/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F9d5d0794ff7f738d8e30cbb7cae13902.jpg)
Майже кожен п’ятий четвертокласник має чималі труднощі з читанням, – дослідження
Про це свідчать звіт про результати загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти 2024 року "Навчання в кризових умовах: читацька, математична та природничо-наукова компетентності випускників початкової школи". Про це інформує 24 Канал з посиланням на Український центр оцінювання якості освіти.
Чимало школярів має серйозні проблеми з читанням
Зокрема, 17,7% випускників початкової школи 2024 року не змогли подолати навіть базового порогу сформованості читацької компетентності.
Погіршення результатів з читання спостерігають не вперше: у 2018 році високого рівня досягали 17,5% випускників початкової школи. У 2021 році їх уже було лише 14,9%, а у 2024 – ще менше: 13,5%.
Натомість частка найслабших читачів, навпаки, зростає: з 13,2% – у 2018 році до 17,9% – у 2021 році і 17,7% – у 2024 році.
Причинами погіршення результатів з читання в УЦОЯО називають поєднання пандемії і повномасштабної війни.
У таких умовах багато учнів початкових класів могли втратити інтерес до читання, який за звичайних умов здійснення освітнього процесу регулярно підтримується вчительством початкової школи,
– вказали у звіті.
Дівчатка традиційно демонструють вищий рівень сформованості читацької компетентності, якщо порівнювати з однолітками-хлопчиками.
Водночас розрив у балах між хлопцями та дівчатами зменшується. Але це відображає погіршення успішності дівчаток у читанні, а не покращення читацьких досягнень хлопчиків, адже загальний рівень читацьких умінь обох груп знизився.
Зниження успішності спостерігають найчастіше, коли мовиться про складніші аспекти читацької діяльності, як-от аналіз, оцінювання, інтеграція та інтерпретація інформації.
Учням важче виконувати завдання, що вимагають знаходження інформації по всьому тексту або надання розгорнутої відповіді. Це вказує на необхідність посилення роботи в напрямі активізації цих умінь під час навчання читання. Також більш методично виваженого й системного підходу потребує розвиток аналітичного й критичного мислення учнівства,
– вказали автори звіту.
У Міністерстві освіти і науки повідомили,чи закриватимуть гімназії та початкові школи в Україні.