток персональних даних;
- розповсюдження цієї інформації;
- шахрайство, скам, фішинг;
- фейкові новини, дезінформація, ворожа пропаганда;
- шантаж, вимагання грошей;
- злам акаунтів;
- булінг;
- онлайн-казино;
- чутливий контент.
Детально ознайомитися з дослідженням «Вивчення практик медіаспоживання та оцінка рівня медіаграмотності підлітків віком 12–18 років» можна за посиланням.
Читайте також:
- Штучний інтелект, телеграм, повернення політики. Головні виклики 2025 року
- Медіатравма, освітні втрати, ШІ. Чому медіаграмотність має бути базовою навичкою
Фото: Unsplash
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.