/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fde61487bae28960795a472fa7ca24c20.jpg)
Американські розробники представили революційну технологію Leviathan для керування роєм морських дронів
Військово-морські сили США здійснили успішне випробування рою безпілотних надводних апаратів (sUSV), демонструючи новий етап у розвитку автономних морських операцій. Випробування провела структура Program Executive Office for Unmanned and Small Combatants (PEO USC) у співпраці з підрозділами PMS 406 (Unmanned Maritime Systems) та PMS 420 (Littoral Combat Ship Mission Modules). У тесті одночасно брали участь вісім малих безпілотних суден, які діяли з мінімальним втручанням людини.
Ключовим елементом випробувань став програмний комплекс Leviathan — автономна система управління з відкритою архітектурою. Вона включає такі компоненти, як Autonomy Baseline Library (ABL), Common Control System (CCS), система автоматичного розпізнавання цілей (ATR) та інструменти просторового сприйняття. ABL є першою повністю відкритою платформою, яка відповідає стандарту Unmanned Maritime Autonomy Architecture (UMAA) 6.0, що дозволяє гнучке адаптування та залучення різних виробників.
Завдяки Rapid Autonomy Integration Lab (RAIL), Leviathan дозволяє одному оператору одночасно керувати кількома безпілотними платформами. Такий підхід не лише підвищує ефективність управління, а й значно знижує витрати на довготривале технічне обслуговування, уникаючи залежності від одного постачальника рішень.
У ВМС США зазначають, що система забезпечує масштабовану автономність, легко інтегрується як на берегових, так і на корабельних командних станціях, і може бути використана в різноманітних операціях — від прибережних завдань до відкритого океану. Очікується, що така технологія стане важливою частиною стратегій стримування в Індо-Тихоокеанському регіоні та на глобальному рівні.
Ці випробування підтверджують, що флот США активно просувається в напрямку повноцінної автономізації морських сил. Управління групами дронів із високим рівнем самостійності може суттєво змінити принципи ведення морських операцій у XXI столітті.