Як із раритетної амфібії зробили екскурсійний автобус
Ця амфібія сьогодні обслуговує туристів у Сінгапурі, катаючи їх як дорогами, так і водою. Таких машин тут кілька і працюють вони екскурсійним маршрутом Duck Tours. Побувавши свого часу у самому розвиненому мегаполісі Південно-Східної Азії, кореспондент “Автоцентру”, звичайно ж, не втримався від цікавої поїздки на цьому надзвичайному транспортному засобі.
Отже, що являє собою дана амфібія? Це машина LARC-5 колісної формули 4х4. LARC розшифровується як Lighter Amphibious Resupply Cargo («Легка амфібія для доставки вантажів»). Вона була розроблена ще в 1958 році американською машинобудівною фірмою Ingersoll Kalamazoo на замовлення армії США для заміни багатоцільової DUKW-353 часів другої світової. Серійним випуском LARC-5 займалася компанія Adams. З 1962 по 1968 р. виготовили загалом 950 машин.
Амфібія LARC-5 завдовжки 10,7 м та колісною базою 4877 мм має зварний алюмінієвий корпус. У передній частині розташована рубка керування, а в середній – вантажна платформа завдовжки 4,9 м з бічним завантаженням. У нашому випадку тут встановили 31 пасажирське сидіння. У кормі розміщується дизельний двигун V8 марки Cummins – робочим об’ємом 12,9 л та потужністю 270 к. с. У парі з ним працює гідромеханічна коробка передач.
Крутний момент передається на центральну двоступеневу роздавальну коробку з диференціалом, а далі – бортовими карданними валами на планетарні редуктори всіх коліс та гребний гвинт. Колеса спочатку комплектувалися безкамерними шинами низького тиску 18:00 – 25, які замінювали звичайну підвіску. На сьогоднішньому туристичному варіанті ми бачимо вже китайське «взуття» – безкамерні шини марки Triangle, розмірності 16.00R25.
Амфібія LARC-5 розрахована на перевезення 5 т вантажу і має повну масу 14,0 т. Максимальна швидкість на суші становить 48 км/год, а на воді – 14 км/ч.
Тож якщо коли-небудь будете в «бананово-лимонному Сінгапурі», обов’язково прокотіться на цьому раритетному транспорті.