Естонія затримала танкер російського тіньового флоту
Естонія затримала танкер російського тіньового флоту
Естонія у п'ятницю, 11 квітня, затримала нафтовий танкер Kiwala — це судно, як вважається, є частиною російського тіньового флоту, який РФ використовує для перевезення своєї нафти в обхід санкцій, повідомляє ERR.
За словами командувача Військово-морських сил Естонії Іво Вярка, розслідування не пов'язане з підозрами в загрозі критичній інфраструктурі.
"Мета затримання – перевірити документи судна та його правовий статус", – заявив Вярк, додавши, що перевірки на борту танкера проводять компетентні відомства.
"Не секрет, що за останній рік у Фінській затоці з'явилося чимало суден, які проходять без документів. Можна сміливо сказати, що йдеться про частину тіньового флоту", – зазначив глава прикордонної служби Департаменту поліції та прикордонної охорони Естонії Вейко Коммусаар.
Операція з затримання судна розпочалася вночі. За даними MarineTraffic, наразі Kiwala перебуває на схід від острова Аегна, поряд із танкером два військові кораблі.
Kiwala перебуває під санкціями через “попередню незаконну діяльність”, зокрема, у країнах ЄС.
Танкер прямував з порту Сікка (Індія) до російського порту Усть-Луга, імовірно, без вантажу.
“Судно було без прапора. Такі судна по суті не повинні пересуватись. Естонія застосувала проти судна право на його затримання з метою перевірки", - пояснив Коммусаар.
Танкер перевіряють на наявність страховки, також перевіряються документи членів екіпажу. На судні перебувають 24 особи, капітан — громадянин Китаю, який погодився на співпрацю зі слідством.
За даними порталу WarSanctions, Kiwala — це танкер з російського тіньового флоту, яке займається експортом сирої нафти та нафтопродуктів РФ до третіх країн. Власники судна регулярно змінювалися, щоб уникнути доказів прямих зв'язків з Росією. Останнім часом танкер ходив під прапором Джибуті.
Тіньовий флот приносить Росії не лише економічну вигоду, а й загрожує екології. Але нинішній підхід до обмеження цього флоту не надто ефективний. Олег Саркіц у статті “Як російські танкери обпливають санкції” розповідав, що могло б допомогти дійсно нівелювати ефективність такої системи перевезень російської нафти.