Смуга для громадського транспорту: хто може нею їздити
Смуга для громадського транспорту: хто може нею їздити
Кабмін з початку квітня ухвалив зміни до Правил дорожнього руху (ПДР) в Україні. Зокрема, зміни стосуються права користування смугами для громадського транспорту. Видання Auto24 розповіло, які транспортні засоби можуть їздити цими смугами.
Хто може їздити смугою для громадського транспорту
В Україні водіям мотоциклів та мопедів дозволили їздити смугами для громадського транспорту, позначеними відповідними знаками та розміткою. Але це не розповсюджується на мотоцикли з боковим причепом («коляскою»), мотоколяски та «трайки» (триколісні мотоцикли).
Відповідно до нових ПДР, смуга для руху маршрутних транспортних засобів позначається знаком 5.11 «Смуга для руху маршрутних транспортних засобів» та відділяється від інших смуг розміткою – суцільною лінією 1.1 та буквою А на ній.
«Знак 5.11 застосовується для позначення смуги, що призначена для руху транспортних засобів, які рухаються за встановленими маршрутами, мопедам та мотоциклам (за винятком мотоциклів з боковим причепом, мотоколясок, триколісних транспортних засобів) та велосипедистів, якщо рух такою смугою здійснюється попутно з загальним потоком транспортних засобів», – йдеться у повідомленні.
Зупинка та стоянка на цих ділянках не дозволена, хіба що для виконання вимог ПДР в частині зупинки перед світлофором чи регулювальником, якщо ті подають сигнал що забороняє рух, пропуску пішоходів тощо.
«Водію, який повертає праворуч на дорозі зі смугою для маршрутних транспортних засобів, що відокремлена переривчастою лінією дорожньої розмітки, дозволено виконувати поворот із цієї смуги. У таких місцях дозволяється також заїжджати на неї під час виїзду на дорогу і для посадки чи висадки пасажирів біля правого краю проїзної частини», – йдеться у повідомленні.
Нагадаємо, завдяки камерам фіксації швидкості в Україні на аварійних ділянках доріг кількість дорожньо-транспортних пригод зменшилася в 5-8 разів. Також на дорогах знизилися рівень смертності та кількість постраждалих. Як пишуть Богдан Драп’ятий та Леонід Тимченко у статті «Система відеомоніторингу: як правильно законодавчо врегулювати, щоб посилити внутрішню безпеку», це позитивний приклад упровадження новітніх технологій у безпекову інфраструктуру.