/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F0fda54d7f2210e227311e5136baabd5c.jpg)
Розкриті технічні характеристики бразильського десантного літака C-390 Millennium
Міністр оборони Бразилії Жозе Мусіу на конференції LAAD 2025 у Ріо-де-Жанейро підтвердив, що три країни — Польща, Фінляндія і Туреччина — ведуть фінальні переговори щодо закупівлі багатоцільового транспортного літака C-390 Millennium виробництва компанії Embraer. Це оголошення прозвучало одразу після того, як Швеція офіційно замовила чотири літаки, ставши першою скандинавською та п’ятою країною НАТО, що обрала C-390.
Інтерес до C-390 обумовлений потребою модернізації транспортної авіації. Наприклад, Польща експлуатує застарілі C-130E/H, Фінляндія має обмежений парк з кількох C-295 і PC-12, а Туреччина вже користується великою кількістю літаків CN-235, C-130 і A400M. У цьому контексті C-390 пропонує вищу швидкість, більшу вантажність і універсальність у завданнях — від гуманітарних місій до дозаправлення в повітрі.
Станом на квітень 2025 року C-390 і його заправник KC-390 вже експлуатуються або замовлені такими країнами, як Бразилія, Португалія, Угорщина, Нідерланди, Австрія, Чехія, Південна Корея, Швеція. Існує ще один неназваний замовник. Усього підтверджено понад 50 одиниць. Бразилія, наприклад, зменшила своє замовлення з 28 до 22 літаків, але активно просуває платформу за кордон.
Літак має виняткові характеристики: довжина — 35,2 м, вантажний відсік — 18,5 м завдовжки, 3,45 м завширшки і 2,95 м заввишки. Він може перевозити два бронетранспортери M113, один гелікоптер H-60 або до 80 десантників. Оснащений двома турбореактивними двигунами IAE V2500-E5, C-390 здатен розвивати крейсерську швидкість 870 км/год (Mach 0.8) і діяти з ґрунтових смуг довжиною лише 1 200 м. З додатковими паливними баками його перелітна дальність перевищує 8 000 км.
Важливим кроком стала угода між Embraer та південноафриканською Denel, що передбачає кооперацію в обслуговуванні KC-390 і виробництві компонентів. Також Embraer обговорює створення фінального складального заводу в Польщі, який міг би забезпечити європейські потреби й створити 600 робочих місць.
C-390 швидко перетворюється на серйозного конкурента для американського C-130J Hercules, пропонуючи кращу продуктивність за нижчою вартістю експлуатації. Його гнучкість, сучасна електроніка, і здатність до швидкої конфігурації для різних місій роблять його одним із найперспективніших транспортних літаків нового покоління на світовому ринку.