/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F90ac91752188f67880f5f1b77cc5a7bb.jpg)
Розробники Sikorsky представили революційний безпілотник, що поєднує властивості гелікоптера та літака
Американська компанія Sikorsky Innovations, що входить до складу Lockheed Martin, успішно випробувала новий безпілотний літальний апарат з можливістю вертикального зльоту і посадки (VTOL). Інноваційний дрон оснащений гвинтоподібним крилом, що дозволяє йому поєднувати функції гелікоптера та літака. Випробування, які проходили у січні 2025 року, включали понад 40 злетів і посадок, а також 30 переходів між вертикальним і горизонтальним режимами польоту.
Безпілотник досяг максимальної крейсерської швидкості 159,2 км/год. За словами віцепрезидента Sikorsky Річа Бентона, ця технологія дозволить дрону літати швидше і далі, ніж традиційні вертольоти. Успішний перехід між режимами польоту підтвердив, що розроблені в компанії алгоритми керування дозволяють виконувати такі маневри плавно та ефективно.
Апарат вагою 52,1 кг працює на двох електричних двигунах, що живляться від акумулятора. У Sikorsky припускають, що більші версії дрона зможуть використовувати гібридні силові установки, що розширить їхні можливості. Зокрема, такі безпілотники зможуть злітати та сідати з корабельних палуб або непідготовлених ділянок землі.
Очікується, що новий дрон знайде застосування у пошуково-рятувальних операціях, спостереженні за лісовими пожежами, наданні гуманітарної допомоги та моніторингу інфраструктури. У перспективі його можна адаптувати для розвідки, бойових місій та співпраці з пілотованими літаками. Всі модифікації БПЛА будуть оснащені автономною системою керування MATRIX.
Крім цього, Sikorsky розробляє більший демонстраційний зразок HEX — гібридно-електричний літак потужністю 1,2 мегавата, який буде здатний перевозити пасажирів або вантажі на великі відстані. Тестування можливостей зависання цього апарата заплановане на 2027 рік.