MY.UAНовини
Перше правило бійцівського клубу. Євген Глібовицький атакує Олександра Ткаченка
Перше правило бійцівського клубу. Євген Глібовицький атакує Олександра Ткаченка

Перше правило бійцівського клубу. Євген Глібовицький атакує Олександра Ткаченка

Срачі та дискусії
Статті
Перше правило бійцівського клубу. Євген Глібовицький атакує Олександра Ткаченка
Статті
Срачі та дискусії

Перше правило бійцівського клубу. Євген Глібовицький атакує Олександра Ткаченка

А відбулося все під час виборів голови правління Суспільного.
Лєна Чиченіна
Перше правило бійцівського клубу. Євген Глібовицький атакує Олександра Ткаченка - Фото 1
16 Квіт 2025
0
47

Сказати чесно, ваша Антоніна таки сподівалася, що відбудеться якийсь батл. Бо як же йому не відбутися, якщо на конкурс завітав сам Олександр Ткаченко, людина резонансна і скандальна? Сама новина про його участь у конкурсі викликала у багатьох представників медійно-культурної спільноти щонайменше посмикування ока та шок. 

Адже репутація пана Олександра як медіаменеджера й міністра культури та інформаційної політики є настільки токсичною, що не збуритися було важко. Проте, як ми вже знаємо з новин, Ткаченко на посаду не пройшов і Суспільним керувати лишається Микола Чернотицький. Який отримав 10 голосів від 16 членів наглядової ради. За Ткаченка проголосувало шестеро. У соцмережах уже намагаються вичислити, хто був за кого. 

Тим паче під час трансляції певні висновки вже можна було зробити. Власне, ось і трансляція.

Ваша авторка героїчно подивилася всі чотири години, але переказувати вам їх не буде. Зрештою, це вам не пітчинги в Держкіно і не засідання ради при ньому ж. Найцікавіше, що було — це колотнеча після виступу пана Олександра, коли йому почали ставити запитання і один з членів наглядової ради Євген Глібовицький пішов в атаку.

Програму Ткаченка (й інших кандидатів) можете, до речі, почитати ось тут. Сам пан Олександр почав виступ із того, що згадав проєкт, який виходив із середини 80-х до середини 90-х років. А саме — молодіжну студію «Гарт», у якій він був співавтором. Ось вам хвилинка ностальгії.

Ваша Антоніна — занадто молода кішечка, щоб ностальгувати за цим контентом, більша половина історії якого припала на мою зацікавленість «Мультфільмом на замовлення». Інша справа — «Післямова».

Любила цю програму. Ось тут можете подивитися більше і поплакати. На ютубі можна знайти багато каналів із такими записами старих ефірів і там, колеги, неможливо не залипнути. А потім довго думати над еволюцією чи деградацією улюблених ведучих. 

Але сентименти — вбік, ловіть розшифровку суперечки. 

Спочатку Глібовицький став допитуватися в Ткаченка, а в який це він спосіб збирається шукати альтернативні джерела фінансування і наскільки реальними є його обіцянки їх насправді знайти.

Євген Глібовицький: От оця міжнародна підтримка, про яку ви говорите, звідки вона візьметься? Якими вашими зусиллями або аргументами вона буде забезпечена? Чому ви, коли були міністром культури, не забезпечили таку міжнародну підтримку Українському культурному фонду, коли в бюджеті не стало грошей на його діяльність? 

Олександр Ткаченко: Дякую. По-перше, під час війни ми забезпечили кільканадцять мільйонів доларів допомоги для підтримки української спадщини та інших закладів культури. Щодо історії з УКФ, не знаю, знаєте ви чи ні, але в мене був конфлікт з наглядовою радою цього УКФ, тому що туди якимось чином потрапили досить дивні люди, і збільшення доходів саме УКФ було під час пандемії.

Тому що ми збільшили на 1 мільярд їм фінансування для надання грантів. Тому про яке зменшення мова йде, я не знаю. Воно було, але потім ми його виправили. Щодо міжнародної підтримки, є і в мене досвід, і я бачу, що в Суспільного надзвичайно великий і гарний досвід. І я розмовляв в тому числі з кількома послами, які надавали і надають всіляку підтримку Суспільному в цьому питанні.

Я так розумію, що зміни своїх підходів у них з цього приводу не плануються.

Є.Г.: Тобто ви хочете сказати, що ваше лідерство стане передумовою для підвищення міжнародної підтримки Суспільного мовлення порівняно з тою, яка є зараз?

О.Т.: Ні, я, по-перше, сказав збереження такої підтримки, яка є на рівні зараз. Безперечно, я без наглядової ради сам цього не зроблю.

Є.Г.: Так, але просто тоді виникає питання, що ви пропонуєте зміну часток фінансування бюджету Суспільного і при цьому не пояснюєте джерел, звідки це візьметься.

О.Т.: Ну, по-перше, зміна часток в першу чергу стосується комерційних можливостей і отримання доходів від акцизів та інших, так би мовити, непрофільних активів, на які я можу вплинути. Це, по-перше.

По-друге, стосовно комерційних доходів, це абсолютно реально і можливо, особливо під час військового стану. Тому перерозподіл якраз не в межах міжнародних грантів, а в межах додаткових можливостей отримання доходів.

Є.Г: Тобто міжнародні гранти ви не враховуєте як основний спосіб підвищення...

О.Т: Ні.

Є.Г: Окей.

О.Т: Там 150-200 млн, на скільки я пам'ятаю.

Є.Г: Тоді поясніть, як ви впливаєте на акцизи.

О.Т: Це промотування, лобіювання можливостей для того, щоб спільно з депутатами, наглядовою радою зробити і добитися цих змін.

Є.Г: Тобто ви в свою програму вкладаєте припущення, що наглядова рада щось разом з вами буде робити?

О.Т: Я переконаний.

Є.Г.: Тобто іншими словами, ви в програмі пропонуєте рішення, де ви не впевнені, чи треті сторони, які залучені в цей процес, будуть щось робити. Але тим не менше ви це пропонуєте?

О.Т: Дивіться, якщо наглядова рада буде проти, щоб збільшити доходи Суспільному, я думаю, що це буде досягнення для наглядової ради, яка таке може сказати. По-друге, робота спільна з депутатами, з урядом та іншими стейкхолдерами дозволяє мені на це сподіватися.

Але усі мрії та сподівання Олександра Ткаченка розбиває Голова цієї нагладової ради Світлана Остапа.

Світлана Остапа: Дякую, Олександре. Я думаю, що ми, звичайно, не проти. І ми в 19-му році зареєстрували навіть законопроєкт змін до закону нашого профільного. Ви тоді були головою комітету. І комітет його тоді підтримав, але в зал досі він не винесений. Тому я думаю, що Євген мав на увазі те, що ми не проти всі, але це не від нас просто залежить.

О.Т: Ставимо мету і намагаємося її досягти.

Але, звісно, на цьому усе не скінчилося. Бо Євген Глібовицький прийшлов не для того, аби поставити одне нещасне запитання. Його колега Оксана Романюк вже почала запитувати Ткаченка про цензуру. Нагадаю, що підлеглі часто жалілися, що пан Олександр впроваджує цензуру й темники. Оксана запитала конкретно про телемарафон і що, буцімто, Ткаченко як міністр втручався зокрема у підбір гостей. 

Оксана Романюк: Тому у мене питання, по-перше, прокоментуйте ці заяви. А, по-друге, ви особисто, коли були на посаді міністра (і були долучені до формування інформаційної політики держави), яким чином гарантували об'єктивність і баланс на марафоні?. І яким чином ви плануєте гарантувати незалежність редакційної політики суспільного, враховуючи ваш досвід з марафоном?

Олександр Ткаченко: Хотів би нагадати, що марафон був створений, здається, на третій чи четвертий день після початку повномасштабної війни. І це було без всяких указів ні РНБО, ні наказів Міністерства. Це було обговорення шести на той момент, наскільки я пам'ятаю, керівників різних медіа, включно з Суспільним, про необхідність створення такого марафону.

Потреба була з логістичної точки зору дуже зрозуміла. Тому що мовити під час такого повномасштабного вторгнення потрібно 24/7 години на сім, потужностей в одного однієї медіагрупи добитися повноцінного, якісного мовлення 24/7 в тих умовах і ще не зрозуміло звідки вести це мовлення, були обмежені. Тому канали об'єдналися з точки зору, Десь по шість годин кожен мав свій слот. І шість каналів отримали можливість збільшити охоплення завдяки тому, що були долучені найбільш популярні канали в країні.

Олександр Ткаченко

Стосовно дискусії з журналістами, я періодично дійсно мав розмову з редакторами в зумі і ми зустрічалися окремо в міністерстві і ми обговорювали не стільки гостей, скільки напрямки і акценти того, що на що варто звернути увагу. І з ким-з ким, а в розмовах з представниками Суспільного ми завжди знаходили консенсус.

Як ви вже можете зрозуміти, Євгена Глібовицького ця відповідь не вдовільнила. Тому він знову бере слово. Увага, не перемикайтеся! Бо на вас чекає детективна історія із загадковими людьми, які завітали в головну апаратку Суспільного із таємними вказівками. 

Євген Глібовицький: Ми згрубше з одного покоління і я пам'ятаю Олександра Ткаченка ще з студії «Гарт». Потім чудовий ковток свіжого повітря «Післямова» підсумкова тижнева програма. А потім стався поворот, який свідчив про якусь зміну напрямку. Бо «Новий канал», який ви очолювали коли, втратив свою редакційну незалежність під вашим контролем. 1+1 закріпив політичне управління новинами в ручному режимі і це видно з моніторингів, це видно з практично неозброєним оком. Зрештою, ми навіть могли чути, як це відбувалося з записів ваших розмов з власником 1+1.

Потім внаслідок вашого управління в Міністерстві культури був фактично розгромлений Український культурний фонд. Коли він знищувався, ви мовчали і уникали відповідальності. В порушення процедури ви не затверджували обрану керівницю центру Довженка. Працівники Суспільного звертаються до членів наглядової ради з тим, що будуть масові звільнення, якщо вас оберуть.

І от в мене питання, маючи оцю всю спадщину яку ви маєте, чому ви вважаєте, що ви хороша кандидатура для того, щоб очолювати ключову для збереження свободи плюралізму організацію в країні?

Олександр Ткаченко: Давайте для початку розділимо деякі маніпуляції, які ви насипали під час розмови стосовно того, що було зроблено, що не було зроблено. Я вам відповім по кожному пункту. На «Новому каналі», коли змінилися власники, це була група відомого бізнесмена. Були певні питання стосовно того, яким чином будуть незалежні, якісні новини програми «Репортер» в той час вести мовлення.

Єдиною моєю придумкою стосовно того, щоб унебезпечити колектив від якихось впливів, було зменшення кількості новин. Тобто ми перейшли в інформативний стандарт і жодних впливів, тому що всі ці темники, які приходили на факс в редакційну кімнату, показував людям я.

І ми їх не дотримувалися. Тому про які цензурні речі моватут йде? Скоріше я захищав колектив від того, щоб ним не маніпулювали. Стосовно «плюсів»...

Є.Г: Неправда. Андрій Шевченко звільнився тоді, коли ви керували «Новим каналом».

О.Т: Я перепрошую, я вас вислухав все ж до кінця. Можете спитати Андрія Шевченка, він і ваш і мій товариш.  Друге, стосовно «плюсів» і вихоплення якихось елементів того, що зливається в інтернет. Зараз я договорю. Ну, по черзі ж. Це фрагменти бесід, кінця яких ви не чули. Друге, стосовно змін, так би мовити, ну, вірніше, впливу на редакційну політику. Це не так.

Тому що із власником було укладено угоду стосовно незалежної редакційної політики саме ТСН. І всі її дотримувалися і під час Революції гідності, на відміну від Помаранчевої революції на «плюсах», де ви тоді працювали. І де не отримувалися цих стандартів. Ну, перепрошую, теж було теж. Ну, ви ж там теж працювали. Так от, в рамках ТСН дві речі, які завжди були основою: факт є фактом, незалежно від того, подобається він комусь чи не подобається. І дві точки зору. Якщо не одразу, то через деякий час.

Стосовно Українського культурного фонду, я вам вже говорив про це, і це були публічні мої виступи стосовно необхідності заміни наглядової ради культурного фонду. Я не можу в законний спосіб її змінити, наглядову раду. Але той факт, що ми продовжували фінансування, в тому числі і під час пандемії, Українського культурного фонду, - це факт. Стосовно бажання чи не бажання людей щось робити до розмови з приводу проблем, які вони можуть вбачати, я вважаю, що це, ну, так би мовити... Заздалегідь щось говорити, це такий елемент теж... Ну, завжди відкритий до розмови. 

Є.Г.: Ви можете відповісти на запитання, яке я поставив? Я запитався, що на вашу думку робить вас хорошим кандидатом?

О.Т: Великий досвід в медіа, по-перше. Досвід продюсування конкретних проектів з контенту. І щира віра в те, що незалежне медіа повинно не просто існувати, а процвітати.

Далі була коротка перерва на запитання Олексія Харченка і слово знову бере Глібовицький:

Є.Г.: Ваша програма і ваш виступ фактично показує те, наскільки ви, як людина, яка має значний досвід управлінський і включеність в середовище тих, хто приймає рішення, можете посилювати позицію інституцій, які ви очолюєте. І тут в мене до вас питання, власне, стосовно цієї вашої проактивності. 24 лютого 2022 року керівники музеїв в зоні бойових дій опинилися фактично сам-на-сам з викликом порятунку музейних фондів. Попри те, що ескалація Росії на кордонах України тривала довше, ніж бюджетний процес, Міністерство не обстоювало закладення коштів на евакуацію.

Міністерством не був розроблений алгоритм порятунку фондів, не були досягнуті домовленості, які реалізувалися пізніше, наприклад, з Укрзалізницею. Міністерство культури потім себе самообмежило, свою відповідальність, тільки до музеїв, які перебували в прямому підпорядкуванні Мінкульту. Знявши з себе відповідальність за інші публічні музеї. Це пряме порушення призначення Міністерства культури.

Я от можу процитувати пункт третій положення про Міністерство культури. Про те, що про те, що «забезпечення формування і реалізації державної політики в сфері культури, мистецтв, охорони культурної спадщини, музейної справи, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, це є прямий обов'язок Міністерства культури».

Євген Глібовицький

І тут ми з вами маємо наслідок – це втрата значної частини фондів. Тоді в мене до вас питання, що це говорить про якість вашого лідерства, про вас як про завбачливого лідера, який матиме відповідальність за врахування безпекових викликів, відповідальність за безперервність мовлення Суспільного мовлення. Відповідальність за, наприклад, унікальний архів відео, кіно, аудіо хроніки, який має Суспільне мовлення.

О.Т.: Пане Євгене, я радий, що ви мали час прочитати положення про Міністерство культури. А чи знаєте ви, згідно з законом, коли може відбуватися евакуація цінностей? Саме евакуація. Це інший порядок, ніж організація виставок. Евакуація може відбуватися тільки після введення військового стану.

Саме евакуація. А виставки про те, що ви кажете, що потрібно було заздалегідь це все зробити – це кілька місячна робота. Тому що потрібно мати музей, який прийме, а потім домовитися не тільки з державними музеями, з музеями, які знаходяться під порятунку місцевих органів влади. Про те, що ці цінності за певний кошт мають бути перевезені за кілька місяців до початку бойових дій.

І це велике питання стосовно політичного рішення, чи варто було це робити чи ні. Яке приймалося не мною, а РНБО. Це раз. Друге, стосовно вивезення цінностей вже під час війни, коли настав військовий час. Вони були організовані з усіх місць, де це можливо. І зусиллями міністерства, і зусиллями волонтерів. Я вже не кажу, як люди підключалися по телефонних дзвінках не тільки Укрзалізниця, але і Національний банк, який давав свої вагони. Але місцеві адміністрації. Але треошники і багато дуже людей, які брали в цьому процесі участь. І той факт, що було вивезено понад 500 000 екземплярів, вірніше, артефактів з музеїв, які знаходилися, так би мовити, в зоні небезпеки, це теж про щось говорить. При тому, що залучені гроші практично не були.

А до речі, стосовно міжнародних грошей, завдяки в тому числі горизонтальним зв'язкам, багато речей, які були зроблені стосовно пакування,  забезпечення музею були зроблені завдяки міжнародній підтримці.

Є.Г.: Я зафіксую, що я не почув відповіді про якість лідерства. У мене до вас таке питання.

О.Т.: А у вас багато філософських запитань.

Є.Г.: Ну, прекрасно, тому що на цьому рівні філософія управління є важливою.

О.Т.: Просто вони базуються на деяких викривлених фактах.

Є.Г.: Дивіться, вони базуються на тому, що в результаті ваших дій чи бездіяльності, відповідальність впала на плечі людей, які не мали можливості приймати рішення такого рівня. А вони вимушені були приймати. І якщо би, не дай Боже, сталося продовження наступу і так далі, керівники філій Суспільного повинні розуміти, чи вони можуть покластися на те, що керівник буде компетентно і завбачливо прораховувати ризики. Чи не можуть. І відповідно, тому у мене до вас є ще одне запитання. Я вас хочу поставити себе на місце керівника Суспільного мовлення.

24 лютого 22 року. Починається широкомасштабна агресія. І тут в центральній апаратній Суспільного мовлення з'являються якісь люди, які за усною вказівкою міністра культури Ткаченка своєвільно вимикають канал Суспільного мовлення, вмикаючи на його місце телеканал Рада. Скажіть, ви як керівник суспільного мовлення, що ви робили в цій ситуації?

О.Т.: А звідки ви знаєте, що за усної вказівки міністра культури? 

Є.Г.: Ви хочете перетворити цю дискусію на те, що ви говорите публічно одне, а  не публічно – інше? Чи ви хочете відповісти на запитання, які я вам, як член наглядової ради, ставлю. Я вам змоделював ситуацію. Дайте мені, будь ласка, відповідь на це запитання.

О.Т.: Мені, пані Світлана, нагадала про цю історію, коли я з нею зустрічався.

Я пригадав і з того моменту мав можливість поновити факти, які дійсно відбувалися впродовж перших трьох-чотирьох днів після початку повномасштабки. Дійсно була якась прикра ситуація стосовно Суспільного мовника. Там був задіяний не тільки міністр культури, але ще й поважні люди з РНБО і з інших силових відомств.

І головне, що я маю сказати на цю історію, це те, що я точно знаю, що усно я просив діючого голову Суспільного включитися в марафон, який був організований через два чи три дні після початку повномасштабки.

Є.Г.: Ми говоримо про 24 лютого, а ви говорите про те, що було через кілька днів. І оці люди з РНБО, вони мають інструмент, яким чином через ухвалення рішень можуть приймати такі рішення. Розумієте? А люди, які з'являються в центральній апаратній і перемикають канал, це зовсім інший тип управління. І ви не відповіли на моє запитання. Ви керівник Суспільного. До вас в центральну апаратну приходять якісь люди від керівника з усною вказівкою. І що ви робите? Як ви захищаєте Суспільне?

О.Т.: Я б дзвонив кому міг, аби добитися причин появи людей у формі.

Є.Г.: Ви б дозволили їм перемкнути канал?

О.Т.: Ну, якщо люди в формі приходять, і в них... Ні, думаю, що не дозволив.

Є.Г.: Тобто, іншими словами, ви би хотіли, щоби....

О.Т.: Дивіться, давайте можна я контекст скажу?...

Але тут у цю перепалку вступає Світлана Остапа.

Світлана Остапа: Секундочку, це це моє запитання. Я перепрошую, Євген трошки мене випередив. Я хотіла його в кінці поставити також. Ми з вами говорили, я сказала, що мене мучить це питання вже понад три роки. І тому я вас прошу пояснити, для чого ви наказали вимкнути перший канал, увімкнути в наш ефір канал Рада. Тобто Рада вам ближчий канал, чи чому так сталося? Ви сказали, що ви не пам'ятаєте, що я вам дзвонила. Дійсно, Микола (Чернотицький – Ред.) опинився в тій ситуації, яку зараз змоделював Євген.

Він дзвонив всім, він дзвонив мені. Мені дзвонили ці люди, які прийшли вимикати мовлення. Я спитала, «Чий це наказ?». «Це наказ міністра Ткаченка». Я говорю: «він письмовий?». «Ні, усний». Я говорю: «Почекайте, не вимикайте, я подзвоню Олександру Ткаченку». Я вам дзвонила, ви сказали: «мені зараз не до папірців».

Я говорю: «Це не може бути ваш наказ, це має бути наказ РНБО, рішення РНБО, це має бути рішення уряду, президента, Верховної Ради. Ну не може бути ваш усний наказ, тому що вимкнення з ефіру загальнонаціонального каналу – це дуже-дуже серйозна річ. Ви не пам'ятаєте, що я вам дзвонила, окей. Але в мене є скрини документів тих людей, які казали, що це за вашим усним наказом.

Поясніть мені, для чого ви тоді це зробили?

О.Т.: Було рішення РНБО. Конкретно в даному випадку перші кілька днів жодних письмових наказів практично ніде не було. Було введено військовий стан і навіть ті евакуації, які ми починали, ми спочатку їх починали, а потім підкріплювали наказами Міністерства на те, що така евакуація потрібна. Наскільки я пам'ятаю, там була якась певна ситуація, в результаті якої... Ви собі уявляєте міністра культури, який дзвонить представникам правоохоронних органів і вони по його команді кудись біжать?

Ну, перепрошую.

С.О.: Ну, тобто ті люди, які прийшли і вимкнули нас з ефіру, це не від вас люди? Не за вашим наказом прийшли?

О.Т.: Ні. 

С.О.: Добре, дякую. Колеги, є ще запитання?

Є.Г.: Я просто хочу щоб ми зафіксували цю відповідь. Тому що вона свого часу ляже в ширше розслідування і ми зможемо співставити її з тим, що реально відбувалося. Дякую.

С.О.: Якщо немає більше запитань, пане Олександре, я вам дуже дякую.

І я буду запрошувати тоді наступного кандидата.

О.Т.: Дякую вам за те, що ви слухали, особливо пану Євгену. За плідну дискусію.

С.О.: Я нагадаю, пан Євген представляє сферу мистецтва і культури, тому очевидно в нього багато було питань до вас.

О.Т.: Очевидно розбирається. 

Фуууууух. Не знаю, мені тут додати нічого. Хіба що традиційне з новинних сюжетів: як ситуація складеться далі – покаже час. Це я про ширше розслідування, про яке загрозливо говорить Євген Глібовицький

«Антоніна»
Лєна Чиченіна
Дмитро Комаров почав знову робити російськомовні випуски «Світу навиворіт»
Теги
цензура
Світлана Остапа
темники
Новий канал
1+1
Суспільне
Микола Чернотицький
Міністерство культури та інформаційної політики
Джерело матеріала
Згадувані персони
До десятиріччя 43-ї артилерійської бригади відкрили благодійну виставку
УкраинФорм
До 8 травня Укрінформ відкрив виставку архівних фотографій повоєнного Києва
УкраинФорм
Яким Потап був у підлітковому віці: фото репера тоді й зараз
Gazeta UA
Козловський заспівав Пінаколаду і звернувся до Кондратюка: Дякую і до побачення
Факти ICTV
Бос Disney назвав «Громовержців» першим прикладом якості Marvel: «Ми робили забагато і втратили фокус»
ITC
В Італії відбудеться український фестиваль «Танцювальна весна»
УкраинФорм
Албанія замикає ТОП-10 пісень Eurovision Song Contest. Це ставки букмекерів.
FM-TV
Відомий український актор заступився за скандальний фільм "Раша гудбай": "Це неприйнятно"
24tv
Віталій Козловський вперше переспівав свій культовий хіт
1News
Ухилянтів не вдається притиснути: нардеп назвав головні причини
Знай
Моніторинг телемарафону «Єдині новини» й ефіру Першого каналу Суспільного за 28—30 квітня 2025 року
Детектор М
Україна провела серію зустрічей щодо перемир'я: серед учасників – Віткофф та Келлог
24tv
Одна країна на це спроможна: хто може стати посередником у конфлікті між Індією та Пакистаном
24tv
Сейм Литви одностайно пообіцяв не визнавати захоплені РФ території України російськими
Европейская правда
Ермак встретился онлайн с Келлогом и Уиткоффом, обсудили давление на РФ
Лига
Болгарія відкинула звинувачення Путіна у відповідальності за війну в Україні
Европейская правда
Пʼятеро депутатів Європарламенту поїдуть на парад до Путіна – Spiegel
ГЛАВКОМ NET
США наближаються до рішень щодо війни в Україні
360ua.news
Другий день конклаву у Ватикані. Усі подробиці обрання нового Папи Римського
Telegraf
"Зло обов'язково програє": Зеленський звернувся до українців в День пам'яті та примирення
24tv
12 травня - презентація досліджень у сфері соціально-емоційних навичок школярів за участі Оксена Лісового
Детектор М
Що потрібно для вступу в університет в Словаччині: на що звернути увагу абітурієнту
24tv
Філіппіни заявили про агресивні дії ВМС Китаю у спірних водах Південнокитайського моря
УкраинФорм
Скільки ракет X-101 планує виготовити Росія у 2025 році
24tv
У Запоріжжі встановили перший в Україні «Прапор Надії»
УкраинФорм
Польські дослідники вилучили всі останки під час ексгумації в Пужниках
Европейская правда
Вони звучать тільки в Україні: 5 прізвищ, які неможливо почути за кордоном
24tv
Як голодування впливає на імунну систему і чому головний у цьому процесі – мозок
24tv
Болгарська спецслужба визнала кризу в охороні здоров'я загрозою національній безпеці
Европейская правда
Скільки потрібно спати: вчені спростували загальноприйняті норми
24tv
У США скоротили експертів з ЕКЗ на тлі заклику Трампа народжувати більше дітей
Факти ICTV
Як швидко охолодити чай без додавання води: три способи
Gazeta UA
Як пропуск сніданку впливає на сон
Gazeta UA
Як вимити посуд за допомогою солі: лайфхак від француженок
Gazeta UA
Як партнери у стосунках впливають на ризик алкоголізму один одного: виявили основні фактори
24tv
Чотири причини, чому варто пити чашку кави щодня
Gazeta UA
Україна може створити стабільний фінансовий ринок кукурудзи в ЄС
AgroPortal
Кремль змінив пріоритети: через обстріли Україна ризикує залишитись без газу, — нардеп
Фокус
Чи подорожчають овочі та фрукти в Україні: стало відомо, як зміняться ціни
GlavRed
Золото проти платини: який дорогоцінний метал коштує більше
24tv
Швидка фіналізація усіх угод: Свириденко розповіла про старт спільного з США фонду
24tv
Україна у квітні зменшила імпорт електрики на 31% - DiXi Group
УкраинФорм
У чому інтерес України та як працюватиме Фонд: нові подробиці угоди про копалини
Telegraf
Нафтове фіаско Росії: чому дешевшає нафта і як це вбиває доходи Кремля
Фокус
Крали нафту через півкілометрову трубу. Мешканців Сумщини викрито на схемі
ГЛАВКОМ NET
У Києві біля метро «Лук'янівська» через ДТП пошкоджена контактна мережа тролейбусів
УкраинФорм
Росіяни вдарили дроном по цивільному авто на Харківщині, троє поранених
УкраинФорм
На Херсонщині через атаку БпЛА постраждали двоє поліцейських
УкраинФорм
На Сумщині росіяни скинули КАБ на будинок - загинула жінка, її син поранений
УкраинФорм
У Варшавському університеті студент із сокирою напав на людей, є загибла
УкраинФорм
Судитимуть зловмисника, який обчистив квартиру «товариша по чарці»
Украина Криминальная
Повідомлено про підозру ще одному фігуранту злочинної схеми привласнення та легалізації посадовцями «Укрзалізниці» близько ₴23 млн
Украина Криминальная
У російському Татарстані горить завод КамАЗ, дим висить над усім містом: епічні кадри
24tv
На Лук'янівці автівка влетіла у стовп, через аварію можливі затримки тролейбусів
ГЛАВКОМ NET
Клон Nissan Leaf та "iPhone на колесах": Mitsubishi готує недорогі електрокросовери
Фокус
AutoTechService 2025: виклики сучасності у дискусії “Авто для перемоги”
AutoCentre
Новий Chevrolet Corvette 2026 показали на перших офіційних фото та відео
Фокус
Hyundai презентував новий електрокросовер із запасом ходу 700 км
AutoCentre
З запасом ходу до 700 км: електричний кросовер Hyundai Elexio показали офіційно
AutoGeek
Швидко дешевшають, і не лише Tesla: електрокари в Україні втратили до половини ціни за кілька років
Знай
В Україні продажі електромобілів б’ють рекорди: статистика квітня
AutoCentre
Для чого потрібні кнопки із "+" та "-" на кермі в авто: відповідь здивує водіїв
GlavRed
Здогадуються одиниці: що означає дивний червоний хрест на світлофорі
GlavRed
Ворог змінив тактику штурмів у районі Часового Яру та в напрямку Костянтинівки - військові
УкраинФорм
Чорнобильська зона придатна для сільського господарства? Відповідь Міндовкілля
ГЛАВКОМ NET
В Україні загинув британський доброволець, який займався розмінуванням
УкраинФорм
У Сумах проведуть масштабну контррозвідувальну перевірку
ZN UA
Під виглядом "перемирʼя": Братчук сказав, до чого готуються росіяни на фронті
GlavRed
Думали, що "перемир'я", і їхали садити картоплю: на Харківщині Росія атакувала автівку з жінками
24tv
Бої на фронті тривають попри оголошене Росією «перемир’я» - Сили оборони
УкраинФорм
У Карпатах - мороз, випало 2 сантиметри снігу
УкраинФорм
У начальника російської ВЛК у Севастополі під час атаки БПЛА «поїхала криша» і він застрелився
Украина Криминальная
Луїс Діас може покинути Ліверпуль цього літа
Football.ua
Легендарний "Пак Мен" повернеться на ринг у день реваншу Усик – Дюбуа: хто стане суперником
24tv
Олег Очеретько: Якщо Карпати потраплять до єврокубків, це буде великий досвід для нас
Football.ua
Кнутсен – перед грою з Тоттенгемом: Ми не фаворити на перемогу в протистоянні, але вдома може статися будь-що
Football.ua
Скільки коштують квитки на матч Шахтар - Динамо
Gazeta UA
У Парижі у натовп вболівальників ПСЖ в'їхав автомобіль
24tv
Команда Усика відреагувала на слова Дюбуа і його тренера
24tv
Стали відомі претенденти на звання найкращого гравця тижня у Лізі чемпіонів
ГЛАВКОМ NET
Вальверде: Те, що трапилося в Більбао, може повторитися в Манчестері на нашу користь
Football.ua
Китайський гороскоп на завтра 9 травня: Півням - скандали, Драконам - розчарування
GlavRed
Українська Шрі-Ланка: де знайти водоспад, що зберіг дику природу
Telegraf
Поспішаємо, поки сезон: найкращий весняний салат з редисом та зеленню
24tv
Не так страшно, як здається: як позбутися жовтих плям на стелі
24tv
Фритата з пастою: готуємо смачний сніданок із залишків вечері
Gazeta UA
Їм обіцяють щасливу долю: 2 знаки зодіаку, які ідеально підходять одне одному
24tv
Коли часу обмаль: цю запіканку з курячим філе ви приготуєте на раз-два
Telegraf
На смак як пломбір, але майже без калорій: повітряний десерт з найпростіших інгредієнтів
24tv
5 речей, які ніколи не можна робити після заходу сонця: не всі знають
24tv
Це просто вау: нігті такого кольору підкорили соцмережі
24tv
Робота МКС на орбіті перебуває під загрозою: у NASA виникли проблеми через Трампа
Фокус
Найбільш недосліджене місце на Землі: ми бачили лише 0,001% цієї території
Фокус
Фізики наблизились до «Теорії всього» через нове пояснення гравітації
ITC
Шутер La Quimera від української Reburn стартував у Steam з 61% негативних відгуків: «Жахливо лагає»
ITC
Це провал: США втрачають лідерство у сфері ШІ-чипів через Китай
Фокус
У Москві 9 травня можуть обмежувати доступ до інтернету та зв’язку
Детектор М
Космічний апарат засняв приголомшливе виверження на Сонці
Комсомольская правда
Суспільне приєдналося до глобальних мовників із закликом до розробників ШІ захистити доброчесні новини
Детектор М