MY.UAНовини
«Цифровізація освіти: інтерактивні підручники, захист НМТ, більше гаджетів і технологій у школах»
«Цифровізація освіти: інтерактивні підручники, захист НМТ, більше гаджетів і технологій у школах»

«Цифровізація освіти: інтерактивні підручники, захист НМТ, більше гаджетів і технологій у школах»

«Цифровізація освіти: інтерактивні підручники, захист НМТ, більше гаджетів і технологій у школах»

Інтерв’ю із заступником міністра освіти

Яку цифрову платформу створять спеціально для українських дітей, що живуть за кордоном? Як захищена від втручань система електронного тестування НМТ і що кажуть про неї міжнародні фахівці? Чи всі школи мають Інтернет і чому вчителям доводиться часом піратити програми для обладнання, яке закуплено школам? Усі ці питання нібито про різне, а насправді про одне — про цифровізацію освіти. Важливий, але малопомітний напрям її розвитку.

Багато хто вважає, що якщо в школі поставити комп’ютери та повісити на стіну плазму, це вже означає цифровізацію. Насправді це лише гаджети. Цифровізація — поняття набагато ширше. В епоху штучного інтелекту та шаленого розвитку технологій школи не можуть навчати дітей так, як вони це робили в минулому столітті. В освіті, як і в інших сферах суспільного життя, потрібен технологічний прорив, який забезпечує в тому числі і цифровізація.

Про те, як відбувається цифровізація у школах та які виклики доводиться долати, ZN.UA розпитувало заступника міністра освіти і науки з питань з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитра Завгороднього.

Цифровізація освіти в Україні — що це?

— Дмитре Володимировичу, ви як людина, котра відповідає в Міністерстві освіти і науки за цифровізацію, розкажіть, будь ласка, які напрями вона передбачає?

— Ми це розділяємо на п'ять складових, одна з яких — інфраструктура. Вона найбільш коштовна в плані фінансів, але без неї неможливі всі інші. Ми можемо хотіти зробити будь-які корисні речі, але якщо в школі немає Інтернету та комп'ютерів, цифровізації не буде. Друга складова — цифровий контент, цифрові освітні ресурси, тобто те, що має відображатися на всіх наших девайсах. Тут онлайн-курси, електронні підручники, мобільні застосунки тощо. Третя складова навчання вчителів і адміністрації. Ще з початку пандемії ми організовуємо онлайн- і офлайн-курси для вчителів, залучаємо великі компанії, такі як Google, Microsoft. Деякі курси розміщуємо на державних платформах, зокрема на «Дія.Освіта», деякі — на приватних платформах громадських організацій. Четверта складова цифровізації — цифрові послуги в освіті. Їх стає дедалі більше, ми над цим працюємо.

Наприклад, реєстрація на НМТ і подання заяв і документів на вступ. Намагаємося перевести в електронний вигляд роботу шкіл над звітами, журналами, оцінюванням. У нас є форми звітів, які виникли ще в Радянському Союзі, і ми намагаємося їх або прибрати, або спростити й перевести в електронний вигляд. І остання, п’ята, складова цифровізації — робота з даними. Це крок до того, що ми можемо взагалі побачити, що відбувається в сфері, і краще управляти процесами та ухвалювати рішення.

— Чи могли б ви назвати три найбільші досягнення цифровізації в освіті, якими ви пишаєтеся?

— Серед досягнень я назвав би забезпечення шкіл девайсами. Лише за час війни ми змогли знайти і доставити в школи більш як 270 тисяч ноутбуків, планшетів, різних пристроїв для вчителів і учнів. І це без використання коштів державного бюджету, з допомогою міжнародних партнерів. Наприклад, 50 тисяч ноутбуків нам подарувала компанія Google, ще майже 40 тисяч — компанія HP за сприяння Посольства України в США та Фундації Олени Зеленської. Вся інформація про те, від яких донорів отримувала кожна школа девайси, для кого і скільки, є на нашому інтерактивному дашборді. Ми намагаємося перш за все забезпечити гаджетами дітей із вразливих категорій (багатодітних і малозабезпечених сімей, дітей-сиріт, зі статусом ВПО). Також прагнемо, щоб як мінімум у десяти регіонах України, де все ще є багато шкіл, в яких навчаються дистанційно або змішано, в шкільному інвентарі було достатньо багато різних гаджетів, якими вони могли б забезпечити участь в освітньому процесі всіх своїх учнів. Це Чернігівська, Сумська, Харківська, Дніпропетровська, Миколаївська, Херсонська, Запорізька, Донецька, Луганська, Одеська області.

Друге досягнення цифровізації в освіті — Всеукраїнська школа онлайн. На платформі вже є відеоуроки, тести та матеріали, які покривають шкільну програму 5–11 класів. Ви також можете почати вивчати там німецьку мову, а минулого року ми розробили і запустили курс кримсько-татарської. Маємо майже мільйон користувачів платформи та більш ніж 150 тисяч підписників нашого YouTube-каналу. Уроки використовують діти по всьому світу, а також на тимчасово окупованій території.

Третє досягнення — національний мультипредметний тест.

Коли почалася повномасштабна війна, майже одразу розпочалося обговорення, що ми будемо робити із ЗНО: проводити його чи скасовувати або відтерміновувати. І я вважаю величезною перемогою те, що вдалося зберегти формат зовнішнього незалежного оцінювання, що ми не повернулися до вступних іспитів. Це стало можливим тільки завдяки тому, що було знайдено цифрове рішення для проведення НМТ.

Тоді ми звернулися до всіх європейських країн, які мають досвід у проведенні такого роду іспитів у цифровому форматі, зокрема й досвід в організації міжнародного дослідження PISA. Усі були готові нам допомогти, але не в ті терміни, в які нам було потрібно. Крім того, в жодній із систем, які використовують в Європі, не існувало функціоналу, який нам був потрібен. Наприклад, нам треба, щоб іспити можна було переривати у разі повітряної тривоги і щоб у цей момент у всіх блокувався доступ до тестів. І щоб цим можна було керувати регіонально, бо в одному регіоні є тривога, в іншому іспит може тривати. Нам сказали, що ніхто досі з такими завданнями не стикався. Але ми розробили систему для проведення іспитів разом з ЮНІСЕФ, долучився ЮНЕСКО та швейцарські партнери. Зараз розробку та вдосконалення цієї системи для проведення іспитів в електронному вигляді фінансує Світовий банк. Ми використовуємо її не лише для НМТ, а й для іспитів при вступі в магістратуру: ЄДКІ, ЄВІ. Ми дуже потужно розвинули за цей час систему іспитів. Я особисто пишаюся цим проєктом. Надзвичайна команда Українського центру оцінювання якості освіти змогла організувати ці іспити по всьому світу. Я мрію про те, що через кілька років ми зможемо сказати, що у нас одне з найкращих таких рішень в електронних іспитах у світі.

Як захищають НМТ від втручань і списування?

— На початку електронного тестування бували нарікання учасників НМТ, наприклад, що сервер не витримує навантажень, що зависають комп'ютери. Чи вирішено зараз ці проблеми?

— Порівняно з тим, як проводився перший іспит 2022 року, зараз кількість проблем зведено до мінімуму. І це локальні проблеми, часто пов'язані не з системою, а з організаційними питаннями: з якістю зв'язку або комп'ютерів, які стоять в аудиторії тестування (а для тестувань використовують приміщення закладів освіти). Ми намагаємося це теж покращити, в тому числі і за рахунок девайсів від міжнародних партнерів. До речі, якщо казати про нарікання на роботу системи тестування, то ми спілкувалися з цього приводу з колегами з європейських країн. Серед них — і з лідером світового ринку, розробниками системи TAO Testing, яка використовується для PISA. Цю систему використовує багато країн, серед яких Франція, Італія, Швейцарія. І вони нам кажуть: якщо порівнювати ваші зауваження з кількістю зауважень, які ми отримуємо під час PISA, то у вас усе взагалі добре. А коли врахувати, що ви робите у стислі терміни щось дуже важливе для 250 тисяч дітей по 40 країнах світу (адже НМТ проводиться і для тих, хто за кордоном) одночасно, 20 разів поспіль — це взагалі добре.

Зараз архітектура системи електронних іспитів суттєво змінена, вона витримує значно більше навантажень, ніж два роки тому. У нас дуже багато людей складають іспити одночасно, і їхню кількість ми хочемо й надалі збільшувати. Це наш найперший пріоритет. Чимало міст проводять НМТ прямо в укриттях, наприклад Запоріжжя. І вони не роблять технічних перерв через повітряні тривоги. У Запоріжжі є дуже гарно обладнані укриття — це нові сучасні кабінети просто під землею.

Ще один виклик для нас — DDoS-атаки, які завжди відбуваються під час проведення тестувань. Ми про них знаємо, з нами співпрацюють українські спецслужби і про такі атаки попереджають заздалегідь. Працюємо над захистом системи електронного тестування.

Наскільки зараз захищена від втручань система тестування НМТ онлайн? Чи можна в неї зайти ззовні і виконати тест за студента (такий випадок був у минулому), чи можна списати?  

— Будь-яка цифрова система у світі, будь-який цифровий продукт — це постійна боротьба між антифрод (команда або система, яка відстежує шахрайські дії та запобігає їм) і тими, хто намагається знайти вразливі місця програми. Щороку є люди, які намагаються обійти правила, списати, але вони так чи інакше потрапляють у поле зору організаторів тестування і дискваліфікуються. Загалом порушники у нас дуже креативні люди, вони використовують кожного року дедалі нові і нові способи для недоброчесності. Однак ми ведемо постійну роботу із удосконалення захисту системи тестування, деталі якої не будемо розкривати.

У нашу систему електронного тестування буде складно зайти ззовні. Ба більше, під час тестування працює команда фахівців, що стежить за його проведенням: це працівники Українського центру оцінювання якості освіти та команда розробників. Під час тестування вони спостерігають, чи є незвичайні активності на якомусь із комп'ютерів. Відстежується кожна сесія кожного учасника тестування. І якщо щось помічають, інформація передається спостерігачам, які перебувають в аудиторії, де стоїть комп'ютер з підозрілою активністю. Це дуже високотехнологічна історія, в якій ми розуміємо тисячу варіантів того, що абітурієнти придумали за ці роки, намагаючись обійти тестування.

Чи всі школи забезпечені Інтернетом?

— Як ви зауважили, цифровізація освіти неможлива без інфраструктури, передусім без інтернет-зв'язку в кожній школі і, бажано, в укритті (і тут потрібна оптоволоконна мережа). Яка зараз ситуація із забезпеченням шкіл Інтернетом?

— Зараз в Україні ситуація з покриттям якісним Інтернетом непогана. Є проблеми лише в віддалених гірських школах, і ми все ще ведемо дискусії, чи потрібно в цих школах встановлювати Starlink або ж приєднувати їх до оптоволоконного Інтернету. За нашими даними, 96% шкіл мають доступ до Інтернету, із них 22% підключені до мережі Інтернет дротовим широкосмуговим доступом зі швидкістю 100 і більше Мбіт/с. Перед вторгненням 99% усіх шкіл країни були підключені до Інтернету різної якості (кращої чи гіршої), проте зараз маємо частину шкіл на прифронтових територіях, де взагалі немає зв’язку, що й вплинуло на зниження охоплення.

Насправді питання забезпечення Інтернетом можна розділити на дві складові. Перша — наявність якісного Інтернету в населеному пункті та будівлі закладу. Друга — покриття. Якщо Інтернету немає в населеному пункті, очевидно, його немає і в школі. І це точно не питання директора школи, воно більш глобальне. Для того щоб збільшити покриття швидкісним Інтернетом по країні, до повномасштабного вторгнення Міністерством цифрової трансформації реалізовувалася програма «Інтернет-субвенція». Тоді ж по школах розвезли тисячі роутерів.

Інтернет у сучасному світі — це базова послуга, як опалення, електроенергія. Якщо ми, громада, купуємо школі інтерактивні дошки і комп'ютери, то маємо також подумати про те, що без Інтернету все це працювати просто не зможе.

Разом з тим держава повинна забезпечити, як це було до війни, доступ до якісного Інтернету там, де ринок послуг операторів цього не робить. Наприклад, є якесь село, куди оператор не хоче тягнути за 200 тисяч гривень оптоволокно, тому що там немає клієнтів. От у цій ситуації держава має забезпечити якісний зв'язок на якусь віддалену територію, і цим активно займається Міністерство цифрової інформації. Але утримання цього зв'язку потім — вже відповідальність громад.

Чи з’являться у нас електронні підручники та чому школи піратять програми?

— Щодо цифрового контенту в школах. Я спілкувалася з учителями, вони кажуть: ось нам дають, наприклад, методичні комплекси, інтерактивні дошки. Але щоб усе це працювало, потрібне програмне забезпечення. І його надають розробники або спонсори, тільки не назавжди, а на термін від одного до трьох років. А потім доведеться купувати це самим, і грошей немає. Тому школи просто піратять програми.

— Погоджуюся, є така проблема. Ми нещодавно мали щодо цього дискусії.

Щодо вашого питання, то тут насправді є кілька позицій. Перша — наші міжнародні партнери, такі як Unicef, для прикладу, не оплачують для нас ліцензій на програмне забезпечення. Це їхня принципова позиція. При цьому нам оплачують розробку чогось, що стає державною власністю. Це теж принципова позиція. Ми, наприклад, за час війни дуже розвинули нашу платформу «Всеукраїнська школа онлайн». І це не єдиний продукт, яким ми займаємося.

Станом на зараз у нас немає механізму, який передбачав би, що держава закуповує ліцензоване програмне забезпечення або передає на нього гроші школам. І немає грошей у державному бюджеті на такі закупівлі, так само, як і в деяких громадах. Як варіант, треба шукати гранти, і ми над цим працюємо. В тому числі спілкуємося з експертами та всіма зацікавленими сторонами щодо пошуку додаткових рішень.

При цьому на ринку є безліч продуктів, які громада може собі купити. Наприклад, місто Львів щорічно закуповує систему управління навчанням, в якій є електронні журнали, щоденники, певний контент і таке інше. Так само Львів купує інтерактивні дошки і паралельно — програмне забезпечення для них. Це місто, для якого такі питання в пріоритеті, і воно має для цього бюджет.

— Чи з’являться в нас електронні підручники? Тому що зараз є тільки PDF-копії паперових. А хотілося б справжніх електронних — щоб у них був не лише текст із правилами та поясненнями, а й різний мультимедійний контент: відео, аудіо, інтерактивні завдання. Все в одному місці. Такі підручники можна постійно оновлювати й осучаснювати, на відміну від паперових.

—Так, зараз ми маємо електронні версії паперових підручників. Але не можна сказати, що електронних підручників у нас зовсім немає. Розробляються електронні інтерактивні додатки до підручників, тобто це вправи, ігри, які допомагають краще опанувати програму. Це два різні поняття — е-підручник та електронний інтерактивний додаток до нього, вони дещо відрізняються за вимогами (вимоги до електронного підручника тут, вимоги до додатка тут. — О.О.). Але і те, і те існує давно. Насправді підручників із електронними додатками багато і від різних видавництв. Протягом війни більшість із них була у вільному доступі, але також є ті, що продаються, і їх купують батьки або приватні та державні школи.

Держава все ще не купує електронних підручників, а до 2025 року не купувала й електронних додатків до них. З цього року підручники закуповуватимуть у видавництв тільки разом з інтерактивними електронними додатками. Я впевнений, що (оскільки це перша спроба) ми побачимо різні продукти. Відштовхуючись від цього, проаналізуємо, зробимо висновки та надаватимемо рекомендації щодо вдосконалення таких додатків. І цей напрям завдяки ринковій конкуренції розвиватиметься.

Але насправді державі не потрібно чогось купувати, щоб це почало існувати. Ви можете просто ввести в пошуковику Google «електронні підручники» й побачити: є багато рішень, які відповідають тому, що ми в законодавстві називаємо електронними підручниками. Це інтерактивні застосунки та сайти, які дають змогу пройти шкільну програму або якусь її частину. Більшість із таких додатків створено для початкових класів, де вже реалізується реформа «Нова українська школа». Розробники застосунків часто не хочуть вкладати гроші в розробки для дев’ятого чи десятого класу, розуміючи, що програма там зміниться за кілька років. Водночас вони готові вкладати зараз у сьомий-восьмий клас.

Моя особиста думка: електронний підручник — це дуже широке поняття, й це може бути умовно, наприклад комп’ютерна гра або чат-бот, у якому ви спілкуєтесь зі штучним інтелектом, що намагається вас навчити якихось конкретних тем. Це ж теж елементи електронного підручника. Щодо мультимедійного контенту — в наших паперових підручниках він теж є. Ви відкриваєте підручник, і там написано: «Хочеш дізнатися більше? Ось QR-код». Переходите — й там, умовно, є якесь відео.

У більшості європейських країн, із якими ми спілкувалися та які спочатку рухалися до того, щоб електронний підручник замінив паперовий, відмовилися від цієї ідеї.

Школи дедалі активніше цифровізуються — стає більше гаджетів, програм, вчителі й класи реєструються на певних електронних платформах. Але хто має все це координувати, ремонтувати, налаштовувати? У школах, на відміну від бізнесу, немає посади системного адміністратора та програмного інженера. Вчителі інформатики та фізики вже стогнуть від цього додаткового неоплачуваного навантаження.

— Загалом громади коштом органів місцевого самоврядування можуть запроваджувати такі посади з відповідною доплатою, й часто це роблять. Як заступник міністра освіти, який відповідає, крім цифровізації, також за професійно-технічну освіту, хочу сказати, що посада фахівця з інформаційних технологій вже з’явилась у штатних розкладах закладів профтехосвіти. Ми хочемо, щоб її було запроваджено в усіх великих закладах освіти. Сподіваємося, що це також вдасться зробити. Але повірте, зараз дуже складно реалізовувати будь-що, пов’язане з грошима. Особливо коли ми розуміємо, що таке нововведення збільшує видатки на утримання всієї системи освіти. Наприклад, посаду фахівця з інформаційних технологій ми вводили не в усіх закладах профтехосвіти, а лише в тих, де навчається більш як 400 учнів. Таких закладів загалом в Україні близько 250. Тобто загалом це дає змогу Україні найняти додатково 250 людей. Якщо казати про заклади загальної середньої освіти — я не знаю, для шкіл якого розміру ми зможемо ввести таку посаду, але гадаю, що це буде додатково близько 10 тисяч робочих місць.

Центр досконалості освітніх технологій — що це й для чого?

— Нещодавно МОН повідомило про те, що відкривається платформа «Центр досконалості освітніх технологій». Яким є її завдання?

— Це проєкт Міністерства цифрової трансформації, що передбачає співпрацю з МОН та ЮНІСЕФ. У межах стратегії WINWIN передбачено розвиток різних напрямів інновацій: медичні технології, штучний інтелект тощо. Зокрема й технології у сфері освіти. Стратегія передбачає, що під кожен із напрямів має запрацювати певний аналітичний центр технологій у цій сфері, який розроблятиме свою галузеву стратегію і шукатиме найкращі рішення й найкращих фахівців. Це буде формат think tank, тобто аналіз рішень, політик, іноземного досвіду, організація співпраці з компаніями, які працюють в Україні в цій сфері, допомога їм із контактами, аби вони, наприклад, могли потенційно щось експортувати до інших країн у межах побудови в Україні бренду технологічного лідера. Так, уже є декілька країн у світі, які використовують технологію сервісу «Дія». Уряд веде переговори з іншими країнами щодо цього.

Ми обговорювали, що, наприклад, у межах Центру досконалості освітніх технологій ми теж могли б проаналізувати, чи маємо рішення, які теж можемо поширювати як досвід у майбутньому, і що для цього потрібно. А з іншого боку — важливо розуміти, з якими ключовими проблемами в цій сфері ми стикаємося, який нам потрібен іноземний досвід, що допоможе вирішити ці проблеми.

Нова освітня платформа для українців за кордоном — як це допоможе їм здобути українську освіту?

— Заступниця міністра освіти і науки Надія Кузьмічова анонсувала створення освітньої платформи для дітей, які навчаються за кордоном. Розкажіть, будь ласка, про це нововведення.

— Створення такої платформи планується відповідно до нового Закону «Про внесення змін до статті 6 Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо визнання результатів навчання, здобутих громадянами України за кордоном». Цю платформу буде створено для дітей, які зараховані до шкіл в інших країнах, але хочуть продовжувати навчання в українській школі або здобувати знання з українознавчого компонента освіти (мови, літератури, історії), якого не дає школа за кордоном.

От, наприклад, ви як батьки живете за кордоном і думаєте над тим, як зарахувати дитину до якоїсь школи в Україні. Ми хочемо зробити цей вибір зручнішим для вас. Вивести вам каталог шкіл, які такі послуги надають (це можуть бути й приватні, й комунальні, й державні школи), щоб ви могли обрати ту, яка вам підходить.

Наше стратегічне завдання — охопити взаємодією з українською системою освіти якомога більше дітей, які зараз живуть за кордоном. Нам важливо також зрозуміти, хто займається викладанням українознавчого компонента в інших країнах, і залучити ці освітні осередки до співпраці. Вони також будуть у переліку навчальних закладів, у яких можна вивчати українознавчий компонент.

Про майбутнє цифровізації освіти

Якими є перспективи цифровізації освіти в Україні?

Я думаю, що загалом ми живемо на самому початку цифровізації системи освіти і попереду у нас буде дуже багато нового. 

У найближчі роки  у всіх закладах освіти будуть освітні інформаційні системи, й серед них державна освітня система МРІЯ, пілотування якої вже завершується. Вже цього року вона активно запроваджуватиметься в тих школах, які досі не використовують жодного такого цифрового рішення. За допомогою цієї системи школи зможуть адмініструвати процеси. А для батьків і дітей створено застосунок, щоб вони бачили, що відбувається в закладі освіти, та могли спілкуватися з учителями. Згодом систему МРІЯ буде поширено на заклади дошкільної та позашкільної освіти. Це дозволить закладам освіти та управлінцям всіх рівнів отримувати систематизовані дані про те, що відбувається та аналізувати їх. 

  До того ж Всеукраїнська школа онлайн розвиватиметься як бібліотека цифрового контенту. Крім онлайн-курсів, тут з’являться підручники, електронні додатки, додаткові матеріали для школярів і вчителів. Також засобами платформи плануємо здійснювати експертизу підручників та всіх інших матеріалів. Для експертизи ми вже закладаємо використання штучного інтелекту. Це дозволить вийти на принципово новий рівень роботи з навчальними матеріалами, зробити перевірку більш об'єктивною, та реально порівнювати зміст підручників з нашими стандартами, науковими дослідженнями, ефективними підходами. В майбутньому, це зробить шкільний контент більш індивідуалізованим. Але це мабуть тема окремої великої розмови. 

Вкрай важлива дебюрократизація процесів у загальній середній освіті. Ми працюємо за двома основними напрямами: нормативним і технічним. Нормативний передбачає внесення змін до нормативно-правових актів, що регламентують документообіг і звітність у школах. Наша мета — максимально зменшити паперову роботу для вчителів, перевести більшість процесів у цифровий формат, позбавивши педагогів зайвої адміністративної роботи та вивільнивши більше часу для навчання дітей.

Технічний напрям реалізується через цифрові рішення. Одним із ключових інструментів стане система АІКОМ. Окрім того, ми продовжуємо цифровізацію інших адміністративних процесів та послуг у сфері освіти. Це ЄДЕБО (для онлайн-вступу до університетів, коледжів і профтехів, а також для електронного ліцензування закладів освіти), НМТ (для проведення національного мультипредметного тесту та інших форм оцінювання в цифровому форматі) та інші цифрові сервіси, що спрощують взаємодію учасників освітнього процесу.

Ще один важливий вектор — оновлення матеріально-технічної бази шкіл. У межах державної підтримки, зокрема субвенції «Нова українська школа», громади можуть закуповувати комп’ютерне та мультимедійне обладнання для закладів освіти, що сприятиме створенню сучасного навчального простору.

Ми також продовжуємо розвивати цифрові навички освітян. Це безперервний процес, адже технології постійно змінюються. Якщо раніше основний фокус був на методиках дистанційного та змішаного навчання, то сьогодні ми бачимо зростання запитів на навчання з використання штучного інтелекту в освіті, кібербезпеки, цифрової гігієни тощо.

Майбутнє освіти — за персоналізованим та інтерактивним навчанням. Це означає, що кожна дитина здобуватиме знання у зручному форматі, у власному темпі, з використанням найкращих світових практик. Цифрова трансформація уможливлює це — вона відкриває перед освітою нові горизонти, стирає бар’єри та створює умови, за яких якісне навчання доступне кожному, незалежно від місця проживання чи обставин. Ми рухаємося до освіти майбутнього — гнучкої та інтерактивної.

 

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Подтверждено: "Сорвиголова: Рожденный заново" получит третий сезон
GameMag
2025-09-20T20:21:26Z
Настоящий must-have этой осенью: коричневые кроссовки — как их носить и с чем сочетать
TSN
2025-09-20T14:36:58Z
Маша Ефросинина попала в больницу и показалась в палате под капельницей
TSN
2025-09-20T14:18:26Z
Трейлер фильма «Песня любви»
Кино-Театр
2025-09-20T14:18:06Z
Миша Романова призналась, общается ли ее 7-летний сын с отцом
Комсомольская правда
2025-09-20T13:12:35Z
Вряд ли вы помните ее такой: как в молодости выглядела топовая ведущая ТСН Алла Мазур
Telegraf
2025-09-20T13:06:10Z
Дмитрий Волканов похвастался результатом похудения за 2 года
Комсомольская правда
2025-09-20T12:48:40Z
Помады сезона: оттенки, задающие тренд осенью 2025 года
TSN
2025-09-20T12:36:27Z
Екатерина Кузнецова раскрыла причины проживания за границей: "Это вынужденная мера"
TSN
2025-09-20T12:36:02Z
В РФ самая низкая активность бизнеса за 15 лет - СВР
Корреспондент
2025-09-21T03:03:08Z
Налоговая усиленно возьмется за украинцев: кому уделят особое внимание
Знай
2025-09-21T02:12:10Z
Несмотря на арест Сергея Шапрана: "Будиндустрия-Сервис ЛТД" продолжает зарабатывать на песке
Знай
2025-09-20T19:51:16Z
ЕС рассматривает ограничения на импорт нефти через Дружбу - СМИ
Корреспондент
2025-09-20T18:48:28Z
Україна в січні-серпні імпортувала 433 тис. т металургійного коксу
AgroNews
2025-09-20T18:39:59Z
Цены на хлеб растут ежемесячно: эксперты прогнозируют подорожание до 23%
Gazeta UA
2025-09-20T18:36:33Z
Редкие 50 копеек: какой вид имеет монета, за которую можно получить более 10 тысяч гривен
TSN
2025-09-20T16:51:32Z
"Ощадбанк" аннулирует часть пенсионных счетов: кто может потерять выплаты
Знай
2025-09-20T16:06:33Z
Цены на низком старте: украинцам советуют запасаться продуктами
Знай
2025-09-20T15:36:05Z
Стубб: Гарантии действенны при готовности воевать
Корреспондент
2025-09-21T02:45:21Z
Уклонистам больше не спрятаться: в Украине могут ужесточить мобилизацию
Знай
2025-09-21T02:30:51Z
Израиль активно атакует Газу: десятки погибших
Корреспондент
2025-09-21T02:15:55Z
В Сенате предлагают каждые 90 дней передавать Украине замороженные российские активы
Gazeta UA
2025-09-21T02:15:15Z
Трамп требует от Афанистана вернуть США авиабазу
ZN UA
2025-09-21T01:48:33Z
Bloomberg объяснил, почему Путин не боится Трампа
Хвиля
2025-09-21T01:30:55Z
В Нидерландах полиция применила слезоточивый газ к протестующим
ZN UA
2025-09-21T00:36:03Z
Путин не является "хорошим парнем", а его действия "совершенно ужасающие" - Келлог
Gazeta UA
2025-09-21T00:33:35Z
Россия атакует Украину БпЛА: направление движения
TSN
2025-09-20T21:33:03Z
В Сумах после серии взрывов начались пожары - СМИ
Корреспондент
2025-09-21T00:30:43Z
В Сумах ночью раздались взрывы
TSN
2025-09-20T23:51:35Z
БпЛА РФ попал в жилой дом на Полтавщине: в ГСЧС показали последствия
TSN
2025-09-20T22:06:03Z
Россия повторно обстреляла патрульных и медиков в Черниговской области
Корреспондент
2025-09-20T21:48:12Z
На Кировоградщине мужчина стрелял в полицейских
ZN UA
2025-09-20T21:12:46Z
На Киевщине горе-владельцы стреляли в собаку, чтобы он не сбежал со двора: фото
TSN
2025-09-20T21:12:04Z
Ракета попала в многоэтажку в Днепре: опубликовано видео взрыва
Gazeta UA
2025-09-20T17:24:58Z
От Донецка до Одессы: тёмный путь Ильи Бермана, ближайшего соратника «Наума»
Знай
2025-09-20T16:51:35Z
В Москве обрушились четыре этажа школы: есть погибшие
Новости Украины
2025-09-20T16:24:45Z
Российские истребители над Эстонией: премьер неоднозначно объяснил, почему их не сбивали
TSN
2025-09-21T02:36:06Z
Церковный праздник 21 сентября: три вещи, которые категорически нельзя делать сегодня
Comments UA
2025-09-21T02:34:35Z
Больничный в связи с беременностью: может ли открыть женщина, находящаяся за границей
ZN UA
2025-09-21T02:24:45Z
Денежная помощь в Киевской области: каким трем категориям начислят выплаты
Политека
2025-09-21T02:00:42Z
В Литве считают, что войска РФ после «Запад-2025» будут оставаться в боевой готовности
TSN
2025-09-21T01:06:20Z
Россияне охотятся на вышки мобильной связи — "Флеш"
ZN UA
2025-09-20T22:42:59Z
Отпуск без сохранения зарплаты: можно ли его продлить
ZN UA
2025-09-20T22:24:17Z
В первый день Октоберфеста врачи 500 раз оказывали медицинскую помощь: что произошло
Фокус
2025-09-20T22:06:33Z
Военные показали эпическое видео отражения атаки РФ
Корреспондент
2025-09-20T22:03:48Z
Почему не стоит ложиться спать во время заката: значение старинной приметы и объяснение врачей
Gazeta UA
2025-09-20T21:42:29Z
Симптомы как при аллергии: украинцев предупреждают о новом неизвестном вирусе
Знай
2025-09-20T14:51:29Z
С Днем хирурга! Яркие поздравления в открытках и картинках с профессиональным праздником
Telegraf
2025-09-20T13:36:40Z
Расстройства пищевого поведения у детей: какие тревожные сигналы вы можете не замечать
Знай
2025-09-20T13:30:42Z
Что будет с давлением, если есть яблоко каждый день: кардиолог раскрыл преимущества
UAToday
2025-09-20T12:09:41Z
Улучшают память: диетологи назвали 5 самых полезных продуктов осени
UAToday
2025-09-20T12:09:06Z
Делайте это каждый вечер, чтобы избавиться от стресса и иметь крепкий сон
Comments UA
2025-09-20T07:00:22Z
Диетологи указали, какое варенье является самым опасным
Gazeta UA
2025-09-20T06:36:19Z
Все тренировки проходят "впустую": 5 главных ошибок, которые мешают похудеть
Знай
2025-09-20T04:51:03Z
Водителям напомнили про 10 "железных" законов: это важнее любых правил
Хвиля
2025-09-20T03:30:01Z
Kia выводит K4 на европейский рынок
Корреспондент
2025-09-19T20:57:07Z
Hyundai готовит расширение линейки моделей N
Корреспондент
2025-09-19T17:45:20Z
Mercedes, Lexus и BMW: сотни дорогих авто четыре дня стояли затопленными на паркинге
Фокус
2025-09-19T15:27:30Z
Зеленый, как Халк: Brabus представил сверхмощный "Гелендваген"
Фокус
2025-09-19T14:21:45Z
Xiaomi отзывает 116,8 тыс. электромобилей SU7
Корреспондент
2025-09-19T12:39:28Z
Заброшенный раритет: в Киеве обнаружили спортивный седан с двигателем Ferrari
Фокус
2025-09-19T10:51:09Z
Революционные изменения: тест-драйв нового кроссовера Opel Grandland
Фокус
2025-09-19T09:51:19Z
7 мифов о Kia и Hyundai, в которые мы верим даром: моторист с 20-летним стажем раскрывает правду
Знай
2025-09-19T02:51:20Z
Уничтожение техники РФ под Покровском показал Феникс
Корреспондент
2025-09-21T02:57:15Z
Гороскоп на сегодня 21 сентября: важные новости тельцов, критика львов и здоровье скорпионов
Знай
2025-09-21T01:30:20Z
Украинские защитники останавливают наступление РФ: атаки отбиты
Новости Украины
2025-09-20T20:48:31Z
Погода в Украине 21 сентября: во все регионы возвращается "летняя" жара
Комсомольская правда
2025-09-20T19:36:55Z
Ограничение движения в Днепре: где нельзя будет проехать
Политека
2025-09-20T19:30:58Z
Когда в Украине начнется настоящее бабье лето: синоптикиня назвала даты
TSN
2025-09-20T18:57:53Z
Ситуация на фронте на вечер 20 сентября 2025 года
UAToday
2025-09-20T18:33:24Z
От осенних морозов можно "спрятаться": как не замерзнуть дома, пока не греют батареи
Telegraf
2025-09-20T18:27:28Z
Растет только у морей. В Запорожье заметили редкое растение
Telegraf
2025-09-20T16:06:26Z
Какую обувь нельзя надевать 21 сентября и почему девушкам лучше не выходить из дома: приметы и запреты на Ипатия
Знай
2025-09-21T01:57:13Z
Башни Нотр-Дама открыли впервые после пожара
Корреспондент
2025-09-21T01:45:06Z
Помогать или нет: как приучить ребенка делать уроки самостоятельно
Знай
2025-09-20T18:36:43Z
Проверка кошельков на границе: какие суммы требуют в разных странах Европы
Знай
2025-09-20T17:36:32Z
Готовятся очень просто: рецепт маринованных помидоров "Сливка"
Telegraf
2025-09-20T16:57:36Z
Почему стоит закопать чернобривцы уже сегодня: эффективный лайфхак для сада
TSN
2025-09-20T15:36:42Z
Проклятое место: в Шотландии предлагают купить замок с привидениями
Фокус
2025-09-20T13:21:26Z
В асоціації бобових розповіли про наймаржинальнішу культуру сезону
AgroNews
2025-09-20T12:12:40Z
Готовится из простых продутков, но именно его «сметают» со стола первым: салат "Красный бриллиант"
TSN
2025-09-20T11:33:30Z
Солнечное затмение 21 сентября 2025 года: что сегодня нельзя делать
Фокус
2025-09-21T03:00:47Z
Луна ежегодно удаляется от Земли: ученые объяснили, чем это грозит человечеству
Знай
2025-09-21T02:51:29Z
"До эры динозавров": ребенок нашел в собственном саду окаменелость, которой более 300 млн лет
Фокус
2025-09-20T23:12:58Z
В Турции нашли архив табличек и печатей Хеттской империи
Gazeta UA
2025-09-20T22:42:09Z
Sucker Punch хорошо постаралась: Бюджет PS5-эксклюзива Ghost of Yotei почти не вырос по сравнению с Ghost of Tsushima
GameMag
2025-09-20T21:54:14Z
Возвращение в 3D: Обзор монитора Samsung Odyssey 3D
GameMag
2025-09-20T21:03:07Z
Солнечное затмение 21 сентября: мощный старт и завершение старого
Новости Украины
2025-09-20T21:00:32Z
Мир шокирует новинка: первое устройство для общения без слов
Новости Украины
2025-09-20T19:06:26Z
Pixel 10 и Pixel 10 Pro — новый стандарт смартфонов от Google
InternetUA
2025-09-20T17:45:40Z
Украинская участница Олимпиады-2024 сменила гражданство — СМИ
ZN UA
2025-09-20T22:36:50Z
Челси сыграло из рук вон плохо в матче с Манчестер Юнайтед
Корреспондент
2025-09-20T20:21:10Z
Судаков забил первый гол за "Бенфику", порадовав Моуринью
Telegraf
2025-09-20T20:12:43Z
Судаков стал лучшим игроком матча, забив при этом свой первый мяч
Корреспондент
2025-09-20T20:03:08Z
Челси дало Манчестер Юнайтед победить в игре вдесятером с каждой стороны
Корреспондент
2025-09-20T19:33:00Z
"Динамо" — "Александрия": видео онлайн-трансляция матча УПЛ
ZN UA
2025-09-20T19:12:28Z
25 минут и три замены: Челси входит в историю АПЛ, первым сделав это
Корреспондент
2025-09-20T18:42:15Z
Манчестер Юнайтед обіграв Челсі в матчі з двома вилученнями
Football.ua
2025-09-20T18:39:16Z
Победное начало игры Полесья дало ощутимые плоды в виде выигрыша у Кудровки
Корреспондент
2025-09-20T18:18:23Z