![На 96% менше використання пам’яті в іграх — NVIDIA представила технології Optix 9 та Neural Texture Compression](https://thumbor.my.ua/TRx6Vnj6MxfwC-tU43wcgBpDPrk=/335x225/smart/filters:format(jpeg)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F5acf110cfc0abe4ad82ea9db9574b2cb.jpg)
На 96% менше використання пам’яті в іграх — NVIDIA представила технології Optix 9 та Neural Texture Compression
Набір інструментів для розробників ігор NVIDIA Optix 9 включає технологію RTX Mega Geometry, а Neural Texture Compression SDK дозволяє пакувати стискати текстури та пакувати у єдиний файл.
Neural Texture Compression
Нейронне стиснення текстур (NTC) — це спосіб пакування кількох ігрових текстур у невеликий файл зі збереженням їхньої якості. Зазвичай матеріал в іграх (дерево, метал, тканина тощо) складається з кількох текстур, які описують його колір, фактуру, рельєф та виблиски. NTC об’єднує всі ці текстури в один стиснутий файл, який заощаджує пам’ять та пришвидшує виведення ігор.
Замість того, щоб зберігати текстури звичайним способом, NTC використовує невелику модель штучного інтелекту, щоб відновлювати їх з файлу за потреби. Ця модель AI працює досить швидко, щоб генерувати текстури у реальному часі під час гри. Однак вона дає різкі, необроблені, і може знадобитися додаткова фільтрація, щоб текстури мали кращий вигляд.
Якщо гра працюватиме на заслабкому ПК чи старій консолі, можливо, краще розпакувати текстури під час завантаження гри та зберегти їх у більш традиційному форматі стиснення BCn. Загалом технологія працюватиме на більшості відеокарт. NVIDIA підтверджує, що всі GPU з підтримкою Shader Model 6 підтримуватимуть декомпресію NTC, однак виведення NTC буде повільнішим на більш ранніх відеокартах. Щоб скористатися перевагами технології, NVIDIA як мінімум RTX 20, а краще RTX 40 або новіші. Технологія працює з Vulkan 1.3 та DIrectX12.
За даними Compusemble (через Tom`s Hardware), у роздільній здатності 1440p з увімкненим масштабуванням DLSS режим «NTC перекодовано до BCn» зменшив обсяг пам’яті текстур тестової програми на 64%, з 272 МБ до 98 МБ. Режим «NTC inference on sample» зменшив розмір текстури лише до 11,37 МБ. Це означає зменшення використання пам’яті на 95,8% порівняно з режимом звичайного стиснення та на 88% порівняно з попередніми версіями нейронного стиснення.
NVIDIA OptiX 9
Це набір інструментів, який допомагає створювати реалістичні зображення імітацією взаємодії світла з об’єктами. OptiX використовує потужність відеокарт NVIDIA, щоб робити це швидко. технологія придатна не тільки для розробки ігор, але й у кіновиробництві. Випуск NVIDIA OptiX 9.0.0 включає:
- Clusters aka Megageometry – API для значного прискорення створення BVH-білдів масивних динамічних трикутних моделей (meshes)
- Cooperative Vectors – API для pfgecre невеликих мереж штучного інтелекту в програмах шейдерів OptiX, прискорених тензорними ядрами NVIDIA
- Апаратно прискорені лінійні криві (linear curves) на відеокартах NVIDIA Blackwell, а також новий швидший програмний перетин кривих Rocaps
- Покращення якості шумопридушення
Набір оновлений для підтримки серії RTX 50 Blackwell. NVIDIA каже, що останнє лютневе оновлення «значно прискорить створення BVH» за допомогою Megagometry, також відомої як RTX Mega Geometry. Цю технологію нещодавно випробував Digital Foundry в Alan Wake 2, яка є однією з перших ігор з її підтримкою. Як випливає з назви, це технологія лише для RTX, AMD і Intel є що наздоганяти.
Джерело: VideoCardz