/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F3f8c4d7fbec088fbf9efc228a956b1d2.jpg)
Китайські розробники представили революційну батарею для дронів, що працює при -36°C
Команда дослідників з Інституту хімічної фізики в Даляні (DICP) Китайської академії наук розробила інноваційні літієві батареї для дронів, здатні ефективно працювати при екстремально низьких температурах. Нова технологія була успішно випробувана на безпілотному літальному апараті в місті Мохе провінції Хейлунцзян при температурі -36°C.
Одним із головних досягнень стало розв’язання проблеми літієвого покриття анода, яке зазвичай скорочує термін служби батарей та створює ризики безпеки в холодних умовах. Завдяки інноваційним модифікаціям вчені усунули цю загрозу, значно підвищивши надійність і довговічність своєї розробки.
Під час польових випробувань шестироторний дрон з новою батареєю продемонстрував стабільний політ у морозних умовах. Він успішно виконував запуски, зависання та навігацію за складними маршрутами. Навіть при тривалому використанні батарея показала мінімальну деградацію продуктивності, утримуючи стабільний рівень напруги. У лабораторних тестах вона зберегла понад 90% номінальної ємності після багаторазових циклів зарядки-розрядки в екстремальному холоді.
Розроблена батарея зберігає працездатність у діапазоні температур від -40°C до 50 °C. При -40°C втрата енергії не перевищує 10%, що значно краще за традиційні літієві батареї, де цей показник становить 30−50%. Така ефективність дозволяє безпілотникам виконувати завдання в холодному кліматі без частого підзаряджання.
Наразі команда DICP працює над розширенням виробництва та вдосконаленням процесів виготовлення для підвищення доступності технології. Також ведеться співпраця з аерокосмічними та оборонними підприємствами для впровадження додаткових покращень, зокрема механізмів саморегульованого підігріву для підвищення ефективності запуску батарей при наднизьких температурах. Ця технологія відкриває нові можливості для використання дронів у суворих умовах, включаючи полярні дослідження, охорону кордонів, аварійне реагування та логістику у віддалених районах.