/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F3e7536b8aa1fed5fdb2abc4c6e8b3bc2.jpg)
NASA показало момент подолання звукового бар’єра — на спецзнімку з польотом реактивного XB-1
Boom Supersonic і NASA опублікували спецфото, зроблене під час польоту реактивного літака XB-1, яке демонструє момент подолання звукового бар’єра.
Для того, щоб зафіксувати культовий момент, команди використали шлірен-зйомку — метод, що дозволив візуалізувати ударні хвилі, які виникали під час проходження XB-1 у повітрі з надзвуковою швидкістю. Додатково фахівці зібрали дані про акустичну сигнатуру літака в одному місці на маршруті польоту, а подальший аналіз показав, що звуковий удар не досягав землі.
«Це зображення робить невидиме видимим — перший американський цивільний надзвуковий реактивний літак, який долає звуковий бар’єр», — каже Блейк Шолл, засновник і генеральний директор Boom Supersonic. «Ми також підтвердили, що XB-1 не видав звукового удару, що відкриває шлях для польотів над узбережжям з на 50% вищою швидкістю».
Літак XB-1 має довжину 19 м, розмах крил 6 м та 3 двигуни GE J85-15, які забезпечують тягу близько 5,6 т. У січні прототип XB-1 став першим незалежно розробленим реактивним літаком, який літав зі швидкістю, що перевищувала швидкість звуку, а у лютому здійснив другий тестовий політ, під час якого й отримали вищезазначений кадр.
Шлірен-зймока потребує ідеальних умов та виняткових навичок пілотування. Льотчик-випробувач Boom Supersonic Трістан «Джеппетто» Бранденбург успішно розташував XB-1 у певний час в заздалегідь визначеній точці над пустелею Мохаве, чим дозволив NASA зафіксувати зміну щільності повітря навколо літака, коли той летів на тлі сонця на швидкості, що перевищувала 1 Мах.
Щоб спрямувати пілота до визначених точок на маршруті, команда XB-1 розробила спеціальне програмне забезпечення із використанням попередніх обчислень NASA, а далі космічна агенція фіксувала політ наземними телескопами зі спецфільтрами, які виявляють викривлення повітря, такі як ударні хвилі, навколо надзвукового літака.
Щодо даних звукового удару, то їх отримали з мікрофонів і пристроїв реєстрації рівня звукового тиску, а їх подальший аналіз доводить, що політ без перешкод, викликаних звуковим ударом, цілком можливий (подібне підтверджували й ранні дослідження NASA щодо потенційного запуску надзвукових комерційних подорожей для громадськості).
У лютому Boom Supersonic оголосила, що використає дані, зібрані під час тестових польотів XB-1, для впровадження Boomless Cruise у свій надзвуковий авіалайнер Overture — технологія дасть йому змогу літати зі швидкістю до 1,3 Маха без чутного звуку, скорочуючи час польоту від узбережжя до узбережжя США до 90 хвилин.
Boom Supersonic стверджує, що має 130 замовлень і передзамовлень на Overture від United Airlines, American Airlines і Japan Airlines. Торік компанія завершила будівництво заводу Overture Superfactory в Ґрінсборо, Північна Кароліна, — передбачається, що він вироблятиме 66 літаків Overture на рік.