![Питання стосунків між студентами та викладачами треба додати у кодекси етики вишів - Левченко](https://thumbor.my.ua/pB0pomcND0gqUyklzE0N4dRsNHI=/335x225/smart/filters:format(jpeg)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F32a5f9b25a275418b22778bed0f91626.jpg)
Питання стосунків між студентами та викладачами треба додати у кодекси етики вишів - Левченко
На цьому в коментарі Укрінформу наголосила урядова уповноважена з питань гендерної політики Катерина Левченко.
"ЗВО мають кодекси академічної доброчесності й кодекси етики, спрямовані на дотримання норм моралі та професійної етики. Туди не часто включаються терміни "сексуальне домагання", "протидія сексуальним домаганням", "дискримінація", "булінг" та інше. Тож ці речі мають бути прописані в цих кодексах, як і відповідні реакції на них. По суті варто створити розділ, який би передбачав заборону на емоційно-маніпулятивні стосунки між викладачами та студентами, булінг, сталкінг, а також регулював би правила спілкування в соцмережах та поза аудиторією", — сказала вона.
Водночас Левченко зауважила, що виші почали розробляти стратегії гендерної рівності. Окрім ХНУ та КНУ, такі документи є в Івано-Франківському національному технічному університеті нафти і газу, у Державній академії прикордонної служби України, Уманському педагогічному університеті тощо. За її словами, процес складання стратегії, її затвердження вченою радою університету є публічним і декларує недискримінацію як цінність.
"Також у ЗВО існують "скриньки довіри", які б мали запобігати випадкам дискримінації й забезпечити реагування з боку адміністрації на скарги на неетичну поведінку. Однак виникає питання, по-перше, довіри до самих "скриньок". По-друге — довіри до того, хто розглядає ці речі. Психологічна служба має бути незалежна від керівництва.Таку роботу організувати непросто, тому варто залучати представників і представниць незалежних громадських організацій, які займаються питаннями протидії насильству й захисту прав студентів. Добре, коли в закладах вищої освіти є радники або радниці з гендерних питань або помічники ректора. Наприклад, така практика є в ЗВО сектору безпеки і оборони й у низці університетів, зокрема, в ХНУ ім. Василя Каразіна, у КНУ ім. Тараса Шевченка", — сказала вона.
Посадовиця також зазначила, що ефективними у питанні реагування на неетичні ситуації у вишах є незалежні комітети з протидії дискримінації та сексуальним домаганням, які зобов'язані розглянути скарги впродовж 30 днів, а також гендерні ради при студентських радах із залученням громадських організацій. Також, за її словами, у ВНЗ варто проводити тренінги для викладачів і для студентів про те, як розпізнати дискримінацію й насильство та протидіяти їм.
Уповноважена підкреслила, що відповідно до статті 32 Закону України "Про вищу освіту" ЗВО мають академічну, організаційну, фінансову та кадрову автономію, "однак це не звільняє їх від обов'язку дотримуватися норм законодавства, включно щодо запобігання дискримінації, сексуальних домагань та інших порушень прав людини".
Левченко зазначила, що у випадку відсутності реакції на повідомлення про неетичну поведінку з боку адміністрації варто звертатися до Уповноваженого з прав людини.
Як повідомляв Укрінформ, в анонімному відео на Ютубі дівчина, яка назвалася студенткою Київського національного університету імені Івана Карпенка-Карого, звинуватила в сексуальних домаганнях викладача вишу й художнього керівника «Молодого театру» 48-річного Андрія Білоуса. Після цього про пережиті домагання почали розповідати інші студенти та актори, які навчалися в КНУТКіТ.
В університеті заявили, що розпочали службову перевірку. Білоуса від викладання відсторонили.
Поліція Києва пізніше повідомила, що правоохоронці у взаємодії з адміністрацією вишу встановлюють обставини, розголос яким дали ЗМІ, а також усіх причетних до цих подій.
Департамент культури КМДА зі свого боку теж почав перевірку щодо дій Білоуса.