/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2Fd3e5d8b5f20cc859d8fd8485f62a6364.png)
Наталія Кривда про місію Музею авангарду в Україні: «Проєкці минулого формують візії майбутнього»
Про це вона розповіла на каналі «UKRAINE THE BEST».
Як зазначає гостя програми, щоб змінити будь-що, зокрема суспільну думку, треба інституалізувати ці зміни, тобто мало говорити про цінності, їх треба закріпити в інституціях, і з цієї точки зору важливий сам факт створення в Україні Музею авангарду. Так, констатує вона, його колекцію, її часові рамки можна обговорювати, це буде дискусія мистецтвознавців, істориків культури, художників, колекціонерів, галеристів, але нарешті буде майданчик для цього.
«Музей – це не про минуле, музей – це про майбутнє. І якраз Музей авангарду має стати майданчиком, простором, структурою, де живиться дослідження історії, де виплекаються способи функціонування майбутнього українського мистецтва. Проєкці минулого формують візії майбутнього, і через розуміння себе тодішніх ми формуємо себе майбутніх. От у цьому, мені здається, найпотужніша місія музею», - пояснює Наталія Кривда.
Як писала Валентина Меркаде в одній своїй статті, розповідає вона, абсолютна більшість художників, яких ми відносимо до авангарду і які марковані як саме російські авангардисти, насправді походять з України або Білорусі.
«Це навернуло мене до ідеї про те, що інколи геніальні рішення народжуються на кордонах, на перетинах. От коли Христос прийшов у Єрусалим, про нього говорили так: Що хороше може з'явитися з Галілеї? Це провінція, кордони, а ніби всі сенси, ідеї і люди в центрі. Ні. Дуже часто якраз в оцьому прикордонні, оцьому фронтирі (а в усі століття українські і білоруські землі були фронтиром) народжується щось нове, свіже. І це як ознака боротьби, як пошук власного голосу», - міркує Наталія Кривда.