АМКУ дозволив «Кифвстару» купити Uklon: що це дасть кожній компанії?
Наприкінці грудня 2024 року оператор мобільного зв’язку «Київстар» подав до АМКУ заявку на придбання сервісу таксі Uklon. А вже 6 лютого регулятор погодив це поглинання. Отже, «Київстар» отримав дозвіл на набуття контролю над компанією «UKLON LTD» та ТОВ «Тех уклон», «Уклон Корпорейт», «Уклон Україна». Про це йдеться у заяві Голови АМКУ Павла Кириленко.
Комітет визначив, що таке поглинання не призведе до структурних змін на жодному з трьох задіяних товарних ринків (онлайн реклами, організації перевезень легковим автотранспортом та послуг з доставки товарів).
В попередньому матеріалі ми з’ясували, навіщо «Київстару» купувати сервіс таксі. Тепер розглянемо, які переваги від продажу отримає Uklon.
Цілі та переваги Uklon
Варто зазначити, Uklon є лідером на українському ринку таксі за кількістю замовлень. Компанія витратила близько 10 років на боротьбу з американським сервісом Uber, а пізніше – з естонським Bolt.
За даними джерел Forbes, співзасновники Uklon уже кілька років хотіли вийти з бізнесу. У серпні 2023 року співзасновники Сергій Смусь, Віталій Дятленко, Дмитро та Вікторія Дубровські відійшли від операційного управління. Вони перейшли до наглядової ради, а компанію очолив Сергій Гришков.
Такі зміни в керівництві позитивно вплинули на роботу компанії. Три квартали 2024 року компанія закінчила з виторгом в 1,2 млрд грн – удвічі більше, ніж за аналогічний період 2023 року.
У серпні 2024 року Сергій Гришков заявив, що стратегічні цілі Uklon – зберегти позицію номер один в Україні та зробити так, щоб домінувала частка закордонного виторгу. На думку експертів, угода з «Київстаром» дозволить компанії легше виходити на ринки, де працюють «дочки» Veon. Материнська компанія «Київстар» також має операторів у Казахстані, Узбекистані, Пакистані та Бангладеші.
Як очікується, на українському ринку Uklon теж виграє, адже «Київстар» має прямий доступ до великої кількості людей, до яких може достукатися за допомогою SMS. Об’єднання бази клієнтів Uklon та «Київстар» може підвищити маркетингову ефективність. «Київстар» зможе давати своїм 23 млн абонентів спеціальні пропозиції та знижки на поїздки. Разом з тим фінансування «Київстару» допоможе сервісу Uklon запустити проєкти, у які засновники не були готові інвестувати свої кошти.
Згідно з оцінкою аналітичного відділу Forbes Ukraine, поточна ціна Uklon може становити $40-80 млн.
Джерело: forbes