Таку думку в ефірі Українського радіо висловив директор енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко.
«Китай споживає 47%, а Індія 37% від усіх обсягів експорту російської нафти. А Туреччина та ЄС - 6%. Тому для Росії ця ситуація (обмеження продажів – ред.) може бути критичною. Але інформація тут дещо некоректна, тому що експорт до Індії та Китаю зупинили не на 100%. Зупинилося понад 15 суден, і зараз вони не можуть зайти в порти Китаю та Індії. Це спричинено санкціями, оголошеними Сполученими Штатами та Британією з 10 січня, але ті танкери, що вийшли в море до 10 січня і прямують до Індії та Китаю, продовжують свій рух», - розповів він.
За словами Омельченка, ці танкери будуть іти з Балтійського моря приблизно два місяці.
«А далі будуть проблеми, бо невідомо, як Китай та Індія отримуватимуть нафтуз Росії, оскільки задіяні серйозні санкції, насамперед проти так званих тіньових танкерів. Але не тільки. Можуть бути задіяні вторинні санкції проти китайських терміналів, які будуть приймати ці танкери з російською нафтою», - вважає експерт.
Він констатував, що ціна нафти йде донизу, але це не швидкий процес. «Думаю, до літа вона може знизитися до 60-62 доларів за барель, і це вже буде для Росії майже критично. Але я не робив би ставку, що в найближчі місяці зупиниться російський експорт. Думаю, вони зможуть протриматися як мінімум до кінця року. На жаль, у них є такі можливості», - зазначив Омельченко.
Як повідомляв Укрінформ, до російського «тіньового флоту», що експортує нафту з РФ в обхід міжнародних санкцій, входять 230 танкерів, які раніше належали компаніям із США та Європи. Вони були продані Росії вже після повномасштабного вторгнення в Україну.