У Верховній Раді пропонують компромісну модель квартальної звітності за ЄСВ не для всіх
У Верховній Раді пропонують компромісну модель квартальної звітності за ЄСВ не для всіх
Альтернативний законопроєкт про зміну схеми сплати податків, в тому числі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) є компромісом із підводними каменями та навіть порушує законотворчий процес, пише у статті «Щомісячна чи квартальна? Парламент знову змінює правила звітності за ЄСВ» юрист Сергій Заянчуковський.
Основним моментом законопроєкту №13108-1 є те, що частина платників і далі подаватиме щомісячні звітності, а частина отримає право звітувати щокварталу.
Якщо буде прийнятий саме цей законопроєкт, то квартальну звітність введуть для платників податків, у яких чисельність найманих працівників не перевищує десяти осіб і в яких немає випадків, пов’язаних із необхідністю призначати їхнім працівникам соціальні та страхові виплати, розрахунок яких здійснюється залежно від розміру місячного заробітку. А от решті доведеться і далі подавати звіти щомісяця.
У свою чергу фізичних осіб-підприємців, членів фермерського господарства та осіб, які уклали договір про добровільну сплату ЄСВ, пропонують звільнити від подання податкової звітності про сплату ЄСВ у разі щомісячної сплати суми єдиного внеску у розмірі, не меншому за розмір мінімального страхового внеску.
«Цей складніший варіант виглядає як спроба знайти баланс між потребами бізнесу та соціального захисту», - вказує юрист.
Автори альтернативного законопроєкту вважають, що повний перехід на квартальну звітність ускладнить надання державної допомоги малозабезпеченим.
На їхню думку, при щоквартальній звітності інформація про реальний стан доходів людини стає відомою через 50 днів після закінчення кварталу, що унеможливлює оперативність надання соціальної підтримки людям, які її дійсно потребують
Водночас, вказує Заянчуковський, законопроєкт має низку інших суттєвих недоліків. Так, Головне науково-експертне управління Апарату ВРУ вже вказало на відсутність завершених механізмів реалізації та порушення правил нормотворчої техніки: до Податкового кодексу України намагаються внести зміни шляхом поєднання зі змінами до іншого закону, що суперечить статті 2 цього кодексу.