MY.UAНовини
«Цифровізація освіти: інтерактивні підручники, захист НМТ, більше гаджетів і технологій у школах»
«Цифровізація освіти: інтерактивні підручники, захист НМТ, більше гаджетів і технологій у школах»

«Цифровізація освіти: інтерактивні підручники, захист НМТ, більше гаджетів і технологій у школах»

«Цифровізація освіти: інтерактивні підручники, захист НМТ, більше гаджетів і технологій у школах»

Інтерв’ю із заступником міністра освіти

Яку цифрову платформу створять спеціально для українських дітей, що живуть за кордоном? Як захищена від втручань система електронного тестування НМТ і що кажуть про неї міжнародні фахівці? Чи всі школи мають Інтернет і чому вчителям доводиться часом піратити програми для обладнання, яке закуплено школам? Усі ці питання нібито про різне, а насправді про одне — про цифровізацію освіти. Важливий, але малопомітний напрям її розвитку.

Багато хто вважає, що якщо в школі поставити комп’ютери та повісити на стіну плазму, це вже означає цифровізацію. Насправді це лише гаджети. Цифровізація — поняття набагато ширше. В епоху штучного інтелекту та шаленого розвитку технологій школи не можуть навчати дітей так, як вони це робили в минулому столітті. В освіті, як і в інших сферах суспільного життя, потрібен технологічний прорив, який забезпечує в тому числі і цифровізація.

Про те, як відбувається цифровізація у школах та які виклики доводиться долати, ZN.UA розпитувало заступника міністра освіти і науки з питань з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитра Завгороднього.

Цифровізація освіти в Україні — що це?

— Дмитре Володимировичу, ви як людина, котра відповідає в Міністерстві освіти і науки за цифровізацію, розкажіть, будь ласка, які напрями вона передбачає?

— Ми це розділяємо на п'ять складових, одна з яких — інфраструктура. Вона найбільш коштовна в плані фінансів, але без неї неможливі всі інші. Ми можемо хотіти зробити будь-які корисні речі, але якщо в школі немає Інтернету та комп'ютерів, цифровізації не буде. Друга складова — цифровий контент, цифрові освітні ресурси, тобто те, що має відображатися на всіх наших девайсах. Тут онлайн-курси, електронні підручники, мобільні застосунки тощо. Третя складова навчання вчителів і адміністрації. Ще з початку пандемії ми організовуємо онлайн- і офлайн-курси для вчителів, залучаємо великі компанії, такі як Google, Microsoft. Деякі курси розміщуємо на державних платформах, зокрема на «Дія.Освіта», деякі — на приватних платформах громадських організацій. Четверта складова цифровізації — цифрові послуги в освіті. Їх стає дедалі більше, ми над цим працюємо.

Наприклад, реєстрація на НМТ і подання заяв і документів на вступ. Намагаємося перевести в електронний вигляд роботу шкіл над звітами, журналами, оцінюванням. У нас є форми звітів, які виникли ще в Радянському Союзі, і ми намагаємося їх або прибрати, або спростити й перевести в електронний вигляд. І остання, п’ята, складова цифровізації — робота з даними. Це крок до того, що ми можемо взагалі побачити, що відбувається в сфері, і краще управляти процесами та ухвалювати рішення.

— Чи могли б ви назвати три найбільші досягнення цифровізації в освіті, якими ви пишаєтеся?

— Серед досягнень я назвав би забезпечення шкіл девайсами. Лише за час війни ми змогли знайти і доставити в школи більш як 270 тисяч ноутбуків, планшетів, різних пристроїв для вчителів і учнів. І це без використання коштів державного бюджету, з допомогою міжнародних партнерів. Наприклад, 50 тисяч ноутбуків нам подарувала компанія Google, ще майже 40 тисяч — компанія HP за сприяння Посольства України в США та Фундації Олени Зеленської. Вся інформація про те, від яких донорів отримувала кожна школа девайси, для кого і скільки, є на нашому інтерактивному дашборді. Ми намагаємося перш за все забезпечити гаджетами дітей із вразливих категорій (багатодітних і малозабезпечених сімей, дітей-сиріт, зі статусом ВПО). Також прагнемо, щоб як мінімум у десяти регіонах України, де все ще є багато шкіл, в яких навчаються дистанційно або змішано, в шкільному інвентарі було достатньо багато різних гаджетів, якими вони могли б забезпечити участь в освітньому процесі всіх своїх учнів. Це Чернігівська, Сумська, Харківська, Дніпропетровська, Миколаївська, Херсонська, Запорізька, Донецька, Луганська, Одеська області.

Друге досягнення цифровізації в освіті — Всеукраїнська школа онлайн. На платформі вже є відеоуроки, тести та матеріали, які покривають шкільну програму 5–11 класів. Ви також можете почати вивчати там німецьку мову, а минулого року ми розробили і запустили курс кримсько-татарської. Маємо майже мільйон користувачів платформи та більш ніж 150 тисяч підписників нашого YouTube-каналу. Уроки використовують діти по всьому світу, а також на тимчасово окупованій території.

Третє досягнення — національний мультипредметний тест.

Коли почалася повномасштабна війна, майже одразу розпочалося обговорення, що ми будемо робити із ЗНО: проводити його чи скасовувати або відтерміновувати. І я вважаю величезною перемогою те, що вдалося зберегти формат зовнішнього незалежного оцінювання, що ми не повернулися до вступних іспитів. Це стало можливим тільки завдяки тому, що було знайдено цифрове рішення для проведення НМТ.

Тоді ми звернулися до всіх європейських країн, які мають досвід у проведенні такого роду іспитів у цифровому форматі, зокрема й досвід в організації міжнародного дослідження PISA. Усі були готові нам допомогти, але не в ті терміни, в які нам було потрібно. Крім того, в жодній із систем, які використовують в Європі, не існувало функціоналу, який нам був потрібен. Наприклад, нам треба, щоб іспити можна було переривати у разі повітряної тривоги і щоб у цей момент у всіх блокувався доступ до тестів. І щоб цим можна було керувати регіонально, бо в одному регіоні є тривога, в іншому іспит може тривати. Нам сказали, що ніхто досі з такими завданнями не стикався. Але ми розробили систему для проведення іспитів разом з ЮНІСЕФ, долучився ЮНЕСКО та швейцарські партнери. Зараз розробку та вдосконалення цієї системи для проведення іспитів в електронному вигляді фінансує Світовий банк. Ми використовуємо її не лише для НМТ, а й для іспитів при вступі в магістратуру: ЄДКІ, ЄВІ. Ми дуже потужно розвинули за цей час систему іспитів. Я особисто пишаюся цим проєктом. Надзвичайна команда Українського центру оцінювання якості освіти змогла організувати ці іспити по всьому світу. Я мрію про те, що через кілька років ми зможемо сказати, що у нас одне з найкращих таких рішень в електронних іспитах у світі.

Як захищають НМТ від втручань і списування?

— На початку електронного тестування бували нарікання учасників НМТ, наприклад, що сервер не витримує навантажень, що зависають комп'ютери. Чи вирішено зараз ці проблеми?

— Порівняно з тим, як проводився перший іспит 2022 року, зараз кількість проблем зведено до мінімуму. І це локальні проблеми, часто пов'язані не з системою, а з організаційними питаннями: з якістю зв'язку або комп'ютерів, які стоять в аудиторії тестування (а для тестувань використовують приміщення закладів освіти). Ми намагаємося це теж покращити, в тому числі і за рахунок девайсів від міжнародних партнерів. До речі, якщо казати про нарікання на роботу системи тестування, то ми спілкувалися з цього приводу з колегами з європейських країн. Серед них — і з лідером світового ринку, розробниками системи TAO Testing, яка використовується для PISA. Цю систему використовує багато країн, серед яких Франція, Італія, Швейцарія. І вони нам кажуть: якщо порівнювати ваші зауваження з кількістю зауважень, які ми отримуємо під час PISA, то у вас усе взагалі добре. А коли врахувати, що ви робите у стислі терміни щось дуже важливе для 250 тисяч дітей по 40 країнах світу (адже НМТ проводиться і для тих, хто за кордоном) одночасно, 20 разів поспіль — це взагалі добре.

Зараз архітектура системи електронних іспитів суттєво змінена, вона витримує значно більше навантажень, ніж два роки тому. У нас дуже багато людей складають іспити одночасно, і їхню кількість ми хочемо й надалі збільшувати. Це наш найперший пріоритет. Чимало міст проводять НМТ прямо в укриттях, наприклад Запоріжжя. І вони не роблять технічних перерв через повітряні тривоги. У Запоріжжі є дуже гарно обладнані укриття — це нові сучасні кабінети просто під землею.

Ще один виклик для нас — DDoS-атаки, які завжди відбуваються під час проведення тестувань. Ми про них знаємо, з нами співпрацюють українські спецслужби і про такі атаки попереджають заздалегідь. Працюємо над захистом системи електронного тестування.

Наскільки зараз захищена від втручань система тестування НМТ онлайн? Чи можна в неї зайти ззовні і виконати тест за студента (такий випадок був у минулому), чи можна списати?  

— Будь-яка цифрова система у світі, будь-який цифровий продукт — це постійна боротьба між антифрод (команда або система, яка відстежує шахрайські дії та запобігає їм) і тими, хто намагається знайти вразливі місця програми. Щороку є люди, які намагаються обійти правила, списати, але вони так чи інакше потрапляють у поле зору організаторів тестування і дискваліфікуються. Загалом порушники у нас дуже креативні люди, вони використовують кожного року дедалі нові і нові способи для недоброчесності. Однак ми ведемо постійну роботу із удосконалення захисту системи тестування, деталі якої не будемо розкривати.

У нашу систему електронного тестування буде складно зайти ззовні. Ба більше, під час тестування працює команда фахівців, що стежить за його проведенням: це працівники Українського центру оцінювання якості освіти та команда розробників. Під час тестування вони спостерігають, чи є незвичайні активності на якомусь із комп'ютерів. Відстежується кожна сесія кожного учасника тестування. І якщо щось помічають, інформація передається спостерігачам, які перебувають в аудиторії, де стоїть комп'ютер з підозрілою активністю. Це дуже високотехнологічна історія, в якій ми розуміємо тисячу варіантів того, що абітурієнти придумали за ці роки, намагаючись обійти тестування.

Чи всі школи забезпечені Інтернетом?

— Як ви зауважили, цифровізація освіти неможлива без інфраструктури, передусім без інтернет-зв'язку в кожній школі і, бажано, в укритті (і тут потрібна оптоволоконна мережа). Яка зараз ситуація із забезпеченням шкіл Інтернетом?

— Зараз в Україні ситуація з покриттям якісним Інтернетом непогана. Є проблеми лише в віддалених гірських школах, і ми все ще ведемо дискусії, чи потрібно в цих школах встановлювати Starlink або ж приєднувати їх до оптоволоконного Інтернету. За нашими даними, 96% шкіл мають доступ до Інтернету, із них 22% підключені до мережі Інтернет дротовим широкосмуговим доступом зі швидкістю 100 і більше Мбіт/с. Перед вторгненням 99% усіх шкіл країни були підключені до Інтернету різної якості (кращої чи гіршої), проте зараз маємо частину шкіл на прифронтових територіях, де взагалі немає зв’язку, що й вплинуло на зниження охоплення.

Насправді питання забезпечення Інтернетом можна розділити на дві складові. Перша — наявність якісного Інтернету в населеному пункті та будівлі закладу. Друга — покриття. Якщо Інтернету немає в населеному пункті, очевидно, його немає і в школі. І це точно не питання директора школи, воно більш глобальне. Для того щоб збільшити покриття швидкісним Інтернетом по країні, до повномасштабного вторгнення Міністерством цифрової трансформації реалізовувалася програма «Інтернет-субвенція». Тоді ж по школах розвезли тисячі роутерів.

Інтернет у сучасному світі — це базова послуга, як опалення, електроенергія. Якщо ми, громада, купуємо школі інтерактивні дошки і комп'ютери, то маємо також подумати про те, що без Інтернету все це працювати просто не зможе.

Разом з тим держава повинна забезпечити, як це було до війни, доступ до якісного Інтернету там, де ринок послуг операторів цього не робить. Наприклад, є якесь село, куди оператор не хоче тягнути за 200 тисяч гривень оптоволокно, тому що там немає клієнтів. От у цій ситуації держава має забезпечити якісний зв'язок на якусь віддалену територію, і цим активно займається Міністерство цифрової інформації. Але утримання цього зв'язку потім — вже відповідальність громад.

Чи з’являться у нас електронні підручники та чому школи піратять програми?

— Щодо цифрового контенту в школах. Я спілкувалася з учителями, вони кажуть: ось нам дають, наприклад, методичні комплекси, інтерактивні дошки. Але щоб усе це працювало, потрібне програмне забезпечення. І його надають розробники або спонсори, тільки не назавжди, а на термін від одного до трьох років. А потім доведеться купувати це самим, і грошей немає. Тому школи просто піратять програми.

— Погоджуюся, є така проблема. Ми нещодавно мали щодо цього дискусії.

Щодо вашого питання, то тут насправді є кілька позицій. Перша — наші міжнародні партнери, такі як Unicef, для прикладу, не оплачують для нас ліцензій на програмне забезпечення. Це їхня принципова позиція. При цьому нам оплачують розробку чогось, що стає державною власністю. Це теж принципова позиція. Ми, наприклад, за час війни дуже розвинули нашу платформу «Всеукраїнська школа онлайн». І це не єдиний продукт, яким ми займаємося.

Станом на зараз у нас немає механізму, який передбачав би, що держава закуповує ліцензоване програмне забезпечення або передає на нього гроші школам. І немає грошей у державному бюджеті на такі закупівлі, так само, як і в деяких громадах. Як варіант, треба шукати гранти, і ми над цим працюємо. В тому числі спілкуємося з експертами та всіма зацікавленими сторонами щодо пошуку додаткових рішень.

При цьому на ринку є безліч продуктів, які громада може собі купити. Наприклад, місто Львів щорічно закуповує систему управління навчанням, в якій є електронні журнали, щоденники, певний контент і таке інше. Так само Львів купує інтерактивні дошки і паралельно — програмне забезпечення для них. Це місто, для якого такі питання в пріоритеті, і воно має для цього бюджет.

— Чи з’являться в нас електронні підручники? Тому що зараз є тільки PDF-копії паперових. А хотілося б справжніх електронних — щоб у них був не лише текст із правилами та поясненнями, а й різний мультимедійний контент: відео, аудіо, інтерактивні завдання. Все в одному місці. Такі підручники можна постійно оновлювати й осучаснювати, на відміну від паперових.

—Так, зараз ми маємо електронні версії паперових підручників. Але не можна сказати, що електронних підручників у нас зовсім немає. Розробляються електронні інтерактивні додатки до підручників, тобто це вправи, ігри, які допомагають краще опанувати програму. Це два різні поняття — е-підручник та електронний інтерактивний додаток до нього, вони дещо відрізняються за вимогами (вимоги до електронного підручника тут, вимоги до додатка тут. — О.О.). Але і те, і те існує давно. Насправді підручників із електронними додатками багато і від різних видавництв. Протягом війни більшість із них була у вільному доступі, але також є ті, що продаються, і їх купують батьки або приватні та державні школи.

Держава все ще не купує електронних підручників, а до 2025 року не купувала й електронних додатків до них. З цього року підручники закуповуватимуть у видавництв тільки разом з інтерактивними електронними додатками. Я впевнений, що (оскільки це перша спроба) ми побачимо різні продукти. Відштовхуючись від цього, проаналізуємо, зробимо висновки та надаватимемо рекомендації щодо вдосконалення таких додатків. І цей напрям завдяки ринковій конкуренції розвиватиметься.

Але насправді державі не потрібно чогось купувати, щоб це почало існувати. Ви можете просто ввести в пошуковику Google «електронні підручники» й побачити: є багато рішень, які відповідають тому, що ми в законодавстві називаємо електронними підручниками. Це інтерактивні застосунки та сайти, які дають змогу пройти шкільну програму або якусь її частину. Більшість із таких додатків створено для початкових класів, де вже реалізується реформа «Нова українська школа». Розробники застосунків часто не хочуть вкладати гроші в розробки для дев’ятого чи десятого класу, розуміючи, що програма там зміниться за кілька років. Водночас вони готові вкладати зараз у сьомий-восьмий клас.

Моя особиста думка: електронний підручник — це дуже широке поняття, й це може бути умовно, наприклад комп’ютерна гра або чат-бот, у якому ви спілкуєтесь зі штучним інтелектом, що намагається вас навчити якихось конкретних тем. Це ж теж елементи електронного підручника. Щодо мультимедійного контенту — в наших паперових підручниках він теж є. Ви відкриваєте підручник, і там написано: «Хочеш дізнатися більше? Ось QR-код». Переходите — й там, умовно, є якесь відео.

У більшості європейських країн, із якими ми спілкувалися та які спочатку рухалися до того, щоб електронний підручник замінив паперовий, відмовилися від цієї ідеї.

Школи дедалі активніше цифровізуються — стає більше гаджетів, програм, вчителі й класи реєструються на певних електронних платформах. Але хто має все це координувати, ремонтувати, налаштовувати? У школах, на відміну від бізнесу, немає посади системного адміністратора та програмного інженера. Вчителі інформатики та фізики вже стогнуть від цього додаткового неоплачуваного навантаження.

— Загалом громади коштом органів місцевого самоврядування можуть запроваджувати такі посади з відповідною доплатою, й часто це роблять. Як заступник міністра освіти, який відповідає, крім цифровізації, також за професійно-технічну освіту, хочу сказати, що посада фахівця з інформаційних технологій вже з’явилась у штатних розкладах закладів профтехосвіти. Ми хочемо, щоб її було запроваджено в усіх великих закладах освіти. Сподіваємося, що це також вдасться зробити. Але повірте, зараз дуже складно реалізовувати будь-що, пов’язане з грошима. Особливо коли ми розуміємо, що таке нововведення збільшує видатки на утримання всієї системи освіти. Наприклад, посаду фахівця з інформаційних технологій ми вводили не в усіх закладах профтехосвіти, а лише в тих, де навчається більш як 400 учнів. Таких закладів загалом в Україні близько 250. Тобто загалом це дає змогу Україні найняти додатково 250 людей. Якщо казати про заклади загальної середньої освіти — я не знаю, для шкіл якого розміру ми зможемо ввести таку посаду, але гадаю, що це буде додатково близько 10 тисяч робочих місць.

Центр досконалості освітніх технологій — що це й для чого?

— Нещодавно МОН повідомило про те, що відкривається платформа «Центр досконалості освітніх технологій». Яким є її завдання?

— Це проєкт Міністерства цифрової трансформації, що передбачає співпрацю з МОН та ЮНІСЕФ. У межах стратегії WINWIN передбачено розвиток різних напрямів інновацій: медичні технології, штучний інтелект тощо. Зокрема й технології у сфері освіти. Стратегія передбачає, що під кожен із напрямів має запрацювати певний аналітичний центр технологій у цій сфері, який розроблятиме свою галузеву стратегію і шукатиме найкращі рішення й найкращих фахівців. Це буде формат think tank, тобто аналіз рішень, політик, іноземного досвіду, організація співпраці з компаніями, які працюють в Україні в цій сфері, допомога їм із контактами, аби вони, наприклад, могли потенційно щось експортувати до інших країн у межах побудови в Україні бренду технологічного лідера. Так, уже є декілька країн у світі, які використовують технологію сервісу «Дія». Уряд веде переговори з іншими країнами щодо цього.

Ми обговорювали, що, наприклад, у межах Центру досконалості освітніх технологій ми теж могли б проаналізувати, чи маємо рішення, які теж можемо поширювати як досвід у майбутньому, і що для цього потрібно. А з іншого боку — важливо розуміти, з якими ключовими проблемами в цій сфері ми стикаємося, який нам потрібен іноземний досвід, що допоможе вирішити ці проблеми.

Нова освітня платформа для українців за кордоном — як це допоможе їм здобути українську освіту?

— Заступниця міністра освіти і науки Надія Кузьмічова анонсувала створення освітньої платформи для дітей, які навчаються за кордоном. Розкажіть, будь ласка, про це нововведення.

— Створення такої платформи планується відповідно до нового Закону «Про внесення змін до статті 6 Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо визнання результатів навчання, здобутих громадянами України за кордоном». Цю платформу буде створено для дітей, які зараховані до шкіл в інших країнах, але хочуть продовжувати навчання в українській школі або здобувати знання з українознавчого компонента освіти (мови, літератури, історії), якого не дає школа за кордоном.

От, наприклад, ви як батьки живете за кордоном і думаєте над тим, як зарахувати дитину до якоїсь школи в Україні. Ми хочемо зробити цей вибір зручнішим для вас. Вивести вам каталог шкіл, які такі послуги надають (це можуть бути й приватні, й комунальні, й державні школи), щоб ви могли обрати ту, яка вам підходить.

Наше стратегічне завдання — охопити взаємодією з українською системою освіти якомога більше дітей, які зараз живуть за кордоном. Нам важливо також зрозуміти, хто займається викладанням українознавчого компонента в інших країнах, і залучити ці освітні осередки до співпраці. Вони також будуть у переліку навчальних закладів, у яких можна вивчати українознавчий компонент.

Про майбутнє цифровізації освіти

Якими є перспективи цифровізації освіти в Україні?

Я думаю, що загалом ми живемо на самому початку цифровізації системи освіти і попереду у нас буде дуже багато нового. 

У найближчі роки  у всіх закладах освіти будуть освітні інформаційні системи, й серед них державна освітня система МРІЯ, пілотування якої вже завершується. Вже цього року вона активно запроваджуватиметься в тих школах, які досі не використовують жодного такого цифрового рішення. За допомогою цієї системи школи зможуть адмініструвати процеси. А для батьків і дітей створено застосунок, щоб вони бачили, що відбувається в закладі освіти, та могли спілкуватися з учителями. Згодом систему МРІЯ буде поширено на заклади дошкільної та позашкільної освіти. Це дозволить закладам освіти та управлінцям всіх рівнів отримувати систематизовані дані про те, що відбувається та аналізувати їх. 

  До того ж Всеукраїнська школа онлайн розвиватиметься як бібліотека цифрового контенту. Крім онлайн-курсів, тут з’являться підручники, електронні додатки, додаткові матеріали для школярів і вчителів. Також засобами платформи плануємо здійснювати експертизу підручників та всіх інших матеріалів. Для експертизи ми вже закладаємо використання штучного інтелекту. Це дозволить вийти на принципово новий рівень роботи з навчальними матеріалами, зробити перевірку більш об'єктивною, та реально порівнювати зміст підручників з нашими стандартами, науковими дослідженнями, ефективними підходами. В майбутньому, це зробить шкільний контент більш індивідуалізованим. Але це мабуть тема окремої великої розмови. 

Вкрай важлива дебюрократизація процесів у загальній середній освіті. Ми працюємо за двома основними напрямами: нормативним і технічним. Нормативний передбачає внесення змін до нормативно-правових актів, що регламентують документообіг і звітність у школах. Наша мета — максимально зменшити паперову роботу для вчителів, перевести більшість процесів у цифровий формат, позбавивши педагогів зайвої адміністративної роботи та вивільнивши більше часу для навчання дітей.

Технічний напрям реалізується через цифрові рішення. Одним із ключових інструментів стане система АІКОМ. Окрім того, ми продовжуємо цифровізацію інших адміністративних процесів та послуг у сфері освіти. Це ЄДЕБО (для онлайн-вступу до університетів, коледжів і профтехів, а також для електронного ліцензування закладів освіти), НМТ (для проведення національного мультипредметного тесту та інших форм оцінювання в цифровому форматі) та інші цифрові сервіси, що спрощують взаємодію учасників освітнього процесу.

Ще один важливий вектор — оновлення матеріально-технічної бази шкіл. У межах державної підтримки, зокрема субвенції «Нова українська школа», громади можуть закуповувати комп’ютерне та мультимедійне обладнання для закладів освіти, що сприятиме створенню сучасного навчального простору.

Ми також продовжуємо розвивати цифрові навички освітян. Це безперервний процес, адже технології постійно змінюються. Якщо раніше основний фокус був на методиках дистанційного та змішаного навчання, то сьогодні ми бачимо зростання запитів на навчання з використання штучного інтелекту в освіті, кібербезпеки, цифрової гігієни тощо.

Майбутнє освіти — за персоналізованим та інтерактивним навчанням. Це означає, що кожна дитина здобуватиме знання у зручному форматі, у власному темпі, з використанням найкращих світових практик. Цифрова трансформація уможливлює це — вона відкриває перед освітою нові горизонти, стирає бар’єри та створює умови, за яких якісне навчання доступне кожному, незалежно від місця проживання чи обставин. Ми рухаємося до освіти майбутнього — гнучкої та інтерактивної.

 

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
"Перемир’я Путіна": у Херсоні дрони атакували житловий будинок, палають 6 квартир
FaceNews
2025-04-19T16:39:06Z
Путін оголосив великоднє перемир'я
ГЛАВКОМ NET
2025-04-19T16:39:04Z
Продовжують стріляти: глава ЦПД пояснив, як Путін хоче обдурити США "великоднім перемир'ям"
24tv
2025-04-19T16:36:27Z
Миру не досягнути. Логіка подальших дій Трампа
GlavRed
2025-04-19T16:27:53Z
Стартував другий раунд переговорів США та Ірану у Римі
Лига
2025-04-19T16:27:50Z
Передати Львів і Івано-Франківськ китайцям: в РФ озвучили божевільний план
GlavRed
2025-04-19T16:27:04Z
Припинення воєнного стану не означатиме автоматичної демобілізації, — Веніславський
Фокус
2025-04-19T16:18:27Z
Герой України розповів, як його вербували політичні партії
ГЛАВКОМ NET
2025-04-19T16:12:33Z
Це війна США? Ні. Але є одне але
ГЛАВКОМ NET
2025-04-19T16:09:22Z
"Долучились також іноземці": військові передають паски побратимам за допомогою дронів
Фокус
2025-04-19T16:36:28Z
Жінок готують до мобілізації? Україна все ближче підходить рішучих заходів
Знай
2025-04-19T16:30:36Z
Привітання з Великоднем - душевні картинки та побажання
GlavRed
2025-04-19T16:27:21Z
ЗСУ просунулись у Білгородській області
ГЛАВКОМ NET
2025-04-19T16:18:31Z
Вітання "Слава Україні" стало офіційним 105 років тому: як це сталося і до чого тут Вознесенськ
24tv
2025-04-19T16:18:12Z
На конкурсі World Press Photo оголосили переможця головної премії
УкраинФорм
2025-04-19T16:18:06Z
Як привітати маму з днем народження: вона буде розчулена
24tv
2025-04-19T16:15:56Z
Який рік – такі і паски: українці у соцмережах діляться результатами святкових приготувань
24tv
2025-04-19T16:09:55Z
Зламали паркан і почали тікати: з військової частини намагались втекти 100 військових "СЗЧ"
FaceNews
2025-04-19T16:06:57Z
Дженніфер Еністон розповіла, чого боїться найбільше на світі
GlavRed
2025-04-19T16:18:23Z
Куди сходити у Києві протягом 21-27 квітня: перелік культурних подій
ГЛАВКОМ NET
2025-04-19T16:15:30Z
Пристрасна прем'єра від Otoy та емоційна пісня від Барських: 7 музичних новинок
24tv
2025-04-19T16:06:19Z
MamaRika – "Зв’язок" - НОВИНКА чарту FM-TV цього тижня.
FM-TV
2025-04-19T15:21:34Z
"Буде дійсно страшно": режисер "Грішників" знімає перезапуск "Секретних матеріалів"
Фокус
2025-04-19T14:36:11Z
Тарас Цимбалюк головний герой 14 сезону шоу Холостяк
360ua.news
2025-04-19T14:06:19Z
Довженко-Центру передали два німі фільми, які вважали втраченими
УкраинФорм
2025-04-19T13:27:28Z
Колін Фаррелл вирішив віддати 21-річного сина до спецзакладу через рідкісну хворобу
24tv
2025-04-19T13:12:38Z
Об'єднають перед екраном всю сім'ю: 4 хороші мультфільми для родинного перегляду
24tv
2025-04-19T13:00:33Z
Яка капуста корисніша – свіжа чи квашена
24tv
2025-04-19T12:00:02Z
Коли краще пити каву: до чи після тренування
24tv
2025-04-19T11:39:29Z
Вакцина від кліщів: чи допоможе від інфекцій та як її знайти в Україні
Комсомольская правда
2025-04-19T10:04:11Z
Швидка ходьба виявилася корисною: вчені заявили, що вона зміцнює серце
Фокус
2025-04-19T09:06:32Z
Білий дім оновив сайт про COVID-19: стало відомо звідки зʼявився смертельний вірус
InternetUA
2025-04-19T08:49:08Z
Як встановлюється група інвалідності військовослужбовцям
24tv
2025-04-19T08:42:46Z
У США заявили про лабораторне походження COVID-19 та звинуватили Китай
360ua.news
2025-04-19T08:31:16Z
Як кількість солі в їжі може впливати на ризик депресії
24tv
2025-04-19T06:24:57Z
Магнітна буря 18 квітня: яка її потужність
TSN
2025-04-19T02:30:41Z
Росіяни отримали наказ вийти на кордон Дніпропетровської області: названо дату
ГЛАВКОМ NET
2025-04-19T16:36:27Z
СБУ показала ексклюзивні кадри звільнення з полону ще 277 українців
УкраинФорм
2025-04-19T16:27:06Z
Більшість з тих, кого вдалося повернути з Росії під час обміну молодь після 2000 року народження
24tv
2025-04-19T16:09:21Z
"Україна – понад усе": у мережі з'явилося зворушливе відео з воїнами після обміну полонених
24tv
2025-04-19T16:09:06Z
Сили оборони уразили бронепотяг росіян на Покровському напрямку
УкраинФорм
2025-04-19T15:54:24Z
Серед звільнених з полону – гвардієць, якому днями виповниться 61 рік
24tv
2025-04-19T15:54:19Z
Прогноз погоди в Харкові та області на 20 квітня: синоптики попередили, чого чекати на Великдень
Политека
2025-04-19T15:48:39Z
Окупанти системно руйнують екосистему Криму - Представництво Президента в АРК
УкраинФорм
2025-04-19T15:45:52Z
Найбільший обмін: Україна повернула з полону 277 військовополонених
ZN UA
2025-04-19T15:43:50Z
Протягом дня ворог 20 разів атакував дронами Нікопольський район
УкраинФорм
2025-04-19T15:52:36Z
У бельгійському місті невідомі розклали десятки Коранів на запаркованих авто
Европейская правда
2025-04-19T15:21:52Z
Інвалідне «одруження» за ₴50000: на кордоні викрито ще один фіктивний шлюб
Украина Криминальная
2025-04-19T15:15:53Z
Вибухи у Києві 19 квітня: працює ППО по ворожих БпЛА
Факти ICTV
2025-04-19T15:03:56Z
Турист намагався встановити контакт з найізольованішим племенем у світі: його затримали
Фокус
2025-04-19T14:27:37Z
У Києві поліція затримала ще двох підозрюваних у побитті військового у Гідропарку
УкраинФорм
2025-04-19T14:12:11Z
Росіяни атакували дронами село на Херсонщині, пошкоджені будинки
УкраинФорм
2025-04-19T14:09:38Z
Село спадщини української культури горить у Канаді: що про нього відомо
Telegraf
2025-04-19T13:18:54Z
Двоє дітей з Львівщини втратили зір через подряпини кота
ГЛАВКОМ NET
2025-04-19T13:09:39Z
Перші туристи за 5 років: мандрівник розповів про подорож в ізольовану Північну Корею
24tv
2025-04-19T16:09:51Z
Стрибок в останній вагон: райський великодній торт без випікання
24tv
2025-04-19T15:36:17Z
Ці 5 речей завжди потрібно прибирати перед приходом гостей
24tv
2025-04-19T15:30:12Z
Навіть невеликі кімнати стануть більшими: 7 кольорів фарби, які створять цей ефект
24tv
2025-04-19T15:15:55Z
3 знаки зодіаку, які в травні 2025 найчастіше будуть мати поганий настрій
24tv
2025-04-19T14:18:48Z
Не все так просто: як вибрати якісний SPF на літо
24tv
2025-04-19T14:03:53Z
У Львові стартував сезон атракціонів: де та коли можна покататися
24tv
2025-04-19T13:33:02Z
Без них не обходиться жодне свято: готуємо оригінальні великодні тарталетки
24tv
2025-04-19T13:30:00Z
Розберуть першим: готуємо ресторанний салат з персиками та прошуто на Великдень
24tv
2025-04-19T13:00:15Z
Подорожчання оренди квартир в Одесі: ціни стрімко пішли вгору
Политека
2025-04-19T16:31:28Z
Нацбанк продав найменше валюти за 2025 рік
360ua.news
2025-04-19T16:30:45Z
У кого з пенсіонерів зменшиться пенсія з 1 травня
24tv
2025-04-19T16:27:31Z
Мінеральна угода: чи розглядатиметься американська допомога як борг України
Хвиля
2025-04-19T15:45:59Z
Хто отримає знижку на електроенергію у травні
24tv
2025-04-19T15:24:54Z
Ринок газу потрібно відновлювати – заступниця голови наглядової ради «Нафтогазу»
ГЛАВКОМ NET
2025-04-19T15:24:30Z
Збільшити врожай допоможе риба: як її використовувати при посадці помідорів
Telegraf
2025-04-19T15:12:46Z
Подорожчання хліба в Києві: яких рекордів досягнули ціни
Политека
2025-04-19T15:01:48Z
Росія намагається збільшити бюджет за рахунок підняття акцизу на спиртне - розвідка
УкраинФорм
2025-04-19T14:48:48Z
Світоліна знищила суперницю та вийшла у фінал турніру у Франції
24tv
2025-04-19T16:31:20Z
Світоліна вперше за два роки зіграє у фіналі ґрунтового турніру WTA
ГЛАВКОМ NET
2025-04-19T16:30:01Z
Барселона вирвала перемогу над Сельтою незважаючи на хет-трик Іглесіаса
Football.ua
2025-04-19T16:25:28Z
«Лівий Берег» завершив унічию матч УПЛ проти «Полісся»
УкраинФорм
2025-04-19T16:15:34Z
АПЛ. Евертон із Миколенком поступився Ман Сіті, Борнмут із Забарним зіграв унічию та інші матчі
Football.ua
2025-04-19T16:09:52Z
Грає за аутсайдера Ла Ліги: Реал визначився із заміною Луніну
24tv
2025-04-19T15:54:01Z
Бундесліга: Баварія розгромила Гайденгайм, нічия Лейпцига з Гольштайном, Фрайбург перестріляв Гоффенгайм
Football.ua
2025-04-19T15:43:11Z
"Хочу натиснути на Клімаса": промоутер висловився про майбутнє Ломаченка
24tv
2025-04-19T15:39:09Z
Комо в гостях розібрався з Лечче
Football.ua
2025-04-19T15:19:15Z
Смартфони скоро запрацюють по-іншому: що зміниться для людей
InternetUA
2025-04-19T16:34:32Z
Справляються лише найрозумніші: треба знайти 3 відмінності за 11 секунд
GlavRed
2025-04-19T16:27:03Z
Які повідомлення краще одразу видаляти зі смартфона
InternetUA
2025-04-19T15:46:27Z
NASA попереджає про загрозу для МКС і можливі катастрофічні наслідки
Gazeta UA
2025-04-19T15:21:25Z
Чому смартфон зависає і як його прискорити: ці поради вирішать проблему
InternetUA
2025-04-19T15:01:28Z
Чому повна зарядка смартфона шкодить батареї: пояснення простими словами
InternetUA
2025-04-19T14:31:01Z
Експерти назвали найкращі бюджетні смартфони 2025 року
InternetUA
2025-04-19T14:04:21Z
Учені воскресили організми з дна океану, які спали майже 7000 років
24tv
2025-04-19T14:03:47Z
Apple розширює виробництво iPhone та iPad
360ua.news
2025-04-19T13:33:46Z
Жоден подряпина або вм’ятинка не уникнуть нового тунелю від Hertz на штучному інтелекті
Топ Жир
2025-04-19T16:15:06Z
Огляд Ford Everest 2025: Популярний SUV, недоступний в Америці
Топ Жир
2025-04-19T15:00:37Z
Розкіш для обраних: представлено найдорожчий Bentley за $2,5 мільйона
Фокус
2025-04-19T13:45:48Z
Mazda перед створенням нового RX-7 зіткнеться з однією останньою перешкодою
Топ Жир
2025-04-19T13:15:14Z
Tesla відкладає запуск «доступного» електромобіля в США - Reuters
УкраинФорм
2025-04-19T12:09:05Z
Ford призупинив постачання авто до Китаю через мита — CNN
iPress
2025-04-19T12:07:09Z
Литовський стартап Dancer Bus збанкрутував: електробуси з пластику не врятували компанію
InternetUA
2025-04-19T11:55:18Z
Які моделі Tesla найчастіше відкликаються? Гостра боротьба за перше місце
Топ Жир
2025-04-19T11:30:01Z
Чому не можна класти ноги на панель в авто: варто знати кожному
GlavRed
2025-04-19T11:27:32Z