MY.UAНовини
Наталія Франчук і Катерина Шевелюк, СТБ — про критику «Холостяка», бюджети серіалів і повернення «Зважених та щасливих»
Наталія Франчук і Катерина Шевелюк, СТБ — про критику «Холостяка», бюджети серіалів і повернення «Зважених та щасливих»

Наталія Франчук і Катерина Шевелюк, СТБ — про критику «Холостяка», бюджети серіалів і повернення «Зважених та щасливих»

Як змінюється виробництво на четвертий рік великої війни, «Детектор медіа» поговорив із генеральною продюсеркою TV-програм каналу СТБ Наталією Франчук та генеральною продюсеркою серіального виробництва Катериною Шевелюк.

СТБ з осені утримує перше місце серед найрейтинговіших каналів. В умовах великої війни мовник нарощує обсяги власного виробництва. На цей рік заплановані не лише нові сезони «Холостяка» та «МастерШефа», а й повернення шоу «Звана вечеря», «Один за всіх», «Зважені та щасливі».

Канал у партнерстві з ОТТ-платформами («Київстар ТБ», Megogo) знімає серіали. Серед них є і костюмовані історичні проєкти. Окрім «Кава з кардамоном 2. Сила землі», обговорюють ідеї та шукають бюджети на новий серіал від Film.ua, події якого відбуватимуться у 90-х роках, під робочою назвою «Наша Галя». Також СТБ зняв продовження серіалу каналу «Україна» «Лікарка Ковальчук». У серіалах СТБ розширює палітру жіночих образів: це пані полковник, кардіологиня, рятувальниця ДСНС. А у свої шоу інтегрує військових, ветеранів, людей із бойовим досвідом і з інвалідністю.

— СТБ зараз один із найпопулярніших каналів, а це додає відповідальності перед глядачами. Тому найперше пропоную поговорити про ті виклики перед виробниками контенту, які ставить війна, і як вона впливає на зміну сенсів, що пропонуються аудиторії. На нашому телебаченні звикли інвестувати у ті проєкти, які приносять рейтинги впродовж останніх років, а це може бути й невибаглива містика чи сімейні драми з ворожками. Але в умовах війни, як на мене, на телебачення покладається об’єднувальний фактор довкола цінностей нашого суспільства. Як змінилося ваше бачення цих сенсів і що ви хочете пропонувати глядачам?

Катерина Шевелюк: Справді, сенси, запити аудиторії та роль жінки в суспільстві, яка є нашою основною глядачкою й героїнею серіалів, змінюються. Ми добре розуміємо, що перемагає не найсильніший, а той, хто відчуває ці зміни. У серіальному контенті ми працюємо з двома типами матеріалів: актуальним і більш ескапічним. Але майже весь наш серіальний контент — це художній твір: усі персонажі вигадані, збіги обставин і ситуацій випадкові, а реальні події, якими ми надихаємося, художньо осмислені. Ми розуміємо, що все наше суспільство, всі ми глибоко травмовані, й навіть невинні аналогії, репліки чи зовнішній вигляд можуть когось зачепити за живе і справедливо обурити. Ми це враховуємо, щоб створювати контент, який буде надихати й хоча б трохи відволікати, а не завдавати болю. Тому обираємо підхід, що викликає емоцію, але не погіршує стан глядача і не змушує його перемикати канал. Наше суспільство пережило багато травм і вимагає більшої чутливості у контенті.

Наталія Франчук: Я займаюся реаліті, а це відображення сьогодення. Тому у моєму випадку потрібно тонко відчувати те, що відбувається. Можливо, скажу крамолу, але, на мою думку, продюсер реаліті, який зараз не живе в Україні, не може цього відчути. Тому ми у цьому сезоні й узагалі намагаємося, щоб у нашому реаліті-контенті були саме ті настрої, які відчуває країна. Ми балансуємо між темами загальних родинних цінностей і викликів сьогодення. У моїй родині є переселенці й троє мобілізованих. Тому я точно знаю, як це важко: чекати, перевіряти телефон, чи не написала рідна людина. Реаліті змінюється залежно від того, що переживає країна. Ви могли помітити, що «МастерШеф» уже третій рік не є суто ескапічним проєктом. У нас є збори для військових,  кулінарні конкурси з обмеженими ресурсами, які має кожен із нас — вода, світло, малий бюджет. А також особливі для нас гості (волонтери з різних країн, діти-герої, дипломатичні місії тих держав, які нам допомагають). Ектор їздить на фронт, а Володимир Ярославський та Оля Мартиновська влаштовують благодійні вечері та збирають на армію. «МастерШеф» — давно не проєкт, де ми відриваємося від реальності. Сподіваюся, ви це також побачили у «Холостяку». Нам було дуже важко, але ми балансували на темі, як зробити романтичне реаліті у країні, де йде війна.

Ми не взяли жодного чоловіка на «МастерШеф», який не стоїть на обліку.

— Це принципова позиція?

— Так, це принципова позиція. У нас є виїзні конкурси, і ми не хочемо на блокпосту пояснювати, чому на третій рік війни учасник не оновив свої дані. Якщо оновив — ласкаво просимо. Хіба це нормальна ситуація, коли одні захищають країну, а інші здійснюють свою мрію? Так само ми працюємо з соціальними темами в «Супермамі». Наприклад, під час пандемії коронавірусної хвороби ми обговорювали, як героїні захищають своїх дітей від вірусів. Коли почалася війна, ми говоримо про те, як реагувати на повітряні тривоги, про досвід дружин військових, як це впливає на родину тощо. А проєкт «ДНК. Свої» — це майже документалка про те, з чим стикаються українці, які через війну втратили зв’язок із близькими та намагаються їх розшукати. Ми проходимо багато тренінгів, щоб розуміти, як спілкуватися з людьми з інвалідністю, який використовувати глосарій, як правильно комунікувати з тими, хто має бойовий досвід. Ми робимо все можливе, щоб краще розуміти аудиторію й показувати сьогодення обережно, з повагою та чутливістю.

Наталія Франчук

— Чи доводилося відмовлятися від потенційно рейтингових речей через їхню невідповідність цінностям каналу?

Наталія Франчук: Так, звичайно. У нас завжди під час кастингу є люди, позиція або історії яких для нас неприйнятні. Наприклад, якщо людина дотримується позиції «яка різниця» або «це не моя війна».

— Такі люди часто приходять?

Наталія Франчук: Так, звісно. Чому б їм не приходити? У нас також бувають дуже складні історії учасників, які неможливо показати через їхню чутливість. Особливо це стосується жінок, які втратили близьких. Такі історії важко розповідати без деталей, але ці деталі можуть спровокувати ретравматизацію.

— Що робите в таких випадках?

Наталія Франчук: Ми відмовляємося. Якщо подумати – якби подібну історію розказали про тебе, все одразу стає на свої місця. Наприклад, у «ДНК. Свої» є історії, де нам доводилося вирізати багато деталей. Наприклад, опис знущань у полоні. Ми не розпитуємо про такі речі, зазвичай людина сама починає розповідати, і ми розуміємо, що це травматичний контент.

— Що робити з такими історіями? Уникати чи шукати підхід для їхнього висвітлення?

Наталія Франчук: Ми показали одну з таких історій, але забрали деталі. Мама, у якої дитина в полоні та яка чекає обміну, не повинна слухати подібні історії. Це буде для неї стрес. Тому ми дотримуємося правил інтерв’ю з тими, хто пережив полон. Військові психологи дуже допомогли нам у цьому. Вони навчили нас, як правильно говорити з людьми, які мають травматичний досвід.

— На початку великої війни ви розробили внутрішній документ із критеріями контенту, який не має ретравмувати глядача. Як створювався цей документ і чи змінився він зараз?

Катерина Шевелюк: У нас є внутрішній кодекс, який ми постійно коригуємо й поширюємо серед продакшнів, що працюють на наше замовлення. Також є юридичні рекомендації, на які ми спираємося. Наразі ми дуже обережні — краще перепитати, ніж припуститися помилки й когось травмувати. Але це не означає, що зараз не час для нового. Усе має бути збалансовано.

Катерина Шевелюк

— З огляду на ці критерії, чого точно не може бути в проєктах і серіалах СТБ?

Катерина Шевелюк: Я працюю з художніми проєктами, тому будь-яку ситуацію можна показати різнопланово. Важливо, як це подано глядачеві. Наприклад, коли ми знімали один серіал, виникло питання: чи може людина у військовій формі бути негативним персонажем? Ми довго обговорювали це з продюсером. Ми вдячні всім військовим, але кожен із них — жива людина, яка може робити різні вчинки. Головне — як це подати. Зрештою, ми знайшли вдалі рішення, зокрема завдяки консультаціям із самими носіями досвіду.

— Чи є ризик надмірної героїзації військових?

Катерина Шевелюк: Тут потрібен баланс і здоровий глузд.

— Чи потрібна зараз героїзація військових у серіалах?

Катерина Шевелюк: Так, однозначно. Наприклад, ми готуємо серіал «Кохання та полум’я» про рятувальників, які щодня ризикують життям, рятуючи українців. Такий контент підіймає дух нації й показує реальність. У створенні серіалу нас консультують фахівці ДСНС, щоб усе було максимально достовірно.

Наталія Франчук: Ми проходили багато тренінгів і обговорювали питання героїзації. У нас були окремі заняття перед створенням «МастерШеф», «Холостяка» та «ДНК. Свої». Військова психологиня пояснила три принципи, яких слід дотримуватися щодо військових:

  1. Не варто надмірно героїзувати. Тобто на кожному кроці говорити «Ти — наш герой!» — це створює високі  очікування в усьому, а вони не зобовʼязані ним відповідати.
  2. Не можна жаліти, кажучи «Боже, ви бідні-нещасні, ви ж таке пережили». Це не наш досвід, ми про нього нічого не знаємо і не маємо права оцінювати.
  3. І не можна боятися, припускаючи, що всі військові небезпечні.

Ці принципи також застосовуються до людей з інвалідністю.

— А як це відбувалося на практиці: чи сприяли тренінги та поради тому, що Терен почувався комфортно і на вечірці, і загалом на зйомках шоу?

Наталія Франчук: Ви можете запитати Терена, чи зручно він почувався. З нашого боку команда була забрифована на роботу з ветераном з інвалідністю. Попри зйомки в умовах повітряних тривог, комендантських годин та інших технічних обмежень, команда Ані Калини (директорка студії, що виробляє проєкт) закладала у таймінг час для відпочинку. А Терен завжди мав можливість сказати, що втомився або йому некомфортно.

Нам закидали, що Холостяк на першій вечірці був у довгих штанях, мовляв «СТБ прикрив протези, аби глядачам було приємніше дивитись». Але ми насамперед враховували побажання героя і статус події. Звісно, йому не хотілося бути в шортах, коли дівчата приходили у вечірніх сукнях. Далі на побаченнях були і шорти, і колісне крісло, коли він натер ноги протезами. І навіть без протезів — басейн, масаж. Жодне побачення не відбулося без його згоди й запитання з боку команди або героїнь, чи буде йому комфортно. Коли планувалося побачення на одеському пляжі — ми відшукали єдиний інклюзивний пляж. Усі екстремальні побачення, які були в сезоні, ми обговорювали разом або Терен сам ініціював активності, бо деякі були його мрією.

— Наталю, ми вже торкнулися теми «Холостяка». Розкажіть, які підсумки останнього сезону реаліті?

Наталія Франчук: Ми щойно повернулися з Кельна, де презентували українського «Холостяка» на конференції, куди з’їхалися виробники цього формату з різних країн. На окремому слайді зібрали згадки та відгуки про проєкт у ВВС, The Guardian, Deutsche Welle, Variety, CNN, The Washington Post та інших міжнародних виданнях. Фінал сезону взяв частку 16,1% і став найкращим проєктом року серед усіх телеканалів. Як на мене, він став подією і в соцмережах. Для мене цей проєкт був дуже складним через пошук балансу між романтикою, екстримом і соціальною місією. Ми зробили трохи шуму, а без цього немає сенсу братися за такі виклики.

Наталія Франчук

— Яка критика була для вас конструктивною та мала сенс, а на що уваги не звертали?

Наталія Франчук: Коли люди в коментарях обговорюють зовнішність дівчат — це точно не конструктив. Або коли дивляться на Терена, який має бойовий досвід і дві ампутації, і кажуть, що в нього ще є дві руки, тож чому він не служить? Для мене це взагалі не критика. Або ж пишуть: «Бідний хлопець, навіщо ви знущаєтеся з нього, він стоїть 8 годин». Але ж він не стояв 8 годин на вечірці, ми просто не будемо показувати, як він сидів чи лежав. Мені сподобався один великий коментар у фейсбуці, де був розбір про готовність суспільства до таких речей. Ось там було і про те, що ми ламаємо стереотипи й про те, що робимо це недостатньо. Якби частка проєкту була 2%, можна було б сумніватися в його успіху, але коли він узяв 12—16%, а у каналів зараз середня частка 5—8%, то з проєктом усе добре.

— Чи буде складно підтримувати планку останнього сезону? Адже і герой, і тематика викликали багато емоцій.

Наталія Франчук: Ми ще багато чого не розповіли, бо в нас було дев’ять епізодів і фінальне постшоу, а «Холостяк» зазвичай має 12 епізодів. Тем ще дуже багато. Наступний холостяк — це інша людина. Всесвіт «Холостяка» будується на персонажі. Новий сезон ми зніматимемо через пів року, і за цей час у державі все може змінитися. Можливо, це буде сезон про очікування визначеності. Я обожнюю реаліті, бо воно про сьогодення. Катя працює з вигаданою реальністю й може робити що завгодно, а я залежу від того, що відбувається в країні прямо зараз. Але мені ця залежність дуже подобається, бо вона дає безмежні можливості й теми. Якщо щодня сидіти на лавці у парку та слухати людей, можна зрозуміти, на якій ми планеті.

— Чи є вже варіанти нового холостяка?

Наталія Франчук: Так, є.

— Це один кандидат чи декілька?

Наталія Франчук: Один кандидат — це неможливо. Їх має бути багато.

— А коли обирали Терена, було багато варіантів?

Наталія Франчук: Ні, проблема в тому, що багато людей, які позиціюють себе в соцмережах як холостяки, насправді перебувають у стосунках. Пошук холостяка починається з того, що нам подобається кандидат, ми починаємо з ним спілкуватися й дізнаємося, що людина не сама. Тому це пошук людей, близьких нам за духом. А далі ключовим є їхнє бажання взяти участь. Ми не можемо змушувати когось жити з нами пів року. Головним критерієм є, аби це був герой нашого часу.

— Але приємно чути, що в Україні важко знайти холостяка.

Наталія Франчук: Зараз багато розлучень, але й багато весіль. Ми всі живемо, ніби останнім днем.

— Чи будуть у вас нові проєкти з Олександром Тереном? Адже герої «Холостяка» часто продовжують кар’єру у телевізійних програмах.

Наталія Франчук: Саша пройшов проби на кілька проєктів. Але наша мета — не обов’язково «влаштувати» холостяка кудись. Ведучий має бути якісним і відповідати конкретній програмі. Тому ми пробуємо його в тих проєктах, де він справді може бути доречним.

— Це нові проєкти?

Наталія Франчук: Так.

— Ми зараз говоримо про шоу. Тому хотіла б зупинитися на інтерв’ю редакторки «Супермами» Олександри Василюк для ютуб-каналу «Що бісить». У ньому була досить некоректна оцінка героїв шоу. Як ви до цього ставитеся та чи справді був такий підхід під час вибору героїв?

Наталія Франчук: Ця редакторка вже тричі пошкодувала, що вона пішла на це інтерв’ю. Класика жанру. Це колишня редакторка проєкту. На початку інтерв’ю вона назвала 6—8 проєктів, над якими працювала, але всіх зацікавила лише «Супермама». І мене це радує. Пізніше вона розповідала нам, що насправді сказала багато всього, але її змонтували саме так. Вітаю її у світі телебачення. Але ж вона це говорила. Тому які претензії? Я подивилася лише половину інтерв’ю, тому що мене дуже тригернуло, як людина говорить про інших. Мені таке не ок. Не можна так висловлюватися про людей, із якими ти працювала, тим паче коли це не профільне видання, яке може тебе правильно зрозуміти.

Для того, щоб у шоу стався конфлікт серед реальних людей, а не художніх персонажів, потрібні учасники з різними цінностями. Це перший курс сценарної майстерності. Якщо зібрати трьох гравців у шахи, це буде нудна програма. Потрібні люди, які мислять по-різному. На цьому й будується «Супермама», як і будь-який формат, де учасники ходять у гості один до одного. Але висловлюватися настільки зневажливо щодо героїв — не ок. Я сподіваюся, що в наступному проєкті, де вона працюватиме, їй це пояснять. Але це вже буде не в нас.

— Чи інші редактори команди «Супермами» так само ставляться до учасників? Чи хоча б не висловлюються подібним чином?

Наталія Франчук: Звичайно, у нас є внутрішній сленг. Неможливо на обговоренні кожного епізоду називати героїв на кшталт «Надія Василівна, яка працює перукаркою 20 років». Ми використовуємо визначення, щоб позначити образ і суть героя, наприклад, «кар’єристка». Потім ми обговорюємо, з ким її цінності можуть увійти в конфлікт.

— Що є першочерговим: ви спершу формуєте бажану схему образів героїв чи знаходите учасників на кастингу і вже потім будуєте їхні ролі?

Наталія Франчук: Я щаслива, що зараз, напередодні дев’ятого сезону, у нас є велика кількість охочих узяти участь у «Супермамі». Ми нікого не шукаємо, вони приходять самі. Наше завдання — правильно сформувати четвірку. Учасниці розповідають багато інформації про себе, бо дуже хочуть потрапити в реаліті. І наше завдання — зрозуміти, що з цього правда, бо люди, які йдуть на телевізійні проєкти, мають власні цілі.

Коли я працювала над проєктом «Хата на тата», у нас був золотий принцип: ми не беремо чоловіка, який сам хоче брати участь у шоу. Ідеальний герой — це той, хто взагалі не бачив цього проєкту.

— Чи траплялися такі учасники на кастингу?

Наталія Франчук: Так, бо СТБ тоді не був доступний у деяких регіонах узагалі.

— Ви згадали скарги редакторки на монтаж. СТБ також часто критикують за монтаж емоцій або вирвані з контексту фрази. Чи є у вас етичні стандарти до монтажу, особливо в реаліті?

Наталія Франчук: Якщо епізод спродюсований добре, то нічого вигадувати не потрібно. Монтаж фраз трапляється, якщо епізод погано знято. Що стосується емоцій, наприклад, у «Холостяку» дві дівчини посварилися через антидепресанти. Сварка тривала 15 хвилин, а мені треба зробити 4 хвилини, і навіть цього забагато для глядача. Тому ми скорочуємо, але залишаємо емоції, які відповідають сцені.

— Які критерії існують у вас до монтажу?

Наталія Франчук: Ми не вставляємо чужі чи «вкрадені» емоції з інших частин шоу. Наші героїні мають різний одяг у кожному епізоді, це легко помітити. Емоції, які ми показуємо, завжди належать до тієї сцени, яку ви бачите на екрані.

— Які шоу ви готуєте на весняний сезон?

Наталія Франчук: Окрім «МастерШефа» та «Супермами», цієї весни ми повертаємо «Звану вечерю» та надважливий в умовах сьогодення гостросоціальний проєкт «Один за всіх». І вже маємо на осінь великі плани — крім «Холостяка», «МастерШефа» хочемо і плануємо проєкт «Зважені та щасливі». І він буде не тільки про фізичне, але й ментальне здоровʼя українців. Які за роки війни тотально не висипаються, мають проблеми з гормональним фоном, часто заїдають стрес і можуть перебирати з алкоголем.

— Чи є умовний поділ жанрів на весняний і осінній сезони?

Наталія Франчук: Це питання фінансів і маржинальності проєктів. Весна слабша у цьому плані, тоді як восени можна собі дозволити більш дорогі проєкти.

— Куди зараз СТБ вкладає більше грошей: у реаліті чи серіали? Який напрямок дорожчий?

Катерина Шевелюк: Це залежить від балансу — запитів аудиторії, програмної сітки та бюджету.

— Катерино, чи є зараз дефіцит серіалів СТБ? Після початку вторгнення довелося переглянути бібліотеку, і зараз не всі старі проєкти можна показувати.

Катерина Шевелюк: Нам дійсно не вистачає серіалів. Ми хотіли б більше прем’єр, але поки не можемо собі цього дозволити. Наша бібліотека суттєво скоротилася, але за останні два роки ми її трохи поповнили. Комбінуємо повтори й нові випуски, адже глядач зараз дуже вибагливий — легко перемикає канал чи переходить на цифрові платформи. Ми намагаємося працювати з тими бюджетами, які маємо, і шукаємо додаткові шляхи фінансування. Це стимулює до креативності.

Катерина Шевелюк

— Який зараз середній бюджет однієї серії?

Катерина Шевелюк: Для праймового контенту це близько 30 тисяч доларів за годину. Якщо проєкт особливий — до 40 тисяч доларів.

— Чи підпадає серіал «Кава з кардамоном 2. Сила землі» під цей бюджет?

Катерина Шевелюк: Ні. Костюмовані серіали — це дуже дорого. Їх важко знімати й неможливо створити лише за кошти каналу. «Кава з кардамоном 2. Сила землі» — це вдале поєднання бюджетів партнерів, держави, продакшну і цифрових платформ.

— Хто ваш цифровий партнер?

Катерина Шевелюк: «Київстар ТБ». У серіалі такі шикарні костюми, локації й краєвиди, що інакше його було б неможливо зняти. Глядач зараз потребує краси, яка надихає. Крім того, у серіалі порушують важливі теми — цінність землі, свободи, материнської любові. І, звісно, це історія кохання чоловіка і жінки.

— Які ваші основні додаткові джерела монетизації?

Катерина Шевелюк: Ми йдемо всіма можливими шляхами. Торік у нас були проєкти з Держкіно та підтримка ДСНС для «Кохання та полум’я». Наш цифровий партнер — Megogo. Це не лише фінансова підтримка, а й можливість залучити нову аудиторію, зробити спільний маркетинг. Також ми маємо амбіції щодо міжнародного копродакшну. Від соціального українського контенту партнери вже трохи втомилися, тому ми підходимо до розробки проєктів дуже креативно, щоб їх зацікавити.

— Чи є у вас зараз у розробці проєкти рівня «Перевізниці»?

Катерина Шевелюк: Наразі ні. Ми активно шукаємо такі історії.

— На весну вийдуть ваші власні серіали чи закупні? Торік успішним був проєкт «Одна родина».

Катерина Шевелюк: Це був дуже вдалий проєкт. Цієї весни ми готуємо лише власні серіали. Глядачі зараз прагнуть різних жанрів. Велика війна посприяла самоідентифікації, і тепер є запит на своє, на традиції, звісно, і на гумор і кохання. Тому палітра наших серіалів буде різноманітною.

— Які це серіали?

Катерина Шевелюк: На весну ми готуємо новинку «Кохання та полум’я», а також продовження «Сліпої», «КОДу» і третій сезон «Лікарки Ковальчук». Цей серіал раніше виходив на каналі «Україна», але тепер ми знімаємо його продовження, яке вже відображає реалії війни. Буде ще процедурал про «швидку справедливість», але його назва поки робоча.

— Щодо серіалу «Сліпа». Він має високі показники, але через поради й історії, які в ньому є, його часто називають шкідливим. Ви будете продовжувати знімати його?

Катерина Шевелюк: Це дуже маржинальний проєкт із великим попитом. Ми будемо інтегрувати в нього серії про українські традиції, щоб відповідати запиту глядачів.

— Ми згадували серіал «Одна родина». Як розподіляються права на серіали, зняті за тендерами МПІУ? Скільки маєте показів, чи можете монетизувати цей контент на ютубі?

Катерина Шевелюк: У нас є угода, що регулює використання цього серіалу: ми маємо право на певну кількість показів у межах встановленого строку. Монетизацію на ютубі ми здійснюємо спільно. Це був один із найуспішніших проєктів як за ефірними показниками, так і за цифровими платформами.

— Серіал «Кава з кардамоном 2. Сила землі» ви плануєте на осінь. Чи одразу продаватимете його для показів на інших ринках?

Катерина Шевелюк: Права на продаж в інших країнах належать продакшну, який займався зйомками серіалу. Наскільки я знаю, вони планують його продавати.

— Чи є ризики скандалу з авторкою книги, яка звинувачувала канал у порушенні авторських прав?

Катерина Шевелюк: Це питання стосується домовленостей між продакшном і авторкою книги. Наскільки мені відомо, все правомірно оформлено без жодних порушень. Усе інше потрібно розглядати в юридичній площині. Я не думаю, що це стане на заваді.

— Хто формував брифи на образи героїв і сюжетну лінію: продакшн чи канал?

Катерина Шевелюк: У цьому випадку бриф формував продакшн. Вони прийшли до нас із концептом і запропонували своїх персонажів.

— Чи плануєте ще історичні серіали, які зазвичай є дуже дорогими?

Катерина Шевелюк: Саме тому поки «Кава з кардамоном» — наш єдиний історичний серіал. Ми зараз обговорюємо й шукаємо бюджет на новий серіал від Film.ua, події якого відбуватимуться у 90-х роках. Робоча назва — «Наша Галя». Сподіваюся, вдасться відобразити епоху й реалізувати цей проєкт, але терміни поки незрозумілі. Ми хочемо різноманіття і яскравих прем’єр, які б виділялися серед стандартного контенту, що можемо знімати власним коштом.

— Чи продовжуєте ви шукати історії напряму від авторів? Який бриф історій і персонажів формуєте?

Катерина Шевелюк: Так, ми продовжуємо шукати ідеї. Зараз їх, на жаль, бракує. Наш головний жанр — мелодрама. Далі ми додаємо піджанри: гумор, детектив, містика. Головна героїня наших історій — це жінка, яка останнім часом суттєво змінилася. Це вже не пасивна жінка, яка чекає на допомогу, а та, яка бере свою долю у власні руки й будує своє щастя.

Наразі ми маємо широку палітру жіночих образів: це пані полковник, кардіологиня, рятувальниця ДСНС. Ми хочемо розширити цей спектр і показати, як жінки реалізуються в чоловічих професіях. Також ми розглядаємо чоловіків як головних героїв. У розробці зараз кілька серіалів, які розкриватимуть нові теми, але детальніше поки не можу сказати. Ми також дивимося у бік гумористичних серіалів, бо на них є великий попит.

— Скільки проєктів готуєте на осінній сезон? Окрім «Кави з кардамоном 2».

Катерина Шевелюк: У нас заплановано дві яскраві мелодрами по 16 серій, які зайдуть у виробництво, а також буде «КОД». Поки так, бо ми ще не розуміємо фінансових можливостей на сезон.

— Наталю, ви плануєте переважно нові розважальні проєкти чи дивитеся також на інфотейнмент і документалку?

Наталія Франчук: У SLM є окремий департамент Starlight Doc, який займається документальними фільмами. Це їхня ніша. Ми зробили один фільм — «Сила таланту». На мою думку, в кожному нашому реаліті-проєкті ми так чи так порушуємо соціальні питання. Наші проєкти через 5—10 років якраз і покажуть, якою була країна у цей момент і як ми вхопили та задокументували цю реальність.

— Уже зареєстровані органи співрегулювання, які починають розробляти мовні кодекси. Розробка яких правил, на вашу думку, зараз найбільш актуальна?

Наталія Франчук: Є багато організацій, які цим вже займаються. Наприклад Veteran HUB. Вони доносять інформацію про те, як правильно подякувати військовому. Якщо їх запитати, що тригерить на телебаченні, то вони все розкажуть. Перед початком роботи над проєктами ми приходили до них і питали: як нам зробити так, щоб ця частина нашої аудиторії зрозуміла, що ми не вороги. Їх у телебаченні тригерить тотальне нерозуміння глосарія. Всі маленькі деталі, наприклад, що на колісному кріслі не їздять, а ходять — дуже важливі. Ми всі зараз набиваємо гулі, але потрібно діяти на випередження. Потрібно розробляти кодекси, бо маємо говорити грамотно.

LIKED THE ARTICLE?
СПОДОБАЛАСЯ СТАТТЯ?
Help us do more for you!
Допоможіть нам зробити для вас більше!
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги за темою
кинопроизводство
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Показав середній палець. Актор Андрій Ісаєнко розказав про свою образу на Театр Франка
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T12:24:50Z
Den Baurin – "Брате" – 1 місце чарту FM-TV минулого тижня.
FM-TV
2025-08-24T10:57:50Z
ТОП Пісень Незалежності від українських зірок!
FM-TV
2025-08-23T21:55:45Z
Pinterest назвав головні тренди осені: що буде в моді, красі та дизайні
ГЛАВКОМ NET
2025-08-23T20:00:17Z
Відомий український співак назвав причину, через яку Вєрка Сердючка не хоче перекладати свої хіти
ГЛАВКОМ NET
2025-08-23T16:06:03Z
Регенеративне землеробство стане головною темою Agritechnica 2025
AgroPortal
2025-08-23T11:30:36Z
10 культових фантастичних фільмів, які оцінили не одразу
ITC
2025-08-23T07:07:11Z
Скільки заробляє на своїй творчості Сергій Жадан
24tv
2025-08-23T07:06:16Z
Мода 90-х повертається: Леся Нікітюк вразила фігурою після пологів в трендових джинсах
24tv
2025-08-23T07:06:08Z
Виконавчий директор Асоціації газовидобувних компаній оцінив рішення про включення «Укрнафти» до ПСО
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T13:06:40Z
Високі ціни на каву стимулюють розвиток альтернатив
AgroPortal
2025-08-24T12:30:15Z
Болгарія йде на історичний рекорд урожаю соняшнику
AgroPortal
2025-08-24T11:30:40Z
МАГАТЕ оприлюднило заяву про пожежу на Курській АЕС
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T09:39:17Z
Як агропідприємства залучають додатковий потік фінансових надходжень
AgroPortal
2025-08-24T08:30:57Z
Спека допоможе утримати дохідність гречки на рівні точки беззбитковості
AgroPortal
2025-08-24T07:30:46Z
Боргову кризу на ринку електроенергії потрібно вирішувати на рівні держави – ексміністр
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T06:48:03Z
Ерік Трамп прогнозує Bitcoin по $175 тисяч: крипторинок за добу зріс на $250 мільярдів
FaceNews
2025-08-24T06:42:40Z
Дві компанії у США об'єднуються у світового гіганта вертикального фермерства
AgroPortal
2025-08-24T06:30:28Z
Незалежних країн не існує
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T18:45:51Z
Зеленський нагородив генсека Ради Європи, єврокомісара і низку європейських лідерів
Европейская правда
2025-08-24T17:45:27Z
Лавров заявив, що Росія визнає Зеленського головою України, але є нюанс
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T17:00:33Z
Мир поздравляет Украину, США блокируют удары по РФ, Норвегия дает деньги на ПВО: все за выходные
Европейская правда
2025-08-24T16:15:04Z
Венс вважає, що росіяни вперше пішли на "значні поступки" США у питанні війни
Европейская правда
2025-08-24T15:51:50Z
Лавров цинічно прокоментував удар по заводу на Закарпатті
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T15:48:44Z
Венс назвав можливі терміни завершення війни в Україні
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T15:36:09Z
Венс розповів, на які поступки у переговорному процесі пішла Росія
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T14:54:58Z
Зеленський нагородив американських сенаторів-ініціаторів масштабних санкцій проти РФ
Европейская правда
2025-08-24T14:33:29Z
На Бориспільському шосе BMW влетіла у блокпост, на в’їзді в Київ – кілометровий затор
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T18:24:44Z
Доки військовий лікувався після поранення, невідомі знесли його будинок
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T17:21:56Z
У Середземному морі під час переправи з Лівії до Італії загинули мігранти
Европейская правда
2025-08-24T11:03:26Z
У Єревані російський винищувач врізався у стовп
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T08:15:10Z
Дрони атакували порт Усть-Луга в Ленінградській області: там спалахнула пожежа
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T06:00:47Z
Небезпека на узбережжі: Іспанія закриває пляжі через отруйних «блакитних драконів»
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T05:42:30Z
У Сизрані пролунали десятки вибухів: атаковано місцевий НПЗ
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T04:57:38Z
Атака на Суми, вибухи в Росії: головне за ніч
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T02:48:26Z
Смерть військового у монастирі на Хмельниччині: священник отримав підозру
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T01:36:57Z
Зеленський одягнув на День Незалежності особливу вишиванку: скільки вона коштує
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T17:30:16Z
34 роки Незалежності: ціна свободи України
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T17:21:57Z
Україна обміняла окупанта з екзотичною професією
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T16:45:02Z
Притула на руках із новонародженим сином привітав українців із Днем Незалежності
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T15:09:27Z
Канада виділить $500 млн на закупівлю у США зброї для України
Европейская правда
2025-08-24T12:52:21Z
Канада виділить $1 млрд на військову допомогу Україні
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T12:18:49Z
Національний військовий цвинтар купує собі гольф-кари: деталі
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T12:15:37Z
Понад 5 тисяч українців незаконно перетнули кордон з Румунією з початку року
Европейская правда
2025-08-24T12:09:08Z
Британія продовжить навчати українських військових до кінця 2026-го
Европейская правда
2025-08-24T09:45:00Z
Нова технологія з ШІ може врятувати мільйони людей від харчових отруєнь
AgroPortal
2025-08-24T13:00:25Z
Британські науковці вперше здійснили квантову телепортацію у лабораторних умовах
InternetUA
2025-08-23T06:55:47Z
Огірок чи кабачок: який овоч корисніший для здоров'я
24tv
2025-08-23T05:21:46Z
Поповнюйте свої аптечки: українцям безплатно роздадуть ліки
Знай
2025-08-23T05:21:39Z
Як полегшити біль без ліків: несподіване відкриття вчених
TSN
2025-08-23T04:48:50Z
"Вампіри та монстри" залітають в дома українців. Що робити при зустрічі з цією твариною
Telegraf
2025-08-23T04:39:15Z
Гарячі спеції в косметиці: осінній тренд на імбир, корицю і гарбуз
Gazeta UA
2025-08-23T01:21:58Z
На яких простирадлах найкорисніше спати: ідеальний варіант для шкіри, волосся і міцного сну
GlavRed
2025-08-23T00:27:16Z
4 українські серіали про медицину, які варто подивитися фанам "Жіночого лікаря"
24tv
2025-08-22T21:33:00Z
На Полтавщині власник покинув просто неба рідкісний спорткар
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T15:12:52Z
Jeep представив онлайн-конфігуратор та повний перелік комплектацій для моделі Cherokee
Топ Жир
2025-08-23T01:06:45Z
GM наказує дилерам призупинити продаж моделей ZR1 та Z06 до з’ясування причин несправностей
Топ Жир
2025-08-23T00:21:43Z
Nissan нарешті позбувся цієї жахливої мультимедійної системи
Топ Жир
2025-08-22T23:36:36Z
Цей рестомод Alfa Romeo сміється з можливостей Giulia Quadrifoglio Verde
Топ Жир
2025-08-22T22:50:12Z
Пункт призначення по-українськи: у Рівному помітили ризикового водія
Telegraf
2025-08-22T22:36:47Z
Volkswagen перетворила Golf R на справжнього монстра доріг
Топ Жир
2025-08-22T22:06:47Z
Subaru вже використовує твердотільні акумулятори, але не для того, що ви уявляєте
Топ Жир
2025-08-22T21:21:51Z
Lexus представив нову доступнішу гібридну модель з можливістю підзарядки
Топ Жир
2025-08-22T20:36:36Z
У Норвегії створили плавучу теплицю
AgroPortal
2025-08-24T10:30:23Z
Google присвятив дудл Дню Незалежності України
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T10:27:40Z
Ціни на iPhone впадуть: експерт назвав причину
ГЛАВКОМ NET
2025-08-23T20:51:46Z
Інтроверт чи екстраверт? Науковці назвали новий тип особистості
ГЛАВКОМ NET
2025-08-23T17:42:04Z
Samsung представила 115-дюймовий телевізор з новітньою технологією Micro RGB
ГЛАВКОМ NET
2025-08-23T17:21:45Z
Новий робот може змінити індустрію збору ягід
AgroPortal
2025-08-23T13:00:53Z
У харків'ян насправді є корона, у мережі завірусилося смішне відео
Telegraf
2025-08-23T07:33:07Z
Defence Express пояснили, чому FP-5 «Фламінго» і Ту-141 «Стриж» – це зовсім різні апарати
InternetUA
2025-08-23T07:09:37Z
На острові в Абу-Дабі археологи виявили 1400-річний християнський хрест
УкраинФорм
2025-08-23T07:03:52Z
Полонений окупант взяв до рук зброю та допоміг бійцям ЗСУ відбивати штурм
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T18:18:01Z
Українські військові звільнили Новомихайлівку на Донеччині
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T16:00:41Z
Звільнений із полону ексмер Херсона вразив зовнішнім виглядом
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T14:42:18Z
Із російського полону повернувся журналіст Дмитро Хилюк
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T14:09:29Z
Україна на День Незалежності провела новий обмін полоненими: кого вдалося звільнити
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T13:57:38Z
На Донеччині ЗСУ контратакували та зачистили від ворога три села
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T13:54:23Z
Синоптикиня розповіла, якою буде погода останнього тижня літа
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T13:03:48Z
«Набити б тебе ганчіркою». Мати смішно насварила полоненого окупанта
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T12:30:30Z
ГУР: у Росії уражено Сизранський нафтопереробний завод
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T12:09:18Z
У боротьбі за квиток: мем та прості поради, як купити місце в потязі в Україні
Telegraf
2025-08-23T06:39:10Z
Цікава задача на уважність: потрібно відшукати одну незвичну лілію серед 15 квіток
Фокус
2025-08-23T06:30:06Z
Як легко замаринувати томати: базовий рецепт маринаду
Telegraf
2025-08-23T06:18:39Z
Найкращі місця в Європі для осінньої подорожі: рейтинг Lonely Planet
ГЛАВКОМ NET
2025-08-23T05:42:04Z
Найкраще, що можна зробити з баклажанами: готуємо баба-гануш з Ярославським
24tv
2025-08-23T05:39:58Z
Скільки грошей вимагають пред'явити при в'їзді до Польщі: нові роз'яснення для українців
Комсомольская правда
2025-08-23T05:03:32Z
Де три відмінності між дівчатами з валізами: тільки найуважніший розгадає загадку
GlavRed
2025-08-23T04:27:46Z
"Шарлотка", яку всі пектимуть восени: рецепт від Ектора
Telegraf
2025-08-23T03:18:08Z
Італія поза путівниками: 3 неймовірно красиві локації, заховані від натовпів туристів
24tv
2025-08-23T02:18:57Z
Пішов з життя перший олімпійський чемпіон в історії Ірану
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T14:03:33Z
Лузан підкорилося історичне досягнення на чемпіонаті світу з веслування
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T09:09:02Z
Донька віцепрезидента ФБУ з розвитку дитячого баскетболу стала чемпіонкою Європи в складі збірної Іспанії
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T08:54:12Z
Якушенко став чемпіоном світу U-20 з греко-римської боротьби
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T08:12:56Z
Вперше за 10 років Україна здобула медаль командної першості чемпіонату світу з художньої гімнастики
ГЛАВКОМ NET
2025-08-24T08:00:18Z
Лузан здобула золото чемпіонату світу з веслування
ГЛАВКОМ NET
2025-08-23T13:57:02Z
«Змусили роздягнутися перед чоловіком-лікарем». Спортсменка поскаржилася на огляд перед стартом
ГЛАВКОМ NET
2025-08-23T12:57:30Z
«Реал» цікавиться 18-річним українським форвардом: що відомо
ГЛАВКОМ NET
2025-08-23T12:30:26Z
Українки завершили чемпіонат світу з боротьби U20 з трьома нагородами
ГЛАВКОМ NET
2025-08-23T08:18:15Z